Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MOp » 29.6.2012 21:44

Kdyby jen Zelva. Dnes Palacak obsypan ze vsech stran, hlavne d-17. Do 4 minut zadna nejela..

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petr » 29.6.2012 21:40

9001 píše:Jak už jsem zde jednou napsal, stojím si zatím, že bez světel je provoz prakticky bezpečnější... Řidiči se mezi sebou z 95% možná i více dohodnou...
Svatá pravda... Každopádně to, že tramvaj přijede ke křižovatce a SSZ pouští nejdřív odbočující auta v kolizních směrech, ač tam žádná nejsou umí i jiná SSZ... O "kus" dál např. Orionka....

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 29.6.2012 21:29

Petr: Protože se při volbách řekne, že obnovilo tolik SSZ a zvýšila se bezpečnost...

Jinak ona i IAD. Zářným příkladem jest SSZ o blok níže... U OMW to včera blikalo jako na diskotéce i když tramvaj nebyla široko daleko...

Jinak zůstává "prasárna" na Nádraží Strašnice od Radošovické. Tramvaj vyjede ze smyčky a i když NESTOJÍ žádné auto na odbočení, stejně to nejdřív hodí volno pro IAD a až potom tramvaj.

Jak už jsem zde jednou napsal, stojím si zatím, že bez světel je provoz prakticky bezpečnější... Řidiči se mezi sebou z 95% možná i více dohodnou...

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petr » 29.6.2012 21:15

JaHu píše:Už to tu bylo psáno nekonečněkrát. Projektant si MŮŽE vymyslet, co chce (pokud neporuší příslušné předpisy), ale nakonec MUSÍ udělat to, co chce magistrát. Nevím o nikom z projektantů, kdo by dělal vysloveně naschvály. Navíc je potřeba si uvědomit, že DPP je pouze jeden ze subjektů, kdo se k projektům vyjadřuje. A protože požadavky těchto subjektů jsou zásadně protichůdné, nelze se nikdy zavděčit všem. Vždy někdo řve a kritizuje.
A proč naprostá většina OBNOVOVANÝCH SSZ funguje výrazně hůře, než původní podoba? PROČ? Proč např. na Želivského sice běží skoro pevný cyklus, ale já se do oblouku s tramvají musím včas přihlásit. PROČ ta světla nechodí jak chodila. Ano, občas to byl opruz, ale vždycky jsem věděl, jak se zachovat, abych projel. Teď se sice navolím, a třebas i včas, ale SSZ usoudí, že nee tak prostě nee a čekám celej cyklus dál... Takže ač máme všude plnou hubu keců o preferenci MHD, tak Želivského ve svém důsledku MHD antipreferuje, přestože IAD pouští pořád stejně....

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 29.6.2012 21:10

JaHu píše:.... Ať si potom řidiči tramvají nestěžují, že musí běhat na kontaktní zámek při poruše trolejového kontaktu...
To je trochu blábol, není-liž pravda? :D Takže protože je (údajně) chyba na straně DPP, tak mám držet hubu a krok? :D Bravo - demagogie v praxi.

EDIT: takže konstruktéři vlastně dělají vše správně a je to jen o objednávce. Tedy máme vinit magistrát, že může za to o čem píše Petr pode mnou. Ale mě je u pr*ele kdo za to může. Já chci aby konečně fungovala MHD jako ve 21. století! Rekonstruujeme SSZ za několik milionů a ono to neumí ani základní preferenci (viz. Kapitán Jaroš) a neřikejte mi, že to stojí 3 MEGA aby se to tam nacvakalo.
Naposledy upravil(a) willyjeff dne 29.6.2012 21:19, celkem upraveno 1 x.

