Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
scoffer
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 30.8.2005 9:54

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od scoffer » 02.10.2012 13:24

Vcera jsem koukal na Ipak s Legerkou a cocky padnou na stuj a ve stejnej okamzik pada oranzova od Jecny... Asi je to o vikendu jinak. Pak se nedivin nalisovanymu autu na vychodu z metra.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 02.10.2012 8:43

SSZ Vršovická x Kodaňská dnes nefunkční a úplně potmě. To je paráda, nestojí tam nikde nic! Úplně zbytečnej semafor...

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 01.10.2012 16:34

Tam je to ale trochu z jineho duvodu - ne, aby ridici neprotahovali oranzovo-cervenou, ale aby nevyhodnocovali signalizaci jako zaseklou. ;-)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 01.10.2012 15:57

Já jsem na to taky koukal. Ale takhle: ta T6 je za SSZ prvním podvozkem a na semaforech nejen že už svítí zelená, ale auta se už rozjíždějí, takže ten to tam fakt musel fláknout natvrdo na stůj už několik vteřin po přepadnutí, to takhle neuhádáš asi...Jo a připomělo mi to trochu značku u podolské porodnice, ať řidiči iad nejezdí na červenou :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 01.10.2012 13:43

Copak to běží na monitorech po výpravnách :?: :roll: Hned jsem si vzpomněl na willyjeffa, kterak zde nedávno tušil mediální "zlí řidiči jezdí na červenou". Nechutně alibistické foto. I kdyby mu to stůj padlo metr před čumákem, tak co s tím asi tak řidič udělá? Nebo již čelo vlaku minulo návěstidlo? Pak je fotka beztak poněkud bezpředmětná ne? Nejezděte do křižovatek na signál stůj :lol: ty v*le, to už tam můžou zrovna napsat, že na hnojení je nejlepší hnůj, na kojení mateřské mléko a že se poslední dobou doporučuje jezdit vpravo. Pokud na tom snímku chtěli vydělat, nebo postavit senzaci, tak to měli poslat do redakce Novy a ne s tim prudit po výpravnách. Idi*ti! Proč se nespustí kampaň BESIPu, že auta nemají jezdit na červenou, protože pak nemají tak úplně přednost? Jsem rád, že DP stojí na správné straně a snaží se své zaměstnance chránit a zlepšovat jim pracovní podmínky ](*,)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MOp » 20.9.2012 11:49

gabuliatko píše: No je fakt, že v Bratislavě ukazují cestu a asi si ji musíme vyzkoušet.
Máš na mysli postupné rušení tramvajových tratí a tramvajové dopravy obecně?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 20.9.2012 11:07

Brejšín píše:jNejlepší řěšení Barrnandova: TRAM 30, ale má přednost.
Nevím zda pamatuješ genezi Ďáblická x Bešťákova před sjezdem do tunelu u zast. Třebenická. Velice podobná křižovatka, taky je tam blbě vidět a ještě je to do kopce což zrychly svého času dost těžce nesly. Dlouhou předlouhou dobu tam byla přednost tramvají a vše fungovalo. Pak se tam cosi postavilo a neznalý IGK byl smeten tramvají. Jeden, pak druhý ... tak se otočila přednost.
Dokud se nezmění pohled orgánů města na tramvaj tak nehrozí aby na takovýchto křižovatkách měla tramvaj přednost. Zaděláváme si zbytečně na problémy, řidiči IGK by měly mít zafixováno že vidí-li koleje a nevidí-li světla, má to co jede po kolejích přednost. My raději dáme na všechny přejezdy (jedno zda tramvajové či vlakové) pro drážní dopravu OR aby se chudáčkovi plechovému miláčkovi neublížilo.
Nechápu proč když se tak mocně podporuje cyklistika, proč se minimálně stejně nepodporuje drážní doprava. No je fakt, že v Bratislavě ukazují cestu a asi si ji musíme vyzkoušet.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 20.9.2012 6:36

je to jedno co bude blikat, ale všude jsou výzvy a může blikat i ona, ale všude stejně. Tzn. blik blik a za 2 vteřiny stůj. Ne, jak je to dnes - někde 10 vteřin, někde nic. A úplně nejlepší je, když zhasne neb tě odhlásil protijedoucí vlak. Což Barrandov taky uměl.

Nejlepší řěšení Barrnandova:
TRAM 30, ale má přednost. Stejně tam ta preference nefunguje: odhlašování vlaků navzájem, chybná detekce 2. vlaku v témže směru, od smyčky se člověk stejně plouží 40-50 aby nemusel před semaforem zastavovat (neplatí při navolení TRAM v protisměru, ale je to jediný případ kdy se dá SSZ projet 60, osobně radši rychlost svého vlaku přizpůsobým i tomu druhému, aby jsme křižovatkou projížděli současně). Z:idea:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 20.9.2012 6:26

Přímo blikat ani ne, ale už dávno máme podobnou věc v provozu - stromečky. Tak co takhle - konečně - to jejich blikání sjednotit a dát je všude?

Jinak nevim jestli za to můžou hasiči, nebo se zas něco nepovedlo, ale v noci mě zradil spodní Pavlák (DC). Naštěstí tam tomu vůbec nevěřim a jezdim opatrně, takže jsem to stačil umlátit na magnety, ale ťipťop (odpočet nešel, ale co jsem vypozoroval tak chvíli jde, chvíli ne a zdá se mi že na to vliv nemá).

A další, pokud to ještě někdo neví že tam nejel - pozor na Letenským nám ZC (ke Spartě). Instalujou nový definitivní SSZ a ty dočasný jsou "šikovně" schovaný za nima, takže v zast. na ně je vidět, pár metrů po vyjetí se schovaj a vylezou až těsně před křižovatkou. No a samozřejmě že podle zákona schválnosti mezitím většinou padnou na stůj. Projet se to nedá, takže se tam dost gumujou koleje.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobek » 19.9.2012 22:07

No a jsme zpátky u otázky, zda by nestálo za to naučit čočky blikat.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 19.9.2012 21:01

P_V: 5 vteřina řidič se podívá co se vůbec děje 6 dupe na brzdu/ rána. A to ještě bereš ty lepší, kteří opravdu mají tu reakci takhle krátkou.

Hlavně to budí efekt, že tramvaj zvoní a nebrzdí, což by v tomto případě byla pravda. Když se chce pořád zklidnovat magistrála, tak jim těch pár vteřin snad nevadí pro tramvaj...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 19.9.2012 20:55

Brejšín píše:padne na stůj
začnu brzdit - 1. vteřina
pak si uvědomím, že i při použití nouzové brzdy bych půlkou TRAM stál v křižovatce - 2. vteřina
znovu nášlap - 3. vteřina
10 metrů před stopčárou padá autům oranžová - 4. vteřina
já mám 35-45 km/h na stopčáře - 5. vteřina
PRÁSK - 6 vteřina
a možné řešení:
zmáčknu zvonek - 4. vteřina
netrpělivé auto zpomalí - 5. vteřina
PROFIT - 6. vteřina

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 19.9.2012 19:39

Otázkou je co je běžný, že.
Rozhodující je mezičas od ukončení volna pro TRAM do oranžové pro kolizní směr. A ten by dle mě neměl být kratší než 4 vteřiny.
Přesně jak říkáš, mě se to taky několikrát stalo, že:
padne na stůj
začnu brzdit - 1. vteřina
pak si uvědomím, že i při použití nouzové brzdy bych půlkou TRAM stál v křižovatce - 2. vteřina
znovu nášlap - 3. vteřina
10 metrů před stopčárou padá autům oranžová - 4. vteřina
já mám 35-45 km/h na stopčáře - 5. vteřina
PRÁSK - 6 vteřina

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 19.9.2012 16:54

Brejšín píše:Opravdu jsou tam vyklízecí časy takové, že pokud je tram blíže jak 50 metrů (při 50 km/h) před SSZ a padne na stůj - bezpečně projede :?:
Pokud myslíš ten Pavlák, tak včera jsme na to koukali na té kameře a běžný nájezd aut po padnutí signálu stůj trvá 7 sekund. Tj. mezičas je spočítaný podle normy, tramvaj by v ten okamžik měla být již čumákem za křižovatkou a odbočující řidič by to do ní z boku napálit neměl. Nicméně při shodě rozjezdu řidiče na žlutou a rozhodnutí tramvajáka brzdit a pak teprve přidat je pravděpodobná situace lisování mezi tramvaj a výstup z metra, která nastala v neděli. Součástí řešení by snad mělo být tedy i prodloužení tohoto mezičasu.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 19.9.2012 15:05

Opravdu jsou tam vyklízecí časy takové, že pokud je tram blíže jak 50 metrů (při 50 km/h) před SSZ a padne na stůj - bezpečně projede :?:

Odpovědět