Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Na Otakarce DC nefunguje navolení do signalizace vpravo, musí se s kličkou. Hlášeno na disp., "pro jistotu" píšu i sem.
Dále stále zlobí vexle mezi Synkáčem a radnicí, resp. Horkami. Každou chvíli zablokovaná, není noc co tamtudy jedu, aniž bych na ni nemusel. Podezření na blokování zejména busem (či jinou IAD) trvá, nicméně nepodařilo se mi ještě nikoho přistihnout "při činu". Ale když přede mnou jela 11, vexle bloklá rovně, tak po jejím průjezdu došlo k normálnímu odblokování. Tak nevím kde je chyba. Taktéž již několikrát hlášeno.
Dále stále zlobí vexle mezi Synkáčem a radnicí, resp. Horkami. Každou chvíli zablokovaná, není noc co tamtudy jedu, aniž bych na ni nemusel. Podezření na blokování zejména busem (či jinou IAD) trvá, nicméně nepodařilo se mi ještě nikoho přistihnout "při činu". Ale když přede mnou jela 11, vexle bloklá rovně, tak po jejím průjezdu došlo k normálnímu odblokování. Tak nevím kde je chyba. Taktéž již několikrát hlášeno.
Re: Preference / antipreference MHD
Trochu mi to připomíná film Báječná léta pod psa, kde soudruh ředitel nutí Vetchého, aby hrál fotbal, ačkoli ví, že mu to nejde. Ale musí BÝT VIDĚT.
Ale vážně. Pro mě toto není měřítko důležitosti ani užitečnosti. Ponížíme věci, které jsou méně vidět? Preferenci tramvají, která zajišťuje "jen" to, že tam, kde se zavedla, roste cestovní rychlost a na jízdní řád je větší spolehnutí? Když člověk užívá něco, co funguje, většinou ho vůbec nenapadne zamyslet se nad tím, proč to tak je. Ale když opakovaně zažívá pozitivní zkušenost, rád se k ní znovu vrací. A když je naopak opakovaně zklamán, začne se jí vyhýbat. Neovlivňují nás jen věci, na které si lze sáhnout.
Ale vážně. Pro mě toto není měřítko důležitosti ani užitečnosti. Ponížíme věci, které jsou méně vidět? Preferenci tramvají, která zajišťuje "jen" to, že tam, kde se zavedla, roste cestovní rychlost a na jízdní řád je větší spolehnutí? Když člověk užívá něco, co funguje, většinou ho vůbec nenapadne zamyslet se nad tím, proč to tak je. Ale když opakovaně zažívá pozitivní zkušenost, rád se k ní znovu vrací. A když je naopak opakovaně zklamán, začne se jí vyhýbat. Neovlivňují nás jen věci, na které si lze sáhnout.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Dovolím si tu větu pane autor poopravit.JaHu píše:Ale taky je pravda, že odpočítávací návěstidla jsou (narozdíl od nějakých softwarových úprav) věc, která JE VIDĚT.
Ale taky je pravda, že odpočítávací návěstidla jsou (narozdíl od nějakých softwarových úprav) věc, která JE NA NIC.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ale já myslel, že se v téhle společnosti všechno dělá až dojde k průseru.Martin Šubrt píše:JaHu: Ano, odpočítávání je VIDĚT. Proto k jeho opravám a vylepšením startují čety ve dne v noci, zatímco na stejných dvou křižovatkách již od února dochází k rozpadu koordinace, která byla příčinou již několika dopravních nehod i zranění a kvůli tomu je to tam každý týden o život. Naposledy v úterý odpoledne a celou středu. Zde to bude VIDĚT, až někdo umře...
Stačí si pustit Vteřiny před katastrofou a nebo si podívat do českých měst. Všechny způsoby dopravy jsou tak bezpečné protože dost lidí zemřelo, než došlo k vychytání všech chyb.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
JaHu: Ano, odpočítávání je VIDĚT. Proto k jeho opravám a vylepšením startují čety ve dne v noci, zatímco na stejných dvou křižovatkách již od února dochází k rozpadu koordinace, která byla příčinou již několika dopravních nehod i zranění a kvůli tomu je to tam každý týden o život. Naposledy v úterý odpoledne a celou středu. Zde to bude VIDĚT, až někdo umře...
Re: Preference / antipreference MHD
Samozřejmě. Já nijak nepopírám, že SSZ na IPP nefungují tak, jak mají. Ale taky je pravda, že odpočítávací návěstidla jsou (narozdíl od nějakých softwarových úprav) věc, která JE VIDĚT.7001 píše:No já si zase myslím, že běžný účastník provozu nebo cestující nepotřebuje o preferenci vědět nebo jí nějak oceňovat, ale chce se co nejplynuleji a bezpečně dostat z bodu A do bodu B. Což se v tomto případě jaksi neděje.JaHu píše:Já myslím, že ta "zbytečná světla s odpočtem času" ocení mhohem víc lidí, než jakoukoliv preferenci tram, o které neví ani všichni tramvajáci, natož cestující nebo "běžní" účastníci provozu. Koneckonců i tramvaják má na IPP možnost podle těchto světel odhadnout, za jak dlouho mu padne volno.
Re: Preference / antipreference MHD
Tramvaják má jezdit pouze na svůj signál volno. Cokoliv jiného je na jeho vlastní riziko.Martin Šubrt píše:Což vede k tomu, že tramvajáci začali jezdit nejen na blikající výzvy, ale i na toto odpočítávání...
Nikde jsem nepsal, že mají jezdit podle odpočítávacích návěstidel, ale že údaj na nich mohou využít jako orientační informaci pro odhad předpokládané doby do začátku svého volna.
- 7001
- Uživatel
- Příspěvky: 204
- Registrován: 30.8.2004 8:31
- Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...
Re: Preference / antipreference MHD
No já si zase myslím, že běžný účastník provozu nebo cestující nepotřebuje o preferenci vědět nebo jí nějak oceňovat, ale chce se co nejplynuleji a bezpečně dostat z bodu A do bodu B. Což se v tomto případě jaksi neděje.JaHu píše:Já myslím, že ta "zbytečná světla s odpočtem času" ocení mhohem víc lidí, než jakoukoliv preferenci tram, o které neví ani všichni tramvajáci, natož cestující nebo "běžní" účastníci provozu. Koneckonců i tramvaják má na IPP možnost podle těchto světel odhadnout, za jak dlouho mu padne volno.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
*tady sem trochu blábolil o pevných cyklech...*Martin Šubrt píše:Což vede k tomu, že tramvajáci začali jezdit nejen na blikající výzvy, ale i na toto odpočítávání... Ovšem, když vyjížděli hasiči, cyklus se nám změnil a tramvaják si to vesele rozjel do křižovatky na stůj. Což vedlo k tomu, že musely být odpočítávadla zapytlována, na školení řidičů se důrazně varuje před zvykáním si jezdit na tyhle pomocné věci a v softwaru muselo být ošetřeno, aby při hasičích odpočítávadla zhasla...
Btw. bude senějak řešit to, že se "vzdálené přihlašování" dalo tam, kde se často tramvaj zasekne za nějakým IAD? Třeba na tý Dělnický šlo prostě počkat před rádiem až ta dodávka odjede a pak se v pohodě navolit a křižovatka ihned zareagovala, ale teď? Stačí se rozjet ze zastávky Maniny d.c. a křižovatka už zběsile čeká a čeká no ale já stojim za náklaďákem a ten mi prostě uhnout nemůže. Ta samá situace bude na Floře např. za autobusy MHD. Oni prostě ten autobus nemaj kam dát...Nestálo by třeba za zvážení dát vzdálené přihlašování třeba na Želivského? Třeba by se konečně stala ta křižovatka aspoň nějak funkční...
*blablablablablablablabla*
EDIT : zkráceno o mé bohapusté žvatlání.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Což vede k tomu, že tramvajáci začali jezdit nejen na blikající výzvy, ale i na toto odpočítávání... Ovšem, když vyjížděli hasiči, cyklus se nám změnil a tramvaják si to vesele rozjel do křižovatky na stůj. Což vedlo k tomu, že musely být odpočítávadla zapytlována, na školení řidičů se důrazně varuje před zvykáním si jezdit na tyhle pomocné věci a v softwaru muselo být ošetřeno, aby při hasičích odpočítávadla zhasla...JaHu píše:Já myslím, že ta "zbytečná světla s odpočtem času" ocení mhohem víc lidí, než jakoukoliv preferenci tram, o které neví ani všichni tramvajáci, natož cestující nebo "běžní" účastníci provozu. Koneckonců i tramvaják má na IPP možnost podle těchto světel odhadnout, za jak dlouho mu padne volno.
