Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.5.2012 12:32

brejšín: Tak dnes dopoledne to SSZ fungovalo tak, že dole stůj padlo až po padnutí volna nahoře a to končilo cca 10 vteřin po konci dolního volna.

Teď jsem si uvědomil - před cca 2 měsíci (co jsi tam měl jezdit ty) tu na TF byly stížnosti na celkovou nekoordinovanost oněch dvou SSZ a poté se to prý zlepšilo
Ovšem navíc zrovna po mém dnešním zkoumání se v tom dolním SSZ (jeho řídícím systému) hrabal nějaký technik a na moment to dolní SSZ i zcela vypl - tak uvidíme co to bude dělat dál.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.5.2012 20:19

brejšín: Jezdím tam dost málo netroufal jsem si dělat podrobný rozbor, ale zejtra se tam budu vyskytovat - dávám si za úkol jej konečně udělat (respektive překontrolovat tebou právě přednesený). Je-li skutečnost jak uvádíš = v úpravě máš 100% pravdu!

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 27.5.2012 20:13

MM-Mikulovsky píše:geregory: Obecně skutečně blikání výzvového návěstidla z pohledu bezpečnosti je důležitější při varování na padnutí "STŮJ", ale zrovna na dolním SSZ na IPP od Štěpánské naprosto nechybí - páč nic kolizního hned po začátku signálu STŮJ nedosne volno. Naopak protijedoucí TRAM DC mají své volno ještě notnou chvíli.

Osobně bych klidně prosazoval prodloužení volna ZC, ale chápu, že lepší je aby TRAM stály před dvojtou křižovatkou než v jejím středu a případně svou zadní částí blokovaly část křížení s IAD.
Tato myšlenka má tři zásadní vady:
1) nesmíš mít žádného kokota ve voze
2) první stupeň nouzové brzdy by nesměl být považován za provozní prostředek zastavení před SSZ
2) to stůj by nemuselo padat 40 metrů před 50 km/h jedoucí naloženou tramvají v okamžik, když ještě na horních čočkách nepadlo na volno a po jeho padnutí tam ještě 8 vteřin svítí. (ale hold ty jak čůrák dole brzdíš i když by jsi to bezpečně projel i s horníma čočkama rychlostí 30 km/h(poznámka v poznámce, poslední dva měsíce jsem tam nejezdil, tak je možné, že už si toho někdo všiml a upravil )) :oops:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.5.2012 11:29

wj: moc tam nejezdím, ale z tvého popisu 100% souhlas

Jó, po mém někdejším zdejším stěžování na SSZ mezi Poliklinikou Modřany a U Libuškého potoka byla tato uvedena do skvělého (původního) stavu - pokud tu je někdo za nápravu odpovědný patří mu VELKÝ DÍK.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 27.5.2012 10:50

Mám tu jeden můj dojem k zamyšlení. Ve pátek linka 15 pětikolová a 4x mi padla červená před čumákem na SSZ Sokolovská x Na Břehu (mezi zastávkami Pol. Vysočany Z:arrow: Nádr. Vysočany) a to jen z centra (do centra vše OK). V sobotu jsem zatahoval s linkou 24 a v 1 ráno mi opět tato křižovatka padla před čumákem. Širokodaleko žádný vůz. Myslím, že se tam muselo něco zle pokazit s preferencí, protože tohle se mi nikdy nestávalo.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.5.2012 10:20

geregory: Obecně skutečně blikání výzvového návěstidla z pohledu bezpečnosti je důležitější při varování na padnutí "STŮJ", ale zrovna na dolním SSZ na IPP od Štěpánské naprosto nechybí - páč nic kolizního hned po začátku signálu STŮJ nedosne volno. Naopak protijedoucí TRAM DC mají své volno ještě notnou chvíli.

Osobně bych klidně prosazoval prodloužení volna ZC, ale chápu, že lepší je aby TRAM stály před dvojtou křižovatkou než v jejím středu a případně svou zadní částí blokovaly část křížení s IAD.

Gregory
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 14.9.2010 21:03

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Gregory » 27.5.2012 9:39

Kolegové, víte někdo, proč na I.P.Pavlova funguje výzvové návěstidlo jen před signálem Volno, ale před signálem Stůj ne ? Podle mě je více užitečné rozblikání před signálem Stůj než před Volno. Když to může fungovat na Karláku a Trojské, tak proč ne tady ? Hlavně odspodu, když auta mají zelenou a tramvaje Stůj.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 18.5.2012 17:42

S tím zavedením X-26 kolem Rapidu si opět rýpnu do SSZ Ruská x Nad Primaskou, která jsou tam podle mě na h**o i za bílého dne, natož o víkendu. Zákon schválnosti funguje, takže co člověk chce vyjet z vedlejší, na hlavní ani kolo, ale jen mu to chce padnout, zastaví to proudy aut na hlavní, vypuštěný od Průběžné. Ještěže jsou v noci na blikačku. Ale onehdá jsem přijížděl IAD od Rapidu k tomuto SSZ a na prázdné ulici mi to padlo do jízdy. To mě nadzdvihlo, takže ještě než jsem přijel k příčné čáře jsem se otočil (ještě před plnou čárou, takže vše košer) a objel park po směru hodinových ručiček, napojil se na Ruskou a krásně na zelenou jsem po hlavní ujížděl k Bělocerkevské a auto co zprvu dobržďovalo za mnou tam ještě stálo. A teď mi ty kašpare úřední řekni, KOMU TIM PROSPĚJEŠ, CO?! :D

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 03.5.2012 23:00

Petrpes píše:A ještě k té Černokostelce:
Kolikrát 11 vyjede ze smyčky a auta odbočující do Úvalské jsou až na kolejích.
Nicméně stojí a stojí, protože křižovatka s Úvalskou/Limuzskou vytrvale čeká na preferovanou 11 která stojí v autech.
Holt když je 100 metrů vedle sebe preference a X s pevným cyklem, vznikaj provozní zmetky.
Ano, je to škoda. Nejspíš stačil nový software (detekce TRAM zde je). Proti blokování kolejí auty - na druhou stranu není tam již tak časté jako dříve - by zřejmě stačilo dosadit kameru, která by detekovala vzdutí.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 03.5.2012 22:57

Ale takhle to tam padá pokaždé, ať už tam tramvaj je, nebo není. Nevím, jaký je mezičas TRAM/auta vlevo, ale předpokládám, že 3 sekundy. Těch 45 m tramvaj ujede padesátkou za 3,5 s. Auťák vyjíždějící v 1. sekundě zelené, tedy 3 s po stůj TRAM by tam měl být druhý, neznám ale přesně dispozici. Je to možná natěsno, ale takovou zkušenost z místa nemám. Ze svahu to logicky brzdí hůř, takže použití nouzové brzdy může být přibližně stejně účinné (i na cestující) jako maximální provozní brzda na rovině.

Jinak, podle popisu se jednalo o vloženou preferenční fázi, ve které se málokdy stane, že se potkají 2 tramvaje, je-li tam slabší provoz TRAM. Nevím, jak může být vložené volno nejvýše dlouhé, ale stává se, že maximum se právě ve speciálních fázích dělá malé, což znemožňuje (při klasické stavbě logiky) rozlišení, zda další tramvaj ještě volno stihne, nebo má být přihlášena do příštího cyklu. Stejné je to na zast. Mezi hřbitovy. Pro řidiče je v tu chvíli znamení, aby byl na pozoru, právě jiná TRAM, ať ve stejném, nebo ve druhém směru. Ona to přihlášení nemaže (pokud není závada s přeslechy), jen může být poslední, na kterou semafor ještě čeká.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 03.5.2012 16:25

Grossák píše:Zanedbání vyklizovacích časů je nesmysl. Vzhledem k tomu, že tramvajová detekce má povahu pouze sdělovacího, nikoli zabezpečovacího zařízení, vyklizovací časy jsou uvažovány vždy bez ohledu na přítomnost vlaku. A jsou promítnuty do mezičasů.
Nevím, konkrétně Zelená.
Vyjíždím z Lotyšské ZC, na SSZ padá volno v mém směru a v zastávce Zelená DC zastavuje sólo dvojka, 100 metrů před SSZ se dvojka rozjiždí (říkám si, akorát to to vyjde i bez prodložení) 60 metrů před SSZ dvojka odhlašuje navolení v SSZ (jedu 50 km/h), 45 metrů před SSZ padá stůj, 30 metrů před SSZ aktivuji první stupeň nouzové brzdy neb v odbočovacím pruhu je zelená a vytuněné auto stojí jako první, okolo SSZ projíždím 5km/h a zastavuji 1 metr za SSZ (nikoli za stop čarou). Tak nevím jestli to bylo přesně podle pravidel provozu na pozemních komunikacích, správné techniky jízdy a nejlepšího vědomí a svědomí. :oops:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 03.5.2012 10:48

A ještě k té Černokostelce:
Kolikrát 11 vyjede ze smyčky a auta odbočující do Úvalské jsou až na kolejích.
Nicméně stojí a stojí, protože křižovatka s Úvalskou/Limuzskou vytrvale čeká na preferovanou 11 která stojí v autech.
Holt když je 100 metrů vedle sebe preference a X s pevným cyklem, vznikaj provozní zmetky.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 03.5.2012 10:44

