Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 20.10.2012 2:47

Trochu mi to připomíná film Báječná léta pod psa, kde soudruh ředitel nutí Vetchého, aby hrál fotbal, ačkoli ví, že mu to nejde. Ale musí BÝT VIDĚT.

Ale vážně. Pro mě toto není měřítko důležitosti ani užitečnosti. Ponížíme věci, které jsou méně vidět? Preferenci tramvají, která zajišťuje "jen" to, že tam, kde se zavedla, roste cestovní rychlost a na jízdní řád je větší spolehnutí? Když člověk užívá něco, co funguje, většinou ho vůbec nenapadne zamyslet se nad tím, proč to tak je. Ale když opakovaně zažívá pozitivní zkušenost, rád se k ní znovu vrací. A když je naopak opakovaně zklamán, začne se jí vyhýbat. Neovlivňují nás jen věci, na které si lze sáhnout.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 19.10.2012 15:18

JaHu píše:Ale taky je pravda, že odpočítávací návěstidla jsou (narozdíl od nějakých softwarových úprav) věc, která JE VIDĚT.
Dovolím si tu větu pane autor poopravit.
Ale taky je pravda, že odpočítávací návěstidla jsou (narozdíl od nějakých softwarových úprav) věc, která JE NA NIC.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 19.10.2012 14:51

Martin Šubrt píše:JaHu: Ano, odpočítávání je VIDĚT. Proto k jeho opravám a vylepšením startují čety ve dne v noci, zatímco na stejných dvou křižovatkách již od února dochází k rozpadu koordinace, která byla příčinou již několika dopravních nehod i zranění a kvůli tomu je to tam každý týden o život. Naposledy v úterý odpoledne a celou středu. Zde to bude VIDĚT, až někdo umře...
Ale já myslel, že se v téhle společnosti všechno dělá až dojde k průseru.
Stačí si pustit Vteřiny před katastrofou a nebo si podívat do českých měst. Všechny způsoby dopravy jsou tak bezpečné protože dost lidí zemřelo, než došlo k vychytání všech chyb.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 19.10.2012 13:12

JaHu: Ano, odpočítávání je VIDĚT. Proto k jeho opravám a vylepšením startují čety ve dne v noci, zatímco na stejných dvou křižovatkách již od února dochází k rozpadu koordinace, která byla příčinou již několika dopravních nehod i zranění a kvůli tomu je to tam každý týden o život. Naposledy v úterý odpoledne a celou středu. Zde to bude VIDĚT, až někdo umře...

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 19.10.2012 13:02

7001 píše:
JaHu píše:Já myslím, že ta "zbytečná světla s odpočtem času" ocení mhohem víc lidí, než jakoukoliv preferenci tram, o které neví ani všichni tramvajáci, natož cestující nebo "běžní" účastníci provozu. Koneckonců i tramvaják má na IPP možnost podle těchto světel odhadnout, za jak dlouho mu padne volno.
No já si zase myslím, že běžný účastník provozu nebo cestující nepotřebuje o preferenci vědět nebo jí nějak oceňovat, ale chce se co nejplynuleji a bezpečně dostat z bodu A do bodu B. Což se v tomto případě jaksi neděje.
Samozřejmě. Já nijak nepopírám, že SSZ na IPP nefungují tak, jak mají. Ale taky je pravda, že odpočítávací návěstidla jsou (narozdíl od nějakých softwarových úprav) věc, která JE VIDĚT.

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 19.10.2012 12:57

Martin Šubrt píše:Což vede k tomu, že tramvajáci začali jezdit nejen na blikající výzvy, ale i na toto odpočítávání...
Tramvaják má jezdit pouze na svůj signál volno. Cokoliv jiného je na jeho vlastní riziko.
Nikde jsem nepsal, že mají jezdit podle odpočítávacích návěstidel, ale že údaj na nich mohou využít jako orientační informaci pro odhad předpokládané doby do začátku svého volna.

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 7001 » 19.10.2012 12:49

JaHu píše:Já myslím, že ta "zbytečná světla s odpočtem času" ocení mhohem víc lidí, než jakoukoliv preferenci tram, o které neví ani všichni tramvajáci, natož cestující nebo "běžní" účastníci provozu. Koneckonců i tramvaják má na IPP možnost podle těchto světel odhadnout, za jak dlouho mu padne volno.
No já si zase myslím, že běžný účastník provozu nebo cestující nepotřebuje o preferenci vědět nebo jí nějak oceňovat, ale chce se co nejplynuleji a bezpečně dostat z bodu A do bodu B. Což se v tomto případě jaksi neděje.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 19.10.2012 11:16

Martin Šubrt píše:Což vede k tomu, že tramvajáci začali jezdit nejen na blikající výzvy, ale i na toto odpočítávání... Ovšem, když vyjížděli hasiči, cyklus se nám změnil a tramvaják si to vesele rozjel do křižovatky na stůj. Což vedlo k tomu, že musely být odpočítávadla zapytlována, na školení řidičů se důrazně varuje před zvykáním si jezdit na tyhle pomocné věci a v softwaru muselo být ošetřeno, aby při hasičích odpočítávadla zhasla...
*tady sem trochu blábolil o pevných cyklech...*

