Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Preference MHD

Odeslatod vlakoň v 19.6.2011 11:57

Bobek: Přesně to jsem chtěl napsat. Ještě osobní NIMBY připomínka: Ztížení téhle trasy tranzitu vítám, vést náhradu za MO rezidenčními čtvrtěmi... Ve Vršovicích to není k žití. Výzkum v roce 2003 odhadoval v Bělocerkevské cca 39 000 aut denně, kolik tu bude v současnosti už se radši ani nedá najít. Vždycky mě dostanou v televizních zprávách blokády ve vesnicích, kde jim díky nějaké uzavírce začne jezdit o 3000 aut víc.
vlakoň
Uživatel
 
Založen: 01.12.2007 22:57

Re: Preference MHD

Odeslatod Bobek v 19.6.2011 6:36

Já bych to neviděl tak tragicky. Ta trasa, která nahrazuje MO, má jeden pruh Pod Krejcárkem, v Soběslavské, v Bělocerkevské (buspruh)... Levý pruh už tak byl většinou "zabrán" auty, co čekala, než se nějak procpou doleva, tak se to snad nějak vejde. Ona i ta zelená bude asi delší, než na jiných křižovatkách v téže ulici. :)
Je fakt, že při troše odvahy by se to asi dalo řešit vyklizovací šipkou, ale ta zřejmě v normě či projekčních kancelářích nějak upadla v nemilost.
Bobek
Šťoura
 
Založen: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference MHD

Odeslatod Grossák v 18.6.2011 22:15

Marek B. napsal:Tohle téma je naprosto zdrcující. Ten 1 pruh směrem od Ohrady k Želivského se povedl. Takže komunikace nahrazující MO je teď jednoproudá. To mohl vymyslet jedině úplný *****. A semafor na Seifertce - dnes jsem to viděl a doufal jsem, že to není to, co jsem si myslel, že to bude, bohužel jsem neměl pravdu. ](*,) Kdy odpovědným místům v Praze dojde, že ne na všech křižovatkách musí být k dispozici kompletní směrová nabídka? Teď bych rád mluvil nejen o Jana Želivského, ale přeba o křižovatce Národní divadlo, kde za komunistů bylo k disposici méně směrů, než dnes? Nejhorší jsou ta levá odbočení, kde za cyklus projede 1 auto a zablokuje několik tramvají. =D>


No, ono je to těžké. Bylo tam místo přidat pruh? Nevím. Směrové signály jsou nutné. Nemáme dopravu na úrovni 60. let, kdy auto, které vjelo na koleje, je také mohlo hned opustit a neblokovat tramvaj. Mezi hřbitovy bude dokonce trochu problém, že až dodělají tu centrálu O2, bude poměrně silné odbočení vlevo i směrem od Vinohradské. Nicméně toto je poměrně nebezpečný přejezd, který je třeba zajistit a toto je dobrý krok. Byť to asi bude tvořit kolonu... Snad bude na úrovni i software SSZ, který je ze stejné kanceláře jako software na obnovených SSZ na Evropské.

Co se Jeseniovy týče, souhlas. Ale možné řešení je také ve zrušení toho levého odbočení. Není úplně nutné.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference MHD

Odeslatod Grossák v 18.6.2011 22:07

9001 napsal:
Absolut napsal:Milý 9001, iniciuje to potřeba dodržet ČSN 736110, zejména pak ustanovení o délce přechodů pro chodce. Reklamace přijímá MHMP, MD ČR, MMR ČR, Český normalizační institut apod., nejlépeobeslat všechny najednou, stejně Ti to bude prd platné.


Takže se elegatně upravila norma, tak aby si někdo namastil kapsu. Osobně v tomhle místo zlepšení bezpečnosti nevidím, ale to je čistě můj názor.

Jak to tam vypadá s preferenci? Ví někdo něco bližšího?


Preference ano. Kontakty by měly být v celkem celkem dobrých vzdálenostech. Ale to SSZ je celkem zbytečné. Byť nám může pomoci, že v případě, kdy jede před tramvají auto, dává přednost chodci. To se světly s preferencí nebude.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference MHD

Odeslatod 9001 v 18.6.2011 20:48

kasme napsal:doprava se dá přes benzínku...

a výjezd z areálu O2 taky bude dost vytížen... :)

čas ukáže, jsem na to zvědav :)


Tipuji že to je kvůli busu a celkově blbému odbočení vlevo.
Jinak u O2 staví poměrně velké garáže takže ...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference MHD

Odeslatod 8750 v 18.6.2011 20:09

Pokud kapacitně nebude vadit jeden pruh rovně, tak bych podobné řešení - tj. levý pruh pouze pro levé odbočení se směrovým signálem a druhý pruh rovně + vpravo zvolil i pro křižovatku Jana Želivského x Jeseniova ve směru k Ohradě. Tam taky často auta odbočující vlevo do Jeseniovy najíždějí na koleje a blokují tram. Tipuju, že délka volna pro hlavní směr by měla být na obou křižovatkách +- stejná, takže pokud se to osvědčí na Mezi Hřbitovy, použil bych to i u té Biskupcovy.
Uživatelský avatar
8750
Uživatel
 
