Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 01.8.2012 23:56

Zajímavé. Prý je to i na SSZ Křižovnická - Karlova. Víte někdo, jak si to poradí s dynamikou pro TRAM? Viděl jsem v zahraničí, že i čas nemusí být zcela lineární. :)

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 01.8.2012 14:45

Dnes odpočítavadlo funguje. Je ''hezké'', když vám čočky před čumákem padnou na stůj a koukáte se, že tam budete minutu stát. Nicméně se na něj dívá lépe, než na auta. Jinak v momentě, kdy je na odpočítavadle nula, jezdí ještě auta...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 31.7.2012 12:12

V 11:15 ještě hezky červeně ukazovalo čas do volna a zeleně kolik ještě bude volna, dokonce si to poradilo i s mírným posunutím cyklu, ale v 11:30 už bylo pečlivě zakrýváno černým igelitem, byť pod ním ještě viditelně fungovalo.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Absolut » 31.7.2012 10:37

Je to odpočítávadlo času pro chodce a dnes již bylo v 8:00 ráno v provozu.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 31.7.2012 7:11

trainzjohny píše:U přechodu na I.P.Pavlova se vedle červených panáčků ukázalo další zobrazovadlo (zatím zakryté) nevíte zda-li jde o dlouho diskutovaný odpočet či o nějakou jinou vychytávku ?
Tak se sám doplním, jde opravdu o nějaké odpočítávadlo času, jak bude funkční podám další zprávu.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 30.7.2012 16:06

U přechodu na I.P.Pavlova se vedle červených panáčků ukázalo další zobrazovadlo (zatím zakryté) nevíte zda-li jde o dlouho diskutovaný odpočet či o nějakou jinou vychytávku ?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 29.7.2012 22:48

Grossák píše: Ale - dc je předvěst. Co Vám na ní svítilo?
Svítilo volno, když jsem ji míjel. Chybou bylo nespíš to přibrždění před SSZ, kdy to asi vyhodnotilo jako že už jsme pryč (nebo alespoň čumákem v křižovatce).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 28.7.2012 14:15

I odshora na mě při dlouhém držení volna pro postupně přijíždějící spoje vybaflo stůj, ale zdejší předvěsti se dá věřit, takže jsem i "rozhulený" z kopce zastavil v klidu a provozně 8-)

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 28.7.2012 11:26

Ukončování volna po průjezdu první tramvaje je záležitost, která se může průřezově stávat na všech SSZ. Jinak by to muselo být řešené podobně jako signalizace železničního přejezdu. Ale - dc je předvěst. Co Vám na ní svítilo?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 27.7.2012 11:03

S tim Klášterem bacha, valim si to tam po ránu za 25 a zcela nekompromisně mi to uteklo. Nepočkalo. Resp. jet tam oba pade, asi to projedem, ale díky bububu že SSZ blízko kolejí a při vyklopený hrazdě může být bum jsme si oba přibrzdili. Já víc (mívám ji dost vysunutou) a to mě zachránilo, jen s tim ten přede mnou projel, hned to pustilo auta. Možná chyba že jsme jeli za sebou, od tý doby si cokoli přede mnou nechávám ujet a čekám v Říčanový dokud neni někde u předvěsti.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 27.7.2012 10:41

Včera Myslbekova x Dlabačov potmě. LUXUUUUUS :!: Nikde nikdo pohoda-jahoda. Ale pššt, ať to nějakej úchyl nezapne :-$
Zato Bělohorská x Pod Královkou mi připadá, že nepreferuje tak , jako ty dvě předchozí (Vaníčkova + Myslbekova). Frčí to tam pořád dokola ve stejném sledu fází, jen když se začne člověk blížit v pravou chvíli, nebo vlaky proti sobě, tak to jako počká, ale že by se to přetrhlo, aby to vlak přímo pustilo, to teda ne-e, zastaví to docela velké procento vlaků. Ne na dlouho, ale zastaví a přitom tam vzdálené přihlašování funguje, ale jako by SSZ neumělo udělat předvýběr fáze :? Narozdíl třeba od Břevnovského kláštera, kterej dává volno až se z něj kouří naprosto nekompromistě. To má u mě 1*

