Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 23.11.2011 9:31

Aha. Tedy pardon. Měl jsem nějak v mozku zasunuto, že "by to rušilo historickej vzhled", tedy historie = památkáři. :D Moje chyba. 8-[

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kruťák » 23.11.2011 8:07

Bobik píše:Kvikot památkářů ohledně trolejí
Památkářů? Pokud si vzpomínám, památkáři se snad nevyjadřovali. To politici rozhodli, že by troleje hyzdily vzhled.
Jinak komplet souhlas.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 23.11.2011 7:06

Karosák Z:arrow: Újezd - jak kdy, umí i preferenci, ale bývá v určitých období "na pevno". Kdy, jak a proč jsem nevykoumal. Jediný co vím, tak že v období "relativního provozního klidu", tedy zpravidla noc či víkendy (ty bez záruky) preferuje.
Magistrála - ano, je potřeba ji řešit globálně, jenže to se nikomu prostě nechce. Už mnoho let. Důkazem budiž odpískání tram na Václaváku. Ano vím, už se to tu řešilo, že tram přes ni i jezdili. Jenže přes ni jezdili v době, kdy byla "tři auta na barák, zatímco dnes jsou tři auta v rodině". Navíc tam už dlouho nejezdí, všichni si odvykli. A pokud by se měla udělat preferovaná TT k rozhlasu, preferovaná TT přes Pavlák (když už jsme v tom globálním řešení), tak už jenom tohle znamená, že by se musela dost drasticky omezit/zrušit, protože zazděná je už teď, a to tam nic takového není. A to je "nepopulární", do toho politik který chce minimálně dokončit období prostě nepůjde. Kvikot památkářů ohledně trolejí na Václaváku považuju za jakési tanečky a zástupný problém. Zrovna tam. Zrovna po tom, jaká zvěrstva se tam už spáchala.
SSZ Strašnická - všeho dočasu. Však oni zapnou. :D Bohužel. :?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 22.11.2011 23:06

Karosák: Celkově SSZ v oblasti Strašnické( u metra, křižovatka s Průběžnou a Pod Rapidem, Kubánské náměstí) se vypínají okolo 21 hodiny, tedy vypínali, snad to zůstane jako na Vršovické, kde se vypíná i Koh - i - noor. =D>

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 22.11.2011 23:02

Tady je asi pravda, že to chce řešit plošně, na vyšší úrovni. Když si vymíníme preferenci, tak to kolem bude ještě větší parkoviště než doteď. Navíc si myslím, že na současný cyklus IPP jsme si celkem zvykli a není to utrpení. S tímhle zatížením křižovatky se moc vykouzlit nedá. Tím samozřejmě neschvaluji magistrálu :!: Jinak snešeno staré SSZ Strašnická, nové funguje perfektně, dnes při zatažení ani vteřinka zdržení-VYPNUTO :twisted:
Teď si trochu poskuhrám, nečekám, že se tím něco vyřeší, nebo mě někdo bude litovat, ale uleví se mi :lol: Z:arrow: Přes poledne běhala napevno splítka a Malostranské n...to už není taková výhra, ale k večeru opět v normálu. Ale objevil jsem jedno SSZ, jež jsem dosud považoval za relativně nevinné a to Újezd pro 22. Skoro pravidelně mi při dokončování stanicování z obou směrů přidělí volno, ale vždy se mi vysměje a padne na stůj hnedle po dojetí k čáře :smt093 To nechápu-buď ať mi teda volno přidělí, až tam dojedu, nebo na mě počká-to je otázka max. 2-3 sekund, ale na to tam asi nejsou kontakti a jede se také napevno co :?: :idea:
Jo a potom jak to vidíte s Malovankou po navrácení tranzitu na Patočkovu :?: Vypne se, snese se :?: To chci asi moc, tak alespoň sladí do vlny, protože ty 2 SSZ (Myslbekova + Vaníčkova), to je celkem trágoš :? Ale něco by s tím snad šlo, když už hlavní směr nebude hlavní směr...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 22.11.2011 19:02

Aha, já měl za to, že ji chceme tlumit už dávno..... Jo pardón, to jsem asi nepochopil to byly jen takový řečičky,... převolební,... zřejmě.... :?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 22.11.2011 18:19

