Tady bych s tebou i souhlasil. Otázka je co bude právě s tou slavnou MHD. Viz zelené a optimalizace.gabuliatko píše:Ta, která jde podniknout prostředkem MHD.9001 píše:Hlavní otázka je co zbytečná cesta.
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Ta, která jde podniknout prostředkem MHD.9001 píše:Hlavní otázka je co zbytečná cesta.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Hlavní otázka je co zbytečná cesta. Ono všechno souvisí se vším. Sice tam auto nepřijede, ale pojede tam, kde se zaparkuje. Tzn. Nacpou se na Nový Smíchov a nebo jinam. Při dnešním systému MHD se ani nevidím, že se radši změní místo nakupování,zábavy než aby si jel jako dobytek.gabuliatko píše:Každé auto,které na Praze 5 nezaparkuje a tím pádem tam nebude mít zbytečnou cestu budiž vítáno. Ne vážně, na jednu stranu se plánují zóny okolo stanic metra na Jižním městě a v Kobylisích a na druhou stranu bude parkování na Smíchově a Malé straně zdarma?9001 píše:A parkovací zony něco řeší? Podívej se třeba na Prahu 2 kam a jak byla schopná zony nakreslit. Vsadil bych, že i zmizí ten zákaz zastavení a vyrostou automaty.
A automaty na Štefánikově, no sice to odnesou místní večerky a PNS ale nemám námitek, kdo tam parkuje, neparkuje na 5 minut a tramvaj nemusí čekat, než se zařadí a než vyjede (a že jsou tací, kteří najedou s TRAM tak, že auto už nemůže znova vyjet a zacouvat lépe, tak nešťasně manévruje u chodníku)
Kdo jde do Tesca nebo večerky, tak může zastavit na blikačku...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Každé auto,které na Praze 5 nezaparkuje a tím pádem tam nebude mít zbytečnou cestu budiž vítáno. Ne vážně, na jednu stranu se plánují zóny okolo stanic metra na Jižním městě a v Kobylisích a na druhou stranu bude parkování na Smíchově a Malé straně zdarma?9001 píše:A parkovací zony něco řeší? Podívej se třeba na Prahu 2 kam a jak byla schopná zony nakreslit. Vsadil bych, že i zmizí ten zákaz zastavení a vyrostou automaty.
A automaty na Štefánikově, no sice to odnesou místní večerky a PNS ale nemám námitek, kdo tam parkuje, neparkuje na 5 minut a tramvaj nemusí čekat, než se zařadí a než vyjede (a že jsou tací, kteří najedou s TRAM tak, že auto už nemůže znova vyjet a zacouvat lépe, tak nešťasně manévruje u chodníku)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
willyjeff: S okruhem nesouvisí, ale otázka je jak by dopadla realizace.
1) Řev z ted poměrně klidné ulice.
2) Moc velká šance růstu SSZ a jenom přesunutí problému o křižovatku výše.
Možná to vidím moc pesimisticky.
Jinak když se podívám na letecké záběry, tak by bylo naprosto ideální trat posunout o kousek do strany a udělat plnohodnotný pruh. Stejně tam jsou BKV, takže se třeba i reko dočkáme.
1) Řev z ted poměrně klidné ulice.
2) Moc velká šance růstu SSZ a jenom přesunutí problému o křižovatku výše.
Možná to vidím moc pesimisticky.
Jinak když se podívám na letecké záběry, tak by bylo naprosto ideální trat posunout o kousek do strany a udělat plnohodnotný pruh. Stejně tam jsou BKV, takže se třeba i reko dočkáme.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ulice Štefánikova je součástí toho okruhu? Z toho tvého to vypadá, že to město nechá ležet úplně ladem a doprava tam bude denně kolabovat dál. Protože tohle není jen záležitost posledních pár týdnů (před vánoci), Arbesák byl výživný už několik měsíců (určitě od té doby, co máme v HL devítky a jezdíme tam častěji), akorát se tam nenabíralo 15 minut, ale třeba jen pět šest, což je taky dost.gabuliatko píše:Protože Smíchovský okruh. Jednosměrka nebo sankce za parkování zde je stejné scifi jako sankce za porušování "průjezd zakázán" v Lidické.
Uvidíme co přinese rozšíření parkovacích zón na Prahu 5, ale jak čtu, tak to nebude od ledna 2013, ale "ode dne vyhlášení".
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A parkovací zony něco řeší? Podívej se třeba na Prahu 2 kam a jak byla schopná zony nakreslit. Vsadil bych, že i zmizí ten zákaz zastavení a vyrostou automaty.gabuliatko píše:Protože Smíchovský okruh. Jednosměrka nebo sankce za parkování zde je stejné scifi jako sankce za porušování "průjezd zakázán" v Lidické.von Špilberk píše:Proč má ulice V Botanice zelenou, i když je vlna aut z Jiráskova mostu už dávno pryč
Uvidíme co přinese rozšíření parkovacích zón na Prahu 5, ale jak čtu, tak to nebude od ledna 2013, ale "ode dne vyhlášení".
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Protože Smíchovský okruh. Jednosměrka nebo sankce za parkování zde je stejné scifi jako sankce za porušování "průjezd zakázán" v Lidické.von Špilberk píše:Proč má ulice V Botanice zelenou, i když je vlna aut z Jiráskova mostu už dávno pryč
Uvidíme co přinese rozšíření parkovacích zón na Prahu 5, ale jak čtu, tak to nebude od ledna 2013, ale "ode dne vyhlášení".
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
willyjeff: Mně se ta jednosměrka taky líbí. Ale byl by to běh na dlouhou trať a někdo by musel mít o takové řešení zájem.
Upravit cyklus na SSZ taky chvíli trvá, ale bylo by to rychlejší než zavést jednosměrku. Proč má ulice V Botanice zelenou, i když je vlna aut z Jiráskova mostu už dávno pryč Pak se jen stojí a čumí. Chodci přechází pochopitelně na červenou, ale to já s tramvají nemůžu.
Upravit cyklus na SSZ taky chvíli trvá, ale bylo by to rychlejší než zavést jednosměrku. Proč má ulice V Botanice zelenou, i když je vlna aut z Jiráskova mostu už dávno pryč Pak se jen stojí a čumí. Chodci přechází pochopitelně na červenou, ale to já s tramvají nemůžu.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ale teď to blokuje čistě jen ten nabobtnalý přechod. Takže odbočí max 2,3 auta. Ikdyž by byl na tom mém navrhovaném řešení třeba stejný cyklus, furt je to lepší než nyní.gabuliatko píše:EDIT: Objezdem přes Arbesák a Elišky Peškové by sis moc nepomohl, bo by Ti auta stála na kolejích při levém odbočení na Arbesák a volno Elišky Peškové/V Botanice taky není nic moc, takže by se to vzdulo až na Štefánikovu. Řešení podle mne je zneprůjezdnit Karmelitskou a udělat pěší zónu ve Vítězné mezi Újezdem a Šeříkovou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Rozšířit vozovku na úkor chodníku nelze, bo sítě. Parkování v zákazu je tolerováno, dokonce se tam nejmenované bance v opačném směru namalovaly parkovací místa.chemik píše:Měl bych k tomu taky něco - je to o dementech za volanty aut. Od zastávky Arbesovo nám, ZC stojím v koloně za auty, která nemohou odbočit vpravo do Kartouzské, protože tam jdou chodci, nebo prostě jen nemohou z důvodu zahlcení odbočit a nenapadne je, že by mohli uhnouot k chodníku. Ne, chodník kouše, tak radši stojí půlmetru od chodníku. A ano, je to ten půlmetr, kterej mi tam chybí, abych se s tramvají protáhnul. Takže auta nemohou odbočit, blokují tramvaje, které by jinak mohly být už dávno pryč a tramvaje stojí vyskládané až na újezd, kvůli pár Idi*tům, co se neumí srovnat s autem k chodníku...
Řešení je prosté - o půlmetr zúžit ten širokej chodník, o ten půlmetr rozšířit vozovku a podél kolejí nasázet bumlíky, málem už od Švandova divadla. Pochopitelně bych zrušil parkovací místa.
A moment, teď na to koukám - od Švandovýho divadla až po Arbesák a vlastně i v opačném směru nemaj auta vůbec co stát u chodníku, stojej v zákazu zastavení! Aha! Tak to se na to budeme muset podívat!
Že auta nestojí těsně u chodníku celkem chápu, každý je zvyklý si při odbočování najet či vystrčit (Kartouzská není nejširší) a v tu chvíli by bylo bum s tramvají. Ono se tam dokonce stojí s IAD ve 2 pruzích, jeden rovně (a v zápětí doleva) a druhý doprava. V okamžiku kdy IAD zjistí, že se tam nevejde už moc není kam uhnout.
Když už je řeč o tomto místě, mám jednu historku. Jeden ŘED s 14T se rozhodl závodit s IAD přesně na této křižovatce kdo za ní bude první, což IAD vyhrál, ale zastavil před následujícím přechodem dávaje přednost chodci. Jen jeho pohotová reakce při zoufalém zvonění tramvaje (za dupání a sypání písku) zabránila střetu.
EDIT: Objezdem přes Arbesák a Elišky Peškové by sis moc nepomohl, bo by Ti auta stála na kolejích při levém odbočení na Arbesák a volno Elišky Peškové/V Botanice taky není nic moc, takže by se to vzdulo až na Štefánikovu. Řešení podle mne je zneprůjezdnit Karmelitskou a udělat pěší zónu ve Vítězné mezi Újezdem a Šeříkovou.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
To mi připadá moje řešení o trochu levnější, ne? + když bys musel šoupat i sloupy trolejového vedení, kam bys je umístil? Na omítku by ti to asi nedovolili, proto tam jsou asi sloupy Já navrhuji tu jednosměrku.chemik píše:Měl bych k tomu taky něco - je to o dementech za volanty aut. Od zastávky Arbesovo nám, ZC stojím v koloně za auty, která nemohou odbočit vpravo do Kartouzské, protože tam jdou chodci, nebo prostě jen nemohou z důvodu zahlcení odbočit a nenapadne je, že by mohli uhnouot k chodníku. Ne, chodník kouše, tak radši stojí půlmetru od chodníku. A ano, je to ten půlmetr, kterej mi tam chybí, abych se s tramvají protáhnul. Takže auta nemohou odbočit, blokují tramvaje, které by jinak mohly být už dávno pryč a tramvaje stojí vyskládané až na újezd, kvůli pár Idi*tům, co se neumí srovnat s autem k chodníku...
Řešení je prosté - o půlmetr zúžit ten širokej chodník, o ten půlmetr rozšířit vozovku a podél kolejí nasázet bumlíky, málem už od Švandova divadla. Pochopitelně bych zrušil parkovací místa.
A moment, teď na to koukám - od Švandovýho divadla až po Arbesák a vlastně i v opačném směru nemaj auta vůbec co stát u chodníku, stojej v zákazu zastavení! Aha! Tak to se na to budeme muset podívat!
Re: Preference / antipreference MHD
Měl bych k tomu taky něco - je to o dementech za volanty aut. Od zastávky Arbesovo nám, ZC stojím v koloně za auty, která nemohou odbočit vpravo do Kartouzské, protože tam jdou chodci, nebo prostě jen nemohou z důvodu zahlcení odbočit a nenapadne je, že by mohli uhnouot k chodníku. Ne, chodník kouše, tak radši stojí půlmetru od chodníku. A ano, je to ten půlmetr, kterej mi tam chybí, abych se s tramvají protáhnul. Takže auta nemohou odbočit, blokují tramvaje, které by jinak mohly být už dávno pryč a tramvaje stojí vyskládané až na újezd, kvůli pár Idi*tům, co se neumí srovnat s autem k chodníku...
Řešení je prosté - o půlmetr zúžit ten širokej chodník, o ten půlmetr rozšířit vozovku a podél kolejí nasázet bumlíky, málem už od Švandova divadla. Pochopitelně bych zrušil parkovací místa.
A moment, teď na to koukám - od Švandovýho divadla až po Arbesák a vlastně i v opačném směru nemaj auta vůbec co stát u chodníku, stojej v zákazu zastavení! Aha! Tak to se na to budeme muset podívat!
Řešení je prosté - o půlmetr zúžit ten širokej chodník, o ten půlmetr rozšířit vozovku a podél kolejí nasázet bumlíky, málem už od Švandova divadla. Pochopitelně bych zrušil parkovací místa.
A moment, teď na to koukám - od Švandovýho divadla až po Arbesák a vlastně i v opačném směru nemaj auta vůbec co stát u chodníku, stojej v zákazu zastavení! Aha! Tak to se na to budeme muset podívat!
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Cyklus je přesně 1:15 červená, 20 vteřin zelená. V úterý jsem tam taky postával. Úsek Švadovodivadlo -> Anděl jsem jel 16 minut. Řešení? Udělat z ulice Štěfánikova před K.Bankou jednosměrku. Aby byly auta donucený jet touto trasou: ZDE NA MAPĚ VYZNAČENO.von Špilberk píše:Měl bych poznámku k tomuto: http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1212191200/
Včera jsem měl l.20 a byl to děs. Stálo se od nám. Kinských, občas už od Újezdu. Hlavní problém je na křižovatce Štefánikova x V Botanice. A tím problémem je naprosto d*bilní cyklus SSZ. Zelená pro auta od Jiráskova mostu je moc dlouhá. Výsledkem je, že ulicí V Botanice nejede už ani kolo, ale zelená je ještě skoro půl minuty Přitom by už dávno mohla být zelená pro Štefánikovu a tedy i volno pro tramvaje. Další problém je propustnost Kartouzské a vjezd na Plzeňskou, ale to asi nevyřešíme.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Měl bych poznámku k tomuto: http://www.dpp.cz/mimoradne-udalosti/1212191200/
Včera jsem měl l.20 a byl to děs. Stálo se od nám. Kinských, občas už od Újezdu. Hlavní problém je na křižovatce Štefánikova x V Botanice. A tím problémem je naprosto d*bilní cyklus SSZ. Zelená pro auta od Jiráskova mostu je moc dlouhá. Výsledkem je, že ulicí V Botanice nejede už ani kolo, ale zelená je ještě skoro půl minuty Přitom by už dávno mohla být zelená pro Štefánikovu a tedy i volno pro tramvaje. Další problém je propustnost Kartouzské a vjezd na Plzeňskou, ale to asi nevyřešíme.
Včera jsem měl l.20 a byl to děs. Stálo se od nám. Kinských, občas už od Újezdu. Hlavní problém je na křižovatce Štefánikova x V Botanice. A tím problémem je naprosto d*bilní cyklus SSZ. Zelená pro auta od Jiráskova mostu je moc dlouhá. Výsledkem je, že ulicí V Botanice nejede už ani kolo, ale zelená je ještě skoro půl minuty Přitom by už dávno mohla být zelená pro Štefánikovu a tedy i volno pro tramvaje. Další problém je propustnost Kartouzské a vjezd na Plzeňskou, ale to asi nevyřešíme.