Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.4.2015 15:25

Blokování tramvají a chodců na křižovatce Křižovnická x Kaprova
http://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/ ... -x-kaprova

- to sem už nějaký čas neviděl, ale už jsem tam delší dobu nebyl a počítám, že záleží (jako při mých dřívějších zkušenostech) na čase = dopravní špičce.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 13.4.2015 20:20

Karosák píše:Já tedy nevím, ale ten Velekravín podle mě šlape bezvadně ZC i DC a výzva ZC se rozsvěcí již při kontaktu nad sjezdovkou že smyčky ČV. Z 12 průjezdů jsem tento týden nemusel jedinkrát přibrzdit. Luxus! Jinak dnes Horoměřická křižovatka i přechod večer potmě a byla k vidění aplikace finalniho vodorovneho dz, takže i tam se můžeme brzy těšit na definitivku s preferencí??
A jak to bude s ostatními staršími SSZ? Hadovka, Bořina, SČV, Etiopská, Džbán... a na závěr ta nejtragičtější Šárka??
Ano, Veleslavín funguje dobře. Ale 12 x zcela plynulý průjezd je i trochu o štěstí. Občas tam něco zastaví. Horoměřická, stejně jako sousední přechod zatím vůbec nic. Přijde mi to smutné, ale zjistím, zda se to hýbe. Každopádně co jsem viděl, tak preference tam nebude taková jako na Veleslavíně. Z ostatních SSZ na Evropské předpokládám, že aspoň některé budou v blízké době upraveny. Divoká Šárka tam není. Ta je hodně složitá kvůli koo. Ale technicky to jde vyřešit.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.4.2015 12:28

von Špilberk píše:..........
Martin Šubrt píše:protože obecně problém je prostě v té vysoké rychlosti na druhém SSZ a snaze to projet.
Tenhle problém uznávám. Jen si myslím, že to není příčina, ale následek něčeho...
=D> =D> =D> - a právě proto tvrdím, že řešením je (mnou již uváděné) prodlužování volna TRAM a CHODCŮ přes obě části Magistrály!

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 13.4.2015 10:42

Martin Šubrt píše:Jak posun zastávky zlepší odbavení nerozumím. Když je jeden vlak najetý ke světlům, za ním stejně mohou odbavovat dva další.
S tím, že ten druhý vlak má zadní vůz mimo zastávku. 8-)

Posun zastávky obecně: Nepříjemné je právě to, že u podloubí v nejužším místě je dav lidí u sloupku a snaží se číst jízdní řád (protože na digitální nemáme peníze, ani pro toto mimořádně vytížené místo :prase :prase ) + dav čekající na tramvaj + dav do metra + dav z metra.
Posun zastávky by způsobil, že jedna souprava by stála u čoček kompletně za zábradlím, a její odjezd by byl bezpečnější, jak správně uvedl MMM. Zlepšila by se přehlednost pro cestující, protože občas nějaký řidič tram nechce stanicovat uprostřed a čeká na odjezd první tramvaje, takže pak nastávají různé přesuny cestujících sem a tam, což by se zmírnilo.
Důležitá věc: Zlepšil by se výhled řidiče podél vozu při stanicování 1. vlaku, tedy další zvýšení bezpečnosti.

A když už teda nic, tak by se aspoň měl udělat "dvojsloupek", aby se vešly všechny JŘ z jedné strany, a dvojsloupek se instaloval rovnoběžně k TT a ne kolmo jak je teď, těsně u kolejí. Viz. např. zastávky u Národního divadla (samozřejmě opačně orientované, takže tam, kde je za zábradlím silnice, si představte koleje a tramvaj na Pavláku DC) https://www.google.cz/maps/@50.081489,1 ... HwbkMQ!2e0

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 13.4.2015 10:26

Martin Šubrt píše:Hradčanská visí na dokončení Karláku, který se stále odkládá. Je přislíbeno, že pokud budou jen blikače na Karláku fungovat, postoj města se přehodnotí i jinde. A obávám se, že letos to opět nebude.
Tohle prostě neberu, to je obyčejná výmluva (ne vaše samozřejmě). Kdyby někdo chtěl Hradčanskou řešit, může. Kdyby někdo chtěl vyzkoušet blikače, tak taky může. Bobík vyjmenoval x přechodů přes TT, které vznikly nebo se obnovovaly loni, tedy dávno po Hradčanské. Jediný důvod, proč se někdo rozhodl, že blikače vyzkouší ausgerechnet na Karláku, je ten, že ví, že to v dohledné době nebude.
Ostatně jeden z krásných Murphyho zákonů o administrativě říká: Pozdržení je nejzákeřnější forma zamítnutí.