Myslím, že za běžného provozu v podstatě zůstane řízení stejné. S ohledem na magistrálu. V době slabšího provozu nevím, ale třeba se ukáže, že tam může fungovat dynamika s určitou reakcí na tramvaj. Záměrně neříkám preference. Pokud bychom chtěli na IPP preferenci pro tramvaje, vyvolá to širší dopady, tudíž je to o rozhodnutí na vyšší úrovni, že chceme již tlumit magistrálu.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 22.11.2011 6:57

ne, jen tramvaji budou umět dát červenou i na dvě minuty (libovolně prodloužit cyklus)

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 21.11.2011 23:37

Martin Šubrt píše:
Láďa píše:Na I. P. Pavlova jsem si dnes všiml 2 kontaktů v blízkosti označníku zast ZC. 1 byl na troleji DC a 2. ZC. Dráty z nich vedly k tomu novému sloupku na konci zastávky DC. Ví někdo, co od toho máme očekávat? :-)
Skoro nic. Preference bude umožněna technicky, ale křižovatky vzhledem ke křižovatkám sousedním budou nadále řízeny vlastně pevnými cykly s tím, že bude alespoň větší možnost výběru těchto pevných cyklů pro celé území.
3. větě souvětí nějak nerozumím. :( Budou mít volno tram, pak třeba auta od Karláku k Muzeu a pak zase tram (pokud se nějaká přihlásí) a až pak Legerova?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 21.11.2011 16:55

Láďa píše:Na I. P. Pavlova jsem si dnes všiml 2 kontaktů v blízkosti označníku zast ZC. 1 byl na troleji DC a 2. ZC. Dráty z nich vedly k tomu novému sloupku na konci zastávky DC. Ví někdo, co od toho máme očekávat? :-)
Skoro nic. Preference bude umožněna technicky, ale křižovatky vzhledem ke křižovatkám sousedním budou nadále řízeny vlastně pevnými cykly s tím, že bude alespoň větší možnost výběru těchto pevných cyklů pro celé území.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 21.11.2011 15:53

Fořtík píše:Vypada to, ze naproti zastavce Vinohradska trznice DC dochazi k instalaci bumliku pred druhym z dvojice semaforu. Jejich smysl mi v techto mistech trochu unika, ale budme radi za kazdy metr! ;-)
jsou tam :)
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 2.JPG.html
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 3.JPG.html

a pár fotek z upravovaného přechodu Seifertova x Siwiecova (u Viktorky)
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 2.JPG.html
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 3.JPG.html

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 20.11.2011 0:56

V projektu SSZ se k preferenci uvádí toto:

Preference MHD
Algoritmus řízení je navržen tak, aby umožňoval plynulejší průjezd tramvají křižovatkou v míře
odpovídající způsobu řízení a dopravním poměrům. Minimalizace zastavení tramvají je řešena
vzájemnou koordinací volna pro tramvaje na SSZ 2.029 a 2.047.

- preference tramvají
prodlužování tramvajové fáze
krácení kolizních směrů (parametrická volba)

Preference BUS není navržena.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 19.11.2011 22:38

Na I. P. Pavlova jsem si dnes všiml 2 kontaktů v blízkosti označníku zast ZC. 1 byl na troleji DC a 2. ZC. Dráty z nich vedly k tomu novému sloupku na konci zastávky DC. Ví někdo, co od toho máme očekávat? :-)

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 19.11.2011 18:06

Jeste jsem dnes zaznamenal, ze byly protazeny bumliky na krizovatce Svabky ve smeru od Palmovky. Chybejicich par metru bylo doplneno a bumliky nyni sahaji az ke stopcare. 8-)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 19.11.2011 10:28

Kdyby radši udělali bumlíka od tržnice dolů ke X s Římskou, tam dostáj 11 nejvíc minut.
Pak případně před světlama u Muzea, ale aby se pojistilo i vybočení vozu jedoucího z Vinohradské do zastávky Muzeum, přišla by autíčka o jeden pruh, což by předpokládám neprošlo.

Odpovědět