Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 30.3.2012 21:17

Já měl minulej tejden KTN podruhé od kurzu, před tím někdy minulej rok na 7 hodin.
25/08 1341-0040 byla výživná a zajezdil jsem si pěkně. Je to živé, sedí to. Ale prosklená kabinka a zářivky, to je něco. Naštěstí mám nalezenou záclonu z B a umím vypínat jističe. Ta blikající zářivka u dveří A byla naštěstí nefunkční.
Ale jejím vyjističováním nejde ani osv. kabiny, atd. Jak jsem si stihl vyzkoušet. Taky mě přišlo, že alespoň na 9075 dost malicherně zasahovala skluzovka při rozjezdu, ač bylo sucho. Což jsem jí nejdřív nakládal méně, ale na RP, či škodovkách to tak citlivé není.

Po KTN jsem si hned v HL domluvil 14T na 17, od PO už jsou HL poršata mj. na trojce a desítce. Linka 17 jen PA a KO. Tu ač jsem měl také teprve potřetí, jezdil jsem jak ďas :)
Že se do výhybky na Výstavišti ZC musí 10, jsem už veděl z MO 12 a další nepříjemná vyhazovačka už na 17 není.
Na 12 mě to tehdá překvapilo, jak ten oblouček za vyhybkou pod viaduktem se 14T sekne i při předpisové v/max 15. Jinak na oblouky o větších poloměrech me 14T přišla lepší než forcitka.

Teď si hreju na nádražáka, ale v PO ráno už zase vyjíždím s 11 a v út polonoc 17.

Jo ten Jaroš je teď hroznej, auta maj mimutu zelenou, ač jsou za pár vteřin vyježděný. Pak padá velocipéd stezka a pak milostivě pro tramvaj. Ve 2130 jsem dokonce neprojel jako druhej!!!

Alespoň jsem se mohl kochat zelenejma patníčkama, fakt úžo ;)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 30.3.2012 21:11

9001 píše: 2) S těmi dětmi. To je stejný odporový funkcionář co chce zapnout naprosto výborně fungují Palmovku? :lol: Víc k tomu snad ani nelze říci.
Nyní se odboráři navezli do objednávání na lékařskou prohlídku. Usoudili, že nejen nejsme tedy schopni projet křižovatku, ale dokonce ani neumíme zvednout telefon a domluvit se se sestrou ohledně návštěvy - takže to za nás bude dělat paní, která s tím vůbec nemá nic společného.


Pojďmě se vrátit k místnímu tématu. Já bych si tu rád pobrečel za ostatní kolegy ohledně křižovatky na nábřeží kpt. jaroše :( :cry: :cry: Vraťte nám preferenci! (jen aby můj příspěvek nebyl úplně offtopic)

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 30.3.2012 18:27

Celé třívteřinové vyzvánění na nízké kachně je k ničemu a je to věc, co se mi na ní nejvíc nelíbí. Jinak petrpes má pravdu, stačí sledovat čudl dveří nebo kontrolku blokování rozjezdu. 14T a 15T mají zavírání tak akorát.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.3.2012 17:38

Petrpes píše:Stačí alespoň periferně sledovat zelenej čudlík dveří, když to hraje já už jedu, obzvláště s KTN :)
Asi určitě nejsem přesný v časech, návyky na ní mám mizivé a napsané je určitě z paměti dlouhodobé - vždyť už jsem s ní snad zase půl roku nejel. Ale dík, až se tak opět stane, snad si na radu vzpomenu.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 30.3.2012 17:00

Stačí alespoň periferně sledovat zelenej čudlík dveří, když to hraje já už jedu, obzvláště s KTN :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.3.2012 14:12

Fořtík: Pozor, 14T a 15T také nezavírají okamžitě a u KTN je v tomto ohledu největší zdržení nikoliv v trvání výstrahy pro cestující, ale sepnutí mechanismu dovření - dveře pohledem již jsou zavřeny, ale chvíli trvá (např. 1 sek. než to spustí tón v kabině a ten trvá další notnou dobu než je funkční jízda (např. 2 sek.)! #-o Tady jsou prodlevy na nesmyslných místech!