Založen: 17.12.2005 14:54

Re: Preference MHD

Odeslatod kasme v 18.6.2011 19:51

doprava se dá přes benzínku...

a výjezd z areálu O2 taky bude dost vytížen... :)

čas ukáže, jsem na to zvědav :)
Uživatelský avatar
kasme
Uživatel
 
Založen: 28.8.2007 8:37
Bydliště: kasme.rajce.net

Re: Preference MHD

Odeslatod nitro v 18.6.2011 19:31

9001 napsal:Rovně může být prakticky pořád volno, dokud si ho nebude nárokovat někdo od Červeného dvora.

Což bude skoro pořád... Do toho nějaký ten chodec, to bude sranda.
Uživatelský avatar
nitro
Uživatel
 
Založen: 23.1.2008 11:11

Re: Preference MHD

Odeslatod 9001 v 18.6.2011 19:20

Zrovna Jana Želivského vidím jako hezký krok k preferenci. Zmizí další nepříjemné a poměrně vytížení kolizní levé odbočení. Rovně může být prakticky pořád volno, dokud si ho nebude nárokovat někdo od Červeného dvora.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference MHD

Odeslatod Marek B. v 18.6.2011 19:08

Tohle téma je naprosto zdrcující. Ten 1 pruh směrem od Ohrady k Želivského se povedl. Takže komunikace nahrazující MO je teď jednoproudá. To mohl vymyslet jedině úplný *****. A semafor na Seifertce - dnes jsem to viděl a doufal jsem, že to není to, co jsem si myslel, že to bude, bohužel jsem neměl pravdu. ](*,) Kdy odpovědným místům v Praze dojde, že ne na všech křižovatkách musí být k dispozici kompletní směrová nabídka? Teď bych rád mluvil nejen o Jana Želivského, ale přeba o křižovatce Národní divadlo, kde za komunistů bylo k disposici méně směrů, než dnes? Nejhorší jsou ta levá odbočení, kde za cyklus projede 1 auto a zablokuje několik tramvají. =D>
Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 13:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Preference MHD

Odeslatod Absolut v 18.6.2011 14:44

Špatně. Norma se upravila tak, aby byla pro novostavby na straně bezpečnosti. Ale tvůrce normy byl ***** a nenapadlo ho, že ve stávajícím stavu leckde normu nepůjde rozumně dodržet. K namaštění kapes existují mnohem lepší postupy, tady fakt hrála hlavní roli lidská blbost nebo nezkušenost.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference MHD

Odeslatod 9001 v 18.6.2011 14:41

Absolut napsal:Milý 9001, iniciuje to potřeba dodržet ČSN 736110, zejména pak ustanovení o délce přechodů pro chodce. Reklamace přijímá MHMP, MD ČR, MMR ČR, Český normalizační institut apod., nejlépeobeslat všechny najednou, stejně Ti to bude prd platné.


Takže se elegatně upravila norma, tak aby si někdo namastil kapsu. Osobně v tomhle místo zlepšení bezpečnosti nevidím, ale to je čistě můj názor.

Jak to tam vypadá s preferenci? Ví někdo něco bližšího?
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference MHD

Odeslatod Absolut v 18.6.2011 14:33

Milý 9001, iniciuje to potřeba dodržet ČSN 736110, zejména pak ustanovení o délce přechodů pro chodce. Reklamace přijímá MHMP, MD ČR, MMR ČR, Český normalizační institut apod., nejlépeobeslat všechny najednou, stejně Ti to bude prd platné.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference MHD

Odeslatod 9001 v 17.6.2011 22:18

kasme napsal:roste nám další SSZ, tentokráte
3.370 Seifertova - přechod u Sladkovského náměstí
http://mapy.cz/s/s0b

už jsou osazena i světýlka


To už si fakt dělají pr..????? Přes tohle místo jezdím od doby co mám řidičák a nestalo se mi, že by se tam cokoli stalo nebo to bylo nebezpečné. Horší jsou pitomci, to ze zastávky obchází tramvaj zezadu a řidič je naprosto nevidí, ale to tahle SSZ nevyřeší.

Ale fakt nechápu kdo tohle iniciuje. U Palmovky se krásně ukazuje, jak se můžou tramvaje i auta snést bez nějakého konfliktu nebo snad tam byla nějaká MÚ?

Skoro mě napadá. Co udělat anketu o nejnepotřebnější SSZ? Myslím, že kandidátů by se našlo nespočet.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference MHD

Odeslatod kasme v 17.6.2011 22:00

roste nám další SSZ, tentokráte
3.370 Seifertova - přechod u Sladkovského náměstí
http://mapy.cz/s/s0b

už jsou osazena i světýlka
Uživatelský avatar
kasme
Uživatel
 
Založen: 28.8.2007 8:37
Bydliště: kasme.rajce.net

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron