Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od ElWapp » 13.7.2011 9:08

Martin Subrt: Muzu se zeptat, jak to tedy funguje, jaky organ ma dnes svetelne krizovatky opravdu na starosti? To pro pripad, ze bych si chtel postezovat pravym "vinikum"...

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od chemik » 13.7.2011 3:01

Bobek píše:Ze stálého repertoáru nového SSZ u NNŽ bych za mimořádně nedobrý nápad označil stav, kdy současně padá tramvajové stůj a už se rozsvěcí žlutá pro odbočení aut vlevo. Ano, na hřbitov je to kousek, ale proč to takhle provokovat...
Doovlil bych si připodotknout, že toto opravdu není dobrý nápad. Dnes se mi to podařilo dvakát, Já na tachu 50 a pár metrů před čumákem na stůj a současně auta žlutá a zelená...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Martin Šubrt » 12.7.2011 22:37

9001 píše:MŠ: Uřímně a vy něco ještě zmůžete se SSZ? (Neber to špatně jenom takový dotaz)
Pokud dostaneme něco k vyjádření dřív, než je to postaveno, což se dosud celkem často i stávalo :-), jsme schopni tam najít dvě tři nejkřiklavější chyby a tak u jedné z nich vybojovat nápravu. Jinak pochopitelně náš úsek už je zcela na houby a kdyby byl zrušen zcela, určitě by se výstavby SSZ výrazně urychlily, neb by zmizli poslední zdržovači a nebyli by vznášeny dotazy... Ale popravdě, vzhledem k tomu, že vyjadřovačky děláme často ze dne na den, už ani tak nemíváme šanci ve vývojácích najít nějaké problémy. Dokonce jsou SSZ, kde již nejsme schopni pochopit, co autor vlastně udělal...

Žlutá hned po čočkách je blbý nešvar, ale projektant obvykle šetří každou vteřinu...takže mu to projde. Ještě před třemi na ÚDI byl roční úkol vyhledávat a monitorovat problémy na SSZ a navrhovat řešení. Už tři roky asi není potřeba. I když něco vyhledáme, nebo si vezmu něco odtud z diskuse, téměř nemám naději na zlepšení, bo faktickým projektantem SSZ v Praze je odbor dopravy a s ním máme vztahy tak napjaté, že bojovat o to jedno procento rozumu stojí nadlidské úsilí. A v TSK je ceněn ten, kdo nevyčnívá a hlavně pokud možno nepracuje... TSK je organizace, která jen spravuje a práci zadává, takže tam prostě s otázkami nepatříme... Gratulace BNV, povedlo se, dopravní inženýrství v Praze je mrtvý...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od 9001 » 12.7.2011 22:05

Bobek píše:Ze stálého repertoáru nového SSZ u NNŽ bych za mimořádně nedobrý nápad označil stav, kdy současně padá tramvajové stůj a už se rozsvěcí žlutá pro odbočení aut vlevo. Ano, na hřbitov je to kousek, ale proč to takhle provokovat...
Jo tohle je bezpečnost zajiště SSZ v praxi. Takhle to auto pošle a předpisy neporušil nikdo. By mě zajímalo komu by to pak přišili. (I když možná bych dal 99% tramvaji, známe tři sekundy :wink: )

MŠ: Uřímně a vy něco ještě zmůžete se SSZ? (Neber to špatně jenom takový dotaz)

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Bobek » 12.7.2011 21:37

Ze stálého repertoáru nového SSZ u NNŽ bych za mimořádně nedobrý nápad označil stav, kdy současně padá tramvajové stůj a už se rozsvěcí žlutá pro odbočení aut vlevo. Ano, na hřbitov je to kousek, ale proč to takhle provokovat...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Martin Šubrt » 12.7.2011 21:28

Jen dodám, že tohle Penny SSZ už na vyjádření na dopravní úsek TSK ani nepřišlo. A nové SSZ na Jana Želivského jsme dostali k vyjádření v okamžiku spuštění zkušebního provozu. Možnost cokoliv ovlivnit, či držet nějakou koncepci, v Praze tímto asi definitivně padla...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Grossák » 12.7.2011 19:57

Předávám. Díky.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Pepa » 12.7.2011 12:55

Grossák píše:Popište. Také jsem si všiml, že se občas nesepne předvěst zc, ačkoli na hlavním návěstidle svítí dlouho volno. Viděl toto někdo? Díky.
Dneska jsem tam jel 2x a předvěst mi ZC nepadla, a sledoval jsem ten cyklus když jsem ke křižovatce přijížděl, co jsem popsal níže, pro auta červená, tramvaj stůj, volno na cca 10-20s poté opět stůj, pro odbočení to pustilo jedno auto a zase měla tramvaj volno a teď už i společně s autama...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Bobik » 12.7.2011 7:28

Tak předvěst se mi překlopila na volno snad akorát jednou. A jezdím tam dost často (v noci). Akorát vzhledem k tomu, že 99% předvěstí v Praze spíš nefunguje, jsem to považoval za standardní stav. Beztak jsou vlastně dle současných předpisů k ničemu, čili spolehnou se na ně stejně nesmíš.
Jinak fungování v noci za situace jen já a pusto probíhá většinou tak, že buď je volno a padne mi to před nosem na stůj, nebo všude červená, donutí mě to zastavit a pak se překlopí, s tím že ZC mi to zpravidla ještě ukáže levou šipku. Taktéž většinou pokud jede souběžně auto. Rovnou to projet se povede v promile případů.

