Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Radek v 10.12.2017 14:42

Mimochodem, v tomto týdnu začala rekonstrukce SSZ Albertov. Auta mají zavřený jízdní pruh, tedy ve všech směrech na kolejích. V pondělí to bude zajímavé.
Jo, proč to nešlo udělat během těch 4 měsíců rekonstrukce, to teda nevím...
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod mart337 v 10.12.2017 14:37

Nevíte jak to je s preferencí z Libeňského mostu na Maniny? V týdnu jsem tam jel několikrát a statečně mi to tam padalo na stůj, sotva jsem se příkodrcal těch 30 přes most! :evil: :evil: :evil:
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod 9001 v 10.12.2017 14:24

kruťák napsal:Ocitl jsem se v páteční odpolední špičce na Palačáku, kde se dělá jakási rekonstrukce SSZ a počas rekonstrukce je SSZ "na blikačku". Kolony aut jsou pořád stejné, ovšem kolony tramvají (zejména na mostě od Anděla) zcela zmizely. Nešlo by to, snažně prosím, po dokončení rekonstrukce nechat v tomto režimu? :D


Ono tohle je řešení pro mnoho křižovatek, ale nikdo to nedovolí... Bohužel...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod kruťák v 10.12.2017 13:55

Ocitl jsem se v páteční odpolední špičce na Palačáku, kde se dělá jakási rekonstrukce SSZ a počas rekonstrukce je SSZ "na blikačku". Kolony aut jsou pořád stejné, ovšem kolony tramvají (zejména na mostě od Anděla) zcela zmizely. Nešlo by to, snažně prosím, po dokončení rekonstrukce nechat v tomto režimu? :D
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: tram.mobilnitabla.cz

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 10.12.2017 10:45

Ze dvou průjezdů ZC to jedou vyšlo do jízdy a jednou skoro do jízdy. Z toho se nedá dedukovat, že to ZC občas padá pozdě. Je definována minimální zelená pro auta na hlavní. Asi by mohla být kratší, ale není. A nově volno pro TRAM vybírají i auta, takže je o dost větší pravděpodobnost, že TRAM přijede v době, kdy zrovna není možné dostatečně rychle reagovat. Platí pro oba směry. Takže už to nemusí být označeno jako absolutní preference, ve které je každé první tramvaji zaručen plynulý průjezd.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

SSZ 4.040 Chodovská - výj. TRAM - rampa JS

Odeslatod kasme v 09.12.2017 15:30

video: SSZ 4.040 Chodovská - výj. TRAM - rampa JS

opravdu dynamické řízení s preferencí MHD, akorát pro tram z centra to padá občas "pozdě", ale viděl jsem jen asi čtyři průjezdy

https://www.youtube.com/watch?v=TLv3mFq63s0


foto: reko SSZ Palackého náměstí https://kasme.rajce.idnes.cz/171209-Palackeho-n/
Uživatelský avatar
kasme
Uživatel
 
Založen: 28.8.2007 8:37
Bydliště: kasme.rajce.net

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Petr v 07.12.2017 8:24

Gregory napsal:Máte někdo návod, jak najíždět od Trojské na čočky před Trojským mostem? ...první čočky na volno, předzvěst svítí, 3 m před čumákem najednou bez upozornění Stúj....podruhé jedu, čočky na volno, předzvěst zhasne, očekávám Stůj, tak zpomalím, ale volno stále drží a buď vydrží nebo se těsně před čumákem překlopí na Stůj......proč to nemůže fungovat jako na Karláku?, jak se předzvěst rozbliká, tak vím, že bude změna signálu, ale tady je to loterie a zatím tam jezdím tak, že do čoček jedině krokem, abych mohl včas zastavit.....


Pokud to dělá toto, jde jednoznačně o poškozený odhlašovací kontakt. Tudíž jezdit tak, že to nahlásím na dispečink, aby došlo k opravě. :-P
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Gregory v 06.12.2017 20:07

vencavasek napsal:
Gregory napsal:Máte někdo návod, jak najíždět od Trojské na čočky před Trojským mostem? ...první čočky na volno, předzvěst svítí, 3 m před čumákem najednou bez upozornění Stúj....podruhé jedu, čočky na volno, předzvěst zhasne, očekávám Stůj, tak zpomalím, ale volno stále drží a buď vydrží nebo se těsně před čumákem překlopí na Stůj......proč to nemůže fungovat jako na Karláku?, jak se předzvěst rozbliká, tak vím, že bude změna signálu, ale tady je to loterie a zatím tam jezdím tak, že do čoček jedině krokem, abych mohl včas zastavit.....