Takže kolego: ty blikače až s Karlákem, který teď určitě nebude. Ostatně máte raketu? Hrajete tenis? My tady všichni hrajeme tenis. Střílíte? Chodíte na hon? My tady všichni chodíme na hon. Tak zdar! NEVSTUPOVAT!
Martin Šubrt píše:protože obecně problém je prostě v té vysoké rychlosti na druhém SSZ a snaze to projet.
Tenhle problém uznávám. Jen si myslím, že to není příčina, ale následek něčeho...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.4.2015 20:11

MŠ: 1.) SSZ IPP ZC
a) já to beru tak, že raději bych tam jezdil (s vědomým plynulého průjezdu) do 40km/h a klidně přechod (+ tebou navrhované úpravy - šikmé zastřešení následujícího výstupu z =M= a vjezd dopravní obsluhy do Lublaňské jen vpravo z Legerky "přes chodník") než to, jak to bylo dosud = průjezd "jentaktak" s max. rychlostí 50km/h (natož teď navíc s přechodem přes TT "nazávěr" SSZ)
b) Já tam dlouho nejel - dobrá zpráva alespoň o 2s pozdějším začátku zelené IAD z Ječné vlevo přes TT, jen dotaz byla alespoň o 1s prodloužena zelená pro chodce na přechodu podél TT přes Legerku?
c) než krátit na začátku zelenou na přechodu Legerky podél TT, tak naopak i jen o 1s dřív ukončit zelenou IAD na Legerce od P4!
2.) výjezd ze zastávky IPP DC
- popojede-li 1.TRAM k SSZ:

@3643 většinou se lidé "dobývají" z venčí do jejího 2. vozu = hrozí, že se někdo něčím zachytne TRAM při jejím rozjezdu na SSZ
@3644 1. TRAM stojí hned u SSZ = minimální prodleva mezi začátkem volna a jejím vjezdem do křižovatky
@3644 2. TRAM může stát o 15m blíž SSZ než když stojí v zastávce v místě pro 2.soupravu = její řidič vidí na výjezd IAD z Ječné (ví že je vhodný čas zavřít dveře a plynule odjet) a díky blízkosti SSZ stíhá jí projet jako 2.
@3643 dnes to stanicování 2. TRAM v prostředku délky zastávky často nezvládá = "honí volno" ze vzdálenosti čela přes 45m od SSZ
@3643 za 2.TRAM, která jako poslední či jediná (stojí-li v prostředku zastávky) může stanicovat, je neojediněle najetá 3. TRAM, která se za předešlou nevleze do zastávky, tak zůstane stát těsně před ní = těsně za zádí má přechod po němž "z poza ní" lezou lidi "přímo pod TRAM ZC"!
Z:arrow: Z:arrow: posunutím zastávky o cca 15m proti směru jízdy ji sice odsunem od podloubí nad východem z =M=, ale do širšího chodníku
+ srovnáním se zastávkou ZC přestanou zůstávat stát chodci mezi TRAM, protože přes 2. kolej neprošli kvůli tomu, že v jejich úrovni se na ní nachází střed délky jiné TRAM!

:!: :!: nechci, aby po posunutí této zastávky přes SSZ DC projela 3. TRAM = 2. stanicující ( bezpečné je ať se v pravý čas posune za zastávku před SSZ a vyčká dalšího volna)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 12.4.2015 17:35

MMM:
- Pozdější začátek volna při odbočování o 2 sekundy tam už je nastaven.
- Volno chodců by se naopak mělo zkrátit, aby chodci nevcházeli ještě mezi poslední vozidla, která pak zůstanou na kolejích. V minulosti to tam bylo, nyní to tam opět není.
- Snížení rychlosti i bez přechodu si nemyslím, že je pro odbory přijatelné. Ale i při nižší rychlosti je to samozřejmě pro průjezd dvou vlaků řešitelné.
- Jak posun zastávky zlepší odbavení nerozumím. Když je jeden vlak najetý ke světlům, za ním stejně mohou odbavovat dva další. Pokud najetý není, vzdálil by se první vlak od světel a většinou by projel až delší čas po začátku volna s tím, že by druhý za ním, který současně odbavoval, už neprojel.
- Další problém je, že dnes z podloubí vycházejí lidé rovnou do prvního vozu aspoň někdy, pokud tam něco odbavuje u označníku jako první. Po najetí ke světlům už vzniká problém, že lidé jdou od metra k druhé tramvaji a od druhé tramvaje jdou lidé k metru, a to v téměř nejužším místě zastávky. Pak je tam odbavování nepříjemné. Posunem zastávky by takový stav byl vlastně trvale.
- Pokud by dva vlaky odbavovaly, třetí od Bělehradské by se už nevešel a blokoval by přímý směr na Mírák.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.4.2015 15:12