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 30.3.2012 13:40

MM-Mikulovsky píše:PS: Jinak v tomto ohledu není i V TOTÁLNĚ REKONSTRUOVANÝCH VOZECH (což RP jsou) nad techniku z doby "krále klacka", protože technicky šlo určitě udělat, to co mají dávno v některých jiných městech ČR i v TRAM se zrychlovači či tyristory = (to samé co např. 15T) malý stisk zavíracího tlačítka (u 15T dokonce např. i ze salónu na dálkovém ovladači) spustí výstrahu a dveře se začnou automaticky zavírat nikoliv okamžitě, ale až se zpožděním nastaveného času (např. těch tří vteřin)!
Nemluvě o skutečnosti, že má-li dopravce takto nastaveno zavírání ve VŠECH VOZIDLECH, tak jakékoliv stížnosti na přiskřípnutí cestujících do dveří řidičem se stávají irelevantními = dopravce ušetří za jejich zdlouhavé prošetřování!
Ještě to tak! To je pěkná deb*lita na vozech KTN! :evil:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.3.2012 13:34

9001: 1.) Představ si, že "moje Ohrada ZC" byla ráno (s velkým časovým odstupem odhadem kolem 8:30) v PD!
Možná byli nasráni na hříšníka, páč (narozdíl ode mne) viděli o jak malý kus unikla polití spolucestující, jež na Ohradě poté vystupovala. No a mít cestou do práce zasviněn kostýmek asi není žádné terno - zejména, pokud má paní nějaké důležité jednání (např. nejela do práce, ale na přijímací pohovor)!

2.) bez komentáře

3.) Zrovna nedávno mi někdo říkal, že v tom místě jednou jentak tak s TRAM zastavil ZC před nákladem (BKV) sjetým z protijedoucího tahače! Být v té situaci pěšo "na EOV" = může uhýbat couváním ke svodidlům a přepadává přes ně!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 30.3.2012 13:13

MM:
1) Nechceš ho rovnou poslat na ústavní soud? Zaleží na době kdy to bylo, třeba ráno by zlynčovaly tebe, že pospíchají do práce a ne crcat s nějakou plechovkou... Děláš divadlo kvůli blbostem.

2) Proběhlo to dokonce tady. Že odborář z Hloubětína požadoval zapnutí SSZ, protože z Krejcárku je prý špatně vidět...

3) U tý EOV je k těm svodidlům cca 2 - 2,5 metru. Pokud řidič nebude sjetý a nebo ožralý, tak nemůže přepadnout. Takže tohle fakt přeháníš...
Ale vzhledem k tomu, že to není akutní, tak to řeš přes OO a nebo služebním hlášením např. Neznám tak dobře postupy co můžete dělat.
Ze svého pohledu vidím hlášení závad na PD typu čočky otočené větrem, blokované výhybky, nově objevené lomy, nefungující preference, zkrátka něco co akutně ohrožuje provoz. Tohle akutně neohrožuje nikoho, pokud opravdu nemáš velkou tvořivost...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.3.2012 12:55

9001 píše:MM:
1) Polití kolou. Včera mě přítelkyně polila v kině kofolou, protože špatně vzala láhev. Mám ji nechat taky vyvést a nebo ji rovnou žalovat za napadení ? Proberte se. Lidi nadělají daleko větší bordel ve vozech a tohle se dá vyřešit rozumnou domluvou.

2) S těmi dětmi. To je stejný odporový funkcionář co chce zapnout naprosto výborně fungují Palmovku? :lol: Víc k tomu snad ani nelze říci.

3) Svodidla: Tramvaj to stejně neuchrání, aut tam jezdí minimálně a zbytek ti může být ukradený. Jestli to ujíždí tak je to problém TSK. Pro infomaci. Co jsem slyšel, tak i ta zed na Ohradě směrem na Palmovku taky je někde jinde než ji postavili v roce 1990 a nijak to provoz neohrožuje...

Von Špilberk: Ale to je právě ten selský rozum, který je potřeba použít. =D>
1.) Vždyť já se o domluvu snažil - dával jsem mu šanci dopít nápoj v otevřené opětovně neuzavíratelné plechovce 0,33l a jí vyhodit do koše od něj vzdáleného max. 2 metry - on to odmítal, že tak velké množství nápoje naráz nevypije, byť kus už vypil a další ještě vylil! Cílem domluvy bylo zabránit pokračování rizika, že při pokračování jízdy se mu už podaří polít spolucestujícího, jemuž může způsobit škodu zbytečného dřívějšího čištění (= opotřebení) oděvu!
#-o zarážející je, že oprávněnost mého požadavku místo PD pochopili ostatní cestující (v jejichž prospěch byl) a ti si sami vynutili jeho splnění! (Přitom většinou kolují historky, že ostatní cestující se obrací proti řidiči.)

2.) Nevím, že někdo (a natož kdo) má požadavek na zapnutí oné SSZ.

3.) Poškozená svodidla jsou u EOV = řidič může potřebovat na ní jít a může přitom nastat dopravní situace s jeho potřebou přiblížení ke svodidlům a bude následovat (pro jejich špatný stav) jeho přepadnutí přes ně.
Už jsem si takhle několikrát šel halou našeho PA depa po přístupových lávkách k vozidlům mezi montážními jámami pod jednotlivými kolejemi a hle již prasklá (případně pode mnou praskající a prohýbající se) dřevěná deska v nich či schůdcích k nim - určitě jsou v předpisech o bezpečnosti na pracovišti pokyny k hlášení takové nebezpečné situace a předcházení tak pracovních úrazů = v depu to říkám mistrovi a ten ať si objedná nápravu u správce objektu.
a) U poškozených svodidel a ujíždějícího svahu pod vozovkou určitě měly být instalovány prvky dočasného DZ - odrazové desky, aby se ke krajnici nepřibližovala IAD a to zejména nákladní vozidla, jichž tam k PPL či do ÚD jezdí nemálo a to často v nočních hodinách = za snížené viditelnosti!
b) Hádej, KDO MÁ ONEN NADJEZD (patřící HLMP) VE SPRÁVĚ - TSK TO (dle mne) NENÍ, PROTOŽE DLE KN JE V KÚ MALEŠICE SOUČÁSTÍ PARCELY Č. 914/2 SE ZPŮSOBEM VYUŽITÍ "DRÁHA" (a navazuje na parcelu se shodným využitím č. 741/4 V MAJETKU DP HLMP!
c) Jako řidič TRAM DP jsem oficiálně seznámen, že propojka mezi vraty ÚDDP a ul. Černokosteleckou DC ležící na parcele č. 914/1 (jejíž součástí je onen nadjezd), je ÚČELOVÁ KOMUNIKACE = z mého SELSKÉHO POHLEDU NEVEŘEJNOU PŘÍJEZDOVOU CESTOU K SOUKROMÉMU OBJEKTU a TEN PATŘÍ MÉMU ZAMĚSTNAVATELI DP!


To, že odpovědní 3 týdny ve věci vůbec nejednají neznamená, že jednají správně!
Spíše to znamená, že jsou líní vykonávat své povinnosti = jednou to dopadne jako předloňské náhlé zavření KOMOKA statikem! A neplánované odříznutí ÚD bude pěkná pecka!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.3.2012 11:17

