Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kruťák » 18.6.2015 9:20

Potvrzuji, pozorováno z tramvaje v sobotu kolem 14. hodiny a v neděli kolem 16. hodiny.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.6.2015 9:19

gabuliatko píše:Kolega si stěžuje že na x u Krále železnic (nábřeží kpt. Jaroše) skáče červená pro IAD na přechodu pro chodce moc brzo (2. světla směr tunel) a IAD pak blokuje tramvaj která si má vybrat DC své preferenční volno a nemůže.
to jsem si stezoval davno -bud to nikdo neresi ci se imrvere opakuje stejna vada!

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 18.6.2015 8:49

Kolega si stěžuje že na x u Krále železnic (nábřeží kpt. Jaroše) skáče červená pro IAD na přechodu pro chodce moc brzo (2. světla směr tunel) a IAD pak blokuje tramvaj která si má vybrat DC své preferenční volno a nemůže.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 28.5.2015 11:19

Grossák píše:Na Teplárně Michle by mělo být opraveno. Prosím o zpětnou vazbu.
Ano, funguje. Svítí, stejně jako předtím, trvale zelená/volno. Nezazlobilo celou směnu (24 a 56).
Díky.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 26.5.2015 23:40

Na místě jsem viděl, že někteří řidiči BUS ignorovali čočky a čekají na barvu. Řekl bych, že drtivá většina už pochopila, co pro ně platí, ale výjimka se může najít. Nebo prostě zaspal, to se stane.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 26.5.2015 17:22

Grossák píše:Nedošlo k dvojímu výběru volna vlevo od Kulaťáku a druhý výběr volna vlevo od Střešovic byl v zásadě neškodný. Nebyl navíc způsoben logikou, ale tím, že tramvaj přijela později na blízký kontakt. Pravdou je, že od začátku popisované události do začátku volna pro TRAM uběhla cca minuta a čtvrt, což není málo.
Tak za ten Kulaťák se omlouvám, to jsem tedy neviděl. Mě víc zajímali čočky, tak se mi asi zdálo, že nějaký směr jede a nebyl to ten od Kulaťáku. #-o
Jestli tramvaj přijela pozdě na blízký kontakt, tak to znamená jediné: autobusák zaspal při odjezdu, protože trvám na tom, že jsem jel za busem k čočkám, protože jsem očekával po volnu vlevo volno přímo. Rozhodně jsem nestál v zastávce a nečučel na prázdný prostor po autobusu. Takový luxus si na l.18 nemohu ve všední den dovolit.
Každopádně děkuji za prověření.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 26.5.2015 16:57

Na Teplárně Michle by mělo být opraveno. Prosím o zpětnou vazbu.

Na Groši je objevena závada. Mělo by být v řešení. V Korytech se nic nenašlo. Také prosím o info, kdo tam pojede. Díky.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 26.5.2015 16:56

von Špilberk píše:Včerejší Prašňák DC: Bus stojí u čoček, já zastavuji v zastávce. Na čočkách padá volno - rovně. :roll: Bus stojí (v protisměru tramvaj nejede). Pak se jede od Kulaťáku, pak konečně čočky vlevo, bus odjíždí. Natěšeně se posouvám k čočkám - po volnu vlevo bude přece volno rovně. 8-) Nebude :!: :roll: Zase se jede od Kulaťáku a pak je zase volno vlevo a až potom volno rovně. :? :roll: Až pak jedu. #-o
Vážně už se s Prašňákem nedá nic dělat :?: [-o< [-o<
Ze záznamu řízení vyplývá, že se dělo něco trochu jiného. Po první čočky vlevo pro BUS to platí. Ty padly netradičně společně s krátkým volnem od tunelu (zřejmě tam něco muselo být), které se normálně nevybírá. Po 9s stůj následovaly ještě jedny čočky vlevo, a to společně s volnem od Střešovic vlevo. Tady bych si dovolil domněnku, že tramvaj zůstala stát déle v zastávce a nejela hned za autobusem, protože nárok na blízkém kontaktu nastal až 15 sekund po volnu pro BUS. No a pak následovalo volno pro TRAM přímo, společně s ní bylo vybráno volno od Hradčanské přímo a vpravo. Také je vidět, že všechny detektory aut kromě vjezdu od Kulaťáku, byly obsazené.

Sled fází byl v pořádku. Nedošlo k dvojímu výběru volna vlevo od Kulaťáku a druhý výběr volna vlevo od Střešovic byl v zásadě neškodný. Nebyl navíc způsoben logikou, ale tím, že tramvaj přijela později na blízký kontakt. Pravdou je, že od začátku popisované události do začátku volna pro TRAM uběhla cca minuta a čtvrt, což není málo. Ale doprava je tu opravdu silná a během Vašeho čekání projelo křižovatkou několik jiných vozidel MHD.

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od modroko » 23.5.2015 18:56

No a to je právě ten problém, přihlásit se dřív než tramvaj předemnou se odhlásí, nejsem zastánce jezdit někomu tak na kufru jen kvůli křižovatce, ale posunout odhlašovák o nějaký 2-3 metry dál by pomohlo aby druhá souprava to stihla a přitom dodržela bezpečný odstup od soupravy před :) Ale je mi jasné že toto se nestane :D

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.5.2015 10:09

Díky za poznatky k Hostivaři.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.5.2015 10:05

Prodlužovat to umí. Je třeba se opravdu dříve přihlásit, než se první tramvaj odhlásí. Odhlašovák je někde na stopčáře. Velkou roli hraje to, zda má první tramvaj jeden nebo dva pantografy, či zda mají tramvaje ptg v čele (15T), nebo za prvními dveřmi (zbytek). Je trochu matoucí i to, že ve fázovém přechodu má volno od Vltavské poměrně dlouhý přesah nad volnem od tržnice, takže signál stůj zc padá opožděně, v momentě, když už první tramvaj je v podstatě pryč.

K čemu se vztahovalo to nikoli? :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 23.5.2015 7:06

ADD Vltavská
Grossák píše:Ona to samozřejmě umí, ale musíte se přihlásit dřív, než se tramvaj v opačném směru odhlásí. Přihlašovák je na výjezdu ze zastávky Vltavská.
Nikoli. Mám stejný zkušenosti jako Modroko. O přihlašováku vím a samotný tam už umím jezdit (plížit se :D ) tak, aby to padlo do jízdy. Ale pokud jedu jako druhý, shazuje to volno před nosem. Přitom je mezi zastávkou a světly dostatek místa a opravdu to volno pro druhý vlak podržet umí. Akorát je to místy nevyzpytatelné. Identická situace, rozjedu se jako druhý, držím se tomu předchozímu na kufru a jednou to vyjde a jednou ne. A to si ho, při vědomí přihlašováku až za zastávkou samozřejmě nenechávám ujet moc daleko, abych si stihl brnknout. Místa je tam téměř na dvě soupravy, takže si lze brnknout a projet jako 2. i při zachování nějaké bezpečné vzdálenosti.
Bližší info k tomu nemám, bo po (negativních) zkušenostech tam už nějaký čas odmítám gumovat koleje a raději se plížím už do zastávky, aby ten přede mnou měl čas zmizet než odstanicuju a já měl volné pole.
Ale možná tam opravdu hraje roli ta vzdálenost kontaktů a blbý "pouhý" půlmetr, metr navíc může hrát svojí roli. Možná by se dalo vyřešit posunutím odhlašováku o kousek dál.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 23.5.2015 6:47

Koryta a Groš popsal parrot dobře. Groš zkrátka padá na stůj po rozjetí ze zastávky DC, jakoby to shodil ten kontakt za sloupkem. Bohužel ihned následuje odbočování, takže to nejde připlácnout a profrcet. Když se to stalo poprvé, šlo to do magnetu, protože volno je krásně připravené, je to z kopecka a zradě opravdu nic nenasvědčuje. Teď se již rozjíždím mirneji, abych mohl zastavit provozně. Někdy pomůže protivlak, který to přikryje a podrží. Podobný případ jsme tu řešili loni na Rumunské DC.

V Korytech DC volno prostě nevydrží ( je to 50:50). Ale tam k žádné zbytečně pomalé jízdě vlaků nedochází, čili by k vyhodnocení situace měly řadiči postačovat informace od kontaktů. Čili buď shodit na stůj při příjezdu do Radošovické, nebo ihned po rozjezdu, aby stihla proběhnout kolizní fáze a já se tam mezitím v klidu plynule dokolébal. Avšak padá na stůj přesně při skákání přes sjezdovku že smyčky a samozřejmě to u RP ček většinou vyvolá zásah SSO a je tam pískoviště+ se zasahující ochranou není to brzdění zrovna plynulé.

Přesné časy nemám, protože k obojímu dochází už možná déle jak měsíc a za tu dobu jsem tam jel v různých denních dobách.

Parrotuv příběh z Vypichu si sice dovedu představit a asi se mi to i stalo, ale spíš bych to dával náhodě a tomu, že to v tak přesignalizovaném úseku může nastat. Závada tam podle mne není.

Přechod u Kauflandu by měl určitě držet volno déle. Nikdo tam nechodí a stačí pomalejší bába s taškami a čekáte na další volno. A vidíte, jak vám v dáli utíkají fáze a rozjíždí se 25, nebo si mackaji chodci. Celkově se těším na doladění SSZ u zast. Vypich, protože mi přijde dost nepružné.

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od modroko » 23.5.2015 5:17

Grossák píše:
modroko píše:Jen takový dotaz, proč světla které pouští tram z(do) Vltavský umějí podržet volno pro tramvaj směrem do centra ale když jedu z centra(tedy směr tržnice)tak to pustí jednu soupravu a okamžitě to padá na stůj? To prostě ta křižovatka nemůže počkat těch 20 vteřin na průjezd druhé soupravy? Dyť když to umí z opačného směru mělo by to jít i z druhého ne?
Ona to samozřejmě umí, ale musíte se přihlásit dřív, než se tramvaj v opačném směru odhlásí. Přihlašovák je na výjezdu ze zastávky Vltavská.
Ano tomu já rozumím to vím, ale jde mi o to když jedou 2 soupravy z Vltavské směr tržnice, pustí to tu první a mě jako druhého který jede téměř na zadku té druhé to prostě zazdí okamžitým stůj tak si myslím že když to umí podržet volno z druhé strany mohlo by to jít i z týdle strany. Jde sic o pár vteřin a vlastně o nic, ale prospělo by to plynulosti. Přeci jen nemusím zastavovat pak se rozjíždět. Auta v kolizním směru po půl minutě co mají zelenou zas dostávaji červenou přitom stačí prodloužit volno o pár vteřin.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.5.2015 0:06

Díky za info k Hostivaři. Předám. Mohl by to být nějaký odhlašovák nebo tak něco.

SSZ Etiopská nemá od RTT 2013 vůbec zapojenou detekci do centra. Nikdo to neřešil, protože na Evropské přihlášení tramvaje k SSZ nic moc neznamená. Snad se to mělo dodělat se smyčkou. Teď je zpracována dokumentace, která by to již řešit měla, a trochu komplexněji. nNevím, zda se stihne nasadit do léta...

Také se domnívám, že na SSZ Mezi hřbitovy dochází za slabšího provozu, kdy se řídí kratšími cykly v koordinaci, k nějakým nesystémovým jevům. Jsou to relativně krátká časová období. Asi nemám sílu to řešit. Signalizace funguje velmi dobře během dne za silného provozu.

Řekl bych, že příběh z Vypichu je dílo smůly. Čočky na Oboře nejsou s Vypichem koordinovány, padají izolovaně. Pokud ses k Vypichu přihlásil těsně po začátku stůj, tak Ti to možná něco zkrátilo, ale jelikož to v pracovní dny nevkládá extra fázi, tak jsi tam skutečně odstál dost času. Vypich se smyčkou v nějaké koordinaci je, ale zrovna odpoledne spíše z centra. Ještě k tomu od sebe křižovatky mírně odsunuje preference na obou atd. Předstih přihlášení tam není nic moc, takže pokud ses přihlásil při začátku stůj, na chvíli jsi tam asi musel zastavit. Ale pokud se ke smyčce přihlásíš ještě v době volna, jsi-li první TRAM, mělo by to počkat.

Odpovědět