Až na skutečnost, že na "Želvě" jsou ze všech tří směrů ROV - čili odblokování výhybek není prováděno pantografem!Láďa píše:Díky. U tram s 1 pantografem jsem si jist byl, ale u 2xT3 ne.
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Re: Preference / antipreference MHD
Díky. U tram s 1 pantografem jsem si jist byl, ale u 2xT3 ne.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Láďa: Neviděl jsem to, ale dle rozměrů křižovatky a obvyklého okamžiku odblokování by mělo proběhnout v obou směrech zcela jistě. Zvonění na auta v souběhu směrem do Strašnic je běžné. Auta mají tendenci zatáčet prudčeji, než jsou koleje a dostávají se do profilu. to tam už bývalo. Teď auta mají tu tendenci možná i větší, bo zatáčejí z místa o pruh dále než v minulosti a touží si dát s tramvají pusu o to dříve .
Re: Preference / antipreference MHD
Teď jde o to, jestli 19 a 26 odblokují výhybku... (To samé o 10 a 16 od Flory.) Protože pokud ne, tak 11 stejně neprojede, i kdyby tam žádné auto nejelo. Dnes jsem na křižovatce byl, ale tohoto jsem si zapomenul všimnout a zajímalo by mě, jestli někdo odsud ví, jak je to s tím odblokováním? Co mě nemile překvapilo je to, že vždy, když jela tram od NNŽ ke Strašnicím, musela zvonit na auta, co jela stejným směrem. To dříve (pokud si dobře pamatuji) časté nebylo.Martin Šubrt píše:...Tramvaj (19,26) částečně zablokuje přímý pruh od Edenu. Obě tramvaje by měly být "objetitelné" auty od Strašnic a neměly by zasahovat do profilu 11. Nicméně tam by zasahovala objíždějící vozidla...
Re: Preference / antipreference MHD
No, já měl v palici už od vzniku ROV ty falešné snímače Xset metrů před křižovatkou, aby tramvaj k SSZ příjížděla již se správnou směrovou výzvou a SSZ potom nemusela 10 vteřin šrotovat kam vlastně ta tramvaj pojede. A hle po 10 letech je prý něco takového u Národního Divadla. Potom opravdu nemusejí být žádné brnkačky ani detektory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Brejšín: Šak taky ING. znamená Inovativně NeGramotný . Razím teorii, že není možné ve městě dlouhodobě udržet funkčních milión detektorů, kamer, brnkaček a všeho možného. Bude to znamenat, čím více dynamiky, tím více problémů. Tudíž bych se naprosto v klidu vrátil k původnímu pevnému cyklu Želivského. Kratší cykly max. kolem minuty, pevné polohy fází, maximálně sem tam nějaká druhá výzva v jednom cyklu v zatíženém směru. Ve špičkách programy dle intenzit s časovým nastavením, s večerem vypínat na blikačky, o víkendu vypínat úplně. Na křižovatkách s blbým rozhledem, když by o víkendech bylo nutné, ještě kratší cykly (cca 40 sekund). Já vím, sci-fi.
Re: Preference / antipreference MHD
Mě jenom zase zaráží, jak nějakej ing. mohl prosadit pro oba hlavní směry (s obousměrným intervalem 2 minuty a dokonce od NNZ společná větev) volno jen na výzvu. Opravdu něčí inteligence nezná mezí. A předpokládám, že výzva musí být aktivní alespoň 10 vteřin před vložením fáze což v praxi znamená pro linky 19, 26 od NNŽ a 10, 16 od Flory že, křižovatku vždy projedou až na druhé světla v případě kdy před nima jel jiný vlak a oni (než odblokuje výhybka) se nestihnou přihlásit v potřebný čas. Viz Karlovo náměstí od Štěpánské pro linky 4, 10 a 16. Takže už chápu ty nározové kolony tramvají. Bravo a tleskám hlavou o futra dveří.
No zase se mě jímají myšlenky o položení něčích koulí na kovadlinu a schánění 5 kilového perlíku.
No zase se mě jímají myšlenky o položení něčích koulí na kovadlinu a schánění 5 kilového perlíku.
Naposledy upravil(a) Brejšín dne 09.10.2011 12:31, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Bobik: Přechod je už dnes odsunut do polohy, která je na hraně. Přece jen od metra je tam poměrně silná pěší trasa podél Vinohradské i na této straně. Odsun ještě dál by znamenal ještě výraznější prodloužení mezičasů od všecho, co by vjíždělo od NNŽ, nebo i z této strany vložení dvou sad návěstidel. Před přechodem a znovu před křižovatkou. To taky nedělává dobrotu.
