Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 18.4.2012 8:02

Karotka: Tak aby ve výsledku se přes SJM nejezdilo lépe bez světel a řízení PČR :lol: Palmovka je zářným příkladem, že i ze silným provozem IAD se dá vypnout SSZ.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Dnešní I.P.P.

Příspěvek od Karotka » 17.4.2012 23:19

Dnes cca v půl jedenácté dopoledne na Slintáči semafory svorně zhasnuty, četnictvo nikde v dohledu. Vezl jsem se tudy směrem vzhůru, spodní přejezd překonán poměrně hladce, horní s trochou poskakování na místě (zrychlovač to naštěstí přežil). Kupodivu ale celková doba čekání snad byla menší než běžný cyklus :shock:

Jinak na témže místě se občas stává, že SSZ prodlouží fázi pro GK na SJM ve chvíli, kdy je odněkud slyšet siréna, ale samotnou křižovatkou přitom nic takového neprojíždí. Funguje detekce takhle na dálku, nebo je to jen shoda okolností?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 14.4.2012 0:05

JaHu píše:Technicky vzato je hrana přechodu blíž k okraji jízdního pruhu, ale alespoň ten pruh nijak nezúžuje (jako na jiných místech).
Skoro bych se vsadil, že brzy můžem očekávat DC auto ve sloupu SSZ. A chodec není ve směru DC ničím chráněn, stoje a čekaje na červenou.
Nechápu proč se zkracuje přechod, když jsou tam světla, která kvůlivá provozu TRAM stejně musí být v provozu stále. Krom toho je vhodné DC auta blokovat zde, aby na kolejích nepřekážely odjezdu tramvaje ze smyčky. Tedy osobně bych je blokoval dole u Klokočky a pouštěl jen co projede rozumně křižovatkama, ale s tím asi mnoho lidí nebude souhlasit.
BTW v tuto chvíli na mapy.cz na BH 4x T3 KT8 a 14T

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 13.4.2012 21:43

gabuliatko píše: Nové řešení se mi nelíbí vystrčení hrany přechodu do vozovky mi nepřijde bezpečné...
Na spoustě jiných míst se podobná úprava dělá - jednak kvůli zkrácení délky přechodu (momentálně velmi populární téma v Praze) a taky kvůli tomu, že chodec odsud líp vidí na přijíždějící auta a je lépe viděn řidiči přijíždějících aut. Technicky vzato je hrana přechodu blíž k okraji jízdního pruhu, ale alespoň ten pruh nijak nezúžuje (jako na jiných místech). Pouze se délka přechodu zkrátila o délku toho prostoru mezi obrubou a vnějším okrajem jízdního pruhu.
Jak jsem pochopil z příspěvku, není zde ještě namalované VDZ. Co mi na tomto SSZ po obnově bude nejvíc vadit, uvidíte, až tam bude VDZ (i když ta SDZ IP6 ve směru z centra a odsun přechodu dál od kolejí už cosi napovídá...).
gabuliatko píše:...Přechod se dá použít každých 5 minut, když jede tramvaj. Když tama jdou světla, tak to není o moc lepší.
5 minut na přejití nikdo čekat nebude. Obzvlášť pokud bude chtít stihnout tu tramvaj. Když nejdou světla, má tam chodec přednost. Když svítí, tak tam určitě nebyla (a nově rozhodně nebude) čekací doba na volno na přechodu 5 minut.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 13.4.2012 13:12

Karosák píše:Tak jest! Jen mi tam přijde dost user unfriendly to přechodné nevyznačení obou přechodů (starý/nový). Na nových stožárech sice značka IP06 je, ale bez reflexního rámu. To chápu, že bez něj, když tam bude SSZ, ale momentálně to ve změti stavby naprosto zapadá a na vozovce není jediný žlutý, ani bílý pruh zebry, takže je jedno, kde se rozhodnete přejít Karlovarskou, protože výchozí šance na přežití máte všude stejné. Čekal bych přenosnou IP06 s reflexním rámem a žlutou samolepící zebru ( i kdyby se za těch pár dní shrnula). No a pak je vtípek při vyjíždění z vnitřní, když leč hodný řidič IAD pouští, avšak stojí na kolejích a pak dělá držky, když jeho zdrvořilé gesto z technických důvodů odmítnu :D
Nové řešení se mi nelíbí, vystrčení hrany přechodu do vozovky mi nepřijde bezpečné. Přechod se dá použít každých 5 minut, když jede tramvaj. Když tama jdou světla, tak to není o moc lepší.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 13.4.2012 11:24

Tak jest! Jen mi tam přijde dost user unfriendly to přechodné nevyznačení obou přechodů (starý/nový). Na nových stožárech sice značka IP06 je, ale bez reflexního rámu. To chápu, že bez něj, když tam bude SSZ, ale momentálně to ve změti stavby naprosto zapadá a na vozovce není jediný žlutý, ani bílý pruh zebry, takže je jedno, kde se rozhodnete přejít Karlovarskou, protože výchozí šance na přežití máte všude stejné. Čekal bych přenosnou IP06 s reflexním rámem a žlutou samolepící zebru ( i kdyby se za těch pár dní shrnula). No a pak je vtípek při vyjíždění z vnitřní, když leč hodný řidič IAD pouští, avšak stojí na kolejích a pak dělá držky, když jeho zdrvořilé gesto z technických důvodů odmítnu :D

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 13.4.2012 11:11

BH odpojeno a odvezeno staré SSZ

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 12.4.2012 22:50

Jojo, kolem 17. hodiny tam byla tma =P~

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 12.4.2012 18:50

Dle radia IPP úplně vypnutné. Co je na tom pravdy?

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 12.4.2012 18:48

IPP opět nejde projet najednou. Horní a dolní čočky pouští samostatně.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 11.4.2012 22:53

Když jedou hasiči, tak magistrála od Muzea dostane zelenou, zatímco teď měla červenou a to dost dlouhou. Jak jsem psal, od Karláku měli zelenou jen auta, a když dostali červenou, dostali volno od Karláku jen tramvaje. Neříkejte mi, že to hasiči takto rozhodí (zase když si vzpomenu, jak jsou v Praze naprogramované SSZ, nebylo by se čemu divit).

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 7001 » 11.4.2012 20:56

Já jsem tam jezdil celé dopoledne a křižovatka šlapala jak má. Spíš bych to viděl taky na ty hasiče.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 11.4.2012 18:34

Možná vyjížděli hasiči. Ostatně co to tam je za děsněj program, že se to pak rovná půl dne?

jaluh
Uživatel
Příspěvky: 354
Registrován: 29.4.2006 20:34
Bydliště: na vesnici, vedle HK a nyní i Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od jaluh » 11.4.2012 14:02

Láďa píše:Opět musím "pochválit" SSZ na IPP. Dolní čočky - zastávka zc = doba jízdy 5 minut.
Mezi 10 a 11 hod jsem tam tudy jel dolů i nahoru a oba průjezdy bez problémů...

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 11.4.2012 13:57

Opět musím "pochválit" SSZ na IPP. Dolní čočky - zastávka zc = doba jízdy 5 minut. Dolní semafor dal zelenou autům od Karláku, tramvaje měly stůj. Když dostali auta červenou, tramvajím padlo volno. Dále horní semafor má neúměrně dlouhou zelenou pro auta od Karláku, doba trvání se rovná zelené + volnu pro tram na dolní křižovatce + něco navíc. Pak Legerka a pak až ty tramvaje na chvilku, aby se neřeklo.
Naposledy upravil(a) Láďa dne 11.4.2012 17:08, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět