Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod parrot v 16.6.2017 16:11

U zastávky Sibeliova je obousměrně OR 10 km/h z důvodu ražby pod TT (stabilizace stoky). Nevíte někdo na jak dlouho?
Problém je, že při odjezdu ze zastávky DC dojde k navolení do SSZ a než se volnou chůzí zdolá OR, tak při příjezdu k SSZ je volno v :zadnice
Chtělo by to posunout přihlašovák někam až za konec OR, jinak si každý vlak vyčeká celý cyklus a preference na křižovatce je nám k ničemu...
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod MM-Mikulovsky v 07.6.2017 20:04

Jakub napsal:Ad 1) Nic takového netvrdím, bavíme se o značce "Jiný zákaz (B32)", zatímco ty tu na mě teď vytahuješ 2 úplně jiné značky. Pokud by tam byly tebou zmíněné značky "Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech) (B1)" nebo "Zákaz vjezdu všech vozidel (B2)", bylo by označení značkou "Zákaz odbočení vpravo/vlevo (B24a/b)" zcela na místě. Značka průjezd zakázán ti však vjezd (a tedy i odbočení) do té ulice nezakazuje, proto nechápu, proč by tam měl být zákaz odbočení vlevo. To je to, co mi na tvém nápadu připadá matoucí. Současné značení s dodatkovou tabulkou mi připadá vhodnější, protože v kombinaci s dodatkovou tabulkou máš tu značku brát jako předběžnou.

Ad 2) Tady jsem z toho, jak jsi to napsal, zcela nepochopil, jak jsi to myslel. Zkusím tedy znovu popsat, proč mi tvá úprava připadá nesmyslná.

Případ 1: Máme současný stav a upadne dodatková tabulka. Značka nad ní se tak z předběžné stává značkou základní a má tedy přímou platnost pro úsek před sebou, což je samozřejmě špatně.
Případ 2: Realizujeme tvou úpravu a upadne dodatková tabulka. Značka "Zákaz odbočení vlevo (B24b)" tak začne platit jako zákazová pro všechny a zakazuje něco, co zakázané není (odbočovat do ulice, kterou je zakázaný pouze průjezd). Nezlob se na mě, ale to mi připadá matoucí rovněž.

A chtěl jsem tím narazit na to, že si stěžuješ, že je značka špatně umístěná, protože je při upadnuté dodatkové tabulce matoucí. Sám ale navrhuješ řešení, které ve stejné situaci (upadnutá dodatková tabulka) bude matoucí taky, i když jinak.

Značka je podle mě umístěna dobře, jen je ta dodatková tabulka její nezbytnou součástí. Není kvůli tomu nutné měnit stávají dopravní značení, zvlášť ve chvíli, kdy tuhle situaci asi značkou bez dodatkové tabulky stejně označit nezvládneš, takže se problému nezbavíš.
Ad1) značka "Průjezd zakázán" zakazuje vjezd za účelem průjezdu, a tedy její tzv. předzvěst s dodatkovou šipkou ZAKAZJE I ODBOČENÍ ZA ÚČELEM PRŮJEZDU příslušnou ulicí :!: Jiná věc je, že se porušení tohoto zákazu reálně nekontroluje a ani nevím, jak by to šlo.
Ad2) JAKÁKOLIV INSTALOVANÁ DZ PLATÍ V AKTUÁLNÍM I ŠPATNÉM STAVU = ŘIDIČI JE MAJÍ DODRŽET A NE SE SAMI ROZHODOVAT, KTERÁ PLATÍ A KTERÁ NIKOLIV (nápravu mohou následně požadovat po příslušných orgánech)
Z:arrow: KDYŽ Z PLÁNOVANÉ PŘEDZVĚSTI "PRŮJEZD ZAKÁZÁN" SE (UPADNUTÍM DODATKOVÉ ŠIPKY) STAL PŘÍMÝ ZÁKAZ, TAK KOLEM TÉ ZNAČKY NEMÁ VĚTŠINA ŘIDIČŮ PROJÍŽDĚT, ALE ODBOČIT ČI OTOČIT SE A JET JINOU CESTOU :!:
Z:arrow: KDYŽ Z MNOU NAVRŽENÉHO NAHRAZENÍ PŘEDZVĚSTI LOGICKÝM PŘÍMÝM AKTUÁLNÍM ZÁKAZEM VYPLÝVAJÍCÍM Z NÁSLEDNÉHO ZÁKAZU (což je totožné s mnou uvedenými dvěma verzemi zákazů vjezdu) UPADNE DODATEK, TAK JE TA ZNAČKA SICE OPĚT NEPRAVDIVÁ, ALE VŠICHNI ŘIDIČI MOHOU/MAJÍ POKRAČOVAT KOLEM NÍ DÁL = nepřekážet/neohrožovat jiné účastníky, kteří by dál jet původně plánovali.

