Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: křižovatky s antipreferencí

Odeslatod MOp v 19.1.2009 13:07

Dnesni policiste jeste byli suprovi, snazili se jakz takz preferovat tramvaje. To ve ctrvtek tam byla daleko horsi individua.. Ale ze vsech nejlepsi je stejne ta blondata policajtka, co tam byla minule ?utery?, ta preferovala jak o zivot a ani nemela nikde dlouhe kolony, proste to mela v maliku..
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: křižovatky s antipreferencí

Odeslatod Sirka v 19.1.2009 12:53

Dnes to bylo zajímavé Na Valech - kolem 9. hodiny kolona z jižního koridoru ulicí Na Valech až do křiž. Prašný most, další šňůra od Prašňáku skoro až k Voz. Střeš. (odbočení vlevo do Dejvic) Kolem 10. se situaci snažila zklidnit PČR ručním ovládáním křiž. Na Valech - Badeniho, takže přejít dnes přes ul. Na Valech byl nadlidský úkol. Na světlech u Písecké brány jsem čekal asi 7 minut, celou dobu měla auta zelenou a chodci červenou, to je fakt na pěst :evil:
Sirka
Uživatel
 
Založen: 11.6.2005 14:55
Bydliště: Praha 13

Re: presun

Odeslatod 2217 v 02.12.2008 9:28

gabuliatko napsal:...
jinak mé zkušenosti z exponovaných zastávek typu Karlovo náměstí a IPP odhadují pravděpodobnost zastavení druhého vlaku u slepce tak 50%, IPP z kopce tak 10%

10%? No potvrdit ani vyvrátit nemohu. Ale na IPP se teď náhodou vyskytuji denně a to docela dlouhou dobu v kuse, tak mohu sledovat. Moje štěstí je v tom, že vždy čekám na linku 22. těch je tolik, že spolehlivě přijede ke sloupku jako první. No a když ne, tak olt pět minut čekám. Běhat po IPP nebudu, to bych byla sebevrah.
OT: Ono to s tím zastavováním u sloupku, pokud je tramvaj na stanici jako druhá, není nikde úplně OK. Ačkoli v poslední doě musím některé řidiče pochválit, zvláště třeba jednu včerejší devítku na NT. =D>
Uživatelský avatar
2217
Uživatel
 
Založen: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod trainzjohny v 01.12.2008 11:12

MOp napsal:To bylo to první, co mne napadlo, ale bylo mi vysvětleno, že to současný řadič ani zmíněný zvláštní program neumožňuje. Problem spočívá právě v indikaci zmíněného bodu, odkud se prodlužuje.
Ano, klasicky ne, ale proto jsem psal, že by ten stromek reagoval na oranžovou před zelenou na světlech z Mezibranské .... netrhejte mi to z kontextu :evil: :lol:
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Preference MHD

Odeslatod trainzjohny v 01.12.2008 11:09

ad Fořtík - ano, ano zrcadlo tam je, to bezesporu pomůže. Ale s tím výhledem už také dost záleží na tom co máš za auto, přes ten hřbitov je dolů z něčeho s delším čumákem vidět fakt slušný kulový. Navíc Plzeňská je dost frekventovaná a opravdu si někdy myslíš že už projedeš a ono to nestihneš. Je to určitě zbytečně nebezpečné místo a SSZ pokud bude na Plzeňské sladěná se zbytkem světel a bude mít preferencí tramvají nemůže být na škodu.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Preference MHD

Odeslatod Fořtík v 01.12.2008 8:25

Damir Holas napsal:Erbenova... To je taková ta hnusná jednosměrná ulice, co z ní gumokolista, když míří na Plzeňskou, nevidí na tramky jedoucí od Zvonu dolů na Smíchov a často se při čekání na průjezd nalepí až ke kolejím? Tak to je opravdu hodně dobrá zpráva :) =D>
Ale věř, že vidí. Já jsem tam jel autem asi dvakrát. V prvním případě krásně posloužil systém zrcadel naproti výjezdu z jednosměrky a v druhém případě, když byla zrcadla zamlžena jsem najel tak, že bach pohodlně viděl, aniž bych stál na kolejích. Je to jenom o pohodlnosti a lenosti motoristů. PAk tu také máme ten motoristický komplex "nejedu-li já, proč by měla jet tramvaj". No a nakonec k tomu připočti jakousi neměřitelnou mystickou sílu, která ke kolejím přitahuje vše z jejich okolí, zejména pak souběžně jedoucí autíčka, i když v tomto případě se jedná o kolmo jedoucí autíčka.

No nic, všimnul jsem si, že se tam něco kutá. Pro zlepšení bezpečnosti je to určitě velké plus.
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod MOp v 01.12.2008 8:15

trainzjohny napsal:...na Démonem zmiňované mezibranské tím, že by kupříkladu rozblikala běžně používaný "stromeček" v přímém směru ?

To bylo to první, co mne napadlo, ale bylo mi vysvětleno, že to současný řadič ani zmíněný zvláštní program neumožňuje. Problem spočívá právě v indikaci zmíněného bodu, odkud se prodlužuje.
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: Preference MHD

Odeslatod Damir Holas v 01.12.2008 0:52

trainzjohny napsal:Na křižovatce Plzeňská X Erbenova (první kolmá ulice na Plzeňskou po zastávce Bertramka směrem ZC) bude v brzké době evidentně naistalováno SSZ, snad s preferencí tramvají. Včera večer při návratu z práce se na místě pohybovala věžka a dnes již stojí sloupky pro přechod pro chodce přes Erbenovu.
Konečně tak ubude MU na Plzeňské =D> zde měla být světla, podle mě, už dávno.


