Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.11.2013 13:35

Někdo by řekl, že to patří spíše do diskuze k tisku, ale jsme ve fóru o TRAM a tento příspěvek přímo souvisí s jejich preferencí:

Včera jsem dal (mimo jiné) odkaz na zprávu o reko ulice Na Florenci a dnes v metro hlídači našel s ní související:
Demolice přístřešků -Oblíbené místo bezdomovců už je skoro konečně pryč. - http://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=13111722172

V souvislosti s těmito zprávami jsem si vzpomenul, že v křížení ulice Na Florenci s provozovanou TT v Havlíčkově ul. je dosud "zaděláno" na MU TRAM x IAD, protože TRAM jede po opticky užší ulici a na opticky širších komunikacích (Na Florenci a V Celnici) z nich vyjíždí většina IAD je snadno přehlédnutelné DZ "dej přednost v jízdě!" a pevně doufám, že při současné reko ul. Na Florenci bude tento nebezpečný stav napraven.

Musím tu v té souvislosti opět připomenout stále nenapravení obdobně rizikové situace na křížení IAD jedoucí ul. Opletalovou (obou směrně) s TT Bolzanova - Senovážné nám.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.11.2013 22:15

Bobek píše:Jo jako takhle, že by tam nesměli plácnout tu dodatkovku... No, tak to bude nejspíš spadat do kategorie "dva právníci = tři názory".
to sice jó, ale:
1.) zákaz by měl být zákaz - z důvodu zajištění bezpečnosti provozu a ne vlastně označení vyhrazeného parkování pro určitou skupinu vozidel (případně jakékoliv vozy v omezenou dobu)!
2.) je veřejně známo (jak opakovaně padlo i zde na TF), že v Praze se z vyhrazených parkovišť (převážně tzv. parkovacích/modrých zón) vozy bez příslušného povolení odtahují "o sto šest", ale porušení zákazů stání (ať již obecných - dle zákona či místních - daných DZ) se převážně toleruje = přeměna zákazů stání/zastavení s výjimkami na P - reservé by přinesla větší kontrolu a tedy i dodržování předpisů, což by v případech podél TT mělo mít kladný vliv i na provoz TRAM (případně i BUS jezdící po TT)!

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobek » 14.11.2013 14:18

Jo jako takhle, že by tam nesměli plácnout tu dodatkovku... No, tak to bude nejspíš spadat do kategorie "dva právníci = tři názory".

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.11.2013 13:02

Bobek píše:Nekomplikuje se to tu zase nějak zbytečně? Proč by značení bylo protiprávní?
...
viz. -
361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 77 píše:...
odst. 6) .... Nelze však zejména povolit výjimku z maximální dovolené rychlosti, zákazu stání a zastavení, jestliže by byla ohrožena bezpečnost nebo plynulost silničního provozu.
tučně zvýrazněné je v Nuselské ul. ZC za NBS určitě splněno = buď je možné DZ (místní úpravou) povolit furt či jen v určitou dobu zastavit/stát (páč místní úprava je nadřazena všeobecné . zákonu) a nebo může být zákaz zastavení/stání jen bez výjimky (tuto totiž zakazuje výše uvedený paragraf silničního zákona).

Když se vrátím k mému prvnímu odkazu - Spálené ul. od Karláku před soudem, tak V SOUČASNOSTI prvně platí zákonný (nijak v místě nevyznačený) zákaz stání podél TT, pak platí současné DZ zákaz zastavení "mimo vozidla MS (městského soudu)", jehož platnost vyznačuje také žlutá čára na obrubníku. Občas se stane, že nějaké auto stojí už před touto čárou = s velkou pravděpodobností (dle své šíře a "šikovnosti" řidiče) překáží TRAM v profilu = současné DZ je značně matoucí o proti správnému stavu, kdy místo současného zákazu zastavení s výjimkou má být vyznačeno P - Reservé "vozidla MS (městského soudu)"!
+ před tím P - reservé udělat vodorovné DZ "šikmé čáry a ty nejlépe doplněny zelenými plastovými "patníky".

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobek » 14.11.2013 12:21

Nekomplikuje se to tu zase nějak zbytečně? Proč by značení bylo protiprávní?
§27 odtavec 2 píše:V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m.
Místní úprava se přece jakkoliv netýká téhle povinnosti, jen přidává zákaz zastavení ve vyznačených časech. Ano, je to trochu kostrbatá konstrukce. :)

Tedy podle mého názoru 19-5 povoleno stání, 5-7 a 11-13 (jestli z lepšího záběru dobře vidím) povoleno zastavení. (Pochopitelně šedivá je teorie, zelený strom života...)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.11.2013 19:49

musím se vrátit k tomuto mému příspěvku:
MM-Mikulovsky píše:....

Ovšem ono platí:
1.)
361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 77 píše:...
odst. 6) Výjimky z místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích povoluje ten orgán nebo vlastník pozemní komunikace, který úpravu stanovil. Policista může pokynem ve smyslu § 75 na místě samém povolit okamžitou výjimku z místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích, je-li to nutné pro zajištění bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích. Nelze však zejména povolit výjimku z maximální dovolené rychlosti, zákazu stání a zastavení, jestliže by byla ohrožena bezpečnost nebo plynulost silničního provozu.
- nejsem si však jist, jestli zákaz práva určit výjimku z místní (přechodné) úpravy (viz podtržené) se týká jen policisty či i orgánu/vlastníka pozemní komunikace, který úpravu stanovil.
Týká-li se to totiž i orgánu stanovícího místní úpravu - zákaz stání/zastavení, tak je protizákonné DZ např. ve Spálené ulici od KN!
....
další dle mne protiprávní DZ je totiž v Nuselské ZC od NBS po cca křižovatku s ul. Vladislavovou a správně by mohlo být jedině cca takovéto DZ (nacházející se na NBS "nad" zastávkou MHD ZC)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.11.2013 19:14

gabuliatko píše:
9001 píše:MM: Všiml sis té značky co tam je? Zákaz stání umožnuji zastavit po dobu nezbytně nutnou k vystoupení/nastoupení, vyložení/naložení nákladu. Takže tak klidně můžu vykládat kamion celý den. :wink:
Ano, ale nesmíš se vzdálit od vozidla. (argument odnáším náklad kamsi neobstojí)
navíc v pro takové případy tu je následující nařízení:
361/2000 Sb. - o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 13 píše:(1) Podél nástupního nebo ochranného ostrůvku se jezdí vpravo; vlevo se smí jet jen tehdy, brání-li jízdě vpravo překážka nebo jestliže je to bezpečnější s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu. Při jízdě podél nástupního nebo ochranného ostrůvku je nutno dbát zvýšené opatrnosti. Podél tramvaje se jezdí vpravo, pokud není dopravní značkou "Objíždění tramvaje" povolena jízda vlevo.
(2) Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.
a z toho důvodu je tvar používaných podélných prahů - "Bobíků" takový, aby se daly lehce přejet i OA!

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 13.11.2013 12:00

9001 píše:MM: Všiml sis té značky co tam je? Zákaz stání umožnuji zastavit po dobu nezbytně nutnou k vystoupení/nastoupení, vyložení/naložení nákladu. Takže tak klidně můžu vykládat kamion celý den. :wink:
Ano, ale nesmíš se vzdálit od vozidla. (argument odnáším náklad kamsi neobstojí)

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 13.11.2013 11:06

Jo, povolený stání máš akorát od křižovatky k přechodu u lékárny, oběma směry. Ale MP slyší na to, že na zákazu stání stojí auta, která blokují jízdní pruh a IAD je musí objíždět vyhrazeným BUS pruhem. Už kolikrát jsem je tam volal.
Na zbytek Nuselské se vztahuje Zákon o silničním provozu 361/2000 Sb. §27 Zastavení a stání - (2) V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 13.11.2013 8:49

MM: Všiml sis té značky co tam je? Zákaz stání umožnuji zastavit po dobu nezbytně nutnou k vystoupení/nastoupení, vyložení/naložení nákladu. Takže tak klidně můžu vykládat kamion celý den. :wink:

Práh tam tedy nepatří.

Od doby co vyrostly modré zony v Nuselském údolí, tak tady taky nevidím problém z pohledu úředníka.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.11.2013 5:56

chemik píše:Blik, Milane. Řeknu ti tajemství - na celé Nuselské, tedy od NBS až po Michelskou, není místní úpravou povolené stání podél kolejí. Nebo aspoň nebylo. Tudíž pokud to není místní úpravou povoleno, je tam parkování zakázáno. Ale MP na to sere...


pozor ona v nuselské je často místní úprava zákaz zastavení "od - do" - jen je otázkou zda to není protiprávní:
MM-Mikulovsky píše:....

Ovšem ono platí:
1.)
361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 77 píše:(1) Místní a přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích a užití zařízení pro provozní informace stanoví
a) na silnici I. třídy, kromě rychlostní silnice, místně příslušný krajský úřad po předchozím písemném vyjádření příslušného orgánu policie,
...
c) na silnici II. a III. třídy1) a na místní komunikaci1) obecní úřad obce s rozšířenou působností po předchozím písemném vyjádření příslušného orgánu policie.
(2) Místní a přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích a zařízení pro provozní informace stanoví na veřejně přístupné účelové komunikaci vlastník se souhlasem příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností a po předchozím písemném stanovisku příslušného orgánu policie.
(3) Užití dopravních značek "Železniční přejezd se závorami", "Železniční přejezd bez závor", "Návěstní deska", "Tramvaj", "Dej přednost v jízdě tramvaji!" a užití dopravní značky "Stůj, dej přednost v jízdě!", má-li být umístěna před železničním přejezdem, stanoví na silnici I. třídy1) místně příslušný krajský úřad, na silnici II. a III. třídy a na místní komunikaci1) místně příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností po předchozím písemném vyjádření příslušného orgánu policie a po projednání s příslušným drážním úřadem.11)
(4) Užití dopravních značek "Výstražný kříž pro železniční přejezd jednokolejný" a "Výstražný kříž pro železniční přejezd vícekolejný", světelného signálu "Signál pro zabezpečení železničního přejezdu" a signálů pro tramvaje stanoví příslušný drážní úřad11) po projednání s příslušným krajským úřadem, pokud jde o užití těchto značek na silnicích I. třídy1) nebo s místně příslušným obecním úřadem obce s rozšířenou působností, pokud jde o užití těchto značek na silnici II. a III. třídy a na místní komunikaci,1) vždy po předchozím písemném stanovisku příslušného orgánu policie.
...

(6) Výjimky z místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích povoluje ten orgán nebo vlastník pozemní komunikace, který úpravu stanovil. Policista může pokynem ve smyslu § 75 na místě samém povolit okamžitou výjimku z místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích, je-li to nutné pro zajištění bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích. Nelze však zejména povolit výjimku z maximální dovolené rychlosti, zákazu stání a zastavení, jestliže by byla ohrožena bezpečnost nebo plynulost silničního provozu.
- nejsem si však jist, jestli zákaz práva určit výjimku z místní (přechodné) úpravy (viz podtržené) se týká jen policisty či i orgánu/vlastníka pozemní komunikace, který úpravu stanovil.
Týká-li se to totiž i orgánu stanovícího místní úpravu - zákaz stání/zastavení, tak je protizákonné DZ např. ve Spálené ulici od KN!
....

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 12.11.2013 23:57

Blik, Milane. Řeknu ti tajemství - na celé Nuselské, tedy od NBS až po Michelskou, není místní úpravou povolené stání podél kolejí. Nebo aspoň nebylo. Tudíž pokud to není místní úpravou povoleno, je tam parkování zakázáno. Ale MP na to sere...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.11.2013 21:44

9001: V Nuselské ul. mezi Vladislavovou ul a přechodem před NBS je jízdní pruh mezi obrubníkem a TT (dnešní podélnou přerušovanou čárou - jenž prosazuji nahradit podélným prahem) určitě stejně široký (či širší) jako jízdní pruhy IAD již dnes zleva ohraničené (od TT oddělené) podélnými prahy - např. na Rašínově nábř. DC mezi zastávkymi Výtoň a Palackého nám. či v Radlické, před zastávkou Křížová DC.

Ano, v opačném směru Nuselské ZC mezi přechodem za NBS a ul. Vladislavovou je to něco jiného - tam je podél TT skutečně úzký prostor na plnohodnotný jízdní pruh, a proto jsem dnes původně toto neřešil, ale pak jsem dodal, že z dopravního hlediska za souběhu dvou jiných opatření (z nichž jedno je právě vynucení 100% dodržování vyhrazeného BUS pruhu na TT DC) tam současné (dosud zakázané) nepřetržité parkování může být povoleno, aniž by to nějak výrazně omezovalo plynulost provozu (zejména MHD).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 12.11.2013 21:11

MM: Obávám se, že neprůchozí... Prahy musít být kvůli čemukoliv stále s nějakým rozumem přejetelné.
Jinak to bude jako na mostě Legií... Musí tam projet auto s radlicí kvůli zimní udržbě...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.11.2013 20:55

Bobik píše:... - netvoří překážku, nejsou kapacity, finance, lidi, nejde to odtahovat a podobné...
Tak to bude chtít vystát důlek pro zaznamenání situací v odpolední špičce PD (jenž se sice nyní děje výjimečně, ale bylo období, kdy to bylo denně několik hodin) kdy kvůli plnému vyhrazenému pruhu BUS na TT před zast. NBS DC vozy IAD, jenž nemohou vlastním pruhem blokovaným přes zákaz parkováním/stáním jiné IAD, je ucpaná křižovatka Táborská x Nuselská a to tak, že často je zablokován i směr ZC!
Nejednodušší, nejrychlejší a tedy nejlevnější je právě oddělení onoho vyhrazeného BUS pruhu na TT od pruhu IAD podélnými prahy, přes něž se velmi špatně (a proto naprosto vůbec) podélně (couváním) parkuje, protože toto řešení vyžaduje sice zaplatit stavební materiál, ale jen 1x (místo nekonečně opakovaně) jednorázově lidské (MP) síly (jenž mohou být účelněji využity jinde)!

+ jsem přesvědčen, že v případě zajištění oddělení MHD a IAD DC v Nuselské ul. mezi Vladislavovou a přechodem před NBS lze (proti současnosti) povolit (= přestat s občasným pokutováním) trvalé(ho) parkování ve stejném úseku v protisměru, ale jedině za podmínky, že bude ve směru ZC zajištěna bezpečnost přechodu na počátku Nuselské ul. i TRAM a BUS vyjíždějících ze zastávky NBS ZC = IAD souběžná i z boční komunikace bude moct/muset jet jedině do NUselské ul. = od zastávkového ostrůvku skoro po přechod bude také instalován podélný práh, díky němuž přestanou parkovat auta v hraně křižovatky = mezi dvěma přechody!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 12.11.2013 21:20, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět