Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Díky. Celkem příjemné zprávy B-)
Ta Etiopská, hmmm, 7 let, to je na velkej potlesk. To máme tím pádem u Edenu a v Ďolíčku ještě háááfec času.
Ta Etiopská, hmmm, 7 let, to je na velkej potlesk. To máme tím pádem u Edenu a v Ďolíčku ještě háááfec času.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
08.08.2016 Signalizace Na Pískách už také upřednostňuje tramvajeKarosák píše:Neběží náhodou na Horoměřické dynamika?
Devátá signalizace s preferencí tramvají přibyla na Evropské třídě. SSZ 6.131 Evropská - Na Pískách dostalo upravený software, který alespoň částečně preferuje tramvajovou dopravu. Signalizace umí více prodlužovat tramvajové volno a také předvybírat kolizní fázi. Upravené řízení dokáže v běžných situacích především eliminovat situace, kdy volno tramvaji končilo během stanicování v zastávkách před SSZ, či dokonce těsně před odjezdem. Současně byla provedena navazující úprava sousedního SSZ 6.132 Evropská - Starodejvická pro zajištění dynamické koordinace obou semaforů ve směru do centra. Starodejvická fungovala s preferencí již v minulosti. Z patnácti tramvajových světel na Evropské jich zbývá bez preference šest. Tři z nich jsou vybavena detekcí tramvají.
29.07.2016 SSZ Evropská – Horoměřická je v dynamice s preferencí
Pevné řízení u zastávky Bořislavka skončilo. Po třech letech přechodných stavů bylo na SSZ 6.118 Evropská – Horoměřická zavedeno dynamické řízení s preferencí tramvajové dopravy. Na průsečné křižovatce jsou tramvaje preferovány prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, předvýběrem a prodlužováním kolizní fáze a také vkládáním speciálních fází, a to na dvě možná místa v cyklu. Signalizace byla obnovena v rámci výstavby metra V.A. Z patnácti semaforů na Evropské třídě preferuje v současné době tramvaje celkem osm signalizací.
26.07.2016 Zavedena preference na SSZ Evropská – Etiopská
Na Evropské třídě byla zřízena preference tramvajové dopravy na další světelné signalizaci. Ke změně došlo na SSZ 6.138 Evropská – Etiopská. Byla zapojena tramvajová detekce ve směru do centra a byl upraven software signalizace. Ta nyní zajišťuje tramvajím účinné prodlužování vlastní fáze, předvýběr kolizní a vlastní fáze. SSZ Evropská – Etiopská bylo obnoveno v roce 2009 bez preference tramvají, tedy nároky tramvají nebyly zohledňovány zřetelně více než nároky ostatních účastníků.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
PŠŠŠŠŠT Nezakřiknout.
(měla by tam být preference jakási, zatím běhá, tak opatrně, preference bývají obecně plaché, snadno se vylekají a pak utečou pryč)
(měla by tam být preference jakási, zatím běhá, tak opatrně, preference bývají obecně plaché, snadno se vylekají a pak utečou pryč)
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Neběží náhodou na Horoměřické dynamika?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
1.) běžně přes ty tvarovky motoristé "skáčou" z pruhu do TT a naráz nemohou opačným směrem, byť ty tvarovky/podélné prahy/ "bobíky" jsou takové jaké jsou, aby se daly IAD v případě potřeby přejet příčně/šikmoMF píše:... Ne každý motorista chce skákat přes betonové tvarovky zpět do jízdního pruhu. ....
2.) Jaké "magnety" si vymýšlíš.
3.) možná "má" linka 17 ani v jednom případě nenabrala kolem Jiráskáče zpoždění nad 180sec., ale l.14, jenž se musela jistě posouvat v koloně IAD od zastávky Myslíkova ZC, jej možná v některých případech po Anděl nenabrala jen díky běžné "časové vatě" mezi Lazarskou a Andělem!
PS: A asi mi ani neuvěříš, že jsem v ten den před tím porouchaným autem na Jiráskáči, viděl jet podél kolony IAD v jediném zprovozněném pruhu proti sobě taxikíře s Octávkou (asi tmavězelemou) minimálně 50 metrů levými koly po pražcích mezi kolejnicemi koleje DC před přejezdem u podolského plavečáku - hodně jsem se divil, že na pravé kolejnici a obrubníku neuvázl "na břiše"
Re: Preference / antipreference MHD
Jediná podstata problému bylo to, že si tam jel Ty. Nikdo jiný nechytil žádné závratné zpoždění, které by stálo za zmínku a ani neměl žádný další problém a určitě nepotřeboval radit policistům... Ne každý motorista chce skákat přes betonové tvarovky zpět do jízdního pruhu. Místo nějakého směrování vozidel bylo podstatně efektnější se snažit odstranit příčinu, což se podařilo (propojení baterií kabely, poté co se povedlo otevřít elektrický zámek kufru ve které je ta baterie a odjištění elektrické parkovací brzy + následné natažení na odtah).
