Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobek » 10.7.2012 12:06

Já si myslím, že je to úplně normální okurková sezóna. Zhruba podle toho bych vynalézal řešení... :devilsmokin

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.7.2012 11:54

P_V: Na dodatečnou blikající zelenou by tam chodci na 100% lezli i během vyklizovacího času...to se jim nedá vysvětlit. Nový signál by to byl tak jako tak. Doplněný žlutý blikač...všude...strašně drahé...i na údržbu.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 10.7.2012 11:34

Martin Šubrt píše:Rozblikal bych červeného panáčka v době vyklizovacího času....?
To by ale znamenalo změnit vyhlášku (a projít skrze různé schvalovatele) a zavést do ní nový signál. Budiž. Můj návrh trvalé červené a k tomu blikající zelená by vyhlášku nutně měnit nepotřeboval, protože význam trvale červené se nemění - nevstupovat, možno dojít. K tomu je jakási přídavná informace, která ve vyhlášce není, ale na významu červené nic nezmění - jen to dá vědět něco navíc.

Je otázkou, co je názornější a co je zas průchodnější k zavedení.

p.s. Ještě mě napadla třetí možnost, která bude něco stát, ale využívá stávajících signálů - přidat blikajícího žlutého panáčka vedle semaforu, šikmo bokem tak, aby ho viděli řidiči i chodci.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.7.2012 11:16

JaHu píše:Blikající zelená by nepřinesla nic pozitivního. Delší fázové přechody a míň prostoru pro úpravu délek fází podle momentální dopravní situace, případně delší cykly řízení a tím pádem i delší čekací doby na signál volno. Chodec by stejně lezl na přechod ještě do okamžiku konce blikající zelené. Zvláštní je, že i někteří lidé z naší generace již zapomněli, jak se přechází na přechodu, přestože nás ještě na základní škole učili, že když se při přecházení rozsvítí červená, mám přejít na konec přechodu. Co se učí na školách dnes, to netuším. Veřejnost nemusí nutně znát slovo "mezičas", stačí, když bude mít povědomí o tom, že mezi koncem volna pro chodce a začátkem volna kolizní skupiny je čas na dokončení přecházení.

Odpočet času do začátku/konce volna má smysl pouze u pevných plánů, v případě dynamického řízení, kde nevíte, co se stane v příští vteřině, bude ukazovat nesmysly.
Rozblikal bych červeného panáčka v době vyklizovacího času....?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MOp » 10.7.2012 9:17

Absolut píše:MOp: Nesouhlasím. Mezičas je vidět. Auta se nerozjedou hned se začátkem chodecké červené.
Kameramanovi n@vy, ktery prijde ke krizovatce je to jedno. Ten to proste nevidi..

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 10.7.2012 8:49

Absolut píše:MOp: Nesouhlasím. Mezičas je vidět. Auta se nerozjedou hned se začátkem chodecké červené.
No, jak kde ...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Absolut » 10.7.2012 8:48

MOp: Nesouhlasím. Mezičas je vidět. Auta se nerozjedou hned se začátkem chodecké červené.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 10.7.2012 8:46

Mě se moc líbilo jak to měli ve španělsku, tam je místo zelené animovaný zelený panáček, který cca 7-15s (podle délky přechodu) začne zrychlovat a zrychluje až nakonec běží a posléze zhasne a skočí místo něj červený. Tedy pokud člověk ví že to přeběhne, může jít na běžící, pomalý chodec ví že na běžícího to nedá a počká ...

A řešilo by to i tu dynamiku, protože by buď zrychlil dřív, nebo by po zrychlení zase zpomalil.

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 10.7.2012 7:56

Blikající zelená by nepřinesla nic pozitivního. Delší fázové přechody a míň prostoru pro úpravu délek fází podle momentální dopravní situace, případně delší cykly řízení a tím pádem i delší čekací doby na signál volno. Chodec by stejně lezl na přechod ještě do okamžiku konce blikající zelené. Zvláštní je, že i někteří lidé z naší generace již zapomněli, jak se přechází na přechodu, přestože nás ještě na základní škole učili, že když se při přecházení rozsvítí červená, mám přejít na konec přechodu. Co se učí na školách dnes, to netuším. Veřejnost nemusí nutně znát slovo "mezičas", stačí, když bude mít povědomí o tom, že mezi koncem volna pro chodce a začátkem volna kolizní skupiny je čas na dokončení přecházení.

