Ano, to je bohužel jasně zdůvodnitelný výsledek "preference" za peníze z EU. Detektor je prostě jinde než s ním počítá dopravní řešení a tramvaj preferenčně prodlužované volno nemůže nikdy stihnout. Na bočních vjezdech asi nejsou detektory, takže je tam tvrdá výzva.Láďa píše:Můj dlouhodobý postřeh. Křižovatka U Elektry x Poděbradská. Nevím, jak ten semafor jede, ale když se blíží tramvaj od Hloubětína, dostane stůj a auta z ulice U Elektry zelenou (i když tam žádná nejsou), chodci to samé. Vypozorováno zejména o víkendech, u spoje s odjezdem ze zastávky U Elektry dc v 5:54.
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference / antipreference MHD
Re: Preference / antipreference MHD
Na úvod: řadič křižovatky nemůže využívat zařízení sdělovací povahy (detektor) na generování takového bezpečnostního prvku jako je mezičas. Ten musí být vždy jasně dodržen. Je to základní pevné pravidlo, podle kterého řadič jede. Má jasně zadáno, které volno může s jakým minimálním odstupem po každém jiném volnu začít.von Špilberk píše:Nebylo by lepší, kdyby ty časy nebyly pevné, ale kdyby křižovatka registrovala přítomnost a průjezd tramvaje? Jako při blokování výhybek: tramvaj na kontaktu = držím červenou, tramvaj za kontaktem = hodím zelenou.Grossák píše: Zda je v křižovatce tramvaj prakticky nehraje roli. Řadič musí dodržet mezičas tak jako tak.
Teoreticky je možné tento odstup vlastním programem v reálném čase prodloužit. Tak jo. Budeme tedy projektovat. Doplníme kontakt. Ale jak zjistíte podle kontaktu, jestli je tramvaj ještě v křižovatce? Kontakt přece nepozná, jestli má tramvaj 15 metrů, nebo 31,5. Ale dobře. Vymyslíme tedy kameru. Bude detekovat obsazení definované plochy. Když tramvaj sjede z detekční plochy, řadič na to do 1 s zareaguje (pokud to bude Siemens do 2-3 sekund), spustí pro auta žlutočervenou, a následně zelenou. Když to sečtu, křižovatka naprosto zbytečně ztratila nejméně 3 sekundy. Během této doby už auta mohla najíždět. Když bude najížděcí dráha delší, bude ztráta ještě horší. Pokud bude videodetekce fungovat chybně, a víme všichni, že je to běžné (stín, světlo apod.), můžeme počítat se zajímavými výsledky. A to nepočítám zvýšené náklady na technologii, kabeláž, software. Vedle toho je užití hlavy, abych nenaboural do zdi, tím nejmenším. Nehledejme prosím problémy, kde nejsou.
Re: Preference / antipreference MHD
jenže jaksi 80% tramvajových vlaků je nad 30 metrů.
dále také vlak 1xT má asi o dvě třetiny rychlejší průjezd křižovatkou, díky tomu že výrazně rychlost omezující kolejovou konstrukci opustí ještě před samotným SSZ nebo na její úrovni.
Platí to, že je ještě projekční rychlost tramvají přes kolejové konstrukce 25 km/h?
Osobně chodím přes SSZ Podolská vodárna 3x týdně a ještě nikdy jsem tam za nafocené situace neviděl projet více jak 3 auta za tramvají ( i když jich tam stává i 10).
dále také vlak 1xT má asi o dvě třetiny rychlejší průjezd křižovatkou, díky tomu že výrazně rychlost omezující kolejovou konstrukci opustí ještě před samotným SSZ nebo na její úrovni.
Platí to, že je ještě projekční rychlost tramvají přes kolejové konstrukce 25 km/h?
Osobně chodím přes SSZ Podolská vodárna 3x týdně a ještě nikdy jsem tam za nafocené situace neviděl projet více jak 3 auta za tramvají ( i když jich tam stává i 10).
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Tam je nějakej šílenej pevnej cyklus, kterej holt vychází akorát na tram. Občas se mi podařilo tamtudy projet, ale musel jsem buď hodně kvaltovat, nebo se hodně flákat.
O zastávku dál je to to samý, než odstanicuješ, je tam stůj.
O zastávku dál je to to samý, než odstanicuješ, je tam stůj.
Re: Preference / antipreference MHD
Můj dlouhodobý postřeh. Křižovatka U Elektry x Poděbradská. Nevím, jak ten semafor jede, ale když se blíží tramvaj od Hloubětína, dostane stůj a auta z ulice U Elektry zelenou (i když tam žádná nejsou), chodci to samé. Vypozorováno zejména o víkendech, u spoje s odjezdem ze zastávky U Elektry dc v 5:54.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Nebylo by lepší, kdyby ty časy nebyly pevné, ale kdyby křižovatka registrovala přítomnost a průjezd tramvaje? Jako při blokování výhybek: tramvaj na kontaktu = držím červenou, tramvaj za kontaktem = hodím zelenou.Grossák píše: Zda je v křižovatce tramvaj prakticky nehraje roli. Řadič musí dodržet mezičas tak jako tak.
Re: Preference / antipreference MHD
Zda je v křižovatce tramvaj prakticky nehraje roli. Řadič musí dodržet mezičas tak jako tak.gabuliatko píše: A při tom zjistit zda tramvaj je v křižovatce je tak snadné ... (je tam kontakt, je znám čas průjezdu křižovatkou ...)
Re: Preference / antipreference MHD
Opravdu se divím, jaké voloviny jste schopni tady řešit. Stěžujte si. Pokud uspějete a něco se změní, bude to ke škodě všem, včetně těch odbočujících aut. Počítám, že fotka je pořízena v době 1. sekundy zelené. Pokud se v tento okamžik rozjedu autem, stačí, když pojedu zvolna. Krásně a plynule projedu za tramvají. Ano, jak někdo psal, pokud vystřelím s pocitem, že mám zelenou, tak je z toho rána. Stejně tak mohu přejet chodce, který je pomalejší, a tudíž nestihl přejít. Napálím to do auta, které uvízlo v křižovatce. Nebo třeba do auta, která zastavilo na zákazu zastavení. Skvělý přístup.Brejšín píše:co horozí u Vodárny.
Celkem nic, jen je trochu úchylný, že volno trvá 7 vteřin a 5 vteřin jej blokuje tramvaj. Jinak opravdu, ale opravdu nic.
Anebo budu používat hlavu. Zamyslím se nad tím, jestli to takhle není lepší. Jak už jsem psal, mezičasy jsou počítány na tramvaj délky 15 m. Když jede sólo (nebo když i souprava vyklidí rychleji), nebo když je odhlašovák pár metrů za stopčárou), auta a chodci mohou projíždět hned za ním. Když nejede sólo, stačí když zvolní a projedou také. Z hlediska bezpečnosti je zásadní, že tam vyklizující strčil čumák. Pro auta se počítá 5 m a autobus můžu mít klidně 18 m. Stejný princip. Už jsem také psal, že v Německu, kde mají tramvaje přes 50 metrů, se také počítá s 15 metry délky vlaku. A je to o tom, že na sebe všichni vzájemně počkají. Semafor má hlavně pomáhat, nikoli se stát nástrojem moci toho, kdo má zrovna zelenou.
Pokud budete počítat s tramvají 30 metrů, tak všichni budou čekat déle, protože hlavně na křižovatkách s kolejovou konstrukcí to znatelně natáhne cyklus. A ještě k délce onoho signálu vlevo. Minimální je zde, pokud mám správné podklady, 5 sekund. Maximální, prodlužovaná dle vozidel, 13 sekund. Samozřejmě když je preferenční nárok tramvaje, může být tento signál krácen na minimum, ale neznamená to, i dle fotky, že neprojede nikdo.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Musím vás zklamat ohledně Koh - i - nooru. Včera jsem tam jel v půl dvanácté večer a křižovatka svítila...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Většinou je nějaký důvod, proč se nové SSZ objeví v tzv. plánu výstavby na další rok, dva, tři. Chce ho někdo z městské části, v nějakém posouzení účelnosti to místo vyjde jako vhodné apod. Jak se do toho plánu výstavby dostane, začne běžet proces, kdy se zpracuje dopravní studie atd. Většinou to jde celkem automaticky. Pak ta studie, případně už dopravní řešení přijde k připomínkám dotčeným úřadům, na nichž už mohou být jiní lidé, nebo někdo dostane rozum, nebo má někdo jiný zájem, no a ukáže se, že semafor nikdo nechce. Ale aby to nevypadalo blbě, tak už se to dodělá... A vypadá to blbě...
To je jako se semaforem u Sladkovského nám. Ten vznikl proto, že městská část chtěla někdy v roce 2008 jen nově obarvit zebru. Jenže už platila vyhláška, že zebra na kolejích bez semaforu by být neměla. Tak městské části nebylo vyhověno a městská část požádala tedy o to, aby tam byl semafor. Načež se o rok později povolilo dělat zebru tam, kde jezdí na kolejích auta, ale semafor už byl v plánu výstavby... A ačkoliv po něm najednou už nikdo moc netoužil, tak se to dodělalo...
To je jako se semaforem u Sladkovského nám. Ten vznikl proto, že městská část chtěla někdy v roce 2008 jen nově obarvit zebru. Jenže už platila vyhláška, že zebra na kolejích bez semaforu by být neměla. Tak městské části nebylo vyhověno a městská část požádala tedy o to, aby tam byl semafor. Načež se o rok později povolilo dělat zebru tam, kde jezdí na kolejích auta, ale semafor už byl v plánu výstavby... A ačkoliv po něm najednou už nikdo moc netoužil, tak se to dodělalo...
Re: Preference / antipreference MHD
To samozřejmě vím. Ale když je teď z odposlechů slyšet, jak si Janoušek úkoloval lidi z magistrátu, tak proč by někdo nezaúkoloval i stavební úřadMM-Mikulovsky píše:To není úřad, ale správce!
SSZ je snad stavba = musí jej povolit příslušný stavební úřad = odbor dopravy (s přihlédnutím na vyjádření PČR)!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
To není úřad, ale správce!XSC píše:Eltodo ?von Špilberk píše:Už tomu vážně nerozumím. Který úřad tedy rozhodl, že toto SSZ bude, když ho nikdo nechce?
SSZ je snad stavba = musí jej povolit příslušný stavební úřad = odbor dopravy (s přihlédnutím na vyjádření PČR)!
Re: Preference / antipreference MHD
Eltodo ?von Špilberk píše:Už tomu vážně nerozumím. Který úřad tedy rozhodl, že toto SSZ bude, když ho nikdo nechce?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Už tomu vážně nerozumím. Který úřad tedy rozhodl, že toto SSZ bude, když ho nikdo nechce?Martin Šubrt píše:kasme: Nikdo tohle SZZ nechce (odbor dopravy, Praha 8, Policie), ale když už se prý jednou začalo připravovat, tak bude...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
kasme: Nikdo tohle SZZ nechce (odbor dopravy, Praha 8, Policie), ale když už se prý jednou začalo připravovat, tak bude...