Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference MHD
Na SSZ Čk - Tuklatská (Zborov) byla zjištěna a odstraněna závada tramvajové detekce z centra. Nyní již SSZ dle sledování funguje pro tento směr bez problémů, tedy s preferencí. Stín sice může vyvolat nárok vozidla, ale ten je v logice potlačen za nárok tramvaje, takže není důvod nic zpožďovat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Nyní TRAM přijíždí (např. k Solidaritě ZC) v momentě svého volna (přímo) a volna "zelené" souběžné IAD rovně (případně ještě vpravo) a cca pár metrů před "čumákem" jí padne stůj a ihned nato volno "zelená" pro souběžnou IAD pokračující vlevo přes TT - toto by se mělo zpozdit, jeli to zpuštěno detekováním stínu TRAM v levém odbočovacím pruhu IAD!Grossák píše:Zpoždění volna? Jedná se o směrový signál, takže v tomto případě by se muselo jednat o vložení TRAM fáze. Vypadalo by to asi takto: 1) volno TRAM + IAD po Průběžné přímo dc i zc, 2) volno IAD po Průběžné dc přímo a vlevo, 3) volno TRAM + IAD po Průběžné přímo dc i zc. Šlo by to, ale křižovatka je přetížená a tohle by ještě víc natáhlo cyklus, prodloužilo kolony z Koryt.MM-Mikulovsky píše:MŠ: Viz. Grossákova citace - nebylo by možnou variantou řešení video detekce TRAM v souběžném pruhu IAD pro levé odbočení jen naprogramování řadiče, aby volno "zelená" vlevo přes TT "padala" se zpožděním? V případě správné detekce IAD si ta počká (chceme přeci preferovat MHD = TRAM) a v případě špatné detekce - stínu TRAM, tak ta při nastaveném zpoždění levého volna IAD stihne bezpečně projet na své řádné volno.
Re: Preference MHD
Myslím, že cyklisty už signalizace videodetekcí berou, aspoň co mám zkušenost. Citlivost je vysoká. Odvrácenou stranou ráje ale asi je, že to zároveň bere kde co jiného...piskvorrr píše:Tak má smůlu, protože ho ignoruje naprostá většina detekcí bez ohledu na použitou technologii (alespoň mi to tak připadá, když jedu kolmo).MPL píše:A co když tam pojede skutečně to "jedno kolo" (míněno cyklista) - ten nemá právo na zelenou?
Re: Preference MHD
To spíš vypadá opravdu na velkou chybu detekce, pokud se tam tedy netočí pevný program. Nádraží Vršovice stejně tak.demon píše:Co jsem včera pozoroval, tak volno vlevo je tam nastavené na pevno každý cyklus, opravdu i když v dohledu není ani kolo.Bobik píše:A není to občas, ale pravidelně, alespoň v noci. Čočky na stůj, volno vlevo, nikde ani kolo....
Tatáž chybka mi přijde i na SSZ Vršovická x U Vršovického nádraží u levého odbočení z Vršovické.
Re: Preference MHD
Zpoždění volna? Jedná se o směrový signál, takže v tomto případě by se muselo jednat o vložení TRAM fáze. Vypadalo by to asi takto: 1) volno TRAM + IAD po Průběžné přímo dc i zc, 2) volno IAD po Průběžné dc přímo a vlevo, 3) volno TRAM + IAD po Průběžné přímo dc i zc. Šlo by to, ale křižovatka je přetížená a tohle by ještě víc natáhlo cyklus, prodloužilo kolony z Koryt.MM-Mikulovsky píše:MŠ: Viz. Grossákova citace - nebylo by možnou variantou řešení video detekce TRAM v souběžném pruhu IAD pro levé odbočení jen naprogramování řadiče, aby volno "zelená" vlevo přes TT "padala" se zpožděním? V případě správné detekce IAD si ta počká (chceme přeci preferovat MHD = TRAM) a v případě špatné detekce - stínu TRAM, tak ta při nastaveném zpoždění levého volna IAD stihne bezpečně projet na své řádné volno.
Re: Preference MHD
Tak má smůlu, protože ho ignoruje naprostá většina detekcí bez ohledu na použitou technologii (alespoň mi to tak připadá, když jedu kolmo).MPL píše:A co když tam pojede skutečně to "jedno kolo" (míněno cyklista) - ten nemá právo na zelenou?