Btw. bude senějak řešit to, že se "vzdálené přihlašování" dalo tam, kde se často tramvaj zasekne za nějakým IAD? Třeba na tý Dělnický šlo prostě počkat před rádiem až ta dodávka odjede a pak se v pohodě navolit a křižovatka ihned zareagovala, ale teď? Stačí se rozjet ze zastávky Maniny d.c. a křižovatka už zběsile čeká a čeká no ale já stojim za náklaďákem a ten mi prostě uhnout nemůže. Ta samá situace bude na Floře např. za autobusy MHD. Oni prostě ten autobus nemaj kam dát...Nestálo by třeba za zvážení dát vzdálené přihlašování třeba na Želivského? Třeba by se konečně stala ta křižovatka aspoň nějak funkční...
*blablablablablablablabla*

EDIT : zkráceno o mé bohapusté žvatlání.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 19.10.2012 11:03

JaHu píše:Já myslím, že ta "zbytečná světla s odpočtem času" ocení mhohem víc lidí, než jakoukoliv preferenci tram, o které neví ani všichni tramvajáci, natož cestující nebo "běžní" účastníci provozu. Koneckonců i tramvaják má na IPP možnost podle těchto světel odhadnout, za jak dlouho mu padne volno.
Což vede k tomu, že tramvajáci začali jezdit nejen na blikající výzvy, ale i na toto odpočítávání... Ovšem, když vyjížděli hasiči, cyklus se nám změnil a tramvaják si to vesele rozjel do křižovatky na stůj. Což vedlo k tomu, že musely být odpočítávadla zapytlována, na školení řidičů se důrazně varuje před zvykáním si jezdit na tyhle pomocné věci a v softwaru muselo být ošetřeno, aby při hasičích odpočítávadla zhasla...

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 19.10.2012 9:31

7001 píše:Tak dnes opět totálně rozhozená koordinace křižovatek na IPP. Nechápu proč už se s tím něco nedělá, stará křižovatka fungovala 20 let bez závad a tenhle moderní křáp si pořád dělá co chce. Hlavně že se tam namontovaly zbytečné světla s odpočtem času. Nejdřív ať zajistí aby si křižovatka nedělala co chce a pak si můžou hrát s kravinama.
Já myslím, že ta "zbytečná světla s odpočtem času" ocení mhohem víc lidí, než jakoukoliv preferenci tram, o které neví ani všichni tramvajáci, natož cestující nebo "běžní" účastníci provozu. Koneckonců i tramvaják má na IPP možnost podle těchto světel odhadnout, za jak dlouho mu padne volno.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 18.10.2012 14:34

Bobik píše:...což se bez Semaforů Svítích Zbytečně dá stihnout s kafem a prstem v nose.
To kafe v nose by mě možná spíš zdržovalo :smt016
Tu Malovanku lze unést, ale Dlabačov už je vopruz, ten bych vypnul okamžitě a Brusnici jsme tu řešili před více jak rokem a žádná hitparáda to pořád není, a přesně, večer je to nejhorší, protože se tam čumí do tmy :? (Jako leckde jinde, třeba o kus dál u Hradu)
Za Veletržní děkujeme =D>

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 18.10.2012 14:33

Bobik píše:...což se bez Semaforů Svítích Zbytečně dá stihnout s kafem a prstem v nose.
To kafe v nose by mě možná spíš zdržovalo :smt016
Tu Malovanku lze unést, ale Dlabačov už je vopruz, ten bych vypnul okamžitě a Brusnici jsme tu řešili před více jak rokem a žádná hitparáda to pořád není, a přesně, večer je to nejhorší, protože se tam čumí do tmy :? (Jako leckde jinde, třeba o kus dál u Hradu)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.10.2012 7:57

7001 píše:Moje výtky samozřejmě nebyly adresovány MŠ, tomu naopak patří velký dík a za to jak se stará určitě jednou přijde do nebe. :D Spíš myslím že jsou určitě odpovědnější lidé a ti se nestarají.
Já si naopak myslím, že se stará celkem dost lidí, ale nějak ˇasi každej taháme za jinej provaz a tak se občas věci nedaří. Akorát já o tom kecám na diskusích, což není žádná zásluha ;-).

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 18.10.2012 6:53

Martin Šubrt píše: A pak se obě usadily v poloze, kdy po volnu od Ječné padá stůj přes Legerovu přesně po 12,5 sekundách, což je přesně ta nejstrašnější poloha, kdy padá tramvaji stůj uprostřed nám. v plné jízdě... Směrem dolů tato poloha nevadí, to projedou dva vlaky v pohodě.
Ano, potvrzuju, stále kvoká, stále kvoká. V noci jedno kolo rozhozený, druhý už naštěstí normálně.

Dále - já vím že chci naprosto nemožné, ale nedalo by se v noci něco dělat se SSZ Malovanka (všechny), Pohořelec, především pak Brusnice, Sirotčinec , Prašný most a Hradčanská? Odjezd KB Mariánka do 5s, odjezd KB Hradčanská -Z 4min :!:
A to prosím bylo všude pusto prázdno, jestli jsem v celém úseku potkal všehovšudy 10 aut tak je to moc (z toho v kolizním směru tak 2). Jízdní doba dle JŘ je 7 min, což se bez Semaforů Svítích Zbytečně dá stihnout s kafem a prstem v nose.
Ano, já vím, že tam skoro všude je nějaká jakási forma preference, nicméně preferuje prapodivně, není na to spolehnutí a když už nějak funguje a pustí, minimálně tě to donutí zastavit a až pak to padne (čest vyjímkám na Malovance, ale 100% to taky není).

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 7001 » 17.10.2012 22:18

Moje výtky samozřejmě nebyly adresovány MŠ, tomu naopak patří velký dík a za to jak se stará určitě jednou přijde do nebe. :D Spíš myslím že jsou určitě odpovědnější lidé a ti se nestarají.

Odpovědět