P.S. Jak daleko jsou ty předvěsti od hl. návěstida? Na zábrzdnou vzdálenost max. traťové rychlosti? Mě přijdou dost blízko.

P.P.S. proč to v noci nebliká? (já vím, proč se tak blbě ptám....)

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Fořtík » 12.7.2011 0:04

Grossák píše:Také jsem si všiml, že se občas nesepne předvěst zc, ačkoli na hlavním návěstidle svítí dlouho volno. Viděl toto někdo? Díky.
Ano, viděl jsem to já dne 1.7. - přijel jsem k tomuto SSZ z města vůbec poprvé od doby, co je v provozu. Předvěst na stůj, tudíž jsem respektoval znění její definice a očekával stůj. Na hlavním SSZ pořád volno, které vydrželo až do mého průjezdu. 8-)

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Grossák » 11.7.2011 23:58

Pepa píše:Mě zase u Penny ZC padlo stůj, červenou měla i auta ze všech směrů, po cca půl minutě mi padlo volno a když jsem se za křižovatkou podíval do zrcátka, tak jsem viděl, že jsem zadním vozem už blokoval odbočující auta...
Dnes jsem tam byl, opravdu to ZC není zcela v pořádku. Všiml jsem si toho ale pouze u vložených fází (vše stojí, jede jen tram). Máte jiné zkušenosti? Popište. Také jsem si všiml, že se občas nesepne předvěst zc, ačkoli na hlavním návěstidle svítí dlouho volno. Viděl toto někdo? Díky.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.7.2011 15:04

9001: Propojení TT před VS (vrchním soudem) navrhuji:
1.) Aby na PA zůstala jen jedna pravidelná TRAM linka a přitom celý prostor byl rovnovážně obsloužen (PP - 193 a 148 stačí, když se právě vytvořením násobně lepšího přestupu TRAM - =M=C na Pankráci nemalé procento nynější poptávky přesune tam).
2.) Vyjíždějící/zatahující vlaky k/od centra (přes Palouček - na Spořilov, Čecháč, Kubáň...) nepojedou přes Veselí = úbytek provozu a hluku z něj u obytných domů, byť počítám s výjezdem do Modřan a na Barrandov přes Budějárnu po propojení jí se Dvorci a Lihovarem.

PS: Jó a uvedená pár desítek metrů dlouhá propojka TT se zrušením několika set metrů dlouhé nynější koleje = méně TT na údržbu! A Místo současné TT a zastávek PP vznikne alespoň nějaká náhrada parkovišť, které asi prodloužení TT si vynutí zrušit (nikomu se nelbí mé vedení TT u krajnice převážně místo současného pravého pruhu).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od 9001 » 10.7.2011 14:36

MM- Akce hezká, jenom trochu nereálná. Pochybuji, že by obyvatelé domů v oblasti byli pro výstavbu + samozřejmě všechno by souviselo s omezení aut... Neprůchodné.

Celkově mi to přijde jako zbytečný závlek. Hlavně pří více než jedné lince, poměrně velké zvýšení hlukové zátěže mezi domy. O souběhu se moc mluvit nedá, při suprovém přestupu na PP a hlavně by tam tram plnila místní obsluhu typu Budějovická/Zelená liška - Pankrách (arkády atd.).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.7.2011 13:55

KarlosK píše:OT:
kruťák: podle mě je Na veselí dost využívaná zastávka a byla by škoda ji odstřihnout od normálního provozu. v tom případě by se musela posílit 188 nebo nasadit novou linku od Vozovny směr Pankrác a dále
Naprosto souhlasím - jak jsem již na TF psal "Plus zrušit TT kolem metra Pražského povstání a napojit TT od centra z ulice Táborské estakádou před budovu Vrchního soudu k obratišti před PA, díky čemuž by u vlastní vozovny nezůstala slepá větev, která by s největší pravděpodobností při prodloužení TT od nynějších zastávek Pražského povstání zůstala bez pravidelné obsluhy.".
Toto prosazuji, protože jsem na 1000% přesvědčen, že je naprosto zbytečný souběh TT se třemi stanicemi =M= C (Pr. povstání, Pankrác a Budějovická) - osobně mi je přijatelnější prosadit změnu trasy BUS 148, tak aby vždy vedla kolem stanice na Pankráci, aby byla zachována možnost přestupu mezi ní a TRAM. (Případně by se nabízela možnost propojit to se současnou trasou 188, na níž na Kavčích horách navazuje, a posléze klidně tuto novou trasu 188 jinak vhodněji rozdělit na dvě, tři linky - jak tu již někteří několikrát navrhovali.)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od 9001 » 10.7.2011 13:45

Tak u 188 je prakticky jediný problémový úsek právě Želivecká - Nádraží Strašnice. Ani ta Limuzská není tak hrozná. Možná občas u Chodovské vytuhne v koloně směrem na Želivského.

Odpovědět