Re: Preference / antipreference MHD
Já myslím, že ta "zbytečná světla s odpočtem času" ocení mhohem víc lidí, než jakoukoliv preferenci tram, o které neví ani všichni tramvajáci, natož cestující nebo "běžní" účastníci provozu. Koneckonců i tramvaják má na IPP možnost podle těchto světel odhadnout, za jak dlouho mu padne volno.7001 píše:Tak dnes opět totálně rozhozená koordinace křižovatek na IPP. Nechápu proč už se s tím něco nedělá, stará křižovatka fungovala 20 let bez závad a tenhle moderní křáp si pořád dělá co chce. Hlavně že se tam namontovaly zbytečné světla s odpočtem času. Nejdřív ať zajistí aby si křižovatka nedělala co chce a pak si můžou hrát s kravinama.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
To kafe v nose by mě možná spíš zdržovaloBobik píše:...což se bez Semaforů Svítích Zbytečně dá stihnout s kafem a prstem v nose.
Tu Malovanku lze unést, ale Dlabačov už je vopruz, ten bych vypnul okamžitě a Brusnici jsme tu řešili před více jak rokem a žádná hitparáda to pořád není, a přesně, večer je to nejhorší, protože se tam čumí do tmy (Jako leckde jinde, třeba o kus dál u Hradu)
Za Veletržní děkujeme
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
To kafe v nose by mě možná spíš zdržovaloBobik píše:...což se bez Semaforů Svítích Zbytečně dá stihnout s kafem a prstem v nose.
Tu Malovanku lze unést, ale Dlabačov už je vopruz, ten bych vypnul okamžitě a Brusnici jsme tu řešili před více jak rokem a žádná hitparáda to pořád není, a přesně, večer je to nejhorší, protože se tam čumí do tmy (Jako leckde jinde, třeba o kus dál u Hradu)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Já si naopak myslím, že se stará celkem dost lidí, ale nějak ˇasi každej taháme za jinej provaz a tak se občas věci nedaří. Akorát já o tom kecám na diskusích, což není žádná zásluha .7001 píše:Moje výtky samozřejmě nebyly adresovány MŠ, tomu naopak patří velký dík a za to jak se stará určitě jednou přijde do nebe. Spíš myslím že jsou určitě odpovědnější lidé a ti se nestarají.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, potvrzuju, stále kvoká, stále kvoká. V noci jedno kolo rozhozený, druhý už naštěstí normálně.Martin Šubrt píše: A pak se obě usadily v poloze, kdy po volnu od Ječné padá stůj přes Legerovu přesně po 12,5 sekundách, což je přesně ta nejstrašnější poloha, kdy padá tramvaji stůj uprostřed nám. v plné jízdě... Směrem dolů tato poloha nevadí, to projedou dva vlaky v pohodě.
Dále - já vím že chci naprosto nemožné, ale nedalo by se v noci něco dělat se SSZ Malovanka (všechny), Pohořelec, především pak Brusnice, Sirotčinec , Prašný most a Hradčanská? Odjezd KB Mariánka do 5s, odjezd KB Hradčanská -Z 4min
A to prosím bylo všude pusto prázdno, jestli jsem v celém úseku potkal všehovšudy 10 aut tak je to moc (z toho v kolizním směru tak 2). Jízdní doba dle JŘ je 7 min, což se bez Semaforů Svítích Zbytečně dá stihnout s kafem a prstem v nose.
Ano, já vím, že tam skoro všude je nějaká jakási forma preference, nicméně preferuje prapodivně, není na to spolehnutí a když už nějak funguje a pustí, minimálně tě to donutí zastavit a až pak to padne (čest vyjímkám na Malovance, ale 100% to taky není).