Kterou křižovatku myslíš? Když jedeš k mostu, tak tu první nebo až tu těsně před mostem?


Myslím tu první od Trojské, s tou před mostem nějak problém nemám...
Gregory
Uživatel
 
Založen: 14.9.2010 20:03

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 30.11.2017 5:40

Grossák napsal:Preference MHD je definována technickými podmínkami pro navrhování SSZ (TP81). Existenci preference neposuzují politici (nerozumí tomu), nýbrž odborníci.
No a s tím mám právě problém. S tím definováním. Zhusta je to čirý eufemismus, nikoli to, co si většina pod pojmem preference představuje. A zhusta to sice onu preferenční definici splňuje, tedy zdržení je menší, než kdyby nebyla, nicméně onen rozdíl je hluboko pod rozlišovací schopností většiny. Vezmi si třeba takový bumlíky - řadí se do preferenčních opatření, ale co je to vlastně za "preferenci", když ve skutečnosti je to akorát fyzická zábrana, aby se auta nemotala tam, kde stejně nemají co dělat? Jistě, ve výsledku se to do oné preferenční definice vejde, neboť zdržení s bumlíkama je menší, než bez nich, nicméně v tom případě se ale nepřímo přiznává, že porušování předpisů (tedy jízda po kolejích) je normální stav - ale to přece není. Takže jaká preference? Stejnětak ona Súdánská, nebo ČV v noci - jistě, nečeká se tam nijak dlouho, ale hlava prostě nebere, proč se tam vůbec musí čekat, zvlášť když široko daleko chcípnul pes.
To o těch odbornících mě teda zklamalo. U politiků bych to chápal, u nich se šťourání do věcí, kterým nerozumí, ale jsou přesvědčení, že ano, taknějak předpokládá. Ale že takovýhle paskvily dokážou vyplodit odborníci, to je teda velmi smutný.
Grossák napsal:Na té zbytečné Dejvické se aspoň udělal kontakt na výjezdu ze zastávky, takže se nemusí na kličku pro třetí (a čtvrtý) výběr.
Jo a díky za něj. Ovšem celé je to typicky "politické řešení" (politik vymyslí problém tam, kde nikdy žádný nebyl a následně ho řeší). Jinak zkrácená JD pomohla, nemusí se tolik plížit, nebo čekat.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod MM-Mikulovsky v 29.11.2017 21:51

Grossák napsal:Bavíme se tu hlavně o místech, kde by signalizace nejen podle mého názoru být nemusely, tedy aspoň přes koleje ne. Ale s ohledem na legislativu a nevidomé, se prostě zatím bohužel volí řešení se SSZ, které podle mého názoru většině účastníků vyhovuje méně a pro řidiče TRAM je přítěží, protože jim ukládá další povinnosti (sledovat čočky), bez jakéhokoli pozitivního přínosu. Tím by měl být volný a bezpečný průjezd, což hatí nekázeň chodců.
........
tzv. chodecká SSZ přes TRAM pás zvýšený/snížený/jinak oddělený od vozovky BY NEJEN BÝT NEMUSELA, ALE VŮBEC BÝT NĚMĚLA, PROTOŽE PŘES UVEDENÉ TT NEMÁ PLATNOST, (jak díky právě Vaší/Tvé reakci kdysi pod diskuzí na I-DNES vím, že dle zákona 361/2000 Sb) ZAKAZUJE/POVOLUJE VSTUP CHODCŮ POUZE NA VOZOVKU A TOU TT V UVEDENÝCH SITUACÍCH NENÍ!!!
Z:arrow: Prostě kvůli nevidomým (ale i tzv. blbcům) se v uvedených místech má používat (jako např. v Plzni, Ostravě a asi dalších TRAM provozech v ČR) oranžový "blikač" (ať již jen světlo nebo dopravní značka "pozor TRAMvaj") doplněný nějakým výstražným zvukem!