chemik píše:Milane, to snad ne, co když by ti v momentě, kdy ty zmáčkneš znamení řidiči a začnou se zavírat všechny dveře (ignoruješ tím v podstatě to, že máš dle D1/2 §58 odstavec 12, dávat výzvu "Nevystupujte-nenastupujte", která musí trvat minuimálně 3 vteřiny) bude na zadní plošinu druhého vozu nastupovat maminka s dvěma dětmi a ty jí ty děti přivřeč do dveří, nebo nedejbože děti budou v tramvaji a maminku do tramvaje nepustíš? Ty se tedy veřejně přiznáváš k tomu, že je ti nějaká D1/2 uplně ukradená? A že klidně ohrozíš bezpečnost cestujících?...
A to, že jsem fyzicky v 1. dveřích 2. vozu a mám 1000x lepší přehled o NEOBSAZENÍ VŠECH = i 3. DVEŘÍ 2. vozu, než z kabiny přes zpětné zrcátko ti nic neříká?
Stejně tak jako (9001 prosazovaný) selský rozum = provedení slovní výzvy k urychlení opouštění dveří (potažmo nevstupování do nich) a v případě obsazení dveří vyčkání na uvolnění = což je rozhodně varování trvající déle než 3 sekundy?
Je to rozhodně jednání dle D1/2 § 1 Základní ustanovení - odstavce 5. "V případech, které nejsou v předpisu D 1/2 výslovně uvedeny, je nutno jednat podle nejlepšího vědomí a svědomí tak, aby byla zajištěna bezpečnost, plynulost a pravidelnost provozu MHD a nebyla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích." (To je jako, že D1/2 a SPP říkají, že kočárky musí být přepravovány na vyznačeném místě a maximálně ve vyznačeném počtu, ale v praxi funguje, že kočárky se berou dokud se vlezou, ale naopak je-li vůz přecpaný i bez jediného kočárku, tak se jeho přeprava, i přes požadavek, nepovolí.)

To násobně větší riziko přiskřípnutí má běžně stará belhající se (= většinou malá a ještě shrbená) osoba vystupující/nastupující jinými než 1. dveřmi 1. vozu, protože i při správném nastavení nejen vnějšího, ale i vnitřního zpětného zrcátka se i v 1. voze schová za sedadlo před 2. či 3. dveřmi a není "za boha" z kabiny vidět i desítky vteřin = jim je třívteřinové nařízení D1/2 o znění výstrahy naprosto k ho.nu!

PS: Jinak v tomto ohledu není i V TOTÁLNĚ REKONSTRUOVANÝCH VOZECH (což RP jsou) nad techniku z doby "krále klacka", protože technicky šlo určitě udělat, to co mají dávno v některých jiných městech ČR i v TRAM se zrychlovači či tyristory = (to samé co např. 15T) malý stisk zavíracího tlačítka (u 15T dokonce např. i ze salónu na dálkovém ovladači) spustí výstrahu a dveře se začnou automaticky zavírat nikoliv okamžitě, ale až se zpožděním nastaveného času (např. těch tří vteřin)!
Nemluvě o skutečnosti, že má-li dopravce takto nastaveno zavírání ve VŠECH VOZIDLECH, tak jakékoliv stížnosti na přiskřípnutí cestujících do dveří řidičem se stávají irelevantními = dopravce ušetří za jejich zdlouhavé prošetřování!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 30.3.2012 13:07, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 30.3.2012 8:57

MM:
1) Polití kolou. Včera mě přítelkyně polila v kině kofolou, protože špatně vzala láhev. Mám ji nechat taky vyvést a nebo ji rovnou žalovat za napadení ? Proberte se. Lidi nadělají daleko větší bordel ve vozech a tohle se dá vyřešit rozumnou domluvou.

2) S těmi dětmi. To je stejný odporový funkcionář co chce zapnout naprosto výborně fungují Palmovku? :lol: Víc k tomu snad ani nelze říci.

3) Svodidla: Tramvaj to stejně neuchrání, aut tam jezdí minimálně a zbytek ti může být ukradený. Jestli to ujíždí tak je to problém TSK. Pro infomaci. Co jsem slyšel, tak i ta zed na Ohradě směrem na Palmovku taky je někde jinde než ji postavili v roce 1990 a nijak to provoz neohrožuje...