Odpočet času do začátku/konce volna má smysl pouze u pevných plánů, v případě dynamického řízení, kde nevíte, co se stane v příští vteřině, bude ukazovat nesmysly.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MOp » 10.7.2012 7:42

Když on mezičas není vidět, to se pak těžko vysvětluje. Tím u veřejnosti narazíš..

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Absolut » 10.7.2012 7:22

Myslím, že odpočty délky červené / zelené jsou fajn věc, ale jen na křižovatkách, co mají pevný cyklus. Dále si myslím, že by mělo být v povědomí veřejnosti uvedeno slovo mezičas a jeho význam. Takže vlastně se asi shodnu s Grossákem.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 09.7.2012 23:48

cwapa píše: Dokonce i na Ukrajině v Užhorodu jim ukazuje kolik vteřin zbývá do konce zelený.
=D> Asi protože neznají dynamiku a preferenci MHD. Představte si, že to zavedeme taky. Do konce zelené bude 30 a pak rovnou 5, 4.... a konec, protože pojede vozidlo MHD v kolizním směru. Nebo naopak 5, 4 a pak 25, 24..., protože si signál prodlouží vozidlo MHD ve vašem směru. Mrkněte do Amsterdamu, tam to na pár místech takhle funguje a je to k ničemu. Kromě toho, že je to zábavné.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 09.7.2012 23:42

Odkud ze zahraničí? Vždyť ve většině zemí to není. Protože je to nesmysl. Z civilizované Evropy blikání přežívá snad jen v Rakousku a Slovinsku. Podívejte se do Vídně na obludně dlouhé cykly zvláště na koordinovaných tazích řízených napevno se značným zdržením MHD a dlouhými čekacími dobami chodců. Zamyslete se, co by blikání zelené udělalo s dynamicky řízenými křižovatkami. A nakolik se prodlouží zóna nejistoty, ve které se budou různí řidiči v dopravním proudu rozhodovat, zdali projedou, nebo zastaví. Je fyzikálně dokázáno, že autům bohatě stačí 3 s žluté, což jim dává 6 s na zastavení při rovnoměrném zpomalení. Dříve to fungovalo na 60 km/h ve městě. Dnes je 50 a lepší vozidla. Jsem rád, že tato blbina nenašla podporu u MD, které tak projednou udělalo prospěšné rozhodnutí, i když plno "expertů" remcá.

K chodcům. Před cca 15 lety jsme byli někde v zahraničí. Asi v Polsku. Zelená pro chodce tam blikala. O dopravu jsem se tolik nezajímal a dodnes nevím, co to mělo znamenat. Jsou tyto varianty:
1. Honem pojď na přechod, brzy skončím!
2. Už nevstupuj. Nebo jo, ale sprintuj!
3. Už nevstupuj!

Co myslíte, že to znamená? A teď si představte, že tohle budete vysvětlovat třeba Španělovi, který jel na kole po Štefánikově mostě, na konci cyklopruhu vzal kolo na chodník, dojel k SSZ a přikládal ruku na černou plochu kontaktního zámku se symbolem tramvaje, protože chtěl přejít na panáčka na druhou stranu.

Ano, u značné části veřejnosti chybí základní informace. Nás na základce učili, jak se zachovat, když nám padne při přecházení červená. Dnes už se to neučí? Myslím, že případná kampaň ZELENÁ JE NA VSTOUPENÍ, ČERVENÁ NA DOJITÍ by byla srozumitelnější a účinnější, než dávat na křižovatky diskokoule.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od cwapa » 09.7.2012 23:29

Jan píše:Mno já bych byl pro zavedení jak blikající zelené pro auta tak i pro chodce jak známe ze zahraničí.. leč tady se staví za ty peníze za upravu jen další zbytečne ssz. :roll:
Dokonce i na Ukrajině v Užhorodu jim ukazuje kolik vteřin zbývá do konce zelený.

Uživatelský avatar
Jan
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 03.2.2004 16:01
Bydliště: Hodkovičky
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Jan » 09.7.2012 22:50

Mno já bych byl pro zavedení jak blikající zelené pro auta tak i pro chodce jak známe ze zahraničí.. leč tady se staví za ty peníze za upravu jen další zbytečne ssz. :roll:

Odpovědět