PS: Já se ohledně protizákonných "prasáren" MHMP-odboru dopravy a "pražské" PČR:
- počínaje povolováním dočasných technických součástí komunikace (jimiž je i např. ohrazení staveb/výkopů) těsně podél průjezdního profilu TRAM, aniž by bylo nařízeno jejich ukotvení bránící jejich posunu do TT - DLE Nařízení vlády 591/2006 Sb. o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích, §2, odst.1+3 a jeho přílohy 1 bodu I., odst.1, odr. a): „... Při vymezení staveniště se bere ohled na související přilehlé prostory a pozemní komunikace s cílem tyto komunikace, prostory a provoz na nich co nejméně narušit. ...“ + odst.6 „.... Po celou dobu provádění prací na staveništi musí být zajištěn bezpečný stav …... dopravních komunikací.....“+ bod III, odst. 2 „Nejsou-li ….. součásti pracovišť dostatečně stabilní samy o sobě, je třeba stabilitu zajistit vhodným a bezpečným ukotvením, aby se vyloučil nežádoucí nebo samovolný pohyb celého pracoviště nebo jeho části.“
- přes následné požadování po řidičích tramvají tzv. odhadování průjezdního profilu TRAM a potažmo pohyb (tzv. protahování se TRAM podél překážek) se sklopeným zpětným zrcátkem po pozemní komunikace, na níž je zpětné zrcátko povinnou technickou výbavou vozidla!
- přes označení křižovatky v Myslíkově ulici Dz "dej přednost v jízdě" (v protisměru tohoto pohledu), byť z ostatních 3 směrů ten vjezd do křižovatky je označen jako hlavní PK!
- a konče označováním křížení samostatných drážních těles s PK jako křižovatky, a to ještě tak, že při výpadku SSZ mají vozidla ze všech směrů dávat přednost!
už fakt bojím, kdy je ještě napadne vyznačit přechod pro chodce s příslušnou DZ+ doplňkovou tabulkou "S PŘEDNOSTÍ CHODCŮ PŘED TRAMVAJÍ" :!:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 29.11.2017 20:15

Bavíme se tu hlavně o místech, kde by signalizace nejen podle mého názoru být nemusely, tedy aspoň přes koleje ne. Ale s ohledem na legislativu a nevidomé, se prostě zatím bohužel volí řešení se SSZ, které podle mého názoru většině účastníků vyhovuje méně a pro řidiče TRAM je přítěží, protože jim ukládá další povinnosti (sledovat čočky), bez jakéhokoli pozitivního přínosu. Tím by měl být volný a bezpečný průjezd, což hatí nekázeň chodců.

Preference MHD je definována technickými podmínkami pro navrhování SSZ (TP81). Existenci preference neposuzují politici (nerozumí tomu), nýbrž odborníci. Pravdou je, že v některých případech není i tak rozhodování jednoduché. Třeba SSZ Bulhar není vedeno s preferencí, i když určité preferenční zásahy umí. Naopak SSZ Čk - Úvalská (vedeno s preferencí) je v denním provozu natolik zahlcena nároky BUS, které jsou významně nadřazené TRAM, že přestože má preferenčních zásahů podstatně víc, volno usekne jedoucí tramvaji před nosem a po značném čekání třeba pustí jen jednu tramvaj.

Obecně lze říci, že u podmíněné a ještě více u absolutní preference musí docházet ke zřetelnému snížení zdržení a podílu zdržených vlaků proti stavu bez preference. Nikde není napsáno, že zdržení musí být nulové.

Pokud by třeba na Súdánské bylo řešení s trvalým volnem pro TRAM, pak by se velmi pravděpodobně jednalo o spřažení všech tří částí přechodu s velmi dlouhou zelenou pro chodce pro zaručené přejití pěších z chodníku na chodník, dle místa namáčknutí a s malou možností dynamiky a preference z důvodů těsné koordinace pro IAD s Horoměřickou. Trochu by se řešení podobalo Depu Hostivař, ale bylo by pro TRAM o to horší, že na Evropské je třeba držet "pevnou délku cyklu". Dle řešení by v běžném denním provozu by bylo zdrženo cca 15 - 25 % vlaků. Průměrné zdržení by bylo až 5 sekund. Maximální až ke 30 s. Přiznám se, že si nepamatuji, že bych tady v současném řešení viděl zdržený vlak. V noci je nástup volna ze zastávky urychlen o 5 s a padá 22 s po přihlášení 140 m před stopčárou.