PS: Nepoužívání předzvěsti následného zákazu (prů/v)jezdu, ale používání přímého zákazu (odbočení) vyplývajícího z toho následného zákazu (prů/v)jezdu je logické v případech, kdy se týkají většiny účastníků provozu, ale v případech týkajících se menšiny účastníků provozu (např. vysokých/širokých nad určitý rozměr) je opravdu rozumnější pro zdůraznění obsahu následného zákazu použít formu předzvěsti (navíc dodržování jejího chybného "povýšení" na samotný zákaz by mělo být ojedinělými případy omezopvání/ohrožování ostatníh účastníků provozu)!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod 9001 v 07.6.2017 12:15

Pes: To je lepší výmluva, jak chlap ujíždí policejnímu autu, kterého chce zastavit.
Tak asi po 5 km zastaví a policista říká co blbnete? Ale když mi řeknete dobrou výmluvu, tak to nebudu řešit.
Řidič odpoví, " Mě včera utekla manželka s policajtem a bál jsem se, že mi je chcete vrátit" :twisted:
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Petrpes v 07.6.2017 9:54

9001 napsal:
milbi napsal:Už nějakou dobu platí, že značka Průjezd zakázán neznamená to, že musíte zastavit. Můžete projet, jen musíte mít připravenu dobrou výmluvu, proč jste tam jeli (pronásledujete uteklou kočku, chtěli jste se kouknout na dům, který chcete koupit apod.). Nutnost zastavit zmizela po jedné z posledních novel...


Upřímně on ji někdo někdy vymáhal? :lol:

Uteklo mě morče, tamhle běží, vy ho nevidíte :D
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 07.6.2017 9:30

Už teď tam běhá únavně dlouhý pevný cyklus. Nainstalován byl již výložník a čočky do smyčky ZC. Také mám hrůzu, co se tam zapne...
Naposledy upravil Karosák dne 07.6.2017 17:42, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod 9001 v 07.6.2017 9:16

Bobik napsal:Sakra. Už se bojim (k jakýmu zhoršení po reko zas dojde #-o ).


A zrovna to šlape sakra dobře...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 07.6.2017 9:11

Sakra. Už se bojim (k jakýmu zhoršení po reko zas dojde #-o ).
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 07.6.2017 7:35

Probíhá rekonstrukce SSZ Sokolovská x Ke Štvanici.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod 9001 v 07.6.2017 6:50

milbi napsal:Už nějakou dobu platí, že značka Průjezd zakázán neznamená to, že musíte zastavit. Můžete projet, jen musíte mít připravenu dobrou výmluvu, proč jste tam jeli (pronásledujete uteklou kočku, chtěli jste se kouknout na dům, který chcete koupit apod.). Nutnost zastavit zmizela po jedné z posledních novel...


Upřímně on ji někdo někdy vymáhal? :lol:
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod milbi v 07.6.2017 6:47

Už nějakou dobu platí, že značka Průjezd zakázán neznamená to, že musíte zastavit. Můžete projet, jen musíte mít připravenu dobrou výmluvu, proč jste tam jeli (pronásledujete uteklou kočku, chtěli jste se kouknout na dům, který chcete koupit apod.). Nutnost zastavit zmizela po jedné z posledních novel...
milbi
Uživatel
 
Založen: 16.5.2009 18:26
Bydliště: Milovice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Jakub v 06.6.2017 16:47

Ad 1) Nic takového netvrdím, bavíme se o značce "Jiný zákaz (B32)", zatímco ty tu na mě teď vytahuješ 2 úplně jiné značky. Pokud by tam byly tebou zmíněné značky "Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech) (B1)" nebo "Zákaz vjezdu všech vozidel (B2)", bylo by označení značkou "Zákaz odbočení vpravo/vlevo (B24a/b)" zcela na místě. Značka průjezd zakázán ti však vjezd (a tedy i odbočení) do té ulice nezakazuje, proto nechápu, proč by tam měl být zákaz odbočení vlevo. To je to, co mi na tvém nápadu připadá matoucí. Současné značení s dodatkovou tabulkou mi připadá vhodnější, protože v kombinaci s dodatkovou tabulkou máš tu značku brát jako předběžnou.