Von Špilberk: Ale to je právě ten selský rozum, který je potřeba použít. =D>

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 30.3.2012 8:43

Ach jo, vy se zase rozjíždíte. Když budu reagovat na všechno, bude to fidelovský projev. :lol:
Tak jen rychle: Spící opilec - když to bude v zimě a bude to na konečné, tak bych to hlásil, ale jinak těžko, protože bych si ho ani nestihl všimnout. Ale ještě se mi to nestalo, mám štěstí, že se mi podobné potíže vyhýbají.
Pohřešované osoby - je dobré to slyšet. Když najdu na konečné ve voze nějakou zmatenou osobu, tak budu hned vědět, o co jde. Ale také se mi to ještě nestalo.

Závady: Zrovna mám problém. Přestává se líbit oblouk ZC na KOMOKu. Ale není to akutní závada, která by bránila provozu. Tak to na dispečink hlásit nebudu, protože bych byl za otravu nebo bych vyvolal poplach a někdo by tam jel hned a to není potřeba. Tak to napíšu sem a počkám, jestli si toho všimne pan Absolut nebo někdo jiný - povolaný.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 30.3.2012 2:31

MM-Mikulovsky píše: ...on se zvedl a vystoupil, já při opouštění 2. vozu znamením k řidiči zavřel dveře, došel dokabiny 1. vozu a jeli jsme dál do Ďáblic.
Milane, to snad ne, co když by ti v momentě, kdy ty zmáčkneš znamení řidiči a začnou se zavírat všechny dveře (ignoruješ tím v podstatě to, že máš dle D1/2 §58 odstavec 12, dávat výzvu "Nevystupujte-nenastupujte", která musí trvat minuimálně 3 vteřiny) bude na zadní plošinu druhého vozu nastupovat maminka s dvěma dětmi a ty jí ty děti přivřeč do dveří, nebo nedejbože děti budou v tramvaji a maminku do tramvaje nepustíš? Ty se tedy veřejně přiznáváš k tomu, že je ti nějaká D1/2 uplně ukradená? A že klidně ohrozíš bezpečnost cestujících?

Proč si nejdřív nezameteš před vlastním prahem, než začneš šít do tvého věčného obětního beránka, tedy do PDT???

BMW: Na tý fotce nepoznávám skoro nic, to je někde v Praze? Vlastně jediný co poznávám, že v pravé dolní části sis vyfotil nohu.

Edit: Aha, ta fotka je z dílen, pardón, nepoznal jsem to, je to v moc vysokém rozlišení, které mi monitor nechce zobrazit...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.3.2012 1:18

gabuliatko píše:
MM-Mikulovsky píše:může vůbec PD otravovat řidiče hlášeními o pohřešování dementních starců a zaběhlých dětiček? #-o
Vždyť to s provozem na TT či PK NAPROSTO NESOUVISÍ = ve vysílačce DP taková relace namá co dělat! (-X
Pane, nepřeháníte to? (krom toho mám pocit že o podobné relace DP žádá Policie ČR a to se dost těžko odmítá)
Pane - opakuji, že to není můj výmysl, ale jednoho představitele OO!

PS: Jednou (cca 2 roky zpět) jsem dokonce po příjezdu do obr. PA jedno takové pátrací hlášení předběhl - ve druhém voze soupravy jsem našel cca 12ti leté děvče odhadem z blízkého východu, určitě trochu mluvící anglicky, ale totálně ztracenou a zmatenou - s pomocí mého osobního mobilu se ji PD podařilo uklidnit a zjistit kam potřebuje (na Ořechovku) a vysvětlit ji, že ji tam dovezu. Jenže ona byla původně venku ze starší slečnou, která zalarmovala PČR a ještě než jsem vyjel od PA, tak mi PD volal, že mi s nimi domluvil sraz na NT.

Odpovědět