Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Chápu to správně, že nějakého dementa napadlo udělat z Barrandova dva tvrdé nájezdy na JS? Takže se vlastně zrušil ten připojovací pruh díky busům.
To je jako ta Švehlova. Kdo tam kdy viděl kolonu a když tam kolona byla, takto stejně z 99% stojí všude.
To je jako ta Švehlova. Kdo tam kdy viděl kolonu a když tam kolona byla, takto stejně z 99% stojí všude.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Na který z mých dvou návrhů je odpovězeno:Martin Šubrt píše:MMM: Něco se tam zvažuje. Ale tebou uvedené asi spíše ne. Ale váhá se, zda nájezd utáhne jeden pruh pro IAD, je problematické zorganizovat všechny přednosti, jsou tam různé požadavky. Nedokážu říct, kam to směřuje.
...
a) "žluté kříže" v průběžném pravém pruhu IAD (celkově středním, do nějž ústí konec úplně pravého BUSpruhu)
b) či (podobně jako např. tady v HK) ukončit pravý pruh IAD, tak aby nově vjížděl do (od něj vpravo procházejícího) průběžného původně BUSpruhu + asi by to chtělo kolem tohoto splynutí středního s pravým pruhem oddělení úplně levého pruhu od středního plnou čárou (logicky se nabízí vyznačení v pruzích řazení - levý jen rovně pravý vpravo (Braník)
VIZ ZMĚNA ŘAZENÍ V PŘÍLOZE (zenasena žlutě)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
To ale v DP taky, ostatně díky nim to ještě jezdí. Jenže protože nám šéfuje tunelářskej dobytek, vezem se v tom taky. S Rotopedem je to stejný, dokud tam budou mít ty hovězí kastráty, suchá nit na nich nezůstane. Jo, život není spravedlivej.Martin Šubrt píše: A jenom podotýkám, že v Ropidu pracuje na nižších pozicích spousta skvělých lidí, se kterými je velmi snadné se domluvit a realizovat určitou věc. Když tedy nevadí na MHMP .
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Obnovuje se SSZ ČS Exilu x Generála Šišky - očekávám zavedení preference také pro BUS a tím zhoršení průjezdů pro TRAM. Současná SSZ převěšena na provizoriu a bez preference tramvají - pevný cyklus.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MMM: Něco se tam zvažuje. Ale tebou uvedené asi spíše ne. Ale váhá se, zda nájezd utáhne jeden pruh pro IAD, je problematické zorganizovat všechny přednosti, jsou tam různé požadavky. Nedokážu říct, kam to směřuje.
Bobik: Když je za co pochválit, tak je to třeba udělat . I takovéhle opatření se rodí třeba rok. Na buspruhy už moc míst nezbylo, takže každý je spíš zázrak. Buspruh nesmí moc nikomu vadit, pak se to povede. A jenom podotýkám, že v Ropidu pracuje na nižších pozicích spousta skvělých lidí, se kterými je velmi snadné se domluvit a realizovat určitou věc. Když tedy nevadí na MHMP .
Bobik: Když je za co pochválit, tak je to třeba udělat . I takovéhle opatření se rodí třeba rok. Na buspruhy už moc míst nezbylo, takže každý je spíš zázrak. Buspruh nesmí moc nikomu vadit, pak se to povede. A jenom podotýkám, že v Ropidu pracuje na nižších pozicích spousta skvělých lidí, se kterými je velmi snadné se domluvit a realizovat určitou věc. Když tedy nevadí na MHMP .
Re: Preference / antipreference MHD
Byli řidiči, co se do kolony dokázali postavit hned za výjezdem ze Zlíchovského tunelu, pak ale byli samozřejmě i tací, co jeli až k rozvětvení pruhem na Zbraslav a poté pokračovaly nynějším bus pruhem.Bobek píše:To si myslím, že je nadbytečný. Význam pruhu je spíš v prodloužení cesty, kterou autobusy v případě zácpy už v minulosti absolvovaly - tj. levým pruhem směr Chuchle až bezprostředně k rozvětvení, kde je pak někdo obvykle bez problémů pustil. Čili teď se tento akt prostě posune o těch cca 200m dál.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
No tak je zas nepřechval. Tady je akorát vidět, že když se chce, lépe řečeno když oni chtějí, tak to jde. Že se to sešlo i s celkem užitečnou věcí je věc druhá. Pochybuju že by to vůbec bylo, kdyby tam nepotřebovali protlačit nějaký svoje úžasný rámečky.Martin Šubrt píše: Skvělá práce Ropidu....
Proč to nejde i jinde?
Re: Preference / antipreference MHD
To si myslím, že je nadbytečný. Význam pruhu je spíš v prodloužení cesty, kterou autobusy v případě zácpy už v minulosti absolvovaly - tj. levým pruhem směr Chuchle až bezprostředně k rozvětvení, kde je pak někdo obvykle bez problémů pustil. Čili teď se tento akt prostě posune o těch cca 200m dál.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Tak poděkování tedy i jim, ale jinak je to skvělý příklad, že i dobrý nápad může být "pohřben", když jeho prosazovatel jej neumí řádně vysvětlit, takže dočasná chyba nemusela být na vašem "přijímači".Martin Šubrt píše:MMM: Skvělá práce Ropidu. TSK-ÚDI určitou dobu spíše kladlo překážky, byť vinou nedorozumění, které se ale za pár minutek vysvětlilo...
PS: Ovšem osobně mne zajímá hlavně odborný pohled na mou úvahu o možném vývoji ukončení toho BUSpruhu, kterou jsem uvedl na konci minulého příspěvku.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MMM: Skvělá práce Ropidu. TSK-ÚDI určitou dobu spíše kladlo překážky, byť vinou nedorozumění, které se ale za pár minutek vysvětlilo...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MŠ: Dovolím si tvrdit a zároveň za ní děkovat - skvělá práce!
Jsem dokonce názoru, že ukončení by mělo být nejlepší možné - kdyby ovšem "našinci" konečně ovládali pravidlo "zipu". Tomu tak ovšem není - proto uváděný možný vývoj zúžení IAD (v místě rozhodně násobně častější než BUS MHD) do jednoho pruhu by bylo velmi nebezpečné. Takže pro případ kolon vidím nejrozumnější jedině výhledově do pravého pruhu IAD vyznačit "žluté kříže"
Či ještě nešlo by, že oficiálně by v místě pokračal ten "BUSpruh" a končící pravý IAD do něj vjížděl? Čímž by "zip" mohl spíše fungovat - kolegové BUSáci s ním snad nemají "problém" = ukázněně by mezi sebe pouštěli po jednom IAD.
Jsem dokonce názoru, že ukončení by mělo být nejlepší možné - kdyby ovšem "našinci" konečně ovládali pravidlo "zipu". Tomu tak ovšem není - proto uváděný možný vývoj zúžení IAD (v místě rozhodně násobně častější než BUS MHD) do jednoho pruhu by bylo velmi nebezpečné. Takže pro případ kolon vidím nejrozumnější jedině výhledově do pravého pruhu IAD vyznačit "žluté kříže"
Či ještě nešlo by, že oficiálně by v místě pokračal ten "BUSpruh" a končící pravý IAD do něj vjížděl? Čímž by "zip" mohl spíše fungovat - kolegové BUSáci s ním snad nemají "problém" = ukázněně by mezi sebe pouštěli po jednom IAD.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, tak to bylo myšleno. Kdyby byl buspruh, musely by tam busy vždy, takto tam pojedou v případě těch kolon. Ještě je tam ve hře nějaké řešení toho nájezdu za koncem buspruhu. Možná auta do jednoho pruhu a tím druhým nájezd těch busů. Ale to asi až se současné řešení vyhodnotí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
BUSpruh před Barrandovským mostem, o kterém se dnes všude mluví je již vyznačen
ale není to tak úplně BUSpruh, ale je tam zákaz vjezdu mimo bus MHD
celková délka od začátku do konce je 222m http://old.mapy.cz/s/5vLS
na konci nemá BUS přednost viz http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.jpg.html
ale při koloně to asi význam mít bude, pokud kolona nebude, tak snad autobusáci budou jezdit jako do teď
aktuální foto http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.JPG.html
ale není to tak úplně BUSpruh, ale je tam zákaz vjezdu mimo bus MHD
celková délka od začátku do konce je 222m http://old.mapy.cz/s/5vLS
na konci nemá BUS přednost viz http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.jpg.html
ale při koloně to asi význam mít bude, pokud kolona nebude, tak snad autobusáci budou jezdit jako do teď
aktuální foto http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.JPG.html
Naposledy upravil(a) kasme dne 26.10.2012 1:20, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Looki: Přesně tak - uvedený pěší koridor by TRAM příčně protínaly (jako již nyní) na VN, tak i na Křižovnickém a Malostranském nám. + na VN (snad v dohledné době pár let) odbočka TT k východu (Muzeu), která by podélně navazovala na onen pěší koridor.Looki píše:Od Národního k Rudolfinu jezdí tramvaj, jsou (resp. snad budou) 2 stanice, tzn. ne víc jak 3min!MPL píše:A od Národního divadla k Rudolfinu bude IAD jezdit přes Strahov nebo po magistrále? Tím byste dopravě v Praze skutečně pomohl.
MPL: Jak velké procento lidí, dle tebe, tvoří ze současné IAD v místě "relaci" ND - Rudolfinum? V zhledem k současnému stavu, kdy ve špičce to ujdeš rychleji pěšo, než jen ujedeš autem (o docházce k němu a jeho opětovném parkování ani nemluvě) to procento musí být mizivé.
A kdo bude chtít k Rudolfinu např. od Jiráskáče, Palačáku apod. IAD, tak ať si to objede přes Anděl, Strahovský tunel a Blanku na Špejchar a od tama Chodkáčema či Letenským tunelem trochu nazpět na jih. A ano, i takové zajíždění IAD dopravě v Praze pomůže = vyplní se kapacita městkého "vnitřního" okruhu a ten nebude lákat TRANZITní dopravu, která patří na pražský "vnější" okruh a nemá zahlcovat ani tangenty mezi oběma okruhy! Ovšem pro splnění tohoto dopadu je nutné souběžné utlumení IAD v centru (zabránění průjezdu Křižovnickým a Malostranským nám.) se zprovozněním tunelového komlexu Blanka = celkem cca 3/4 městského "vnitřního" okruhu.
+ Dopravě v Praze nejvíc pomůže zastavit dojíždějící IAD z okolí (SČK) co nejvíce od centra = výrazná výstavba kapacitních parkovišť P+R u okraje Prahy, ale i ještě před ním = ještě u železničních stanic ve SČK + současné zkvalitnění vazeb železnice na MHD ve městě = vybudování nových železničních zastávek v Praze se zajištěným přestupem na MHD.
Re: Preference / antipreference MHD
Od Národního k Rudolfinu jezdí tramvaj, jsou (resp. snad budou) 2 stanice, tzn. ne víc jak 3min!MPL píše:A od Národního divadla k Rudolfinu bude IAD jezdit přes Strahov nebo po magistrále? Tím byste dopravě v Praze skutečně pomohl.