Ad 2) Tady jsem z toho, jak jsi to napsal, zcela nepochopil, jak jsi to myslel. Zkusím tedy znovu popsat, proč mi tvá úprava připadá nesmyslná.

Případ 1: Máme současný stav a upadne dodatková tabulka. Značka nad ní se tak z předběžné stává značkou základní a má tedy přímou platnost pro úsek před sebou, což je samozřejmě špatně.
Případ 2: Realizujeme tvou úpravu a upadne dodatková tabulka. Značka "Zákaz odbočení vlevo (B24b)" tak začne platit jako zákazová pro všechny a zakazuje něco, co zakázané není (odbočovat do ulice, kterou je zakázaný pouze průjezd). Nezlob se na mě, ale to mi připadá matoucí rovněž.

A chtěl jsem tím narazit na to, že si stěžuješ, že je značka špatně umístěná, protože je při upadnuté dodatkové tabulce matoucí. Sám ale navrhuješ řešení, které ve stejné situaci (upadnutá dodatková tabulka) bude matoucí taky, i když jinak.

Značka je podle mě umístěna dobře, jen je ta dodatková tabulka její nezbytnou součástí. Není kvůli tomu nutné měnit stávají dopravní značení, zvlášť ve chvíli, kdy tuhle situaci asi značkou bez dodatkové tabulky stejně označit nezvládneš, takže se problému nezbavíš.
Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
 
Založen: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod MM-Mikulovsky v 06.6.2017 16:16

9001 napsal:MM: U Želvy minimálně z MHD porušuje minimum řidičů, pač za platností značky přece zastavíš, aby si umožnil výstup/vyložení :devilsmokin Vyjímkou jsou služební jízdy, které nemusí u sloupku stavět.
.....
s MHD máš pravdu

Jakub napsal:V prvním případě je situace označena správně, naopak tebou navrhované řešení by bylo zavádějící a zmatečné. A argumentace, že by DZ byla nesmyslná při upadnutí dodatkové tabulky, není úplně na místě. Ostatně i tvé řešení by bylo k ničemu, kdyby upadla tebou navrhovaná dodatková tabulka.
....
takže TVRDÍŠ, ŽE:
1.) DZ "ZÁKAZ ODBOČENÍ (VLEVO/VPRAVO)" SMĚREM DO ULIC S DZ "ZÁKAZ VJEZDU" NEBO "ZÁKAZ VJEZDU - JEDNOSMĚRNÝ PROVOZ V PROTISMĚRU" (jako např. zde s oběma případy naráz) JE NESMYSL A MÍSTO TOHO ZÁKAZU ODBOČENÍ TAM MAJÍ BÝT TY ZÁKAZXY VJEZDŮ S DODATKOVÝMI ŠIPKAMI :?:
2.) NENÍ ROZDÍL PORUŠENÍ ZÁKAZU PRŮJEZDU/VJEZDU KOLEM DZ, KTERÉ CHYBÍ DODATKOVÁ TABULKA S ŠIPKOU DO VEDLEDJŠÍ ULICE, JÍŽ SE TO TÝKÁ, byť ta DZ platí v aktuálním stavu = bez doplňkové šipky, a řidič se má řídit aktuálním DZ a nerozhodovat je-li správné (na což může jedině podat podnět příslušným orgánům) :!:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Petrpes v 05.6.2017 11:29

von Špilberk napsal:Dolínek začal řešit preferenci ve Vršovicích. Takže už to brzo bude. :twisted:

Že by do roka a do dne... :D
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod von Špilberk v 05.6.2017 7:01

Dolínek začal řešit preferenci ve Vršovicích. Takže už to brzo bude. :twisted:
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod P_V v 05.6.2017 0:05

Druhý případ je ovšem základ pro kolizní situace. Tramvaj co odbočuje z Klapkovy vlevo, má značku Konec hlavní, ale ještě ne Dej přednost, ta je až dál v jiné větvi u jiné stopčáry. To znamená, že při křížení severního pásu Střelničné má tramvaj stále ještě přednost, protože přijíždí vůči vozidlům zprava. Jenže vozidla v tom směru tam mají Hlavní komunikaci. Dokonce nepomůže ani ta předsazená Dejpřednost, protože ta začne platit až po 70 metrech, a to je pro tento směr pozdě. Takže se tam můžete legálně s tramvají vybourat, pokud tedy během odbočování tramvaje nepůjdou světla. :D
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Další

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron