Ona tam dokonce je instalovaná doplňková šipka pro směr rovně + vpravo, ale skoro se nepoužívá - asi jenom 3x jsem ji viděl. Dnes by byla potřeba spíš šipka pro směr pouze vpravo, protože mezitím došlo k vyznačení parkovací zóny za křižovatkou, takže vůči tramvaji je kolizní i směr rovně.MM-Mikulovsky píše:PS: V místě instalované SSZ - nejvhodnějším řešení je jistě pouštět TRAM preferovaně na její vlastní volno při zastavení veškeré konfliktní IAD.
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference / antipreference MHD
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Alespoň někdo si všiml omylu jiných - přesněji já jsem měl na mysli "optickou psychologickou brzdu"syverin píše:V hezkou debatu se to rozvinulo, ale všiml si vůbec někdo, že v původním příspěvku mluvil MM-Mikulovsky o zpomalovacích pruzích a nikoliv prazích?
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
V hezkou debatu se to rozvinulo, ale všiml si vůbec někdo, že v původním příspěvku mluvil MM-Mikulovsky o zpomalovacích pruzích a nikoliv prazích?
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Chválím vylepšené přihlašování u Muzea. Dnes jsem měl 11 a i přes pevný cyklus v křižovatce jsem nikdy nestál déle než 20 vteřin. Většinou jsem jel i dřív. Paráda!
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
No, to bych poznamenal k zastávce Čechovo nám. ZC kde ani po instalaci reflexního okraje značky IJ04d, ani po instalaci plochého příčného prahu u přechodu nedošlo ke snížení rizikového chování řidičů IAD Každý přehupsne práh a pak to stejně napálí podél tramvaje. Asi by to chtělo ještě práh u označníku a jeden nebo dva uprostřed-a ty drsný lichoběžníkový, nebo třeba ty bodce na propíchání kol z americkejch honiček, co by vyjížděly z vozovky při stanicující tramvaji9001 píše:MM: Prahy nic neřeší. Zvlášt ty ploché se dají přelítnout v 50 i s osobákem bez problémů...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Hezký.9001 píše:Navíc s prahy mám takový názor, že když už máme super krásnou novou silnici bez výmolů, tak je tam musíme uměle dodělat ...
Jenže jsem bohužel vypozoroval takovou věc - jakmile je někde krásná rovná silnice, většina to tam valí co to jde bez ohledu na cokoli (včetně těch prahů ).
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MM: Prahy nic neřeší. Zvlášt ty ploché se dají přelítnout v 50 i s osobákem bez problémů. Přesně jak píše Bobik: Kdo myslí, tak počká a dá přednost kdo nemyslí tak to tam pošle...
Navíc s prahy mám takový názor, že když už máme super krásnou novou silnici bez výmolů, tak je tam musíme uměle dodělat ...
Navíc s prahy mám takový názor, že když už máme super krásnou novou silnici bez výmolů, tak je tam musíme uměle dodělat ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
scoffer: Velmi se omlouvám, já tam (přes Olšanské nám.) nejezdím (či jednou za uherský rok) - existenci SSZ v místě jsem opomenul, ale mnou popsané preferenční řešení (nejlépe s instalací podélných prahů) by šlo např. zde před Vyšehradským tunelem ZC, aby tam IAD nezávodila/nepodjížděla TRAM snažící se dodržet DZ přikázanou 30!
PS: V místě instalované SSZ - nejvhodnějším řešení je jistě pouštět TRAM preferovaně na její vlastní volno při zastavení veškeré konfliktní IAD.
PS: V místě instalované SSZ - nejvhodnějším řešení je jistě pouštět TRAM preferovaně na její vlastní volno při zastavení veškeré konfliktní IAD.
Re: Preference / antipreference MHD
Větší kravinu než zpomalovací práh ve světelný křižovatce jsem neslyšel. Tam si mam hlídat tramvaj a ne si hlídat, když zpomalím před prahem jestli to stihnu. Mavíc by musel bejt i na kolejích, páč jinak bych ho logicky objížděl.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Tak to by bylo potřeba minimálně na desítkách míst, ale hlavně nějak výrazně barevně - něco jako opticky zúžený jízdní pruh či opticky zvednutý přechod pro chodce.kasme píše:před pár týdny bylo vylepšeno jedno místo častých nehod tram x auto
Táboritská x Lupáčova
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 0.jpg.html
Vše uvedené má za cíl přimět řidiče zpomalit = více vnímat okolí = brát ohled na další účastníky provozu = dát jim přednost.
Před uvedeným místem určitě udělat příčné zpomalovací pruhy, aby značení mělo vliv nejen na první vozidlo v řadě, ale i na ty za ním a ty to do něj "nenapraly" v plné rychlosti.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Vylepšeno? Nevím, nevím, malůvky na silnici nikoho moc nezastavěj. Tak jako tak všichni vědí že tram má přednost. Kdo to tam bude chtít poslat, tak to tam stejně pošle, kdo ne, beztak počká.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
před pár týdny bylo vylepšeno jedno místo častých nehod tram x auto
Táboritská x Lupáčova
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 0.jpg.html
Táboritská x Lupáčova
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 0.jpg.html
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Připojuji se s díky ke Karosákovi.
Napadl mne při čtení podnět pro Vinohradskou - proč nejde zajistit oddělení kolon IAD od TT ve směru DC tím, že podélná parkovací stání ze severní strany ulice se přemístí k jižnímu kraji PK, kde by místo současných podélných stání byla vyznačena stání šikmá? Jednalo by se cca o úsek mezi ulicemi Balbínova a Sázavská v němž se ZC kolony většinou netvoří a jedoucí IAD se stejně mezi současná podélná stání a TT většinou také nevleze, byť trochu volného pásu tam je.
Napadl mne při čtení podnět pro Vinohradskou - proč nejde zajistit oddělení kolon IAD od TT ve směru DC tím, že podélná parkovací stání ze severní strany ulice se přemístí k jižnímu kraji PK, kde by místo současných podélných stání byla vyznačena stání šikmá? Jednalo by se cca o úsek mezi ulicemi Balbínova a Sázavská v němž se ZC kolony většinou netvoří a jedoucí IAD se stejně mezi současná podélná stání a TT většinou také nevleze, byť trochu volného pásu tam je.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Děkuji za preferenční vysvědčení, hezky zpracováno Doufám, že se něco podobného předkládá taky na magistrátu, aby kancelářské krysy trochu věděli, vo čem je řeč
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Preference / antipreference MHD
Tak to byla docela klika, že tamtudy v inkriminovanou dobu nejelo nejmenované individuum ze zelenožlutých krajů (nápověda: náhodné kazuistiky vydává za důkaz trvalého stavu)9001 píše:Tak aby ve výsledku se přes SJM nejezdilo lépe bez světel a řízení PČR