Na ČV se kolizní chodci ukončují, jakmile se TRAM přihlásí do EOV. Dříve to rozumně nejde. Maximální možné zdržení je ale i tak pár sekund. Sídliště ZM bych možná souhlasil, ale situaci vlastně moc neznám. Souhlasím s Hotelem Golf, Poštovkou. Zde je aspoň v noci nástup volna urychlen na nulové odbavení. Na Vinohradských hřbitovech padá volno DC trvale na nulové odbavení. V prvním cca roce provozu to pravda nebyla, pak došlo k úpravě. ZC obvykle na druhý vlak počká. V prvním cca roce provozu to pravda nebyla, pak došlo k úpravě. Želivského (metro) ZC byla po zprovoznění opravdová hrůza. V současném stavu ho nevnímám jako velký problém, ale vím, že občas se tam tramvaj zdrží především s ohledem na kombinace s BUS v protisměru, které drží spodní křižovatku na stůj. A je snaha o to, aby se na spodních světlech znovu nestálo. Vcelku (ne 100%) to snad funguje. Volno by bylo dobré trochu prodloužit, protože jakmile chcete počkat na dobíhajícího, riskujete, že vám to usekne. A moc systémově se to nechová ke druhé tramvaji. Na Střelničné by bylo dobré, aby někdo (Ropid) objednal úpravu DŘ. Zatím se tak nestalo, ale zeptám se. :)

Na té zbytečné Dejvické se aspoň udělal kontakt na výjezdu ze zastávky, takže se nemusí na kličku pro třetí (a čtvrtý) výběr. Ale nemyslím, že tam dnes někdo může přijet napřed, když se někdy v září stáhla jízdní doba z Hradčanské o minutu. Právě proto, že vlaky jezdily často mírně předjeté a těch promeškaných fází tady bylo opravdu dost.

Jinak je dost vidět, že na mnoho věcí je i mezi řidiči mnoho různých názorů. Osobně si myslím, že je třeba se soustředit hlavně na zmíněné největší problémy pro plynulost a přesnost provozu TRAM. Tedy na straně SSZ aktuálně Vršovice, Smíchov, Míráky apod.
Naposledy upravil Grossák dne 04.12.2017 1:11, celkově upraveno 1
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 29.11.2017 18:33

Karosák napsal:ČV smyčka mě nezdržuje a nikdy jsem tam neměl problém....Súdánská je u metra, vždycky tam někdo leze a tak to stíhá padat dobře, nemám problém.
Nojo, protože tam jezdíš přes den, to tam problém obvykle nebývá, bo vždy někdo vystupuje a než vyleze, stačí se přetočit. Ovšem v noci je to to samé, jako ten Zahraďák, taky bys kolikrát rád dohnal nějakou vteřinku, ale smolík. Mimoto ta Súdánská by klidně mohla být bez čoček, stejně jako (už naštěstí) je Sídliště ČV hned vedle.
Jinak naprostý souhlas s tím co píšeš. Roky známé a neřešené problémy, do toho paskvily, zhusta na místech kde nikdy žádný problém nebyl (Dejvická) a navrch má ještě někdo (politické vedení) odvahu (spíš drzost) nazývat to preferencí.
von Špilberk napsal:Já bych přímo řekl, že bílé čočky (pokud u nich stojím blízko a jsou nízko) v noci normálně oslňují. A je to pěkně hnusné.
Jo, souhlas. Taky běžně vozím roletku staženou do 1/3 okna a koukám na ně přes ní.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod von Špilberk v 29.11.2017 13:59

parrot napsal: Dělaj to nový čočky po výměně, který šajněj nějak víc, ale zase svítěj všechny 4 :D Proč se vlastně nezůstalo u žlutých diodových čoček? Jsou mnohem víc vidět, než ty bílé.

Já bych přímo řekl, že bílé čočky (pokud u nich stojím blízko a jsou nízko) v noci normálně oslňují. A je to pěkně hnusné. Vůbec nové SSZ svítí až moc a v noci oslňují. Jednou jsem někde četl, že nové SSZ budou mít čidlo na světlo a budou si svítivost upravovat, ale řekl bych, že to zatím nikde není. Možná zase v nějakých antikoncepčních plánech na SmartCity, že za 100 let se to někde zkusí. :?
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 28.11.2017 20:21

Mě je teda jedno, co kde svítí, když tam nejsem a když to nezdržuje. ČV smyčka mě nezdržuje a nikdy jsem tam neměl problém, takže ať tam mají klidně přes koleje třeba fialovou. Súdánská je u metra, vždycky tam někdo leze a tak to stíhá padat dobře, nemám problém. Chaplinovo n. nemám problém. Dejvická DC rovněž bez kritiky. Přechod mezi zastávkami Prašný most-nikdy jsem tam nestál, cajk, Podkovářská atd......