PS: možná by bylo lepší starat se o sebe, aby si pak nemusel cenit zuby při brzdění na magnety, když popojíždíš v té strašlivé koloně a koukáš kde co lítá....
PS: možná by bylo lepší starat se o sebe, aby si pak nemusel cenit zuby při brzdění na magnety, když popojíždíš v té strašlivé koloně a koukáš kde co lítá....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Velmi mne zajímá, kdy se (na rozdíl od "krátkozrakých pohledů" většiny řidičů TRAM) konečně naučí alespoň dispečeři JPT (v souladu s ustanovením D1/2, §17 - zajišťování plynulosti a pravidelnosti dopravy, odst. 1 " Povinností všech pracovníků provozu je činit veškerá vhodná opatření směřující k zajištění bezpečnosti, plynulosti a pravidelnosti provozování tramvajové dopravy.), ale nejlépe také policisté ČR a potažmo ještě i strážníci MP (obojí v souladu se zákonem 361/2000 Sb. - o silničním provozu, § 45 - Překážka provozu na pozemních komunikacích, odst. 1 - 4), že před SSZ s preferencí TRAM je potřeba i při mimořádných překážkách v pruzích IAD před nimi alespoň v maximální možné míře zajistit oddělení IAD od TRAM, protože v opačném případě:
1.) dochází k vzájemné blokaci IAD na kolejích čekající na svou zelenou (zejména vlevo, a tedy běžně z řadících pruhů přes TT = kolizně s TRAM) a již SSZ detekované TRAMvaje, pro kterou je SSZ prodlužováno a opětovně vkládáno volno, ale ona jej i opakovaně nemůže využít, protože stojí za tou IAD na TT před ní, a tak tato nabírá i několika minutové zpoždění proti svému JŘ!
2.) k blokování dalších TRAM a IAD i ve větší vzdálenosti před tou SSZ (resp. překážkou před ní) = nabírání i několika minutového zpoždění proti svému JŘ dalšími TRAMvajemi ještě než se přiblíží k místu překážky vedle TT, kterou IAD objíždí po TT - legálně dokonce na příkaz PČR nebo i "pouze" v souladu
Dnes kolem poledne se výše uvedené, za přítomnosti dvojice (muže a ženy) policistů ČR, opět dělo na Jiráskově náměstí, kde se vpravo od ostrůvku zastávky ZC cca 10m před jejím označníkem porouchalo OA asi nějakého Angličana, a IAD odkláněli po TT vlevo od ostrůvku, ale po jen při mé první cestě místem za této situace se IAD "samovolně" ihned za ostrůvkem vracela přes tzv. bumlíky zpět do vlastních řadících pruhů před SSZ, ale již při další (v protisměru) mi ona IAD jela po hranici mého průjezdního profilu až k SSZ a od přítomného policisty jsem se dověděl přímo děsivou věc, že onen Angličan odmítá "pustit chlup" za odtah zdejšími službami a bude se čekat na odtahovku z Polska!
Dodávám, že budiž ctí dispečerů JPT, že po mém předání jim této informace již během mé další jízdy spolupracovali na odstranění porouchaného OA a naráz následně při další jízdě již jsem nepozoroval žádné (natož jako předtím spíše stojící) kolony IAD Myslíkovou ZC a od ND! Ale žel ani oni (tak jako při mé předešlé jízdě PČR) nepochopili výše uvedenou podstatu problému, kterou by vyřešilo, že cca 8m za ostrůvkem by na TT v koleji ZC stála jedna "oprávněná osoba" směřující IAD zpět vedle TT a jen při příjezdu TRAM by pro umožnění jejího průjezdu uhnula do protisměrné koleje DC.
1.) dochází k vzájemné blokaci IAD na kolejích čekající na svou zelenou (zejména vlevo, a tedy běžně z řadících pruhů přes TT = kolizně s TRAM) a již SSZ detekované TRAMvaje, pro kterou je SSZ prodlužováno a opětovně vkládáno volno, ale ona jej i opakovaně nemůže využít, protože stojí za tou IAD na TT před ní, a tak tato nabírá i několika minutové zpoždění proti svému JŘ!