Při tom pevném cyklu, co tam běží, to stůj problém není. Souhlasím, že při té dynamice a ve špičkách to být problém může. Ale to bych musel vidět dopravní řešení a fázové přechody, po čem všem tam stůj padne a co následuje. Tramvaj (10,16) stojící před tím přechodem blokuje jeden společný přímý a levý pruh vozidel od NNŽ a pohyb 19,26. Tramvaj (19,26) částečně zablokuje přímý pruh od Edenu. Obě tramvaje by měly být "objetitelné" auty od Strašnic a neměly by zasahovat do profilu 11. Nicméně tam by zasahovala objíždějící vozidla.
Blikač v podobě chodce na obou stranách přechodu je řešení, i když pro takto odsunutý přechod už také ne úplně ideální. Chodci už si neuvědomují, že do nich mohou najíždět auta a nemají je v očním kontaktu. Řidiči naopak už přidávají na výjezdu z křižovatky a blikač vnímají spíš jako obtežující doporučení. A jak není oční kontakt mezi chodcem a řidiče, bývají z toho nepříjemnosti.
chemik: Je možné, že tam zatím běží pevný cyklus. Dynamiku jsem tam též neviděl, takže třeba při její aktivaci dochází i k častějším fázovým přechodům, které tam tu tramvaj na výjezdu stopnou. Třeba se to dolaďuje a do té doby se jede na to, co tam je cca ověřeno.
Při tom pevném cyklu, co tam běží, to stůj problém není. Souhlasím, že při té dynamice a ve špičkách to být problém může. Ale to bych musel vidět dopravní řešení a fázové přechody, po čem všem tam stůj padne a co následuje. Tramvaj (10,16) stojící před tím přechodem blokuje jeden společný přímý a levý pruh vozidel od NNŽ a pohyb 19,26. Tramvaj (19,26) částečně zablokuje přímý pruh od Edenu. Obě tramvaje by měly být "objetitelné" auty od Strašnic a neměly by zasahovat do profilu 11. Nicméně tam by zasahovala objíždějící vozidla.
Blikač v podobě chodce na obou stranách přechodu je řešení, i když pro takto odsunutý přechod už také ne úplně ideální. Chodci už si neuvědomují, že do nich mohou najíždět auta a nemají je v očním kontaktu. Řidiči naopak už přidávají na výjezdu z křižovatky a blikač vnímají spíš jako obtežující doporučení. A jak není oční kontakt mezi chodcem a řidiče, bývají z toho nepříjemnosti.
chemik: Je možné, že tam zatím běží pevný cyklus. Dynamiku jsem tam též neviděl, takže třeba při její aktivaci dochází i k častějším fázovým přechodům, které tam tu tramvaj na výjezdu stopnou. Třeba se to dolaďuje a do té doby se jede na to, co tam je cca ověřeno.
Re: Preference / antipreference MHD
brusnice: dc dobrý, zc nesmyslné - proč se nemůže tram přihlásit už někde mezi hradem a brusnicí, aby byl průjezd plynulejší?
Re: Preference / antipreference MHD
a ta Želvička - tam se jenom udělala nová světla a cyklus zůstal stejnej, ne? Dneska jsem tam jel celkem 13x, z čehož 5x po 21.hodině a tak 2x teď večer jsem byl na křižovatce uplně sám, široko daleko ani úd a furt si to jelo to svoje, žádná preférka se nekonala
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
MŠ Díky za shrnutí "Želvího bordelu". K tomu odsunutému přechodu mě napadlo - pokud se odsouval, proč se neodsunul tak daleko, aby se tam vešla tram z obou směrů a ničemu nepřekážela? Co jsem na to koukal, tak tram jedoucí od kremace, pokud zastaví těsně u návěstidla by se tam vejít mohla. Jenže teď by stála přes přechod. Od Flory nevím, nicméně si myslím že by blokovala minimálně koleje.
Že stůj pro tram není v současnosti nějaký fatální problém je skvělé, nicméně tak jak to tam stojí by v budoucnu být mohl (až se z nějakého důvodu v tom "pošťourají", protože něco).
Pokud je potřeba upozornit řidiče na přechod, nemohl se místo světel použít oranžový panáček?
