Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
http://www.youtube.com/watch?v=1iB2FpGCggs (humorné videjko k tématu přechodů)
Re: Preference / antipreference MHD
Já si myslím, že je to úplně normální okurková sezóna. Zhruba podle toho bych vynalézal řešení...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
P_V: Na dodatečnou blikající zelenou by tam chodci na 100% lezli i během vyklizovacího času...to se jim nedá vysvětlit. Nový signál by to byl tak jako tak. Doplněný žlutý blikač...všude...strašně drahé...i na údržbu.
Re: Preference / antipreference MHD
To by ale znamenalo změnit vyhlášku (a projít skrze různé schvalovatele) a zavést do ní nový signál. Budiž. Můj návrh trvalé červené a k tomu blikající zelená by vyhlášku nutně měnit nepotřeboval, protože význam trvale červené se nemění - nevstupovat, možno dojít. K tomu je jakási přídavná informace, která ve vyhlášce není, ale na významu červené nic nezmění - jen to dá vědět něco navíc.Martin Šubrt píše:Rozblikal bych červeného panáčka v době vyklizovacího času....?
Je otázkou, co je názornější a co je zas průchodnější k zavedení.
p.s. Ještě mě napadla třetí možnost, která bude něco stát, ale využívá stávajících signálů - přidat blikajícího žlutého panáčka vedle semaforu, šikmo bokem tak, aby ho viděli řidiči i chodci.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Rozblikal bych červeného panáčka v době vyklizovacího času....?JaHu píše:Blikající zelená by nepřinesla nic pozitivního. Delší fázové přechody a míň prostoru pro úpravu délek fází podle momentální dopravní situace, případně delší cykly řízení a tím pádem i delší čekací doby na signál volno. Chodec by stejně lezl na přechod ještě do okamžiku konce blikající zelené. Zvláštní je, že i někteří lidé z naší generace již zapomněli, jak se přechází na přechodu, přestože nás ještě na základní škole učili, že když se při přecházení rozsvítí červená, mám přejít na konec přechodu. Co se učí na školách dnes, to netuším. Veřejnost nemusí nutně znát slovo "mezičas", stačí, když bude mít povědomí o tom, že mezi koncem volna pro chodce a začátkem volna kolizní skupiny je čas na dokončení přecházení.
Odpočet času do začátku/konce volna má smysl pouze u pevných plánů, v případě dynamického řízení, kde nevíte, co se stane v příští vteřině, bude ukazovat nesmysly.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Kameramanovi n@vy, ktery prijde ke krizovatce je to jedno. Ten to proste nevidi..Absolut píše:MOp: Nesouhlasím. Mezičas je vidět. Auta se nerozjedou hned se začátkem chodecké červené.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
No, jak kde ...Absolut píše:MOp: Nesouhlasím. Mezičas je vidět. Auta se nerozjedou hned se začátkem chodecké červené.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Preference / antipreference MHD
MOp: Nesouhlasím. Mezičas je vidět. Auta se nerozjedou hned se začátkem chodecké červené.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Mě se moc líbilo jak to měli ve španělsku, tam je místo zelené animovaný zelený panáček, který cca 7-15s (podle délky přechodu) začne zrychlovat a zrychluje až nakonec běží a posléze zhasne a skočí místo něj červený. Tedy pokud člověk ví že to přeběhne, může jít na běžící, pomalý chodec ví že na běžícího to nedá a počká ...
A řešilo by to i tu dynamiku, protože by buď zrychlil dřív, nebo by po zrychlení zase zpomalil.
A řešilo by to i tu dynamiku, protože by buď zrychlil dřív, nebo by po zrychlení zase zpomalil.
Re: Preference / antipreference MHD
Blikající zelená by nepřinesla nic pozitivního. Delší fázové přechody a míň prostoru pro úpravu délek fází podle momentální dopravní situace, případně delší cykly řízení a tím pádem i delší čekací doby na signál volno. Chodec by stejně lezl na přechod ještě do okamžiku konce blikající zelené. Zvláštní je, že i někteří lidé z naší generace již zapomněli, jak se přechází na přechodu, přestože nás ještě na základní škole učili, že když se při přecházení rozsvítí červená, mám přejít na konec přechodu. Co se učí na školách dnes, to netuším. Veřejnost nemusí nutně znát slovo "mezičas", stačí, když bude mít povědomí o tom, že mezi koncem volna pro chodce a začátkem volna kolizní skupiny je čas na dokončení přecházení.
Odpočet času do začátku/konce volna má smysl pouze u pevných plánů, v případě dynamického řízení, kde nevíte, co se stane v příští vteřině, bude ukazovat nesmysly.
Odpočet času do začátku/konce volna má smysl pouze u pevných plánů, v případě dynamického řízení, kde nevíte, co se stane v příští vteřině, bude ukazovat nesmysly.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Když on mezičas není vidět, to se pak těžko vysvětluje. Tím u veřejnosti narazíš..
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Preference / antipreference MHD
Myslím, že odpočty délky červené / zelené jsou fajn věc, ale jen na křižovatkách, co mají pevný cyklus. Dále si myslím, že by mělo být v povědomí veřejnosti uvedeno slovo mezičas a jeho význam. Takže vlastně se asi shodnu s Grossákem.
Re: Preference / antipreference MHD
Asi protože neznají dynamiku a preferenci MHD. Představte si, že to zavedeme taky. Do konce zelené bude 30 a pak rovnou 5, 4.... a konec, protože pojede vozidlo MHD v kolizním směru. Nebo naopak 5, 4 a pak 25, 24..., protože si signál prodlouží vozidlo MHD ve vašem směru. Mrkněte do Amsterdamu, tam to na pár místech takhle funguje a je to k ničemu. Kromě toho, že je to zábavné.cwapa píše: Dokonce i na Ukrajině v Užhorodu jim ukazuje kolik vteřin zbývá do konce zelený.
Re: Preference / antipreference MHD
Odkud ze zahraničí? Vždyť ve většině zemí to není. Protože je to nesmysl. Z civilizované Evropy blikání přežívá snad jen v Rakousku a Slovinsku. Podívejte se do Vídně na obludně dlouhé cykly zvláště na koordinovaných tazích řízených napevno se značným zdržením MHD a dlouhými čekacími dobami chodců. Zamyslete se, co by blikání zelené udělalo s dynamicky řízenými křižovatkami. A nakolik se prodlouží zóna nejistoty, ve které se budou různí řidiči v dopravním proudu rozhodovat, zdali projedou, nebo zastaví. Je fyzikálně dokázáno, že autům bohatě stačí 3 s žluté, což jim dává 6 s na zastavení při rovnoměrném zpomalení. Dříve to fungovalo na 60 km/h ve městě. Dnes je 50 a lepší vozidla. Jsem rád, že tato blbina nenašla podporu u MD, které tak projednou udělalo prospěšné rozhodnutí, i když plno "expertů" remcá.
K chodcům. Před cca 15 lety jsme byli někde v zahraničí. Asi v Polsku. Zelená pro chodce tam blikala. O dopravu jsem se tolik nezajímal a dodnes nevím, co to mělo znamenat. Jsou tyto varianty:
1. Honem pojď na přechod, brzy skončím!
2. Už nevstupuj. Nebo jo, ale sprintuj!
3. Už nevstupuj!
Co myslíte, že to znamená? A teď si představte, že tohle budete vysvětlovat třeba Španělovi, který jel na kole po Štefánikově mostě, na konci cyklopruhu vzal kolo na chodník, dojel k SSZ a přikládal ruku na černou plochu kontaktního zámku se symbolem tramvaje, protože chtěl přejít na panáčka na druhou stranu.
Ano, u značné části veřejnosti chybí základní informace. Nás na základce učili, jak se zachovat, když nám padne při přecházení červená. Dnes už se to neučí? Myslím, že případná kampaň ZELENÁ JE NA VSTOUPENÍ, ČERVENÁ NA DOJITÍ by byla srozumitelnější a účinnější, než dávat na křižovatky diskokoule.
K chodcům. Před cca 15 lety jsme byli někde v zahraničí. Asi v Polsku. Zelená pro chodce tam blikala. O dopravu jsem se tolik nezajímal a dodnes nevím, co to mělo znamenat. Jsou tyto varianty:
1. Honem pojď na přechod, brzy skončím!
2. Už nevstupuj. Nebo jo, ale sprintuj!
3. Už nevstupuj!
Co myslíte, že to znamená? A teď si představte, že tohle budete vysvětlovat třeba Španělovi, který jel na kole po Štefánikově mostě, na konci cyklopruhu vzal kolo na chodník, dojel k SSZ a přikládal ruku na černou plochu kontaktního zámku se symbolem tramvaje, protože chtěl přejít na panáčka na druhou stranu.
Ano, u značné části veřejnosti chybí základní informace. Nás na základce učili, jak se zachovat, když nám padne při přecházení červená. Dnes už se to neučí? Myslím, že případná kampaň ZELENÁ JE NA VSTOUPENÍ, ČERVENÁ NA DOJITÍ by byla srozumitelnější a účinnější, než dávat na křižovatky diskokoule.
Re: Preference / antipreference MHD
Dokonce i na Ukrajině v Užhorodu jim ukazuje kolik vteřin zbývá do konce zelený.Jan píše:Mno já bych byl pro zavedení jak blikající zelené pro auta tak i pro chodce jak známe ze zahraničí.. leč tady se staví za ty peníze za upravu jen další zbytečne ssz.