Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 12.8.2012 9:44

MM: Obytnou zonu by do Karlína mohla dát jenom blázen. Na tuhle značku je tam moc velký provoz. Obytná zona patři do satelitů a nebo oblasti rodinných domů, kde není "tranzitní" komunikace. Takže do Prahy typu Karlína rozhodně nebrat...
Docela mě mrzí, že Karlín chtějí takhle zvorat, protože díky systému jednosměrek a předností zprava stejně nejde projed vedlešími ulice 50 celou cestu...

Zpomalovací pruhy. On to slušný bussines a dost prahů nic neřeší. Ty ploché jdou bez problémů přelítnout i 50. Např. Letnany a auto to ani neucítí. Pokud tam tady jde opravdu hrbovaté, tak to opadne jak píše Karosák. Za jedna, kouř ... Zhoršení exhalací a zvýšení hluku. Jenom zase někdo má kamaráda ve firmě z prahy, protože jejich životnost je v dost případech mizivá...

Otázka na MŠ. Jde nějak zjistit kolik nehod s chodci se stalo v Karlíně? Osobně si myslím, že to je rozmar umělců na radnici nepodložený ničím...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.8.2012 8:58

xsc: Jenže ty modré zóny na P8 (i jinde) způsobuje celková nesystematičnost řešení či spíše naprosté neřešení problematiky - neexistence dostatečných kapacit na P+R nutící dojíždějící IAD zajíždět co nejblíže svému cíli (většinou místu zaměstnání).
Znova opakuji, že zavedení ve vedlejších/postranních/obytných ulicích DZ "ZÓNA 30" s instalací zpomalovacích prvků na (či u) přechodů je jistě lepší řešení než vyznačit DZ "OBYTNÁ ZÓNA" = snižovat rychlost na 20km/h.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 12.8.2012 8:33

9001 píše:Spíš se zase jedná o populismus. Normální řidič v Karlíně stejně jede okolo 30-40. Pokud je to magor, tak jak píše Bobik. Pokud tam nebude radar tak je mu to stejně k smíchu.
Poslední dobou je celá P8 na hlavu. Ještě za minulého volebního období se udělalo nezávazné referendum, ze kterého ovšem vyplynulo, že si lidi na P8 nepřejí modré zóny. V aktuálním vydání měsíčníku Osmička už je P8 prezentuje jako geniální řešení problémů s parkováním a zavádí je v podstatě celoplošně. To, že se už dávno zjistilo, že modré zóny ničí podnikání, zjevně radním nevadí. Vidina okamžitého příjmu přetluče vše.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 11.8.2012 23:40

Tuhle jsem narazil na parádní omezení tranzitní IAD a sice v ulici Na Hřebenkách
http://www.mapy.cz/#x=14.387545&y=50.07 ... 0682_1&t=s
Směrem od Vypichu na Smíchov jí naši, když jsem ještě tábořil na Bílé Hoře, využívali hojně, asi kvůli plné Plzeňské, protože pak Švédskou a Holečkovou jsi na Smíchově raz, dva. Ale kvůli zklidnění, asi tranzitu kolem ústavu sociální péče, je v ulici asi 6 zvýšených přechodů, které opravdu rychleji než 20 přejet nejde, pak už drhnou plasty a je to pěknej vopruz a pokud už někdo nechce jen přes zvýšené přechody (3x) v Tomanově (191 kolem televizní věže), lze jedině Podbělohorskou, kolem Hybšmanky se vyšplhat k Palatě a dolů Hřebenky, Švédská....atd. Příčné prahy nesnáším, protože na nich podle mě dostává auto hroznej záhul, když přesně musí každej den. Některý kopou i když se přes ně jede krokem, jedině, že se zastaví úplně a pak pěkně zasmrdět na jedničku. Ty zvýšený přechody, jako právě zde na Hřebenkách(jsou fakt vysoký, podle mě 20-30 cm) nebo křižovatky (třeba v oblasti Americké, Záhřebské na Praze 2) mi přijdou OK. Nekope to tolik a na tranzitní přejíždění je to slušněj opruz a na zpomalení to taky funguje Z:idea:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.8.2012 22:53

Bobik, 9001: V závěru článku je, že pro dodržování 30km/h právě v těch "obytných zónách" (které však určitě nechtějí radní MČ zase označit touto DZ, omezující rychlost až na 20km/h) je potřebná instalace prahů.
Jinak mne osobně se zamlouvají spíše než jeden ucelený pás přišroubovaného prahu varianty jako zvýšený přechod pro chodce či dva pásy šroubovaných z pohledu řidiče proložených "bobků".

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 11.8.2012 22:47

Spíš se zase jedná o populismus. Normální řidič v Karlíně stejně jede okolo 30-40. Pokud je to magor, tak jak píše Bobik. Pokud tam nebude radar tak je mu to stejně k smíchu.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 11.8.2012 22:39

Hlavně je to totální blbost. Omezit někde rychlost na 30 s tím, že chci aby tam lidi jezdili alespoň 50 a dál to jinak než vyvěšením značek neřešit je naprostej nesmysl. A pokud náhodou někdo chce, aby se tam těch 30 skutečně jezdilo, musel by co 100m stát policajt s radarem. Nemožné.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.8.2012 22:34

Nějak jsem si uvědomil, že tu snad nikde nikde nebylo uvedeno a rozhodně okomentováno:
Pražský Karlín omezuje rychlost na 30 km/h, přidají se i další radnice
http://praha.idnes.cz/rychlost-v-karlin ... -zpravy_ab
... Snížená rychlost na 30 kilometrů za hodinu je běžná v Berlíně, kde takový limit platí ve více než sedmdesáti procentech ulic. V Praze už jsou taková místa také, ale žádné nedosahuje rozměrů, jaké bude mít takzvaná zóna třicet v Karlíně.
V této čtvrti se třicítkou bude jezdit ve všech ulicích. Novými značkami je silničáři budou osazovat patrně od poloviny srpna.
"Jedinou výjimkou, kde bude povolena vyšší rychlost než třicítka, jsou frekventované ulice jako Rohanské nábřeží, Pobřežní a Sokolovská. Zatím i ulice Prvního pluku, kde snížení rychlosti projednáme až v příštím roce," řekl místostarosta Prahy 8 Michal Švarc. ...
Řidiči zpomalí i na "šestce"
Snížit rychlost na třicet kilometrů v hodině chce i radnice Prahy 6.
"Snížíme ji na většině našeho území, protože tak vytěsníme průjezdnou dopravu z menších ulic. Vyšší rychlost zůstane pouze na hlavních tazích," řekla šéfka odboru dopravy Prahy 6 Dana Charvátová. Radnice prý ale zatím nerozhodla, kdy zóny zavede.
Podobné úpravy už mají, byť v menší míře, i jinde v Praze. "V Praze 10 mají zónu třicet na sídlišti Solidarita a viděl jsem ji i ve Stodůlkách," uvedl Vratislav Filler ze sdružení AutoMat.
Zkušenosti s třicítkou v ulicích mají i v Suchdole. "Nelitujeme toho, že jsme ji u nás zavedli, ale je pravda, že někteří obyvatelé proti tomu protestují," řekl starosta Suchdola Petr Hejl. ...
Sám váhám, jestli omezení na 30km/h hlavně mimo ulic pojížděných MHD je preferencí či antipreferencí MHD a začíná (alespoň trochu) být "městem pro lidi" a začíná být (alespoň trochu) "městem pro lidi"!
No, ale už mi díky tomuto opatření přestává Praha připadat jako "autíčkařské město"!

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 11.8.2012 22:25

9001 píše:Takže kdo z nás má největší básnické střevo a pošle tohle video s komentářem na pražskou policii :devilsmokin
Krátce po poledni jsem jim to tam poslal (a rovnou i pochvalu do Brna). Ale klidně se připojte další. :-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.8.2012 22:24

trainzjohny píše:
9001 píše:http://www.youtube.com/watch?v=Sp0Xx0aTyxk

Menší akce v Brně od PČR na porušování vjezdu do křižovatky.
Alespoň Brněnská policie asi ví že tohle je přestupek, pražským policajtům to evidentně nikdo nikdy neřekl :(

Co pavlák, ale karlák, tam je to snad pořád :(
Osobně jsem přesvědčen, že ještě častěji Staroměstská a Právnická fakulta!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 11.8.2012 22:09

Takže kdo z nás má největší básnické střevo a pošle tohle video s komentářem na pražskou policii :devilsmokin

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 11.8.2012 21:45

9001 píše:http://www.youtube.com/watch?v=Sp0Xx0aTyxk

Menší akce v Brně od PČR na porušování vjezdu do křižovatky.
Alespoň Brněnská policie asi ví že tohle je přestupek, pražským policajtům to evidentně nikdo nikdy neřekl :(

Co pavlák, ale karlák, tam je to snad pořád :(

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 11.8.2012 9:53

Kdy to asi udělá policie v Praze na Pavláku :?:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 11.8.2012 8:49

http://www.youtube.com/watch?v=Sp0Xx0aTyxk

Menší akce v Brně od PČR na porušování vjezdu do křižovatky.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 09.8.2012 22:04

willyjeff píše: 6 pokusů na lince 5. Z těch 6 průjezdů jsem "stál" (tedy nestál) na světlech jen 1x a to proto, že mi to už shodila z centra jedoucí souprava a já teprv míjel SSZ Kostelní. Stačilo jen jet cca 25 km/h a ani jsem nemusel stavět, SSZ na nábřeží mi padlo do jízdy. V těch zbylých 5 průjezdech jsem ani jednou nestál na žádné z obou SSZ a to nastaly různé situace, že jsem jel úplně sám nebo za jednou soupravou nebo jsme se na SSZ míjeli. A mluvíme o časovém rozpětí mezi 7 - 14h v pracovní den.
OK, fakta:
1) Minimální délka stůj pro TRAM dc v současném stavu je 38 sekund. Pokud Vám volno uteklo tak, že jste se přihlásil těsně po odhlášení protijedoucího vlaku, tak jste se musel ŘÍTIT od Kostelní na SPK průměrnou rychlostí cca 12 km/h, aby jste projel plynule. Ne cca 25 km/h. (Jedině že by tam někdo dal dočasně jiný program, o čemž pochybuji.)
2) 5 x plynule ze 6 průjezdů je opravdu možné. Někdo má smůlu, někdo zase štěstí. Dosti to ovlivní náhled na věc. Já zde sondoval na 60 vlacích a 35 % bylo zdržených. To je trochu větší vzorek. Existuje další měření, které je ještě o něco horší. Nevím, na jakém vzorku.
3) Jízdní doby jsou průkazně mírně větší než před reko trati a reko SSZ, tudíž za desítky milionů korun se v tomto ohledu neuspělo.

Ke všemu přitom říkám zatím. SPK je v provizorním režimu bez detekce vozidel a jistě si ještě něčím projde. Buďme rádi za to, co tam teď je, ale do trvalého režimu je to blbost. Co se Kostelní týče, ta je opět na blikačku, frčí to přes ní tedy dobře, ale myslím, že to není správné konečné řešení (na rozdíl od blikačky na Strossu).

Odpovědět