Že stůj pro tram není v současnosti nějaký fatální problém je skvělé, nicméně tak jak to tam stojí by v budoucnu být mohl (až se z nějakého důvodu v tom "pošťourají", protože něco).
Pokud je potřeba upozornit řidiče na přechod, nemohl se místo světel použít oranžový panáček?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Nevím jak ostatní, ale já to chápu - osobně očekávám, že se "obyčejní" občané doví něco z možných lepších řešení a pak se rozhodnou sami tlačit na jejich realizaci.Martin Šubrt píše:...Jinak prezentaci o Hradčanské se pokusím prezentovat dále vedení TSK a na MHMP...ale problém je, že moje možnost něco iniciovat je značně omezená.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Včera jsem se vrátil ze 40. setkání dopravních inženýrů ze Strážnice, kde Hradčanská hrála jednu z hlavních rolí v tématu problematika řízených přechodů pro chodce. Pro prezentaci jsem natočil pár videí chaotických situací právě na Hradčanské. Kolegům z Brna, Plzně, Ostravy a Bratislavy jsem poněkud zvedl sebevědomí, protože to, co viděli, ještě nikdy neviděli...Fořtík píše:Martine, teď úplně odjinud - jaký je vývoj na Hradčanské? Díky.
Bohužel v rámci diskuse si Plzeňáci posteskli, že i jejich blikače přes části přechodů přes koleje budou spíše pomalu mizet. Přechod signalizovaný i v části přes koleje je součástí zastávkové normy. V Plzni jakž takž drží blikače u přechodů, které vedou na zastávku jen z jedné strany, pak je blikač a pak už nic. Ale tam, kde je přecházení přes celou komunikaci, tam je boj stále těžší. Tj. v Plzni je to otázka osobní odvahy. A vzhledem k tomu, že dopravně inženýrský útvar tam má ještě poměrně silné slovo i z hlediska koncepce (značení míst pro přecázení apod.), tak i policii sem tam přesvědčí. Nicméně i tam se situace zhoršuje.
Tzn. pro Hradčanskou jsou dvě možnosti. Jeden je změna normy, což je na rok(y). Druhá jsou ta zábradlí (typu U, Z) jako na Kavalírce. Nejsem si ale jistý, že na straně odboru dopravy je vůle do nějaké obdobné změny jít. Tuším, že oficiální požadavek na řešení zatím nevznikl.
Horší je, že poloha obou výstupů z metra bohužel asi natrvalo vylučuje obnovení nádražíčka. Zatím mě nějaké logické řešení s těmito vstupy a 4 kolejemi nenapadlo. Odstranění původních výstupů považuju za zločin proti lidskosti nejvyššího řádu.
Nicméně, až bude chtít Praha 6 vozit studenty k busům na Podbabu tramvají, je možné jí navrhnout přestavbu vestibulu Hradčanská, aby se tam vešla nějaká linka ze Špejcharu po 4 minutách. To je spíš teda smutnej vtip na závěr.
Jinak prezentaci o Hradčanské se pokusím prezentovat dále vedení TSK a na MHMP...ale problém je, že moje možnost něco iniciovat je značně omezená.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Martine, teď úplně odjinud - jaký je vývoj na Hradčanské? Díky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Problém celého řešení je v tom, že v rámci snahy všechno maximálně normově zbezpečnit vytváříme situace nebezpečné stejně, ba někdy více.
Pro tramvaje asi ty výjezdové čočky nejsou fatální problém. Stůj na nich je v okamžiku volna pro vozidla na Vinohradské, při kterém vozidla odbočují do Jana Želivského a současně je na zmíněném přechodu volno pro chodce (pokud si chodci zmáčknou - jinak volno není). Tramvaj hypoteticky ve špičce může kvůli nějakému vozidlu vjet do křižovatky později a skutečně ještě stůj vyfásnout, ale v řádu jednotek sekund by měla zablokovanou křižovatku vyklidit. Tohle závažným problémem není.
Spíš bych posoudil, o kolik je současné řešení bezpečnější, než nedělený dlouhý přechod blíže křižovatce. V minulosti se stávalo, že skutečně odbočující řidič do vyklízejících chodců najížděl. Dnes je situace jiná. Poslední vozidla, co přejedou na žlutou do křižovatky od Edenu, tak přijíždějí k tomuto přechodu v okamžiku, kdy už vcházejí první chodci do vozovky. není třeba dodávat, že tato vozidla na žlutou jedou rychle v hlavním směru a fakt tuhle situaci (signalizaci za křižovatkou) nečekají. Totéž se děje při odbočování vlevo z Vinohradské. Řidič na své volno vjede do křižovatky a čeká, až odjede protisměr. Načež celý natěšený šlápne na plyn a s hrůzou zjistí, že má na výjezdu z křižovatky na stůj.
