Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
JJ, je tam kontakt u blikajícího semaforu přes velvyslanectvím.
Čekalo to jak zběsilé, já 2 min na Hradčanskou a na hlavní marně na stůj 1,15,8,25... Prostě vláček ze Štrossu :]
Čekalo to jak zběsilé, já 2 min na Hradčanskou a na hlavní marně na stůj 1,15,8,25... Prostě vláček ze Štrossu :]
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Dnes na me 3x ze 3 prujezdu "cekalo" volno z Badeniho vlevo (pro 18 a 20). A jednou i pekne dlouho! Nahoda? Nebo se podarilo doplnit neco jako vzdaleny prihlasovak od Chotkovych sadu? Pozoroval to jeste nekdo?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
brejšín: Tak dnes dopoledne to SSZ fungovalo tak, že dole stůj padlo až po padnutí volna nahoře a to končilo cca 10 vteřin po konci dolního volna.
Teď jsem si uvědomil - před cca 2 měsíci (co jsi tam měl jezdit ty) tu na TF byly stížnosti na celkovou nekoordinovanost oněch dvou SSZ a poté se to prý zlepšilo
Ovšem navíc zrovna po mém dnešním zkoumání se v tom dolním SSZ (jeho řídícím systému) hrabal nějaký technik a na moment to dolní SSZ i zcela vypl - tak uvidíme co to bude dělat dál.
Teď jsem si uvědomil - před cca 2 měsíci (co jsi tam měl jezdit ty) tu na TF byly stížnosti na celkovou nekoordinovanost oněch dvou SSZ a poté se to prý zlepšilo
Ovšem navíc zrovna po mém dnešním zkoumání se v tom dolním SSZ (jeho řídícím systému) hrabal nějaký technik a na moment to dolní SSZ i zcela vypl - tak uvidíme co to bude dělat dál.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
brejšín: Jezdím tam dost málo netroufal jsem si dělat podrobný rozbor, ale zejtra se tam budu vyskytovat - dávám si za úkol jej konečně udělat (respektive překontrolovat tebou právě přednesený). Je-li skutečnost jak uvádíš = v úpravě máš 100% pravdu!
Re: Preference / antipreference MHD
Tato myšlenka má tři zásadní vady:MM-Mikulovsky píše:geregory: Obecně skutečně blikání výzvového návěstidla z pohledu bezpečnosti je důležitější při varování na padnutí "STŮJ", ale zrovna na dolním SSZ na IPP od Štěpánské naprosto nechybí - páč nic kolizního hned po začátku signálu STŮJ nedosne volno. Naopak protijedoucí TRAM DC mají své volno ještě notnou chvíli.
Osobně bych klidně prosazoval prodloužení volna ZC, ale chápu, že lepší je aby TRAM stály před dvojtou křižovatkou než v jejím středu a případně svou zadní částí blokovaly část křížení s IAD.
1) nesmíš mít žádného kokota ve voze
2) první stupeň nouzové brzdy by nesměl být považován za provozní prostředek zastavení před SSZ
2) to stůj by nemuselo padat 40 metrů před 50 km/h jedoucí naloženou tramvají v okamžik, když ještě na horních čočkách nepadlo na volno a po jeho padnutí tam ještě 8 vteřin svítí. (ale hold ty jak čůrák dole brzdíš i když by jsi to bezpečně projel i s horníma čočkama rychlostí 30 km/h(poznámka v poznámce, poslední dva měsíce jsem tam nejezdil, tak je možné, že už si toho někdo všiml a upravil ))
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
wj: moc tam nejezdím, ale z tvého popisu 100% souhlas
Jó, po mém někdejším zdejším stěžování na SSZ mezi Poliklinikou Modřany a U Libuškého potoka byla tato uvedena do skvělého (původního) stavu - pokud tu je někdo za nápravu odpovědný patří mu VELKÝ DÍK.
Jó, po mém někdejším zdejším stěžování na SSZ mezi Poliklinikou Modřany a U Libuškého potoka byla tato uvedena do skvělého (původního) stavu - pokud tu je někdo za nápravu odpovědný patří mu VELKÝ DÍK.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Mám tu jeden můj dojem k zamyšlení. Ve pátek linka 15 pětikolová a 4x mi padla červená před čumákem na SSZ Sokolovská x Na Břehu (mezi zastávkami Pol. Vysočany Nádr. Vysočany) a to jen z centra (do centra vše OK). V sobotu jsem zatahoval s linkou 24 a v 1 ráno mi opět tato křižovatka padla před čumákem. Širokodaleko žádný vůz. Myslím, že se tam muselo něco zle pokazit s preferencí, protože tohle se mi nikdy nestávalo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
geregory: Obecně skutečně blikání výzvového návěstidla z pohledu bezpečnosti je důležitější při varování na padnutí "STŮJ", ale zrovna na dolním SSZ na IPP od Štěpánské naprosto nechybí - páč nic kolizního hned po začátku signálu STŮJ nedosne volno. Naopak protijedoucí TRAM DC mají své volno ještě notnou chvíli.
Osobně bych klidně prosazoval prodloužení volna ZC, ale chápu, že lepší je aby TRAM stály před dvojtou křižovatkou než v jejím středu a případně svou zadní částí blokovaly část křížení s IAD.
Osobně bych klidně prosazoval prodloužení volna ZC, ale chápu, že lepší je aby TRAM stály před dvojtou křižovatkou než v jejím středu a případně svou zadní částí blokovaly část křížení s IAD.
Re: Preference / antipreference MHD
Kolegové, víte někdo, proč na I.P.Pavlova funguje výzvové návěstidlo jen před signálem Volno, ale před signálem Stůj ne ? Podle mě je více užitečné rozblikání před signálem Stůj než před Volno. Když to může fungovat na Karláku a Trojské, tak proč ne tady ? Hlavně odspodu, když auta mají zelenou a tramvaje Stůj.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
S tím zavedením X-26 kolem Rapidu si opět rýpnu do SSZ Ruská x Nad Primaskou, která jsou tam podle mě na h**o i za bílého dne, natož o víkendu. Zákon schválnosti funguje, takže co člověk chce vyjet z vedlejší, na hlavní ani kolo, ale jen mu to chce padnout, zastaví to proudy aut na hlavní, vypuštěný od Průběžné. Ještěže jsou v noci na blikačku. Ale onehdá jsem přijížděl IAD od Rapidu k tomuto SSZ a na prázdné ulici mi to padlo do jízdy. To mě nadzdvihlo, takže ještě než jsem přijel k příčné čáře jsem se otočil (ještě před plnou čárou, takže vše košer) a objel park po směru hodinových ručiček, napojil se na Ruskou a krásně na zelenou jsem po hlavní ujížděl k Bělocerkevské a auto co zprvu dobržďovalo za mnou tam ještě stálo. A teď mi ty kašpare úřední řekni, KOMU TIM PROSPĚJEŠ, CO?!
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, je to škoda. Nejspíš stačil nový software (detekce TRAM zde je). Proti blokování kolejí auty - na druhou stranu není tam již tak časté jako dříve - by zřejmě stačilo dosadit kameru, která by detekovala vzdutí.Petrpes píše:A ještě k té Černokostelce:
Kolikrát 11 vyjede ze smyčky a auta odbočující do Úvalské jsou až na kolejích.
Nicméně stojí a stojí, protože křižovatka s Úvalskou/Limuzskou vytrvale čeká na preferovanou 11 která stojí v autech.
Holt když je 100 metrů vedle sebe preference a X s pevným cyklem, vznikaj provozní zmetky.
Re: Preference / antipreference MHD
Ale takhle to tam padá pokaždé, ať už tam tramvaj je, nebo není. Nevím, jaký je mezičas TRAM/auta vlevo, ale předpokládám, že 3 sekundy. Těch 45 m tramvaj ujede padesátkou za 3,5 s. Auťák vyjíždějící v 1. sekundě zelené, tedy 3 s po stůj TRAM by tam měl být druhý, neznám ale přesně dispozici. Je to možná natěsno, ale takovou zkušenost z místa nemám. Ze svahu to logicky brzdí hůř, takže použití nouzové brzdy může být přibližně stejně účinné (i na cestující) jako maximální provozní brzda na rovině.
Jinak, podle popisu se jednalo o vloženou preferenční fázi, ve které se málokdy stane, že se potkají 2 tramvaje, je-li tam slabší provoz TRAM. Nevím, jak může být vložené volno nejvýše dlouhé, ale stává se, že maximum se právě ve speciálních fázích dělá malé, což znemožňuje (při klasické stavbě logiky) rozlišení, zda další tramvaj ještě volno stihne, nebo má být přihlášena do příštího cyklu. Stejné je to na zast. Mezi hřbitovy. Pro řidiče je v tu chvíli znamení, aby byl na pozoru, právě jiná TRAM, ať ve stejném, nebo ve druhém směru. Ona to přihlášení nemaže (pokud není závada s přeslechy), jen může být poslední, na kterou semafor ještě čeká.
Jinak, podle popisu se jednalo o vloženou preferenční fázi, ve které se málokdy stane, že se potkají 2 tramvaje, je-li tam slabší provoz TRAM. Nevím, jak může být vložené volno nejvýše dlouhé, ale stává se, že maximum se právě ve speciálních fázích dělá malé, což znemožňuje (při klasické stavbě logiky) rozlišení, zda další tramvaj ještě volno stihne, nebo má být přihlášena do příštího cyklu. Stejné je to na zast. Mezi hřbitovy. Pro řidiče je v tu chvíli znamení, aby byl na pozoru, právě jiná TRAM, ať ve stejném, nebo ve druhém směru. Ona to přihlášení nemaže (pokud není závada s přeslechy), jen může být poslední, na kterou semafor ještě čeká.
Re: Preference / antipreference MHD
Nevím, konkrétně Zelená.Grossák píše:Zanedbání vyklizovacích časů je nesmysl. Vzhledem k tomu, že tramvajová detekce má povahu pouze sdělovacího, nikoli zabezpečovacího zařízení, vyklizovací časy jsou uvažovány vždy bez ohledu na přítomnost vlaku. A jsou promítnuty do mezičasů.
Vyjíždím z Lotyšské ZC, na SSZ padá volno v mém směru a v zastávce Zelená DC zastavuje sólo dvojka, 100 metrů před SSZ se dvojka rozjiždí (říkám si, akorát to to vyjde i bez prodložení) 60 metrů před SSZ dvojka odhlašuje navolení v SSZ (jedu 50 km/h), 45 metrů před SSZ padá stůj, 30 metrů před SSZ aktivuji první stupeň nouzové brzdy neb v odbočovacím pruhu je zelená a vytuněné auto stojí jako první, okolo SSZ projíždím 5km/h a zastavuji 1 metr za SSZ (nikoli za stop čarou). Tak nevím jestli to bylo přesně podle pravidel provozu na pozemních komunikacích, správné techniky jízdy a nejlepšího vědomí a svědomí.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A ještě k té Černokostelce:
Kolikrát 11 vyjede ze smyčky a auta odbočující do Úvalské jsou až na kolejích.
Nicméně stojí a stojí, protože křižovatka s Úvalskou/Limuzskou vytrvale čeká na preferovanou 11 která stojí v autech.
Holt když je 100 metrů vedle sebe preference a X s pevným cyklem, vznikaj provozní zmetky.
Kolikrát 11 vyjede ze smyčky a auta odbočující do Úvalské jsou až na kolejích.
Nicméně stojí a stojí, protože křižovatka s Úvalskou/Limuzskou vytrvale čeká na preferovanou 11 která stojí v autech.
Holt když je 100 metrů vedle sebe preference a X s pevným cyklem, vznikaj provozní zmetky.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Na Šárce už jsem dlouho nebyl, ale nelíbilo se mě to tam ani trochu:
- Stojím s 2O v nástupní, auta jezdí.
- Autům padne červená na křižovatce Libocká x Evropská.
- Na světlech přes oboje koleje je stále ZELENÁ... proč???
- Auta porušujíc vyhlášku komplet zastaví výjezd ze smyčky.
- Tramvaj dostane volno!
- Já taky porušujíc vyhlášku najedu do aut, bo jinak bych tam stál do večera.
Nebo včera Černokostelecká:
- Cyklus je asi 70 sec, tak že někdy padne na stůj v 10 sec před odjezdem.
- Auta dostanou volno stejně až po pevném volnu pro bus 155, který stejně kolikrát do zastávky vůbec nezajíždí.
- Jako by nemohlo badat volno vždy v xx.00 a bus jen na výzvu? Zbytečně to prodlužuje fáze.
No a Želva je taky povedená:
- Před 11 jede vždy vláček 26 a 19.
- Dostat se do křižovatky hned za odbočující 19 se sice dá, ale na 95% už jsou auta jedoucí od O.Hřb. na kolejích.
- Tak si tam postojíme a když je možno se rozjet, jede 1O/16...
- Stojím s 2O v nástupní, auta jezdí.
- Autům padne červená na křižovatce Libocká x Evropská.
- Na světlech přes oboje koleje je stále ZELENÁ... proč???
- Auta porušujíc vyhlášku komplet zastaví výjezd ze smyčky.
- Tramvaj dostane volno!
- Já taky porušujíc vyhlášku najedu do aut, bo jinak bych tam stál do večera.
Nebo včera Černokostelecká:
- Cyklus je asi 70 sec, tak že někdy padne na stůj v 10 sec před odjezdem.
- Auta dostanou volno stejně až po pevném volnu pro bus 155, který stejně kolikrát do zastávky vůbec nezajíždí.
- Jako by nemohlo badat volno vždy v xx.00 a bus jen na výzvu? Zbytečně to prodlužuje fáze.
No a Želva je taky povedená:
- Před 11 jede vždy vláček 26 a 19.
- Dostat se do křižovatky hned za odbočující 19 se sice dá, ale na 95% už jsou auta jedoucí od O.Hřb. na kolejích.
- Tak si tam postojíme a když je možno se rozjet, jede 1O/16...