Erbenova... To je taková ta hnusná jednosměrná ulice, co z ní gumokolista, když míří na Plzeňskou, nevidí na tramky jedoucí od Zvonu dolů na Smíchov a často se při čekání na průjezd nalepí až ke kolejím? Tak to je opravdu hodně dobrá zpráva :) =D>
Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
 
Založen: 23.8.2006 16:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Preference MHD

Odeslatod trainzjohny v 30.11.2008 23:57

Na křižovatce Plzeňská X Erbenova (první kolmá ulice na Plzeňskou po zastávce Bertramka směrem ZC) bude v brzké době evidentně naistalováno SSZ, snad s preferencí tramvají. Včera večer při návratu z práce se na místě pohybovala věžka a dnes již stojí sloupky pro přechod pro chodce přes Erbenovu.
Konečně tak ubude MU na Plzeňské =D> zde měla být světla, podle mě, už dávno.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod trainzjohny v 30.11.2008 23:53

demon napsal:Na druhou stranu řidič, který tam jezdí častěji už "příchod" volna pozná podle fáze semaforů v Mezibranské na které vidí (i když pouze ten v první soupravě).

P_V napsal:... Co třeba jako bonus nějak indikovat, zda už onen bod rozhodnutí nastal? Neříkal bych tomu návěstidlo, informace jím podaná nemá vliv na provoz natož na jeho bezpečnost, takže může ukazovat v podstatě cokoli jakkoli, hlavně když to bude pochopitelné.
A co tohle spojit do kupy a dát tam něco jako je na železnici opakovací návěst, která by ve své podstatě opakovala oranžovou před zelenou na Démonem zmiňované mezibranské tím, že by kupříkladu rozblikala běžně používaný "stromeček" v přímém směru ?
Ano peníze a neochota světem vládne, ale teď se stejně bavíme teoreticky, že...
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod P_V v 30.11.2008 23:09

MOp napsal:Cyklus na IPP neni pevny, je tam nejaky specialni vynalez. Tez si jiz nepamatuji jak se presne jmenuje a funguje, ale v urcitem miste volne faze se vzdy na zaklade okolnosti vypocte pozadovana hodnota prodlouzeni dane faze. Zmenit a zjistit tento bod jde velice tezko, a to je take jeden z duvodu, proc nelze na IPP instalovat navestidla informujici, za jak dlouho padne signal volno..
Nelze... Předpověď, za jak dlouho přijede příští metro, se také během intervalu upřesňuje, a přitom ji LZE promítat na plátno.
Co třeba jako bonus nějak indikovat, zda už onen bod rozhodnutí nastal? Neříkal bych tomu návěstidlo, informace jím podaná nemá vliv na provoz natož na jeho bezpečnost, takže může ukazovat v podstatě cokoli jakkoli, hlavně když to bude pochopitelné.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod MOp v 30.11.2008 22:21

Cyklus na IPP neni pevny, je tam nejaky specialni vynalez. Tez si jiz nepamatuji jak se presne jmenuje a funguje, ale v urcitem miste volne faze se vzdy na zaklade okolnosti vypocte pozadovana hodnota prodlouzeni dane faze. Zmenit a zjistit tento bod jde velice tezko, a to je take jeden z duvodu, proc nelze na IPP instalovat navestidla informujici, za jak dlouho padne signal volno..
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod Petr v 30.11.2008 18:24

demon napsal:Jelikož jde o pevný cyklus, tak by bohatě stačil časový spínač s odpočtem spínaný zhasnutím volna a není potřeba ani součinnosti řadiče.
I s tím rizikem, že do programu řadiče zasáhnou hasiči a navolí si volno ve svém směru, by účinnost byla 99%.
Na druhou stranu řidič, který tam jezdí častěji už "příchod" volna pozná podle fáze semaforů v Mezibranské na které vidí (i když pouze ten v první soupravě).
Právě že ten cyklus není tak pevný a i hasiči ho umí secsakramentsky rozhodit. Ale já vlastně nic nevím...
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod demon v 30.11.2008 18:21

Petr napsal:Tenle nápad měl už svého času Martin Šubrt. Zjistilo se, že řadič použitý na IPP neumí informaci o tom, kdy padne signál volno dát. Technické podrobnosti si nepamatuji, ale Martin ví víc...
Jelikož jde o pevný cyklus, tak by bohatě stačil časový spínač s odpočtem spínaný zhasnutím volna a není potřeba ani součinnosti řadiče.
I s tím rizikem, že do programu řadiče zasáhnou hasiči a navolí si volno ve svém směru, by účinnost byla 99%.
Na druhou stranu řidič, který tam jezdí častěji už "příchod" volna pozná podle fáze semaforů v Mezibranské na které vidí (i když pouze ten v první soupravě).
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod Petr v 30.11.2008 18:11

Tenle nápad měl už svého času Martin Šubrt. Zjistilo se, že řadič použitý na IPP neumí informaci o tom, kdy padne signál volno dát. Technické podrobnosti si nepamatuji, ale Martin ví víc...
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník

cron