Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Káem v 19.6.2007 9:29

Výjimka potvrzující pravidlo. :twisted:
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod Martin Šubrt v 19.6.2007 8:33

Šmankote, ty chválíš "odborníka" z kanceláře. Kam jenom ten svět spěje? :-) :-)
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Odeslatod Káem v 19.6.2007 8:22

MŠ: Jo, jednoduché a geniální. Chválím :-)
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Re: Otázka...

Odeslatod Martin Šubrt v 18.6.2007 16:55

Káem napsal:Nevím pořádně kam, ale tady to není takové frekventované a trošku k tématu to je.
Před časem někde byl odkaz na DP-Arénu, kde se píše , jak to mají složité řidiči nočních busů, odbočujících z Havlíčkovy do Hybernské, protože jedou po kolejích a na čočkách signál vlevo nepadá.
Koukal jsem se tam na to, a zajímalo by mě, proč nejde jedno z řešení:
1) vložit tam signál "vlevo" jen od 0,00 do 5,00
2) dodatková tabulka: autobusy vlevo se řídí signálem pro silniční motorová vozidla (tedy "zelenou")
3) oddělat 5 metrů té voloviny co tam leží a bus si po odstanicování přejede z kolejí do pásu pro auta a je vyřešeno
4) vést noční linky směr Hl.n. také Dlážděnou a přes Gorkáč.
Trošku chci připrudit, přiznávám, ale fakt by mě zajímal nějaký odborník, který lidsky vysvětlí, proč ani jedno z řešení nejde udělat do tejdne od zjištění nedostatku.
Myslím, že je ještě jedno řešení. Od 22:00 do 6:00 SSZ vypnout na blikající žlutou a na koleje napsat BUS ...:-). Ono tam SSZ stejně dělá občas paseku i přes den, a kdyby tam nebylo, nic tak hroznýho by se nestalo. Ale vzhledem k tomu, že Eltodo potřebuje udržovací prebendy a semaforky se musí vysvítit a vyměňovat, svítí nám 75% - 80% SSZ celou noc, 90 % z tohoto počtu zbůhdarma...
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Otázka...

Odeslatod Káem v 18.6.2007 9:29

pan Vedoucí napsal:Veškeré úpravy signalizačních plánů je nutné doplnit místním šetřením a podléhají souhlasu Policie čR. A ta, jak známo a mnozí diskutující jistě doplní je v tomto ohledu nepřekonatelná.

Jasně, to předpokládám. A pokusil se někdo jednat s policií? No a změna linkového vedení (bod 4)?
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Re: Otázka...

Odeslatod pan Vedoucí v 17.6.2007 21:54

Veškeré úpravy signalizačních plánů je nutné doplnit místním šetřením a podléhají souhlasu Policie čR. A ta, jak známo a mnozí diskutující jistě doplní je v tomto ohledu nepřekonatelná.
Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
 
Založen: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Otázka...

Odeslatod Káem v 17.6.2007 21:01

Nevím pořádně kam, ale tady to není takové frekventované a trošku k tématu to je.
Před časem někde byl odkaz na DP-Arénu, kde se píše , jak to mají složité řidiči nočních busů, odbočujících z Havlíčkovy do Hybernské, protože jedou po kolejích a na čočkách signál vlevo nepadá.
Koukal jsem se tam na to, a zajímalo by mě, proč nejde jedno z řešení:
1) vložit tam signál "vlevo" jen od 0,00 do 5,00
2) dodatková tabulka: autobusy vlevo se řídí signálem pro silniční motorová vozidla (tedy "zelenou")
3) oddělat 5 metrů té voloviny co tam leží a bus si po odstanicování přejede z kolejí do pásu pro auta a je vyřešeno
4) vést noční linky směr Hl.n. také Dlážděnou a přes Gorkáč.
Trošku chci připrudit, přiznávám, ale fakt by mě zajímal nějaký odborník, který lidsky vysvětlí, proč ani jedno z řešení nejde udělat do tejdne od zjištění nedostatku.
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod demon v 12.5.2007 12:22

Fejeton v MFDnes:

Pražské tramvaje

Asi jste zaznamenali návrh, že by byl umožněn průjezd taxíkům s klientem po tramvajovém pásu. Protože jsem se mnohokrát vyjadřoval k jízdám sanitních vozidel po tramvajových kolejích v Praze, byl jsem jedním ze zástupců řidičů tramvají požádán o vyjádření k tomuto návrhu. Poslal jsem mu svůj názor, kde jsem se k návrhu vyjádřil kladně, a zdůvodnil to tím, že nejsem přítelem preference tramvají na úkor ostatních účastníků provozu v kalamitní pražské dopravě a prvků, které zhoršují bezpečnost provozu, tzv. bílých obrubníků podél tramvajového pásu. Jak jsem zjistil z anonymní diskuse na tramvajáckém webu, nejsem kvůli tomu moc oblíben a vysloužil jsem si za to ostrou kritiku. Považuji takovouto anonymitu za zbabělost. Vlastně ani nevím, čím jsem se jich dotkl, že jsou někteří ve svých anonymních příspěvcích tak agresivní. Asi je podráždilo to, že souhlasím s preferencí taxíků a že jsem uvedl, že někteří lidé kritizují a nechtějí používat tramvaje, protože zapáchají znečištěnými bezdomovci nebo je využívají kapsáři.

Myslím si také, že jsem nevyjádřil názor malé skupiny obyvatel i návštěvníků Prahy, protože každé ráno a poté odpoledne vidím kolony aut vezoucích lidi do nebo z práce. Jistě o těchto lidech nelze říci, že jsou arogantní, povýšení snobové štítící se obyčejných lidí, jak jsem si za kritiku vysloužil já.

Zdeněk Schwarz, ředitel záchranné služby


Stále ty samé pohádky o bílých obrubnících zhoršujích bezpečnost provozu...
Asi panu doktorovi vadí, že tyto obrubníky pomáhají zachraňovat zdraví a životy a připravují ho tak o práci.
Jiná možnost už mě fakt nenapadá.
A jestli si něčím vysloužil svou neoblíbenost, tak právě svou arogancí, povýšeností a snahou vyjadřovat se i k věcem o kterých nemá ani to nejzákladnější povědomí.

Edit: Za přečtení stojí i další článek o kamionu pražské záchranky ilustrující "odbornost" a oblíbenost ředitele ZZSHMP v souvislosti s jeho vyjádřeními na DP-Areně.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod Jabberwocky v 10.5.2007 9:35

Karotka napsal:To by bylo na věčnou debatu... elektrárny zase mají mnohem větší účinnost oproti spalovacím motorům, frakční destliace ropy taky není "zadarmo". V globálním měřítku je elektřina opravdu ekologičtější.

Souhlas. Já se jen ozval proti tomu, že tramvaje neprodukují zplodiny.
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod demon v 09.5.2007 23:12

9001 napsal:U toho druhého odstavce bylo myšleno to, že tramvají nejezdí ten co má peníze na provoz po městě. Ne každý kdo má auto má peníze na to aby projezdil denně např. 200 po Praze.

Á propos, abych nepominul tvrzení dr.Schwartze, že "někteří lidé, kteří zrovna moc peněz nemají, odmítají MHD jezdit a mají spočítáno, že se jim vyplatí jezdit raději starším vozem z bazaru než MHD", tak každý kdo osobní auto pro provoz po Praze používá mi jistě potvrdí, že právě toto je absolutní ekonomický nesmysl.
Už jen povinné pojištění odpovědnosti na takovéto vozidlo totiž dosahuje částky vynaložené na roční časovu jízdenku a to neberu v potaz další výdaje na provoz vozidla (nutné opravy, pohonné hmoty, provozní náplně) a časovou ztrátu při používání IAD.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod 9001 v 09.5.2007 22:52

U toho druhého odstavce bylo myšleno to, že tramvají nejezdí ten co má peníze na provoz po městě. Ne každý kdo má auto má peníze na to aby projezdil denně např. 200 po Praze.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Odeslatod demon v 09.5.2007 22:40

Naši řidiči jsou ohleduplní nejen k řidičům tramvají a mrzí je situace, kdy řidič tramvaje jim neumožní plynulý průjezd nebo je jiným způsobem neochotně blokuje a dokonce ohrožuje. Máme každoročně několik dopravních nehod s tramvají, která jim nedala přednost, když spěchali k nemocnému.
A proto mám já osobně za poslední půlrok na kontě tři, jen díky mé pozornosti odvrácené MU s vozidly ZZSHMP, která mi nedala přednost při jízdě křižovatkou (jedoucí pod majákem, ale bez akustického signálu, tudíž naprosto neidentifikovatelné a v rozporu se zákonem).
Počítám, že dopravních nehod vozů ZZSHMP s tramvajemi bude podstatně víc zaviněných ze strany ZZSHMP, přestože přiznávám, že podrobnou statistiku k dispozici nemám...

Představa, že vyženete lidi z jejich aut, na které mají peníze a která si koupili právě proto, aby nemuseli jezdit smradlavými a špinavými tramvajemi plné páchnoucích bezdomovců, kapsářů i úchylů, je demagogická.
Tady tak nějak "pan ředitel" pomíjí fakt, že v Praze je v současnosti poměr OA na obyvatele větší než 1, tudíž těch více než 56% občanů hlavního města využívajících denně MHD, se rekrutuje i z těch, co dle něj "mají peníze na to, aby si koupili auta právě proto, aby nemuseli jezdit smradlavými a špinavými tramvajemi plnými páchnoucích bezdomovců, kapsářů i úchylů..."
Tady jeho teorie toho, že "smradlavou a špinavou tramvají" jezdí jen ten, kdo na auto nemá, poněkud kulhá...
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod Karotka v 09.5.2007 22:37

Jabberwocky napsal:K tomu je ovšem nutno připočítat vytěženou krajinu, případně problém uložení jaderného odpadu. Já také nemám rád auta v ulicích, ale úplně jednoduché to s tou elektřinou zase není... Bohužel :-(
To by bylo na věčnou debatu... elektrárny zase mají mnohem větší účinnost oproti spalovacím motorům, frakční destliace ropy taky není "zadarmo". V globálním měřítku je elektřina opravdu ekologičtější.
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod 9001 v 09.5.2007 22:05

Jabberwocky napsal:A když se k tomu ještě připočte dramatické zvýšení prašnosti ve městě v důsledku odírání lišty ptg o trolej, je nabíledni, jak zabijácké ty tramvaje jsou. Pryč s nimi ;-)


Zapoměl si na pískování. To u rekonstrukcí je taky poměrně velké :wink:
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Odeslatod Jabberwocky v 09.5.2007 21:38

9001 napsal:Taky zapomínáme na auta které udržují tramvaje v chodu. Vejtřasky, NEHODY, technická pohotovost ...

A když se k tomu ještě připočte dramatické zvýšení prašnosti ve městě v důsledku odírání lišty ptg o trolej, je nabíledni, jak zabijácké ty tramvaje jsou. Pryč s nimi ;-)
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron