Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Na Palacaku zalezi hodne na dvojici, na kterou narazis. V 17:20, kdy jsem tam s nekolika zdejsimi diskutujicimi byl, byla krizovatka naprosto bez problemu! Max 1-2 tramvaje v kazdem smeru, coz pri frekvenci jakou tam jezdi je zazrak.. V 17.30 doslo ke stridani, zrejme prisla mene schopna dvojice.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Tak dnes na Palačáku poblicisté řídící dopravu opravdu gradovali inteligencí.
Na mostě směr Palačák žádný auto, ale 8 tramvají až k Lidické. 12 marně blikala vlevo...
A oni si nejdříve nechali ucpat křižovatku iadečkama jedoucíma po nábřeží DC a pak dali na volno pro tramvaje a koukali jak tramvajáci zvoní do aut!!!!
Směr ke Zborovské obdobně, nejdříve auta a pak 9, která pak blokovala križovatku, než autíčka popojedou a srovnají se na mostě vzorně k obrubníku.
Jinak chválím zásobování Pilsner Urquell, vzorně se uklidilo těsně k obrubníku a sklopilo zrcátko, hrazda - skříň cca 5cm, paráda.
Ale většinou jsou za volantem .....a co ani o půl metru užší osobní gumokolku neuměj postavit vedle kolejí
I na 4 jsem dokázal mít 18minut zpoždění, poprvé včas až ve 2012 z Čecháče!!!
Na mostě směr Palačák žádný auto, ale 8 tramvají až k Lidické. 12 marně blikala vlevo...
A oni si nejdříve nechali ucpat křižovatku iadečkama jedoucíma po nábřeží DC a pak dali na volno pro tramvaje a koukali jak tramvajáci zvoní do aut!!!!
Směr ke Zborovské obdobně, nejdříve auta a pak 9, která pak blokovala križovatku, než autíčka popojedou a srovnají se na mostě vzorně k obrubníku.
Jinak chválím zásobování Pilsner Urquell, vzorně se uklidilo těsně k obrubníku a sklopilo zrcátko, hrazda - skříň cca 5cm, paráda.
Ale většinou jsou za volantem .....a co ani o půl metru užší osobní gumokolku neuměj postavit vedle kolejí
I na 4 jsem dokázal mít 18minut zpoždění, poprvé včas až ve 2012 z Čecháče!!!
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
I tak se mě v 18:30 ptal jeden stařík na Maniny d.c. jestli 12 jezdí, že už půl hodiny nejela...MOp píše:Tak zrovna dneska byl Palacak v odpoledni spicce kolem 5 hodiny naprosto bez problemu! Kolony max 2 tram do vsech smeru. Musim pochvalit policisty, kteri krizovatku ridili, byl to opravdu koncert! Jen tak dal..
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Tak zrovna dneska byl Palacak v odpoledni spicce kolem 5 hodiny naprosto bez problemu! Kolony max 2 tram do vsech smeru. Musim pochvalit policisty, kteri krizovatku ridili, byl to opravdu koncert! Jen tak dal..
Re: Preference MHD
včera večer: od kobylis kolem 19h na dlouhé třídě dvě 14 za sebou.
dnes: dvě 12 za sebou jsem zahlíd už dvakrát, kolem 13h na ND zc dvě 18 za sebou, první s orientací vozovna střešovice.
dnes: dvě 12 za sebou jsem zahlíd už dvakrát, kolem 13h na ND zc dvě 18 za sebou, první s orientací vozovna střešovice.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Dneska ráno to byl zase koncert. Jednak za to svým dílem mohlo velké množství kolon, ale především to byl zase Palačák, tam je to hodně k pláči. Jenom by mě zajímalo, kolik budeme muset protrpět takových provozních dnů, než někomu dojde, že to prostě nejde...krysarr píše:Dnesni ranni projizdeni 20 minut mezi Lipanskou a Husineckou taky resila vetsina vypustenim kastanu na svobodu
Dnes ráno se dokonce mnohokrát stalo, že na linkách 4, 16 a 18 nebyl jediný vlak, který by Doris registroval jako zelený (tedy zpožděný do 179 vteřin), naopak na těchto linkách byla často situace taková, že všechny vlaky byly registrovány jako bílé (vlak je zpožděný tak, že ani z konečné neodjede na čas). Zpoždění 45 minut nebylo nijak vyjímečným jevem. Jak vypadá provoz teď, netuším...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 452
- Registrován: 18.2.2009 22:45
- Bydliště: Praha 3 (1,9,16 uz bohuzel ne), sem tam Praha 11 :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Dnesni ranni projizdeni 20 minut mezi Lipanskou a Husineckou taky resila vetsina vypustenim kastanu na svobodu
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Preference MHD
Pečené kaštany jsou dobré!
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Upřímně řečeno, já se jim nedivím. Kdybych tam takovou dobu stál, taky bych je pustil. Z pohledu cestujícího sám vím, jaké to je, když musím někde trčet. Zejména je lahůdka, když se stojí v horkém letním dni někde na sluníčku - to jsou pak kaštánci pěkně pečení. Takže bylo-li by to na mě a viděl bych, že se ani kolo nepohne, taky bych pustil...MOp píše: - řidiči TRAM na mostě pouští cestující uprostřed mostu, a pak se diví, když se mají najednou rozjet.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Preference MHD
Já jsem si tam včera s policisty pár minut povídal. Byli tam dobří lidé, sdílní, milí, znalí. Nikdo jim neřekl, jakými směry budou tramvaje jezdit, než je tam poslali. Křižovatku mají vesměs puštěnou automaticky a zasahují do ní jen v případech, když se z nějakého směru utvoří opravdu velká fronta, protože na rozdíl od řadiče před rekonstrukcí křižovatky teď manuální ovládání generuje značné ztráty času, má pomalou odezvu a dlouho trvá přepnutí z automatického řízení na manuální. Upřímně, moc o tom nevím, ale policajti, co tam včera byli, mě překvapili tím, že to byli rozumný lidi, ochotní vysvětlit mi proč tam stojí a co dělají atd. Fakt včera si u mě PČR šplhla.
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
Re: Preference MHD
taky jsem jedno kolo neměl štěstí na policisty, rozhodli se, že tu 7 na most od výtoně nepustí a nepustí, a když už dali potřetí volno na přímý směr pala-jira, tak jsem rozhodil rezignovaně ruce, za což jsem byl zjebán jedním dispečerem, že si to prý mám jít řídit sám a že je to zapeklité (měl vzít tram a mne tam pustit, protože pod jeho dohledem takto stála na mostě i linka 9!!! a pak klidně nechal pustit 3 vlaky z mostu na pala směr moráň,což zase seklo křižovatku,protože cestujících bylo tolik, že tram nestačili rychle odjíždět ze stanice), a když se mnou mluvil,tak mi polis pustil světla a já ho jemně přivřel do dveří,abych mohl odjet.Grossák píše:Ahoj, díky za zajímavé postřehy z Palačáku. Je to tam opravdu kruté. Dnes jsem neměl na policisty štěstí. Jel jsem 17 od Jiráska, před námi TRAM vpravo. Cca 5 minut ji nepustili. Napadá mě, že snad zrovna přišli a vůbec netušili, jak ji zařadit fázi. Nebylo by to poprvé. Pak to zřejmě přepnuli na dynamiku a začali studovat ten katalog fází v ruční skříňce. Večer po sedmé už bez policistů. Taky kolona, ale od Moráně jsme to dali za cca 3 minuty.
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
Re: Preference MHD
dle mne banánek nevjel do zabloku, protože poctivě čekal v dost velké vzdálenosti na odblok, ale je možné že přeci jen ten velkej čumák byl nad přijímačem (hlídej auta, policajta,kontakt,a jednoho jedovatého fotografa na křižovatce ), ale odblok i tak nastal a již se nehodilo.MOp píše: - řidiči TRAM na mostě vjíždí do zablokovaných výhybek, a pak si musí jít hodit ručně (co na to Banánek? (neboj, nebyls jediný, za hodinu jich tam šlo asi 5. Našel se i expert s devítkou, který musel couvat, jelikož si postavil do jiného směru) .
krom linky 12 tam neměla být ani 6, kotlářka-ipp je obsloužena linkami 6 a 10, což stačí
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
ještě případné foto do preferencí...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Preference MHD
Ahoj, díky za zajímavé postřehy z Palačáku. Je to tam opravdu kruté. Dnes jsem neměl na policisty štěstí. Jel jsem 17 od Jiráska, před námi TRAM vpravo. Cca 5 minut ji nepustili. Napadá mě, že snad zrovna přišli a vůbec netušili, jak ji zařadit fázi. Nebylo by to poprvé. Pak to zřejmě přepnuli na dynamiku a začali studovat ten katalog fází v ruční skříňce. Večer po sedmé už bez policistů. Taky kolona, ale od Moráně jsme to dali za cca 3 minuty.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Měl jsem tu čest být dnes asi hodinu přítomen na příslušné křižovatce. Fronta tramvají byla nejhorší z Palackého mostu, ostatní směry se daly v pohodě docela vyklízet bez dlouhých zdržení. Ač to tak nevypadalo, přítomní policisté se snažili preferovat tramvaje jak jen to šlo. Občas bych osobně zařadil jiné pořadí fází, přesto když se povedlo správné pořadí vlaků, dalo se dělat divy - dokonce se několikrát povedla současná jízda kontra oblouky všemi směry, čili 4 soupravy projely křižovatkou naraz - fakt špica.
Problémy jsou následující:
- policisté nebyli pražští rodáci, chvíli jim trvalo, než se naučili, která linka do jakého směru jede - dle jejich slov jim to trvalo cca hodinu, než se to naučili - to považuji za zásadní problém - když řídit křižovatku, tak s lidmi, kteří již předem vědí, co kam jezdí. Možná právě přes poledne diskutéři narazili právě na takovou "učící se" dvojici.
- dlouho trvá, než se odblokují výhybky z mostu - druhý vlak nemůže projet rychle za předchozím, policista nadává, ale po mém vysvětlení se chytá za hlavu, říká, že už něco takového slyšel, ale že to nikdy neviděl a dělá, že chápe..Problém by možná vyřešila hodně atypická splítka, jenže to již nikdo dělat XX let nebude.
- řidiči IGK na mostě nerespektují průjezdní profil tram
- nelze současně pustit obloukové fáze jirasek-most + most-nabrezi + auta v primem smeru krizovatkou po nabrezi - tato faze by most vyklidila raz-dva.
- nelze vypustit v jedné fázi pouze most.
- směr od Jiráska má pro auta vždy plnou zelenou.
- Strakonicka x Zborovská má strašně dlouhou přímou fází pro auta, kolizní směr most x Strakonická nestíhá vyklízet a auta se hromadí na mostě, čehož následkem nelze jezdit Jirasek-most, resp. Moran-most.
- řidiči TRAM na mostě vjíždí do zablokovaných výhybek, a pak si musí jít hodit ručně (co na to Banánek? (neboj, nebyls jediný, za hodinu jich tam šlo asi 5. Našel se i expert s devítkou, který musel couvat, jelikož si postavil do jiného směru) .
- řidiči TRAM na mostě pouští cestující uprostřed mostu, a pak se diví, když se mají najednou rozjet.
- a samozrejme to nejdulezitejsi - pres most nemelo jezdit tolik linek! 12 tam nema co delat!
Problémy jsou následující:
- policisté nebyli pražští rodáci, chvíli jim trvalo, než se naučili, která linka do jakého směru jede - dle jejich slov jim to trvalo cca hodinu, než se to naučili - to považuji za zásadní problém - když řídit křižovatku, tak s lidmi, kteří již předem vědí, co kam jezdí. Možná právě přes poledne diskutéři narazili právě na takovou "učící se" dvojici.
- dlouho trvá, než se odblokují výhybky z mostu - druhý vlak nemůže projet rychle za předchozím, policista nadává, ale po mém vysvětlení se chytá za hlavu, říká, že už něco takového slyšel, ale že to nikdy neviděl a dělá, že chápe..Problém by možná vyřešila hodně atypická splítka, jenže to již nikdo dělat XX let nebude.
- řidiči IGK na mostě nerespektují průjezdní profil tram
- nelze současně pustit obloukové fáze jirasek-most + most-nabrezi + auta v primem smeru krizovatkou po nabrezi - tato faze by most vyklidila raz-dva.
- nelze vypustit v jedné fázi pouze most.
- směr od Jiráska má pro auta vždy plnou zelenou.
- Strakonicka x Zborovská má strašně dlouhou přímou fází pro auta, kolizní směr most x Strakonická nestíhá vyklízet a auta se hromadí na mostě, čehož následkem nelze jezdit Jirasek-most, resp. Moran-most.
- řidiči TRAM na mostě vjíždí do zablokovaných výhybek, a pak si musí jít hodit ručně (co na to Banánek? (neboj, nebyls jediný, za hodinu jich tam šlo asi 5. Našel se i expert s devítkou, který musel couvat, jelikož si postavil do jiného směru) .
- řidiči TRAM na mostě pouští cestující uprostřed mostu, a pak se diví, když se mají najednou rozjet.
- a samozrejme to nejdulezitejsi - pres most nemelo jezdit tolik linek! 12 tam nema co delat!
Naposledy upravil(a) MOp dne 12.5.2009 22:44, celkem upraveno 1 x.