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 29.6.2012 21:03

willyjeff píše:....Zdá se mi to, nebo doopravdy konstruktéři dělají naschvály...
Už to tu bylo psáno nekonečněkrát. Projektant si MŮŽE vymyslet, co chce (pokud neporuší příslušné předpisy), ale nakonec MUSÍ udělat to, co chce magistrát. Nevím o nikom z projektantů, kdo by dělal vysloveně naschvály. Navíc je potřeba si uvědomit, že DPP je pouze jeden ze subjektů, kdo se k projektům vyjadřuje. A protože požadavky těchto subjektů jsou zásadně protichůdné, nelze se nikdy zavděčit všem. Vždy někdo řve a kritizuje.
willyjeff píše:O systému, kdy křižovatka zjistí, který spoj je víc zpožděný a ten pustí, ani radši nemluvím. To je doopravdy jen hudba utopické budoucnosti.....
Proč by křižovatka měla složitě zjišťovat něco, co "ví" každý autobus? Stačí tu informaci jen křižovatce včas předat, aby stihla zareagovat. Že má DPP nové drahé hi-tech tramvaje, ale v jiných ohledech používá technologie na úrovni mladší doby kamenné, je čistě problém DPP, nikoliv SSZ. Ať si potom řidiči tramvají nestěžují, že musí běhat na kontaktní zámek při poruše trolejového kontaktu...

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 29.6.2012 9:22

Výtoň funguje fakt na 1 s *. Stejně je smutné, že se musí o každou každičkou preferenci svádět takový souboj. Tolik křižovatek by mohlo fungovat s absolutní preferencí a musíme čekat (kolikrát) i roky, než se něco pohne. Pak se SSZ zrekonstruuje a omylem se preference vypne a souboj začíná nanovo. Zdá se mi to, nebo doopravdy konstruktéři dělají naschvály, že MHD nedají ani vlásek navíc a musí existovat lidé jako zde dotyčný Grossák a furt do nich šít, co kde mají udělat. Zavzpomínal jsem si na souboje ohledně SSZ Hybernská nebo na Vltavská. Napadají mě desítky dalších SSZ, které by mohli běžet minimálně v preferenci*) aniž by se tvořili nějaké výrazné kolony a úspora jízdní doby by byla v řádech minut. Kdyby se doopravdy město začalo starat o svojí povrchovou MHD, asi by se do takových škrtů chodit vůbec nemuselo. Stačilo by zajistit průjezdnost přes město.

*) a to pozor, pro mě není preference, co je třeba teď na Želivského, kdy se musí MHD doprošovat vstupu do cyklu rozsvícením muří nožky a pak stejně proběhne normální pevný cyklus. Pro mě je jedině preference to, že to doopravdy preferuje = upřednostňuje MHD před IAD. A není to ani jako na Těšnově, kdy až po navolení se čeká na tu správnou chvíli, kdy se křižovatka uráčí vlak pustit. Upřednostnění je to, že místo IAD to pustí MHD.

O systému, kdy křižovatka zjistí, který spoj je víc zpožděný a ten pustí, ani radši nemluvím. To je doopravdy jen hudba utopické budoucnosti. Napadá mě třeba SSZ Nákl. Nádr. Žižkov, kde by to mohlo fungovat. Souboj 26 x 10+16 je občas na pěst.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 28.6.2012 0:33

A přitom karlák je tak jednoduchý - když stojí dvoupantografová tramvaj u čoček a za ní něco k Národce, tak jdeš vždy. Když jednopantografová a za ní buď něco, nebo ty, nejdeš...

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 27.6.2012 6:49

kasme píše:poslední cca týden sleduji nestandartní chování SSZ Jana Želivského x Olšanská
viz páteční video http://www.youtube.com/watch?v=Lv_rSjK5sYg

tento týden jsem to moc nesledoval, jal jsem tam jen jednou a červená rozhodně nebyla krátká

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 26.6.2012 22:46

Hmmmm :-k ...z tohoto úhlu jsem se na problém nějak při tom navolování do signalizace zapomněl podívat :lol: Vtipný je také Karlák od Štěpánské k Moráni. S tím navolením žádná sláva, důkazem budiž krásně odřený sloupek SSZ pod kontaktním zámkem od neustálého "kličkaření". Ještě je zámek tak dementně, že než sepne kontakt, klička se opře o sloupek a nejde dál. Dneska jsem s tím bojoval a prokoučoval 3 cykly. Bych se nejraději do země propadl. No to jentak pro zasmání. A jak u toho Hradu? Ví někdo něco? Klásek...neví nic? Z:idea:
Naposledy upravil(a) Karosák dne 27.6.2012 15:56, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 26.6.2012 6:07

Si furt stěžuješ. :D Když odečteš odkloněnou částku, tak zjistíš že za ty zbylý prachy toho zas tak moc nepořídíš. Uvědom si, kolik X lidí to živí a kolik by jich umřelo hlady kdyby se muselo živit rukama. Takže jestli ono to odklánění není ve výsledku nakonec levnější než řešit vyšší nezaměstnanost a hladomor.... :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 25.6.2012 20:41

willyjeff píše:...a budeme i celé 21. století chodit s kličkou se doprošovat křižovatky, aby tramvaj se 150 cestujícíma pustila.
A to jsem s chtěl zeptat, co je to teď u Hradu :?: Včera jsem měl krásných 5 kol 22 a při cestě ZC jsem šel pokaždé s kličkou. Je to tam teď poměrně běžné, že člověk přijede, zastaví, rozbliká se výzva a jak se to začne sypat ven, padne :. A než to všechno vyleze, je to samozřejmě .. a výzva zhasne, takže nečekám, že mi to ještě přidělí 2. pokus. Nebo snad ano? Já na to čekat nehodlal a protože bylo hezky, rád jsem se z toho kostitřasu prošel, ale...Když už tam ty zbytečný trubky s žárovičkama musí být zapíchaný a pro urážku starostenský nohy musej pořád svítit (jako večer fakt klauniáda #-o ), proč ZC:
-nedává 1. volno po delší době zohledňující delší stanicování ?
-nedává 2. pokus pro případy hezkých letních dnů a návalu návštěvníků Hradu ?
-není stálé volno v hlavním směru (IAD Jelení + TT) a stůj pro tram se nedává jen při tlačítku chodců, nebo nároku odbočení/vyjetí z parkoviště (detekce?) ?
Je to tam taky k zblití...díky.

A přesně jak říká willy, mě u toho dojímá, že si můžu koupit za pár tisíc ledničku, co mi nahlásí, kdy mi projde jogurt, co bych si měl koupit a nebo mi snad ještě zjistí v kterém supermarketu to mají levnější, nebo nahlásí na i-tesko, ať mi docházející komodity přivezou, zatímco mi smártfoun žehlí uniformu. Jako SSZ spatřilo světlo světa už před nějakým pátkem a vývoj elektonických hraček frčí kupředu. Já vím, že to nemůže být všechno hned. Ale když se v roce 2011 předělává křižovatka za těžký prachy, čekám, že bude šlapat jak rolexky. Na Želvě fakt proletěly prachy komínem, totááálně vo hov* ě ](*,)

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 25.6.2012 17:10

No jestli proběhne Želivského budu jedině rád. Prostě ze zdroje JPP jsem nabyl dojmu, že proběhne jen výměna BKV v režii vrchní stavby bez zastávky samotné.

Hmmm, mě to příjde, že pokud je zelená přímo Jana Želivského - Vojtická, tak to nějak extrémně dloho prodlužuje volno a vlastně až po přestavení výhybky, kdy to teda pozná že nechci do Strašnic do pustí další fáze.

To je škoda, že ten jakštakš preferenční cyklus nejde pustit, když už tam teda je.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 25.6.2012 9:36

Vždycky, když přijedu k nějakému "dobře" fungujícímu SSZ, tak si vzpomenu na ty miliony, co to stálo a pak na to, že za ty miliony by už mohl fungovat ten systém, že SSZ už umí i pustit křižovatkou ten spoj MHD, který je víc zpožděn a ne ten, co je předjetý. Ale holt, to bude v případě Prahy zase několik miliard tenhle systém rozjet :( Jestli tedy vůbec kdy...a budeme i celé 21. století chodit s kličkou se doprošovat křižovatky, aby tramvaj se 150 cestujícíma pustila.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 25.6.2012 1:05

odpoledne mě překvapilo jak dlouho čekalo SSZ u Strašnické vozovny s volnem na 11 od Černokostelecké... málem jsem tam u přechodu vystál důlek... :roll:

poslední cca týden sleduji nestandartní chování SSZ Jana Želivského x Olšanská
když nejedou žádné tramvaje (a asi i když jedou jen přímo) SSZ hrozně dlouho čeká a nechává červenou z Olšanské
ve středu jsem tam stál snad tři minuty, někteří nedočkavci už jeli na červenou (jen v pravo... jel bych taky, ale zrovna ten předemnou to nedal), nakonec nás vysvobodila 5 #-o
občas jsou k vidění kolony už od středního přejezdu na Olšanské

v pátek jsem udělal i nějaká videa, dopo na ně kouknu a případně ukážu :)
a taky v pátek se tam nějaký "Eltodo" vrtalo v řadiči

Odpovědět