OK, fakta:willyjeff píše: 6 pokusů na lince 5. Z těch 6 průjezdů jsem "stál" (tedy nestál) na světlech jen 1x a to proto, že mi to už shodila z centra jedoucí souprava a já teprv míjel SSZ Kostelní. Stačilo jen jet cca 25 km/h a ani jsem nemusel stavět, SSZ na nábřeží mi padlo do jízdy. V těch zbylých 5 průjezdech jsem ani jednou nestál na žádné z obou SSZ a to nastaly různé situace, že jsem jel úplně sám nebo za jednou soupravou nebo jsme se na SSZ míjeli. A mluvíme o časovém rozpětí mezi 7 - 14h v pracovní den.
1) Minimální délka stůj pro TRAM dc v současném stavu je 38 sekund. Pokud Vám volno uteklo tak, že jste se přihlásil těsně po odhlášení protijedoucího vlaku, tak jste se musel ŘÍTIT od Kostelní na SPK průměrnou rychlostí cca 12 km/h, aby jste projel plynule. Ne cca 25 km/h. (Jedině že by tam někdo dal dočasně jiný program, o čemž pochybuji.)
2) 5 x plynule ze 6 průjezdů je opravdu možné. Někdo má smůlu, někdo zase štěstí. Dosti to ovlivní náhled na věc. Já zde sondoval na 60 vlacích a 35 % bylo zdržených. To je trochu větší vzorek. Existuje další měření, které je ještě o něco horší. Nevím, na jakém vzorku.
3) Jízdní doby jsou průkazně mírně větší než před reko trati a reko SSZ, tudíž za desítky milionů korun se v tomto ohledu neuspělo.
Ke všemu přitom říkám zatím. SPK je v provizorním režimu bez detekce vozidel a jistě si ještě něčím projde. Buďme rádi za to, co tam teď je, ale do trvalého režimu je to blbost. Co se Kostelní týče, ta je opět na blikačku, frčí to přes ní tedy dobře, ale myslím, že to není správné konečné řešení (na rozdíl od blikačky na Strossu).