Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 05.6.2012 12:24

Tak ty obvody maj tu výhodu, že např. u sola nemusíš čekat až překoná vzdálenost zvíci 15T a milostivě odblokuje. Teda pokud fungujou. Na druhou stranu nevím jak je to přesně dělaný, ale ty busy to blokujou jen někde. A jsou to ty samý provařený místa. Takže asi chyba montáže. Nebo busu? Nejsem si jist, ale mám za to, že to dělají jen kloubusy a jen některý. Ale značku nevim, zezadu mi přijdou všecky stejný (a co, autobusáci taky nerozeznaj klasiku od suchoje 8-) :lol: ).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 05.6.2012 10:37

Spolehlivost zemních blokovacích obvodů (nebo jak se to jmenuje) je samostatná otázka odlišná od našeho právního sporu.:)
Určitě je pravda, že trvalé bloky vznikají kvůli jízdě IAD nebo BUS přes ty obvody. A nechápu, proč je tam cpou, když je neumí vyladit tak, aby na auta nereagovaly. Podle mne by bylo lepší dělat ROV a blokovací kontakty nechat na troleji. Aspoň tam, kde je jasné, že po kolejích budou jezdit i auta. A to je Čechův most, ale i Národní divadlo nebo Lazarská. A zrovna u Divadla od Karlových lázní je výstup z 15T na výhybku vyloženě o život a jednou se tam něco stane.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 05.6.2012 7:38

MM-Mikulovsky píše:Brejšín: 100% souhlas - a proto když nevím (nejsem nijak oficiálně seznámen), tak si to logicky domyslím = když zadní čelo předchozího vlaku je za srdcovkou ROV
Pořád nesouhlasím: Podle D1/2 nemá být předchozí vlak za srdcovkou výhybky, ale mimo obvod výhybky. A když vím, že obvod výhybky nekončí srdcovkou, ale končí zařízením pro odblokování výhybky, tak si logicky domyslím, že musím počkat, až toto zařízení vykoná svou činnnost, tedy odblokuje výhybku.
Brejšín: Nemusím tedy hledat, kde to zázračné místo je, stačí počkat, až se zázračné místo projeví samo.

Pochopitelně když je předchozí tram daleko a výhybka neodblokovala, tak je to trvale zablokovaná výhybka, ale to je něco jiného.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 04.6.2012 21:20

willyjeff píše:Na velké křižovatce u metra Kobylisy je taky zrušená preference? Nabíral sem tam i 2 minuty.

PS : příště natočím funkčnost SSZ při odbočení na Hládkov. V době točení videa, sem měl už S<150Sec a hádejte proč :) http://www.youtube.com/watch?v=BOYt8LqR2Gw
Na Kobylisích už preference nejspíš opět běží. Ale jen jsem se tam otočil, snad to někdo potvrdí. Současně bylo mírně doladěno SSZ Střelničná - Opálkova. Mělo by dříve padat, hlavně ve vložené fázi, ideálně do jízdy. Pokud ale jdou dlouzí chodci, kteří se nedají krátit, tramvaj může i zastavit.

Odbočení z Malovanky na Hládkov natočte. Já to udělal už někdy před dvěma měsíci. A zatím se nic nestalo. Každopádně tohle bychom při delším úsilí asi uměli prosadit.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.6.2012 19:42

Brejšín: 100% souhlas - a proto když nevím (nejsem nijak oficiálně seznámen), tak si to logicky domyslím = když zadní čelo předchozího vlaku je za srdcovkou ROV (v případě rozjezdových splítek na srovnatelnou vzdálenost od špiček jazyků či přestavníku), tak považuji obvody za opuštěné, ale v praxi čekám ještě chvíli, páč (jak si popsal) v některých případech "mají ROV dlouhé vedení" = skutečnost, že obvody mají volné, jim dojde s výrazným zpožděním. Navíc osobně mám podezření, že tzv. trvalý blok nastává u ROV často právě tím, že do jejich obvodu najede vlak dříve než ona odblokuje po tom předchozím (případně po zablokování díky zaznamenání přejetí kontaktů BUSem či IAD).

Jinak k "duchařině ROV" - v takové Olomouci dokonce nemají označen ani začátek jejich obvodů = nemají vyvěšeny návěsti "Přijímač radiového signálu". Řidiči si prý polohu kontaktů musí pamatovat, ale ovšem když v celé síti mají jen pár výhybek = méně než je na trase naší l.6 - jedné z nejkratších pražských linek, tak je to úplně o něčem jiném.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 04.6.2012 14:34

řidič neví kde je to zázračné místo = čelo vlaku mimo výhybku
Díky absolutní duchařině jakou ROV jsou to ani řidič nemůže předpokládat neb jednou to odblokuje když je zadním čelem nad srdcovkou, jindy stihne přejet celý Čechův most a po vyhlášení zastávky "Právnická fakulta" zjevně opustí prostor................

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 04.6.2012 9:23

MM-Mikulovsky píše:
Brejšín píše:...Předpisy snad už nepláčou, už se nemusí čekat na odblokování. Jen na opuštění výhybky vlakem.
Pravda - D1/2 §35 odst. 15:
Jízda vlaku pantografem přes návěst „Pracovní trolejový kontakt“ nebo „Pracovní trolejový kontakt mimo provoz“ a čelem vlaku přes návěst „Přijímač rádiového signálu“ nebo „Rádiové ovládání výhybky mimo provoz“ je dovolena pouze tehdy, nenachází-li se v obvodu dálkově ovládané výhybky žádný vlak.
Nepravda - D1/2 §35 odst. 13: Obvod výhybky končí zařízením pro odblokování výhybky.
Jó, kdyby bylo napsáno: nenachází-li se v prostoru výhybky...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 04.6.2012 3:46

Brejšín píše:Předpisy snad už nepláčou, už se nemusí čekat na odblokování. Jen na opuštění výhybky vlakem.
Bohužel stále pláčou, chceš-li to projet, neboť čočky se překlopí cca v 1/2 2. vozu (takže ani za solem i když vjedeš do bloku se to stihnout legálně nedá). A bohužel nejen tady.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.6.2012 20:59

Brejšín píše:...Předpisy snad už nepláčou, už se nemusí čekat na odblokování. Jen na opuštění výhybky vlakem.
Pravda - D1/2 §35 odst. 15:
Jízda vlaku pantografem přes návěst „Pracovní trolejový kontakt“ nebo „Pracovní trolejový kontakt mimo provoz“ a čelem vlaku přes návěst „Přijímač rádiového signálu“ nebo „Rádiové ovládání výhybky mimo provoz“ je dovolena pouze tehdy, nenachází-li se v obvodu dálkově ovládané výhybky žádný vlak.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 03.6.2012 19:09

To je masakr prohlásit po dvou letech problémů, že na Prašném mostě projedou dva vlaky v tomto odbočení. Nicméně asi ještě větší masakr nastane od zítřka na Nábreží kpt. Jaroše. Ten pevný program je moc user frendly. :oops:
Předpisy snad už nepláčou, už se nemusí čekat na odblokování. Jen na opuštění výhybky vlakem.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 03.6.2012 16:24

Grossák píše:Myslím, že na Prašném mostě běhá v běžném provozu program, kde je volno vpravo od Hradčanské výrazně delší než 5 sekund, takže tam se nacpat dá. Do 5 sekund to nejde, ani kdybych jel prvnímu na spřáhle.
Nedá. Než odblokuje vexle, jsou čočky fuč.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MOp » 03.6.2012 12:24

Samozrejme byl myslen Prasny most. Delka volna v tomto pripade nehrala nikdy roli.. :-)

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 03.6.2012 12:21

Myslím, že na Prašném mostě běhá v běžném provozu program, kde je volno vpravo od Hradčanské výrazně delší než 5 sekund, takže tam se nacpat dá. Do 5 sekund to nejde, ani kdybych jel prvnímu na spřáhle.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 03.6.2012 12:18

MOp píše:Prujezd dvou vlaku umi jen Vokovice, posledni dobou vzhledem k mnozicim se kontrolam jiz ale neaplikují..
Průjezd dvou vlaků umí spousta křižovatek. :)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 03.6.2012 12:16

K Prašnému mostu. Pokud na světlech čeká nějaká tramvaj, tak ani nevjíždím do těch esíček a zůstávám stát dole pod staveništěm, jak najíždí IAD na koleje. Nechci blokovat průjezd autobusů a IAD.

Odpovědět