Martin Šubrt píše:...........
Vzhledem k tomu, že se při přípravě přechodu několikrát točila videa stavu na Pavláku a u tramvají tam je řada průjezdů hodně dlouho po padnutí čoček na stůj, obávám se, že ...........
....... tam rychlost stejně půjde dolů, protože obecně problém je prostě v té vysoké rychlosti na druhém SSZ a snaze to projet. Navíc magistrála má naději na omezení spíše kvůli chodcům a s tím si mohou pomoci i tramvaje,.............
Ale to je přesně to co jsem tvrdil =
1.) omezit IAD z Ječné do Legerky pozdějším začátkem jejího volna = prodloužit volno TRAM a (samozřejmě) chodců jdoucích souběžně s ní přes Legerku
2.) pro bezpečnost snížená rychlost TRAM na příjezdu do zastávky IPP ZC nebude znamenat jejich neprojetí přes magistrálu naráz (díky prodloužení volna TRAM na SSZ před zastávkou IPP ZC)

+ zbezpečnění jízdy TRAM DC popsal von Š = zastávku IPP DC posunout proti směru jízdy, aby:
1.) byla na úrovni té ZC
2.) 1. souprava čekající na SSZ za ní stála celá mimo prostor zastávky, čímž
a) její 2. vůz nemate cestující chtějící nastoupit
b) se urychlí odjezd 1. TRAM DC
3.) řidič 2. TRAM DC (stojící u označníku) má dostatečný výhled na výjezd IAD z Ječné na IPP = může v pravý čas zavřít dveře a zavčasu vyjet ze zastávky tak, aby projel naráz přes obě části magistrály!

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 12.4.2015 14:42

von Špilberk: Hradčanská visí na dokončení Karláku, který se stále odkládá. Je přislíbeno, že pokud budou jen blikače na Karláku fungovat, postoj města se přehodnotí i jinde. A obávám se, že letos to opět nebude.

Vzhledem k tomu, že se při přípravě přechodu několikrát točila videa stavu na Pavláku a u tramvají tam je řada průjezdů hodně dlouho po padnutí čoček na stůj, obávám se, že aktivita řidičů povede pouze k tomu, že se to tam bude víc sledovat a i při zrušení přechodu tam rychlost stejně půjde dolů, protože obecně problém je prostě v té vysoké rychlosti na druhém SSZ a snaze to projet. Navíc magistrála má naději na omezení spíše kvůli chodcům a s tím si mohou pomoci i tramvaje, ale pokud tramvaje jdou proti přechodu, jen složitě budou získávat nějakou výhodu samy. Nebudou chodci, to je signál neomezovat auta. On ten nový přechod je součástí obnovy celkových pěších tras a ta vede k omezení aut a možnosti omezit intenzity. pokud nebude, nebude omezení magistrály. Jen tak ho prostě nikdo nenařídí.

Odpočítávadlo k čočkám by nepřešlo přes polici. Počítadlo je funkčně odděleno od řadiče, tj. počítá pouze, když je 3x stejný cyklus. Pokud ale jedou hasiči, nebo se mění signální plán, stává se, že ač to jde k nule, volno na nule nepadne, takže pak si koledujeme o velikej průšvih, protože se prostě začne jezdit na počítadlo.

Navrhoval jsem ale použít počítadlo nepřímo, např. zejména pro druhý vlak v zastávce, kterému by na základě stavu odpočtu například rozsvítilo písmeno D 15 sekund před volnem, tj. dalo by mu informaci, teď zavři dveře a připrav se. Dole z Ječné by se pak dal dát klasický předsignál, i když na nějaký poměrně složitý výložník...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 12.4.2015 14:14