Re: Preference MHD
A co když tam pojede skutečně to "jedno kolo" (míněno cyklista) - ten nemá právo na zelenou?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Co jsem včera pozoroval, tak volno vlevo je tam nastavené na pevno každý cyklus, opravdu i když v dohledu není ani kolo.Bobik píše:A není to občas, ale pravidelně, alespoň v noci. Čočky na stůj, volno vlevo, nikde ani kolo....
Tatáž chybka mi přijde i na SSZ Vršovická x U Vršovického nádraží u levého odbočení z Vršovické.
Re: Preference MHD
Proč se používá video detekce a ne něco jednoznačnějšího, jako třeba mikrovlnné čidlo?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
MŠ: Viz. Grossákova citace - nebylo by možnou variantou řešení video detekce TRAM v souběžném pruhu IAD pro levé odbočení jen naprogramování řadiče, aby volno "zelená" vlevo přes TT "padala" se zpožděním? V případě správné detekce IAD si ta počká (chceme přeci preferovat MHD = TRAM) a v případě špatné detekce - stínu TRAM, tak ta při nastaveném zpoždění levého volna IAD stihne bezpečně projet na své řádné volno.
Re: Preference MHD
Ten stín tam v určitých denních dobách opravdu je.Martin Šubrt píše:Obávám se, že to bude videodetekcí levého odbočení vyvolanou především za jasných a slunečných dnů stínem přijíždějící tramvaje. Můj dojem plyne z toho, že na výjezdu tramvají ze smyčky Spořilov vyvolá zejména ráno při sluníčku tramvaj zc okamžitě volno i dc (snad to po našem upozornění někdo už řešil), bo aktivuje svým stínem autobusovou detekci. A když jsem se tam se svým stínem šel zavlnit sám, aktivoval sem si volno též... Pokud by se to potvrdilo, bude z toho poučení asi znovu levá odbočení vedle kolejí dělat s detekcí ve vozovce.demon píše:Můžu potvrdit, taky se mi to stalo a taky bych přidal jeden postřeh.
Na nově zrekonstruovaném SSZ V Korytech x Průběžná se občas ve směru DC vybírá volno pro odbočení vlevo i když v odbočovacím pruhu nestojí žádné auto a moc bych nedal za to, že se tam přes kameru přihlásí přijíždějící tramvaj...
Re: Preference MHD
podobně dobrý to bylo i na Pražského povstání. Přijels od Paloučku na tu "novější" křižovatku a auta rovně a vlevo zelená, ty stůj...demon píše:Můžu potvrdit, taky se mi to stalo a taky bych přidal jeden postřeh.
Na nově zrekonstruovaném SSZ V Korytech x Průběžná se občas ve směru DC vybírá volno pro odbočení vlevo i když v odbočovacím pruhu nestojí žádné auto a moc bych nedal za to, že se tam přes kameru přihlásí přijíždějící tramvaj...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Obávám se, že to bude videodetekcí levého odbočení vyvolanou především za jasných a slunečných dnů stínem přijíždějící tramvaje. Můj dojem plyne z toho, že na výjezdu tramvají ze smyčky Spořilov vyvolá zejména ráno při sluníčku tramvaj zc okamžitě volno i dc (snad to po našem upozornění někdo už řešil), bo aktivuje svým stínem autobusovou detekci. A když jsem se tam se svým stínem šel zavlnit sám, aktivoval sem si volno též... Pokud by se to potvrdilo, bude z toho poučení asi znovu levá odbočení vedle kolejí dělat s detekcí ve vozovce.demon píše:Můžu potvrdit, taky se mi to stalo a taky bych přidal jeden postřeh.
Na nově zrekonstruovaném SSZ V Korytech x Průběžná se občas ve směru DC vybírá volno pro odbočení vlevo i když v odbočovacím pruhu nestojí žádné auto a moc bych nedal za to, že se tam přes kameru přihlásí přijíždějící tramvaj...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference MHD
A není to občas, ale pravidelně, alespoň v noci. Čočky na stůj, volno vlevo, nikde ani kolo....
Re: Preference MHD
Jo, jo - takhle jsem projel se švédskou delagací na stůj, bo jsem nepovažoval přiměřené použit záchranou brzdu jako prostřek provozního brzdění, když v okruhu 100 metrů nebylo jedine kolo.Grossák píše:Po obnově SSZ to provádělo jen tramvajím dc. Ale už dvakrát jsem viděl, že se to stalo i tramvaji zc. Před čumák stůj. Takže to zřejmě není náhoda. Problém může být v detekci, nebo že by tam proběhla nějaká úprava? Fáze se totiž následně vložila...