Vzdálenej přihlašovák nefungoval. Nevím jak a kdy. Ale: 28. 10. nefungoval, což se poznalo, že výzva přímo se rozsvítila až na EOV. 4. 11. fungoval, což se poznalo, že výzva přímo se rozsvítila už po průjezdu tramvaje posledním obloukem od Hradu.Brejšín píše:O tom, že tam je vzdálenej přihlašovák jsem nevěděl. Jen jsem věděl, že u STOP čáry jsem zastavil v okamžik, kdy se jedna 22 rozjížděla DC a už mě to nepustilo. Po 26 vteřinách se mi rozblikala výzva a v tom se zpozarohu vyřítila 25. Tak si říkám, nebudu se tam cpát a počkám na další cyklus (i sohledem na podělanou skupinovou SSZ Malovanka) a ejhle jak to padlo tak zhaslo navolení, šup už jsem stál v křižovatce.
Tu 22 s 91 nepříjemně drbeš akorát "v rychlém úseku" Brusnice - Malostranská, bo potom už díky zpoždění je natolik natřískaná, že stanicování se protahuje k minutě a už jí ujedeš. Nehledě k nesmyslně letecké jízdní době 22 právě v tomto úseku.
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference / antipreference MHD
Re: Preference / antipreference MHD
Jel jsem tam mnohokrát. Troufám si tvrdit, že nejezdím jako prase. Sice si za tou 30 zrychlím, ale plynule. Pak brzdím do 20. Uteklo mi to jen v momentě, kdy ten kontakt blbnul. Teď by mělo být vše v pořádku. Ale vím, že kontakt je v poruše častěji, než je obvyklé, takže je třeba to sledovat. A hlásit. Spolehlivost lze v tomto případě ověřit on-line přes dopravní ústřednu.Bobik píše:Grossák Díky za info. Jo, to by mohlo být špatným navolovacím kontaktem. S tím "necourat" - no to je těžký, když se snažím o nějakou štábní kulturu jízdy aby to nebylo přesypavání kaštanů doslova, většinou mi to uteče - před nosem. A nějaký kejkle brzda-jízda se mi tam porovádět nechce. Navíc vzhledem k tomu, že na začátku toho levého oblouku v křižovatce (u SSZ) je OR 20, tak se na nějaký hrdinství hrát nedá. Když už tam mám vypadnout, tak v rychlosti kterou tam mám jet, ať to nejde za mnou.
Tedy problém je/byl ve špatném kontaktu a v čase díky OR v úseku?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
1) Non stop provozuGrossák píše:Čeho? Na Strašnické probíhá obnova SSZ. Výkop k Průběžné bude, myslím, pro koordinační kabel. Přitom SSZ Průběžná - V Olšinách je pro tramvaje děsivé a obnova může přinést zlepšení.9001 píše: Bohužel se kope i na Průběžné Bojím se a hodně...
2) Přechodu, kde ted není (V Olšinách směrem k Bille)
Jenom pro linky 19 a 26 bez úpravy Průběžné moc nezmění...
Další věc. To nejde upravit současná SSZ bez stavebních zásahů a tedy jenom zkrátit volno pro busy? Ptám se nevím jestli to je reálné.
Re: Preference / antipreference MHD
To souhlas, natřískané to jezdí dost.Brejšín píše:On je problém v tom, že 9 i 22 jsou o víkendu na hraně své kapacity ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Brejšín píše:On je problém v tom, že 9 i 22 jsou o víkendu na hraně své kapacity (9 možná už i za) a jakákoli nepravidelnost ............................... Jezdil jsem 22 3x v poslední době a děkuji už nechci.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Hele, já 22 jezdím vyjímečně a o víkendu vůbec, mne osobně 91 nevadí (a to nejen, protože sem se seznámil s jedním ze Střešovických řidičů), ale rozhodně bych netvrdil, že to žádný problém není - už jsem viděl opakovaně přesně toto:OMH píše:MMM: to jsou zase starosti, tak to jednou vydržíte za 91. Žádného dramatického sjíždění za 91 jsem si nevšiml. Zase hledáte problémy kde nejsou !
....
Brejšín píše:....Tu 22 s 91 nepříjemně drbeš akorát "v rychlém úseku" Brusnice - Malostranská, bo potom už díky zpoždění je natolik natřískaná, že stanicování se protahuje k minutě a už jí ujedeš. Nehledě k nesmyslně letecké jízdní době 22 právě v tomto úseku.
Re: Preference / antipreference MHD
On je problém v tom, že 9 i 22 jsou o víkendu na hraně své kapacity (9 možná už i za) a jakákoli nepravidelnost ............................... Jezdil jsem 22 3x v poslední době a děkuji už nechci.
Re: Preference / antipreference MHD
MMM: to jsou zase starosti, tak to jednou vydržíte za 91. Žádného dramatického sjíždění za 91 jsem si nevšiml. Zase hledáte problémy kde nejsou !
Jo, to když jsme si nechali na dvojku vypravit historickou tramvaj a jeli ráno z Petřin, to jsem trochu šňůru udělali
Jo, to když jsme si nechali na dvojku vypravit historickou tramvaj a jeli ráno z Petřin, to jsem trochu šňůru udělali
Re: Preference / antipreference MHD
O tom, že tam je vzdálenej přihlašovák jsem nevěděl. Jen jsem věděl, že u STOP čáry jsem zastavil v okamžik, kdy se jedna 22 rozjížděla DC a už mě to nepustilo. Po 26 vteřinách se mi rozblikala výzva a v tom se zpozarohu vyřítila 25. Tak si říkám, nebudu se tam cpát a počkám na další cyklus (i sohledem na podělanou skupinovou SSZ Malovanka) a ejhle jak to padlo tak zhaslo navolení, šup už jsem stál v křižovatce.
Tu 22 s 91 nepříjemně drbeš akorát "v rychlém úseku" Brusnice - Malostranská, bo potom už díky zpoždění je natolik natřískaná, že stanicování se protahuje k minutě a už jí ujedeš. Nehledě k nesmyslně letecké jízdní době 22 právě v tomto úseku.
Tu 22 s 91 nepříjemně drbeš akorát "v rychlém úseku" Brusnice - Malostranská, bo potom už díky zpoždění je natolik natřískaná, že stanicování se protahuje k minutě a už jí ujedeš. Nehledě k nesmyslně letecké jízdní době 22 právě v tomto úseku.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Dovoluji si reagovat - bylo to první co mne napadlo, ale zamyslel jsem se a dospěl k názoru prezentovanému v předešlém mém příspěvku zde, protože:gabuliatko píše:Pokud mne paměť neklame, 91 jezdí jen o víkendu. To v tuto dobu jsou nějaké extrémně zatíížené úseky?Grossák píše:Ano. 91 se možná někomu líbí, ale hlavně na zatížených úsecích likvidují účel, pro který tramvaje v Praze historicky jezdí.
1.) Přeci jenom dvounápravové historické TRAM mají reálnou nižší průměrnou přepravní rychlost než nynější provozní vozy = je-li nepřerušený souběh dlouhý (a to v obou směrech úseku Brusnice - Lazarská určitě je), tak skutečně i o víkendu dokáže výrazně přispět/způsobit tzv. sjíždění tramvají.
2.) Ono už i stanicování 91 v Brusnici občasné, která pro 22 neexistuje, zplodí nepříjemné zdržení - počítám, že dnes "podržením" na SSZ signálu "stůj".
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Pokud mne paměť neklame, 91 jezdí jen o víkendu. To v tuto dobu jsou nějaké extrémně zatíížené úseky?Grossák píše:Ano. 91 se možná někomu líbí, ale hlavně na zatížených úsecích likvidují účel, pro který tramvaje v Praze historicky jezdí.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Grossák Díky za info. Jo, to by mohlo být špatným navolovacím kontaktem. S tím "necourat" - no to je těžký, když se snažím o nějakou štábní kulturu jízdy aby to nebylo přesypavání kaštanů doslova, většinou mi to uteče - před nosem. A nějaký kejkle brzda-jízda se mi tam porovádět nechce. Navíc vzhledem k tomu, že na začátku toho levého oblouku v křižovatce (u SSZ) je OR 20, tak se na nějaký hrdinství hrát nedá. Když už tam mám vypadnout, tak v rychlosti kterou tam mám jet, ať to nejde za mnou.
Tedy problém je/byl ve špatném kontaktu a v čase díky OR v úseku?
Tedy problém je/byl ve špatném kontaktu a v čase díky OR v úseku?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A proto osobně bych byl pro kompromisní řešení jejího provozování:Grossák píše:Ano. 91 se možná někomu líbí, ale hlavně na zatížených úsecích likvidují účel, pro který tramvaje v Praze historicky jezdí.
1.) co nejvíce vést po TT s nevytíženou kapacitou pravidelnými linkami
2.) co nejkratší souběhy s "metrolinkami"
3.) jen polokružní trasa - když se někdo chce svézt, musí mu stačit, že většinou míst jede jen jedním směrem
4.) rozhodně bez stanicování v zastávkách pro pravidelné linky "neexistujících" = občasných
Takže, já navrhuji trasu:
a) Voz. Střešovice - Pr. hrad DC - Král. letohrádek DC - Právnická fakulta DC (čímž 1. "uhne" l.22 a 2. "podívá se" co nejblíže Staroměstskému náměstí) - Malostranské nám. - Helichova - Újezd - ND - NT - Lazarská - Vodičkova - Václavské nám. - Jindřišská - Masarykovo nádr. - Nám. republiky - Dlouhá třída - Čechův most - Král. letohrádek ZC - Praž. hrad ZC - Voz. Střešovice
b) Voz. Střešovice - Pr. hrad DC - Král. letohrádek DC - Právnická fakulta DC (čímž 1. "uhne" l.22 a 2. "podívá se" co nejblíže Staroměstskému náměstí) - Malostranské nám. - Helichova - Újezd - ND - NT - Lazarská - Vodičkova - Václavské nám. - Jindřišská - Masarykovo nádr. - Nám. republiky - Dlouhá třída - Čechův most - Právnická fakulta DC (nevýhodou je, že 2x vede přes naprosto totožnou zastávku) - Malostranská ZC (je otázka zda stanicování na cestě ke konečné přes Praž. hrad v totožné zastávce jako pravidelná linka pro tento směr je výhoda či nevýhoda) - Král. letohrádek ZC - Praž. hrad ZC - Voz. Střešovice
c) Voz. Střešovice - Pr. hrad DC - Král. letohrádek DC - Právnická fakulta DC (čímž 1. "uhne" l.22 a 2. "podívá se" co nejblíže Staroměstskému náměstí) - Malostranské nám. - Helichova - Újezd - ND - NT - Lazarská - Vodičkova - Václavské nám. - Jindřišská - Masarykovo nádr. - Nám. republiky - Dlouhá třída - Čechův most - Malostranská DC - Právnická fakulta ZC - Král. letohrádek ZC - Praž. hrad ZC - Voz. Střešovice
A další rok by mohla třeba vést opačně (čímž by byl zážitek z lichého a sudého roku odlišný):
a) Voz. Střešovice - Pr. hrad DC - Král. letohrádek DC - Čechův most - Dlouhá třída - Nám. republiky - Masarykovo nádr. - Jindřišská - Václavské nám. - Vodičkova - Lazarská - NT - ND - Újezd - Helichova - Malostranské nám. - Právnická fakulta ZC (čímž 1. "uhne" l.22 a 2. "podívá se" co nejblíže Staroměstskému náměstí) - Král. letohrádek ZC - Praž. hrad ZC - Voz. Střešovice
b) Voz. Střešovice - Pr. hrad DC - Král. letohrádek DC - Malostranská DC - Právnická fakulta ZC (čímž "se podívá" co nejblíže Staroměstskému náměstí) - Čechův most - Dlouhá třída - Nám. republiky - Masarykovo nádr. - Jindřišská - Václavské nám. - Vodičkova - Lazarská - NT - ND - Újezd - Helichova - Malostranské nám. - Právnická fakulta ZC (čímž "uhne" l.22, ale jede podruhé přes totožnou zastávku) - Král. letohrádek ZC - Praž. hrad ZC - Voz. Střešovice
c) Voz. Střešovice - Pr. hrad DC - Král. letohrádek DC - Právnická fakulta DC - Malostranská ZC - Čechův most - Dlouhá třída - Nám. republiky - Masarykovo nádr. - Jindřišská - Václavské nám. - Vodičkova - Lazarská - NT - ND - Újezd - Helichova - Malostranské nám. - Právnická fakulta ZC (čímž 1. "uhne" l.22 a 2. "podívá se" co nejblíže Staroměstskému náměstí) - Král. letohrádek ZC - Praž. hrad ZC - Voz. Střešovice
Re: Preference / antipreference MHD
Ano. 91 se možná někomu líbí, ale hlavně na zatížených úsecích likvidují účel, pro který tramvaje v Praze historicky jezdí.pawel píše:ach jo, škoda. mimochodem, historické tramky mě poslední dobou celkem štvou. ono chytit před sebe na 22 v ranní špíčce v úseku brusnice-MA vyjíždějící "starou tramvaj" je celkem peklo. zdržení v řádu minut, další pořadí na kufru. tohle se mi během měsíce ranního dojíždění do centra stalo už dvakrát. a o víkendu to v případě 91 také není med. skoro bych byl pro, dovolit v Pdš jen výjezd historických tramvají typu T, které tuto neplechu nedělají. je to zas o přístupu k tramvajové dopravě jako celku. bohužel ten současný je ve stylu "minuta sem, minuta tam, vždyť ono je to jedno". ale není. přesně tyhle minutky navíc vedou ke sjíždění a/nebo zbytečnému prodlužování jízdní doby.
ještě: falešné volno v přímém směru - a co? stejně se musí zastavit v případě jízdy 91 odbočování aut z jelení/keplerovy do u brusnice. pravda, vozy jedoucí jako 25 zc by pak stály zbytečně. ale vzhledem k tomu, že k této situaci dojde max. několikrát za den (91+zátahy 22 z centra - vs. 480x 22 směr BH), je to podle mě zanedbatelné.
Re: Preference / antipreference MHD
Toho se není třeba bát. Od vzdáleného přihlašováku se signalizace připraví (především se vypnou chodci přes koleje). Dle EOV se pak provede jen poslední úkon a dovybere se volno tramvaje do příslušného směru.Brejšín píše:No obávám se, že u Brusnice ZC se stím nic neudělá. Neb přihlašovák musí být přece až za ovladačem EOV, aby náhodou linka 91 nevybírala falešné volno v přímém směru. I když asi vychází 480 čekajících spojů linky 22 na 1 nečekající do obočky linky 91 .