Dejvická ZC už však námitka (-X , bo je tam KB a stačí být o fous napřed a chvíli čekat do času a prodlužované volno (při kterém si chodci klepou na čelo a učíme je chodit na červenou) vám uteče přesně ve vteřině, kdy jste mohli odjet. Takže se čeká na další pokus a mezitím vás doběhne někdo od metra a dožaduje se vstupu. Když mu otevřu, uteče i další pokus :evil: , když neotevřu, jsem oprávněně za idiota :( Takže prostě "do času" čekám na Vítězném (když nedrbu nic do Podbaby). Tohle je nedomyšlené, stejně jako Střelničná DC na znamení, u které rovněž palec dolů :!: Tam není důvod, aby volno nemohlo být připraveno včas, vyjma požadavku do smyčky, ale to se mi nikdy nestalo a požadavek na odbavení cestujících je tam tak 1:20 :zadnice
Dále zmíněný Zahraďák ZC už je opravdu špatně, přesně jak píše Bobik. A třeba když tam nikdo nevystupuje a vy byste mohli dohnat nějakou vteřinku tak také smůla. SSZ nereaguje na tramvaj včas, dopravní poměry zde jsou naprosto jednoduché (k čemuž je potřeba přihlédnout, nejsme na ulici sami), neumožňuje jí plynulý průjezd a tak bych to jen ztuha považoval za preferenci. Poštovka ZC, Hotel Golf totéž. Proč to nepadá jako Vinohradské hřbitovy DC? Je to přeci tatáž situace.


Naopak Vinohradské hřbit. ZC jsou zvlášť ukázkový příklad nesystematičnosti - za prvním vlakem musí SSZ urputně, okamžitě, vždy a nikdy jinak vložit zelenou pro chodce a 2. vlak :^o utře, ba i magnetí, protože ho to prostě zazdí :zadnice Tímto SSZ dává ostentativně najevo, že na rozjetý vlak hází bob a v chodcích jen podpoří doměnku, že semafor je všespásný a chodec tím pádem nesmrtelný. Ti opatrnější a pozornější chodci pak raději čekají, jestli se podaří tramvaji zastavit, stojí na místě, ikdyž mají vylobbovanou zelenou, zatímco tramvaj je právem terčem hněvu motoristů, neb úspěšně blokuje přejezd pro IAD, protože před přejezdem za takovéto situace není možné zastavit provozně.

Přechod Želivského je tisíckrát omílaná a neřešená prasárna...


A na to konto si přečtete v DP Kontaktu o prioritách a konceptu Smart City, kde je pro tramvaj vytyčeno zavedení antikolizní kamery a informačních panelů do vozů. Nejsme ve městě sami a nemůže být jeden systém absolutně nadřazen, vím a chápu, že všude neprojedeme bez zastavení, je třeba symbiózy. Toť nechť je předmětem dalších debat. Ale dořešení výše zmíněných a ještě 100+1 zpraseného stavu by současný systém posunulo o mnoho vpřed bez masivních investic a udělalo větší službu než celé SmratSlinty :roll:
Kdyby někdo náhodou netušil, tak s chutí připomenu bradavice jako Palackého náměstí, MSO, Vršovická, uzel Průběžná, Želivského, Mírák, Hradčanská, Děkanská vinice, Octárna, Pražský Hrad, Divoká Šárka, Olšanské hřbitovy, 3x Karmelitská...

Jinak asi chápu co chce Grossák říci a myslím, že s námi tiše souhlasí :D
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 28.11.2017 16:40

Žlutý čočky maj tu nevýhodu, že se na dálku schovaj do lamp, bílý jsou jasně viditelný. Třeba Vypich ZC, tam na dálku máš čočky coby přímý pokračování řetězu lamp, navíc ve stejný barvě.
Grossák napsal:Je preference třeba SSZ...Evropská - přechod Súdánská...
Ne, to rozhodně není, hlavně ZC ne. Protože to tam tu tramvaj zdržuje. Stejně jako není preferencí přechod Sídliště ZahrMěsto ZC, kde to taky zdržuje. A hodně. Tam, aby to nezdržovalo, tak musí vystupovat už docela dav, tak od půlky tramvaje výš, aby se dalo po výstupu zavřít a - okamžitě - odjet.
Grossák napsal:Tramvajím je úplně jedno, co svítí na čočkách, když tam nejsou.
Jenže řeč je o tom, co tramvajím svítí, když tam jsou. A jak jim to svítí.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: skyo a 3 návštevníků

cron