Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 25.11.2011 9:04

SSZ Československého exilu x Generála Šišky stále bez preference tramvají. Běží tam pevný cyklus popsaný o několik příspěvků zpátky. :-(

EDIT: V 9.11 hlášeno na dispečink, v 9.51 na místě Eltodo vrtající se v řadiči a v 10.11 Eltodo dozoruje funkční preferenci! Tedy klobouk dolů! Takto si představuji spolupráci mezi všemi složkami zúčastněnými na řešení problému!

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 25.11.2011 8:00

Nechci aby to z mé strany působilo nějak arogantně, jen pouze podotýkám. Možná jsem to v mém příspěvku měl více zdůraznit. Já to možná tak hezky vysvětlit neumím, proto raději odkážu na Martina Šubrta a jeho blog, on tam ty vazby veřejnost - odborník - politik má pěkně vysvětlené.
Tedy - četl jsi to pořádně, co jsem psal? Píšu o politikovi, který rozhoduje na základě studií dborníků a zodpovídá se veřejnosti. Nepíšu o žádném všemocném superodborníkovi, co si prosazuje svoje vize. A ÚHA + ÚDI nebo něco podobného, je jedno jak to nazvem, důležité je co to bude dělat, je nutný kvůli celkové koncepci. Aby se právě nezačínalo od toho prostředka a nevznikaly nefunkční paskvily.
Jestli v odborné studii vychází, že magistrála je nejlepší řešení, tak je to tendenčně zadaná nebo zpracovaná studie. Nevěřím tomu, že nejlepším řešením je dálnice prostředkem města. Nemůže být. Nejlevnějším, případně nejméně voličonasertivním možná.
---------------------------
Jinak SSZ na Strašnické v provozu i v noci. Od Průběžné padá do jízdy, od Primasky problém - přijedeš, navolíš, padne, uteče. Čeká cca 20sec. Vzhledem k tomu, že je tam KB a pokud se nepřijede pozdě, nebo 20sec je tak akorát aby několik lidí vystoupilo a zavřeli se dveře, tak to uteče před nosem zcela bezpečně. Další zcela zbytečný 24hod provoz. Po Brusnici (kde je mmch díky KB pro zatahující do VO stejný problém s utíkáním) a Korytech máme další zbytečnost. To jsou na to nějaké normy, nebo co? Případně kolik se tam v noci stalo nehod, že je nutné aby to běhalo furt? Navíc ta Brusnice zas tak perfektně do jízdy nepadá a Koryta DC, která nejdřív ukážou že umí šipku doleva a pak teprv čočky rovně nemá smysl zmiňovat.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Marek B. » 25.11.2011 0:26

Bobik píše:Vím že je to problém. Proto zatím marně čekám na politika "s gulema" co do toho konečně řízne a řekne že IAD v centru ne, protože to je blbost, budem posilovat MHD tak a tak. Takovýho co udělá průvan, pozve odborníky, obnoví ÚDI a Hlavního architekta a jiné potřebné instituce, nechá si vypracovat studie co a jak nejlépe, vysvětlí lidem proč a jak a co jim to přinese a začne to transparentně a hlavně koncepčně budovat.
Snad toho nechci zas tak moc, ne? #-o
A co když v odborných studiích vychází, že nejlepší je magistrálu zachovat ve stávající podobě? Jako posledně ÚRM? :shock: Problém vysokého počtu jízd aut do centra je třeba začít řešit na konci tohoto procesu a tím je parkovací místo, nikoliv uprostřed, tedy škrtit komunikace, ale možnost parkovat nechat. A návrat k ÚHA nechci. Nevidím jediný důvod k tomu, aby jeden člověk rozhodoval o urbanismu města. Spíš bych to osobně viděl na návrat k něčemu jako Státní Regulační Komisi pro hl. m. Prahu působící v rámci ÚRMu. Studie co a jak nejlépe budou vždy nějak subjektivně zabarvené. To politické rozhodnutí tam vždy prostě bude přítomno, i dyž se mi to často nelíbí. Jinak vzniká diktatura odborníků. Politik není jen od toho, aby propagoval to, co úředníci na ÚRMu vymyslí, ale aby se na to podíval ze širší perspektivy a kdyžtak navrhl něco neodborného či to potopil. Od toho je volen.

Je hrozně hezké kritizovat velké množství peněz vydávané na budování automobilové infrastruktury a zhlížet se ve srovnatelných městech jako Vídeň nebo Mnichov, ale zapomínáte na jedno. V těchto městech je již základní komunikační síť rychlých sběrných komunikací vybudována, a to často díky dřívější výstavbě daleko brutálněji - a tedy levněji - než v Praze, kde to budujeme (naštěstí) až v 21. století a tedy mnohem šetrněji, ale také mnohem dráže (pod zemí).