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 27.7.2012 7:44

K Újezdu od Helichovky - jestli je tam ve dne jiný cyklus než v noci netuším, ale večer/v noci s tím problém nemám, padne i 2x za sebou. Ovšem pouze v případě, že naproti nic není, jak se potkám s 58 a volno mi uteče, další mám až po ní. Tak jestli chyba nebude v upřednostňování směru od Smíchova na úkor ostaního.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 26.7.2012 17:45

Souhlasím s Karosákem, že Újezd je zvláštní. Kromě l.9 jsem měl více či méně často čest se všemi ostatními linkami, které tam jezdí. Nejsem si 100% jist, ale mám pocit, že hlavní problém je v tom, že SSZ Újezd umí pro l. 6 a 9 od Švandova divadla 2 volna vpravo, ale pro l. 22 od Hellichovy jen 1 volno vlevo.
Znám to hlavně z l. 6, když první volno vpravo nestihnu, dostanu po zablokování výhybky na konci zelené pro auta ještě jednu šanci. Ale s 22 od Hellichovy nic. Když jedno volno vlevo uteče, odstojím si pěkně celý cyklus, a ještě přede mne vletí nejen 9, ale i za ní jedoucí 6. A já se můžu jít s 22 klouzat. :(

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 26.7.2012 0:02

S Karosákem ohledně rešerše preference na 22 v zásadě souhlasím. Jen ne v bodě Jana Masaryka. Na tomto SSZ se téměř nestojí, je na hraně absolutní preference (možná jen ne, když jdou děti do školy, protože jejich právo bývá často větší než tramvaje). Pokud je to jinak, jedná se o závadu. Újezd má jen blízké přihlašováky po přestavení výhybky, takže když stojíte v zastávce, neví o vás. A co se týče malého Edenu, ve směru dc je přihlašovák na stopčáře velkého Edenu, což je málo. Koordinace by se třeba dala udělat lépe, na druhou stranu si myslím, že plnohodnotným řešením je reko velkého Edenu, zavedení preference a vzájemné dynamické zkoordinování obou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.7.2012 23:22

Karosák píše:...BTW v oblouku Národní x Spálená ZC je otočený zrcadlo u spořky a není v něm tím pádem nic vidět...už tejden. Jakto, že si to Milane nezavolal? O prázdninách máš volání za běžnou cenu a ty se takhle upejpáš :D
Asi myslíš toto. Človeče sice jsem tam po několika měsících zrovna minulý týden jeden den jel, ale nějak jsem si toho nevšiml - jó to bude tím, že ne výjimečně u něj stojí nějaké zásobování a já stejně jsem často nucen tam v první řadě "hlídat" souběžnou IAD a chodce na obou křižovaných přechodech.
Když ti něco chybí (či naopak přebývá), tak by jsi se měl sám zasloužit o nápravu (jó, jsem zvědav za jak dlouho bude na Barrandově přístupné WC - někdo zalomil ve fabce klíč, ale PD to nenahlásil, to jsem musel zase udělat já, při jedné z mých dvou dnešních odpoledních "tamních svačinářských" cest)!

Jó a k tvým útokům na OO:
1.) jsem přesvědčen, že se i v bezpečnosti provozu (do čehož spadá i preference TRAM) snaží být aktivní značně, ale ne vše se jim podaří prosadit
2.) "vedlejší" aktivity mi nevadí (byť jich většinu nevyužívám), ale jsem přesvědčen, že mnohé z nich mají kladný vliv na "stmelení kolektivu" (ano hlavně "hromadnější" akce)

Vlastně ani nevím za jakou vozovnu jezdíš, ale asi tě musím upozornit, že osobně jsem se přidal k některým PA kolegům, kteří když při jízdách s 15T i 14T od Libušského potoka k Poliklinice Modřany EXTRÉMNĚ zasáhne sklonový omezovač rychlosti pod 40km/h (když tak zpravidla na 30km/h) a díky tomu TRAM blokuje křížení PK výrazně déle než SSZ "drží" IAD, následně píšeme do vozové knihy daný stav jako závadu TRAM (ohrožující bezpečnost provozu) - DP na to asi ovšem neustále kašle a ani OO s tím nehnou, když jen malé procento řidičů vyjádří nesouhlas s takovým stavem!

Odpovědět