2.) k blokování dalších TRAM a IAD i ve větší vzdálenosti před tou SSZ (resp. překážkou před ní) = nabírání i několika minutového zpoždění proti svému JŘ dalšími TRAMvajemi ještě než se přiblíží k místu překážky vedle TT, kterou IAD objíždí po TT - legálně dokonce na příkaz PČR nebo i "pouze" v souladu
3.) ke snížení propustnosti i z ostatních směrů křižovatky řízené příslušnou SSZ, protože čas jí opakovaně vkládaný a prodlužovaný pro TRAMvaje blokované IAD před nimi na TT nemůže být využit ani vozidly z ostatních směrůzákonem 361/2000 Sb o silničním provozu, §13, odst.1 píše:Podél nástupního nebo ochranného ostrůvku se jezdí vpravo; vlevo se smí jet jen tehdy, brání-li jízdě vpravo překážka nebo jestliže je to bezpečnější s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu. .......
Dnes kolem poledne se výše uvedené, za přítomnosti dvojice (muže a ženy) policistů ČR, opět dělo na Jiráskově náměstí, kde se vpravo od ostrůvku zastávky ZC cca 10m před jejím označníkem porouchalo OA asi nějakého Angličana, a IAD odkláněli po TT vlevo od ostrůvku, ale po jen při mé první cestě místem za této situace se IAD "samovolně" ihned za ostrůvkem vracela přes tzv. bumlíky zpět do vlastních řadících pruhů před SSZ, ale již při další (v protisměru) mi ona IAD jela po hranici mého průjezdního profilu až k SSZ a od přítomného policisty jsem se dověděl přímo děsivou věc, že onen Angličan odmítá "pustit chlup" za odtah zdejšími službami a bude se čekat na odtahovku z Polska!
Dodávám, že budiž ctí dispečerů JPT, že po mém předání jim této informace již během mé další jízdy spolupracovali na odstranění porouchaného OA a naráz následně při další jízdě již jsem nepozoroval žádné (natož jako předtím spíše stojící) kolony IAD Myslíkovou ZC a od ND! Ale žel ani oni (tak jako při mé předešlé jízdě PČR) nepochopili výše uvedenou podstatu problému, kterou by vyřešilo, že cca 8m za ostrůvkem by na TT v koleji ZC stála jedna "oprávněná osoba" směřující IAD zpět vedle TT a jen při příjezdu TRAM by pro umožnění jejího průjezdu uhnula do protisměrné koleje DC.
Re: Preference / antipreference MHD
Když už se akce "Krásno Průběžná" drbe tady, budu pokračovat.
Jestli jsem z dálky sotva rozloupnutým okem viděl dobře, je zprovozněna severní vozovka, chaos tedy zřejmě bude poněkud omezen. Zavřená je prozměnu vozovka jižní, což znamená přesun dopravy do ul. Na Hroudě, což v kombinaci s nějakou tou nutností dát přednost v jízdě nepochybně přispěje k již tak bídné plynulosti dopravy.
Jestli jsem z dálky sotva rozloupnutým okem viděl dobře, je zprovozněna severní vozovka, chaos tedy zřejmě bude poněkud omezen. Zavřená je prozměnu vozovka jižní, což znamená přesun dopravy do ul. Na Hroudě, což v kombinaci s nějakou tou nutností dát přednost v jízdě nepochybně přispěje k již tak bídné plynulosti dopravy.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Hlavně nepřevádějte chodce na přechoduZXS91 píše:Stross na blikacku
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Stross na blikacku
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Zrovna Želvu jsem si cca měsíc zpátky vyzkoušel bez světel a naprostý luxus. Žádné extrémní zmatky, všechno odsýpalo a žádná nehoda
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Já bych řekl, že hlavní "bezpečnostní" důvod je obava, že by na noc vypínané SSZ ráno nenaskočilo, a pak...
...by se přišlo na to, že to jde bez SSZ i ve dne.
...by se přišlo na to, že to jde bez SSZ i ve dne.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Žádný předpis, ale vejvar pro ELTODO za "náročnou údržbu" SSZ v režimu 24/7. Třeba dobrá komedie se odehrála zhruba začátkem prázdnin na Želve, kde byla Eltodí rychlou rotou vyměněna výzvová návěstidla. Po cca 5 letech od obnovy je to stále zkurvenější než za bývalého pevného cyklu, nezlepšilo se nic, ale servis si masti kapsu za údržbu a nekvalitní komponenty, které nevydrží ani zlomek toho co zařízení předtím. O preferenci ani nemluvím.
A s těmi bezpečnostními důvody to rozsekal.
A s těmi bezpečnostními důvody to rozsekal.
Re: Preference / antipreference MHD
Odpovím si sám: nenalepili.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
prosím Vás, kdo vypnul preferenci/detekci TRAM na Veletržní(m paláci) - stojíme tam ze dvou až tří stran jak tydýti a od Letné se zelenou ani kolo