Na Šárce už jsem dlouho nebyl, ale nelíbilo se mě to tam ani trochu:
- Stojím s 2O v nástupní, auta jezdí.
- Autům padne červená na křižovatce Libocká x Evropská.
- Na světlech přes oboje koleje je stále ZELENÁ... proč???
- Auta porušujíc vyhlášku komplet zastaví výjezd ze smyčky.
- Tramvaj dostane volno!
- Já taky porušujíc vyhlášku najedu do aut, bo jinak bych tam stál do večera.
Nebo včera Černokostelecká:
- Cyklus je asi 70 sec, tak že někdy padne na stůj v 10 sec před odjezdem.
- Auta dostanou volno stejně až po pevném volnu pro bus 155, který stejně kolikrát do zastávky vůbec nezajíždí.
- Jako by nemohlo badat volno vždy v xx.00 a bus jen na výzvu? Zbytečně to prodlužuje fáze.
No a Želva je taky povedená:
- Před 11 jede vždy vláček 26 a 19.
- Dostat se do křižovatky hned za odbočující 19 se sice dá, ale na 95% už jsou auta jedoucí od O.Hřb. na kolejích.
- Tak si tam postojíme a když je možno se rozjet, jede 1O/16...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.5.2012 8:30

Grossák píše:Prosím, nepřetahovat. Kontakt už takto musel být přemístěn blíže k SSZ právě kvůli 15T. A schválně to není ještě o víc, aby to T3 padalo ještě do jízdy a nemusely dvakrát našlapovat. Je fakt, že správně by volno mělo padnout 2x... :(
100% souhlas, ale nezapomeň ještě na automatické "podružné" volno padající díky protijedoucímu vlaku - OBROVSKÉ DÍKY ZA PROVĚŘENÍ MOŽOSTI NÁPRAVY TOHOTO MÉHO I VŠECH BOBÍKOVÝVH PODNĚTŮ.

Milan

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 03.5.2012 8:15

Výborně, tak když jsme v tom - Pohořelec DC - pokud proti mě jede tram, dochází k nepřihlášení do SSZ (netuším kde je přesně chyba, zdali mě protijedoucí smázne, nebo mě to díky němu vůbec nepřihlásí, to se mi i přes několik pokusů nepodařilo vysledovat. Jediné co vím je, že protijedoucí byl vždy v různé vzdálenosti, ale už za křižovatkou. Pokud stál v zastávce, k přihlášení z mé strany došlo.

Dále Šárka, výjezd vnější kolej - pokud je přihlášena tram do smyčky (na vnitřní) a tram na vnější se přihlásí později, k udělení volna nedojde, až v dalším cyklu. Přitom volno do smyčky padne - tomu nerozumím, proč by nemohlo padnou v obou směrech současně? Navíc ke kolizi s výjezdem z vnitřní nedojde, neboť je tam další návěstidlo (dříve nebylo). Taktéž jsem nepochopil cyklus udělení volna po přihlášení - jednou mi to padne za 20sec (vnější), resp. 30sec (vnitřní), jindy až za cca 1min. Zřejmě nějak souvisí s (pevnými?) cykly křižovatky, kdy se přihlášením akorát zařadím do cyklu a až přijde čas, volno padne. Nicméně systém jsem nevykoumal a většinou odjíždím buď pozdě, nebo ještě později. 8-)

Stejný problém SSZ Břevnovský klášter DC - pokud jedou 2 tram za sebou, padne volno jen pro jednu a druhá není navolena (jezdí se pomaleji, hlavně KT, neboť vyšel přípis že díky malé vzdálenosti SSZ od kolejí může dojít ke kolizi s hrazdou). Jenže ani navolení tram v protisměru (ZC) nepomůže - volno nepadne! Zde je sice řešením (oproti Pohořelci, kde za roh není vidět) vyčkat v Říčanově a nehnat se hned za ním, nicméně systému taktéž nerozumím, proč to tak je.

Další podobné SSZ Brusnice (příklad ze dnes) - odbočuji vlevo DC, zespoda přijíždí tram a zhruba v době kdy mám čumák tak cca v půlce křižovatky staví před SSZ (čili už je nějakou chvilku přihlášena). Přesto jí volno není uděleno a čeká na další cyklus.

Vše o čem píšu se děje v nočních a brzkých ranních, případně pozdně večerních hodinách. Čili noční provoz.

A to tu ani nezmiňuji tu kacířskou myšlenku že bych tohle všechno +90% dalších v noci vypnul..... :twisted:

Odpovědět