Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 03.3.2012 12:04

Od kdy prosimtě ? I po úpravě celých SSZ stále bez problémů většina tramvají na obou křižovatkách projela najednou...

Gregory
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 14.9.2010 21:03

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Gregory » 03.3.2012 11:50

To by mne zajímalo, proč došlo k úpravě SSZ na I.P.Pavlova ve směru na Karlovo nám.? Na jedny světla se už neprojede, ještě že jsem se díval na panáčka na přechodu, asi bych tam udělal paseku... :evil:

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 7080 » 28.2.2012 21:30

pawel píše:nezlepšila se nějak i brusnice? poslední dobou jsem zažil pár plynulých průjezdů zc bez zastavení... dnes teda zrovna ne, ale i tak je to zlepšení, zdá se.
Ono pokud projedeš oblouk před tou dlouhou rovinkou před Brusnicí, maximálně 30 km/h, tak se navolíš do preference a vychází to do plynulého průjezdu.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od pawel » 28.2.2012 20:50

nezlepšila se nějak i brusnice? poslední dobou jsem zažil pár plynulých průjezdů zc bez zastavení... dnes teda zrovna ne, ale i tak je to zlepšení, zdá se.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 28.2.2012 19:06

video, kde je krásně vidět, že to jde i bez SSZ :) (když se chce)

provoz na křižovatce Klárov
http://www.youtube.com/watch?v=W75QISXcvL4
je tam vidět spousty "špatných" průjezdů křižovatkou

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 28.2.2012 11:48

Nechci to zakřiknout, ale vypadá to, že jsme se po letech dočkali opravy preference na křižovatce Havlíčkova x Hybernská od Senovážného náměstí. Dnes jsem už potřetí projel bez zastavení, křižovatka na mě čekala, aniž by v zastávce stála nějaká tramvaj. Huráá!

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 23.2.2012 13:32

MM: Závěr není tak jednoduchý, uvědom si, že tvoje řešení znamená, že na křižovatce před garážemi by ta auta z 5. května na JS levým odbočením křížily tu kolonu kamionů. Na té křižovatce by to bylo dosti nepřehledné a světelné řízení tam zrovna vhodné také není.

thriller2: Ten most před garážemi není stavěný na kamióny. Jeho vyztužení (přestavba) stojí moc a moc peněz a město jich má málo a ještě míň. Natož aby po tom mostě projížděly kamióny v obou směrech, to by byla kolona na všech těch smyčkách ramp na obrázku. Stejně tak je poměrně nákladná výstavba té přímé rampy směr Štěrboholy, tj. hledá se nějaké méně nákladné řešení. Jak psal na k-reportu Orky, kdyby se nezavedl prodloužený provoz metra, nemusí se teď řešit. Tady je to totéž. kdyby se nechala menší půlka kamiónů na JS, nemusí se hledat podivuhodná jiná řešení. Navíc by provoz na JS tak nenarostl...

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od piskvorrr » 23.2.2012 12:48

MM-Mikulovsky píše:piskvorrr: To je zcela běžné i u D či R v celé ČR - (jak už tu někdo napsal) největší problém bude levé odbočení ze sjezdu z 5.květa = jediné řešení vyznačit hlavní PK v jeho směru.
Tím se křížení pouze přesune z jednoho místa na jiné; nicméně tento směr (z 5. května na JS) není příliš vytížen. S tímto křížením zásadní problém nemám, v Praze je takových více a horších.

Co se "běžnosti" křížení provozu nájezd/sjezd týče - je to běžné, ale v trochu jiných poměrech. V tomto konkrétním místě je:

1) velmi hustý provoz v obou směrech
2) průběžné pruhy taktak splňující šířku podle normy, navíc neoddělené od nájezdosjezdu
3) a ještě v poměrně ostrém oblouku

Pokud míníte např. toto na křížení D5 a PO, všimněte si, že ani jedno z těchto kritérií tu nehrozí - mj. křížení probíhá v samostatném pruhu, fyzicky odděleném od pruhů průběžných. Podobně např. Chodov - tam je hustota provozu kompenzována delším křížením a jeho přehledností.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od thriller2 » 23.2.2012 12:23

Promiňte, asi jsem takhle před obědem natvrdlý. D1 a Jižní spojka jsou ve směru jih-východ už dávno obousměrně propojené, byť částečně prostřednictvím stejné cesty. Proč tedy stavět ten malý kousek v rohu u garáží? Ten nic nevyřeší. Kamiony by stále musely jezdit v obou směrech po stejné cestě. Naopak právě nové přímé spojení z D1 na Jižní spojku (v rohu u starého Spořilova) by oddělilo proudy kamionů jedoucích tam a zpět a tím umožnilo trvale sem přesunout vedení Pražského okruhu. (viz obr)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.2.2012 9:25

OMH: Máš pravdu - ten PRUH je tam určitě prioritně pro výjezd BUS z garáží (, ale dá se nouzově použít i pro mnou vyznačenou cestu jako záložní varianta, když se stane nehoda na té "běžné" spojovací rampě.)
- Závěr návrh jednoduchého propojení je tedy naprosto OK.

Ještě by to chtělo ovšem dodělat i toto opačné směrové propojení, jenže to je složitější a vyžádalo by si úpravu sjezdu z JS.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od OMH » 23.2.2012 8:04

Tuto možnost trasy bych zakázal. Vždyť stačí ty vlastní sjezd z 5. května zc na Jižní spojku zc. Proč by musel někdo jezdit takto složitě?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.2.2012 1:32

piskvorrr: To je zcela běžné i u D či R v celé ČR - (jak už tu někdo napsal) největší problém bude levé odbočení ze sjezdu z 5.květa = jediné řešení vyznačit hlavní PK v jeho směru.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od piskvorrr » 22.2.2012 21:54

Martin Šubrt píše:Je to to první toto ;-). Ovšem má za následek, že se s tímhle výjezdem na 5. května nemají šanci proplést auta, co chtějí odbočovat z. 5. května na JS, tj. tato auta by pak musela přes Ryšavého a Lešanskou nebo Senohrabskou na Spořilovskou a až pak na JS, což je v součtu z pod okapu do louže :-).
No, dejme tomu, že toto konfliktní křížení je řešitelné. Stále nicméně tvrdím, že bez dalších úprav (a nedovedu si dost dobře představit jakých) se na JS směr západ, zhruba pod kačerovskými mosty, budou na 240 metrech křížit dva silné dopravní proudy - sjezd a nájezd; a že to bude vražedné řešení (míněno zcela doslovně).

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Marek B. » 22.2.2012 18:50

Uf. Tak to je větší blbost, než jsem si myslel. Já spíš předpokládal druhé "toto" a příp. zrušení rampy z JS na Hlavní. Mnoho lidí jedoucích z 5.V. na JS - východ by totiž jelo okolními úzkými uličkami jako je Na záhonech a Podle Kačerova.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 22.2.2012 10:57

Je to to první toto ;-). Ovšem má za následek, že se s tímhle výjezdem na 5. května nemají šanci proplést auta, co chtějí odbočovat z. 5. května na JS, tj. tato auta by pak musela přes Ryšavého a Lešanskou nebo Senohrabskou na Spořilovskou a až pak na JS, což je v součtu z pod okapu do louže :-).

Odpovědět