Toto nemá být chvála aut ve městě, pouze naznačení, že problém není tak černobílý, jak se zdá.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 24.11.2011 19:14

tak jak to vypadá v praxi? :)
AyA píše:Rekonstrukce SSZ 2.029 a 2.047 (Pavláky) dokončena.
Ode dneška v provozu

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 24.11.2011 13:30

Bobik píše:Proto zatím marně čekám na politika "s gulema" co do toho konečně řízne...
V První části čekáme na hrdinu, on nepřichází a ta Druhá je jenom o něm :lol:
Kdo by nevěděl, tak zde si možno doplnit vzdělání http://www.youtube.com/watch?v=hUJLfsm2lnI Sorry za OT

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 24.11.2011 2:14

Vím že je to problém. Proto zatím marně čekám na politika "s gulema" co do toho konečně řízne a řekne že IAD v centru ne, protože to je blbost, budem posilovat MHD tak a tak. Takovýho co udělá průvan, pozve odborníky, obnoví ÚDI a Hlavního architekta a jiné potřebné instituce, nechá si vypracovat studie co a jak nejlépe, vysvětlí lidem proč a jak a co jim to přinese a začne to transparentně a hlavně koncepčně budovat.
Snad toho nechci zas tak moc, ne? #-o

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.11.2011 22:29

Bobik píše:Aha, já měl za to, že ji chceme tlumit už dávno..... Jo pardón, to jsem asi nepochopil to byly jen takový řečičky,... převolební,... zřejmě.... :?
Zkuste se na to zeptat. Faktem je, že není snadné výkony magistrály nahradit. Souběžné metro je přetížené. Zátěž se může projevit na souběžných komunikacích. Nebo se smíříme s tím, že se prostě vykoná méně přepravních výkonů, což však nejsou jen pozitiva. Zatím bohužel nikdo neřekl, co s tím. Například Praha 4 chce příští rok magistrálu začít tlumit. Ale netuším, jak bude obsluhovat svojí pankráckou pláň, kterou skvěle napojila právě na magistrálu, namísto aby podpořila tramvaj Pražského povstání - Budějovická - Dvorce.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 23.11.2011 18:07

XSC: Přesně tak, je to jen oddalovací taktika, jakou v Praze známe. Dráty tam byly dřív než většina těch domů. Dejme tomu, že by se tedy připravila studie systému spodního vedení, která by se nějak vypořádala se všemi komplikacemi technickými i organizačními, a přišla by námitka jiná, atd.
To taky někdo protlačil, že trasa metra D je celá špatná, protože ji naplánoval socialistický plánovač, a musí to být lehké a vést jinudy. Tak se 5 let analyzovalo již analyzované, tlačilo se na to aby 1+1 bylo 4, a teprve až se začlo stavět nepotřebné A, tlak ustal a výsledek analýz je téměř to samé co už před 10 lety bylo hotovo. A tam kupodivu také přišli na to, že vrchní vedení je výhodnější, čímpak to asi bude... :)
Václavák prostě nemá problém technický, ale politický.
P.S. Problém drátů se jednoduše vyřeší sám, až budou široce rozšířené elektromobily a vynalezeny superakumulátory. Dráty pak zmizí samy od sebe, díky prosté ekonomice. Bude levnější vozit aku než věšet a udržovat dráty v celé trase.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 23.11.2011 17:42

Hlavně si myslím, že je to zbytečné. Nemám pocit, že by 80 let na VN to vedení nějak vadilo. To je jen pseudoargumet, proč to nejde.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 23.11.2011 17:32

Tenhle pokrok už se v Praze zkoušel, a to na místě, kde by ty dráty opravdu hyzdily. Nějak to skončilo na náročné a drahé údržbě. Obávám se že náročnost ani spolehlivost i po tom století stále není srovnatelná s vrchním vedením. Máme na to?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Absolut » 23.11.2011 16:43

V situaci kdy máme hromadu morálně zastaralých vysokopodlažních vozů bude jistě zapotřebí nakupovat nové vozy a po odzkoušení případného systému jej lze prostě zadat do výroby pro nějakou zrovna aktuální sérii dodávaných tramvají v počtu klidně třeba 100 ks.

Mimochodem, každý pokrok začíná prototypem nebo demolinkou. A některé snahy o pokrok tím i skončily.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 23.11.2011 15:33

Klacek do koulí je magická procedura, která zdarma nainstaluje spodní sběrač do všech pražských tramvají, aby ta trať měl praktický smysl a ne jen sloužit jako showroom pro 20 speciálních vozů, nebo kolik by jich bylo třeba na jednu demolinku.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 23.11.2011 15:11

=D> :smt043 ...to mě fakt zničilo. Děkuji a bohužel je to pravda :lol:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Absolut » 23.11.2011 12:15

Starosta Prahy 1 by měl podstoupit léčbu ve 3 krocích.
1) Klackem do koulí
2) Výlet do Remeše nebo Bordeaux
3) Klackem do koulí

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kruťák » 23.11.2011 10:45

V pořádku :) Ještě bych rád poupravil i sebe: Výrok o hyzdících trolejích přednesl starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký jako stanovisko radnice Prahy 1. Jakou má vůbec váhu se uvidí příští rok, až se budou vydávat povolení k různým stavbám, které by případnou TT mohly zazdít (jako např. podzemní garáže). Ale to už jsem utekl od tématu preference, pardon...

Odpovědět