Domnívám se, že dnešní situace jsou z hlediska nebezpečnosti o fous horší, než kdyby přechod byl nedělený blíže křižovatce. Ke křižovatce bych ale měl další výhrady. Chybějící výložník se signály pro auta po Vinohradské od centra. Přechod od centra dělený na špatné straně, kde se zúžily pruhy rovně a vlevo vlastně na 1,5 pruh, což nebude dělat dobrotu. Přitom ve směru do centra se mohlo jezdit klidně jedním pruhem, když se Vinohradské u Olš. hřbitovů stejně na 1 pruh zužuje. Kdyby 1 pruh šel Vinohradskou přes celou křižovatku, mohl být dělící ostrůvek na straně druhé a zúžení od centra ne tak drastické.
Pokud to shrnu. Nejde o nějaké bestiálně tragické řešení. V rámci standardů, co požadují odbor dopravy a policie, neměl projektant pravděpodobně žádnou jinou možnost. Já osobně bych za cenu prodloužení vyklizovacích dob chodců a mírného snížení výkonnosti křižovatky (na původní úroveň), rovněž nižší variability fází, asi hájil na straně do Želivského delší nedělený přechod. Nebo větší přestavbu. Takže aktuální stav se mi moc nelíbí, ale v kontextu hl. m. Prahy s tím asi nic moc dělat nejde.
Pro tramvaje asi ty výjezdové čočky nejsou fatální problém. Stůj na nich je v okamžiku volna pro vozidla na Vinohradské, při kterém vozidla odbočují do Jana Želivského a současně je na zmíněném přechodu volno pro chodce (pokud si chodci zmáčknou - jinak volno není). Tramvaj hypoteticky ve špičce může kvůli nějakému vozidlu vjet do křižovatky později a skutečně ještě stůj vyfásnout, ale v řádu jednotek sekund by měla zablokovanou křižovatku vyklidit. Tohle závažným problémem není.
Spíš bych posoudil, o kolik je současné řešení bezpečnější, než nedělený dlouhý přechod blíže křižovatce. V minulosti se stávalo, že skutečně odbočující řidič do vyklízejících chodců najížděl. Dnes je situace jiná. Poslední vozidla, co přejedou na žlutou do křižovatky od Edenu, tak přijíždějí k tomuto přechodu v okamžiku, kdy už vcházejí první chodci do vozovky. není třeba dodávat, že tato vozidla na žlutou jedou rychle v hlavním směru a fakt tuhle situaci (signalizaci za křižovatkou) nečekají. Totéž se děje při odbočování vlevo z Vinohradské. Řidič na své volno vjede do křižovatky a čeká, až odjede protisměr. Načež celý natěšený šlápne na plyn a s hrůzou zjistí, že má na výjezdu z křižovatky na stůj.
Domnívám se, že dnešní situace jsou z hlediska nebezpečnosti o fous horší, než kdyby přechod byl nedělený blíže křižovatce. Ke křižovatce bych ale měl další výhrady. Chybějící výložník se signály pro auta po Vinohradské od centra. Přechod od centra dělený na špatné straně, kde se zúžily pruhy rovně a vlevo vlastně na 1,5 pruh, což nebude dělat dobrotu. Přitom ve směru do centra se mohlo jezdit klidně jedním pruhem, když se Vinohradské u Olš. hřbitovů stejně na 1 pruh zužuje. Kdyby 1 pruh šel Vinohradskou přes celou křižovatku, mohl být dělící ostrůvek na straně druhé a zúžení od centra ne tak drastické.
Pokud to shrnu. Nejde o nějaké bestiálně tragické řešení. V rámci standardů, co požadují odbor dopravy a policie, neměl projektant pravděpodobně žádnou jinou možnost. Já osobně bych za cenu prodloužení vyklizovacích dob chodců a mírného snížení výkonnosti křižovatky (na původní úroveň), rovněž nižší variability fází, asi hájil na straně do Želivského delší nedělený přechod. Nebo větší přestavbu. Takže aktuální stav se mi moc nelíbí, ale v kontextu hl. m. Prahy s tím asi nic moc dělat nejde.