MM: Ovšem se u problému jménem Blanka... Krnda se na Frekvenci 1 vyjádřila ve stylu, když selže záříjový termín, tak všichni kdo to slíbili ze strany dodavatele ztratí tvář :lol: . Zrovna u nás, kde firma která totálně zvoře stavbu má právo se přihlásit do nového VŘ na jinou stavbu a když nabídne nejnižší cenu tak i vyhraje...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.4.2015 9:51

tak já se připojuji k přesunutí diskuze:
9001 píše:MM: Když se semafory dobře zapojí do zelené vlny, tak se moc nestane... A ano pokud se omezí již od JS tak na ní auta ani nenajedou a rovnou si najdou cestu údolím...
1.) doplněním mého předešlého příspěvku jsem vyvrátil smysluplnost tvého závěru
2.) tzv. zelená vlna na SSZ "přetínající" magistrálu - může být a bude i prospěšná snížením emisí a hluku v jejím okolí Z:arrow: OVŠEM SYNCHRONIZACE TĚCH SSZ "PŘETÍNAJÍCÍ" MAGISTRÁLU MUSÍ BÝT PROVEDENO OD TÉ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ = NA IPP (a Muzeu - počítám-li s TT "kolem" Hl.n.)
3.) i když v severojižním směru ubude jen (údajných) 10% IAD, tak PODSTATNÝ PŘESUN IAD Z CENTRA DO BLANKY BUDE MEZI HOLEŠOVIČKAMI A SMÍCHOVEM = DELŠÍ VOLNO PRO TRAM NA IPP BUDE MOCT JÍT SPÍŠE NA ÚKOR IAD JEDOUCÍ Z JEČNÉ než po magistrále

von Š: - odpočítávadla u "čoček" na IPP = @3644
- protažení volna TRAM na IPP z výše uvedeného důvodu před otevřením Blanky nereálné až nemožné (udělalo by to problém i TRAM na Karkáku a Jiráskáči, kde by IAD zůstávala častěji stát na křížení s TT).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 12.4.2015 8:33

Dovolil jsem si přesunout diskuzi o Pavláku:
9001 píše:MŠ: Držím samozřejmě palce, ale je velká chyba podcenit protivníka :wink:
Tak, tak. 8-) Taky držím MŠ palce, jen aby svého silného prohlášení (o tom, co nepřipustí) nelitoval.
Diskuzi o Hradčanské vyvolává už roky, zatím bezvýsledně, takže můžeme jen vyvolávat duchy přejetých.

Jestli lze dát tramvajím na Pavláku víc času na průjezd přes magistrálu, tak ať se dá. Hned. Když nové semafory tak jako tak přiškrtí magistálu, tak je to jedno, co bude dřív. A může být dřív přiškrcení na Pavláku. 8-[
A v rámci diskuze mám ještě jeden podnět: co kdyby se přímo ke všem 4 čočkám na Pavláku dalo počitadlo volna a stůj, aby řidiči tram viděli, že mají čas a že to nemusí tak valit. Komu by to vadilo :?:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 11.4.2015 11:15

No já to tam první šichtu taky šolichal 40 připravenej to zamáznout...

Jo a víšco se mi stalo? Ty voe, neuvěříš-rozjedu se z Dejvické ZC, na Thákurce červená. 50 metrů před padá zelená a volno a nikde nikdo!! Chápeš? Jako vůbec nikdo! Jako prostě že mi tam nikdo nevjel!!! Pobíráš to? Hééj kámo, já to málem nepobral a po 4 letech projel tento mezizastávkový úsek na jeden nášlap :smt113 :smt113 :smt113 :smt113

Ty semafory jsou už fakt hustá noční můra, když už jim ani volno nevěříme :devilsmokin :lol:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 11.4.2015 6:54

Bořislavka (dříve Horoměřická) byla potmě včetně lamp až skoro k Na Pískách (dříve Bořislavka), protože nějakej výpadek voltíků či co. Bohužel to promptně spravili, takže mi to celou noc opět krásně padalo na stůj, jen jsem zavřel dveře.
Jinak ano, Velekravín - kupodivu - šlape krásně. Až se toho trošku děsím a napůl čekám zradu, napůl se bojím, že to dlouho nevydrží.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 11.4.2015 0:49

Já tedy nevím, ale ten Velekravín podle mě šlape bezvadně ZC i DC a výzva ZC se rozsvěcí již při kontaktu nad sjezdovkou že smyčky ČV. Z 12 průjezdů jsem tento týden nemusel jedinkrát přibrzdit. Luxus! Jinak dnes Horoměřická křižovatka i přechod večer potmě a byla k vidění aplikace finalniho vodorovneho dz, takže i tam se můžeme brzy těšit na definitivku s preferencí??
A jak to bude s ostatními staršími SSZ? Hadovka, Bořina, SČV, Etiopská, Džbán... a na závěr ta nejtragičtější Šárka??

Odpovědět