Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Že jsem tak smělý, včera mne doruda vytočilo už dlouho mě štvoucí SSZ Vršovická x Petrohradská, na které jsem se tu ptal nedávno. Vede se nějaký log událostí vnitřní logiky, nebo to bych chtěl po tom primitivním kusu křemíku moc? Zajímalo by mě, na základě čeho křižovatka vyhodnotila, že v neděli odpoledne, když jsou poloprázdné ulice, hodí tramvaji od Bohemky před čumák čočky na stůj a pustí levé odbočení, ačkoliv nic tímto směrem nejede. Jednalo se o linku 6 směrem z Bohemky do centra v 15:01.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Západní přechod na Hradčanské byl po dobu výluky uzavřený, nicméně poslední dva/tři dny tam vesele běhá SSZ
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Preferuje Přístaviště i Jiráskáč.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Podle hlásání od kolegů by to už mělo šlapat jako dřív, tedy opět preferovat.
- Neo_Moucha
- Uživatel
- Příspěvky: 71
- Registrován: 28.4.2007 13:29
Re: Preference / antipreference MHD
Kontrolní otázka, řeší se nefungující preference při sjezdu z Modřanské k zastávkám Přístaviště? Co jsem tak pozoroval, je to od doby stavby, ale pořád to trvá?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Přidám se se sice netramvajovou SSZ, ale MHD to brzdí.
Křižovatka Vysočanská x Ke Klíčovu, kde z důvodu stavby koridoru resp. stavby nového baráku je zakázené odbočení do obou stran a jezdí se jenom rovně. Šla by podat podnět na vypnutí SSZ? Zbytečně to brzdí MHD
Křižovatka Vysočanská x Ke Klíčovu, kde z důvodu stavby koridoru resp. stavby nového baráku je zakázené odbočení do obou stran a jezdí se jenom rovně. Šla by podat podnět na vypnutí SSZ? Zbytečně to brzdí MHD
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Díky za vysvětlení
Re: Preference / antipreference MHD
Ohrada měla problém s detekcí od Spojovací. Již OK. Dnes ověřeno. Na vlaky čeká. Když tak pište. Díky.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Nojo, no, tak já si jdu zase plácat bábovičky, no....
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
"Řidič neví", ty seš dobrej Máš snad pocit, že mezi ševci je nějaký valný zájem se něco dozvědět, pracovat s informacemi a přemýšlet o věcech? Zajímají snad Grossákovy informace víc lidí, než pár lidí na fóru? Já mám při svých kontaktech s kolektivem silný pocit, že ani náhodou a jestli řidiče něco stresuje, tak to fakt nejsou cykly křižovatek. Tyto problémy se přece hravě vyřeší zvonkem a prostředníčkem. Netřeba se tím hlouběji zabývat, když jsou placení od hodiny, no ne?
A i bez ironie je ti asi jasný, že Grossák nám to může maximálně vysvětlit a tím to vadne. Takže argumentovat nám tady, i kdybys měl sebevíc pravdu, je prostě úplně volný
A i bez ironie je ti asi jasný, že Grossák nám to může maximálně vysvětlit a tím to vadne. Takže argumentovat nám tady, i kdybys měl sebevíc pravdu, je prostě úplně volný
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Grossák - promiň, ale tyhlety teorie od stolu jsou použitelné maximálně v laboratorních podmínkách. V praxi to řidiče minimálně stresuje, protože řidič NEVÍ. A neví spoustu věcí. Jak je to nastavené, jestli to počká, jestli to stihne projet, jestli je to nastavené správně, jestli nemá náhodou dávat pozor i na něco jiného, protože to nastavení hapruje, jestli se to nerozhodilo, jestli mu to tam díky tomu nepošle někdo jiný...atd, atd. Má snad někdo pocit, že řidič má celkově málo stresu?
Ano, tramvaj do tramvaje předpokládám nevrazí, ovšem s auty už je to horší. Navíc je to většinou o tom, aby to taknějak vyšlo, tak je potřeba to drtit přesně 15 a i tak je to kolikrát o prsa (korejské dívky).
Takhle na tom byl Štross s levým odbočením na Letnou - čočky vlevo padaly ve chvíli, kdy byla vedle kabina protijedoucí tramvaje a pokud ten s tím nejel přesně 15, tak utíkaly ve chvíli, kdy míjel zadek. Pokud 15 jel, tak utíkaly s rozjezdem. A pokud se do odbočení člověk rozjel v okamžiku, kdy mu ty čočky nad hlavou utekly, tak než předrncal křížení, už se rozjížděla auta - a na kolizní situaci bylo zaděláno, protože "já mám zelenou, já jedu a ty se mi tu s tou tramvají už nemáš co motat". Přesně o tomhle jsme se tu kdysi už bavili a tys mi tvrdil, že to je v pořádku, protože podle zákona.... A já se ti (marně) snažil vysvětlit, že sice máš pravdu, jenže mezi teorií podle zákona a běžnou praxí je diametrální rozdíl a na nějakou teorii se ve skutečnosti zvysoka kašle.
Ano, tramvaj do tramvaje předpokládám nevrazí, ovšem s auty už je to horší. Navíc je to většinou o tom, aby to taknějak vyšlo, tak je potřeba to drtit přesně 15 a i tak je to kolikrát o prsa (korejské dívky).
Takhle na tom byl Štross s levým odbočením na Letnou - čočky vlevo padaly ve chvíli, kdy byla vedle kabina protijedoucí tramvaje a pokud ten s tím nejel přesně 15, tak utíkaly ve chvíli, kdy míjel zadek. Pokud 15 jel, tak utíkaly s rozjezdem. A pokud se do odbočení člověk rozjel v okamžiku, kdy mu ty čočky nad hlavou utekly, tak než předrncal křížení, už se rozjížděla auta - a na kolizní situaci bylo zaděláno, protože "já mám zelenou, já jedu a ty se mi tu s tou tramvají už nemáš co motat". Přesně o tomhle jsme se tu kdysi už bavili a tys mi tvrdil, že to je v pořádku, protože podle zákona.... A já se ti (marně) snažil vysvětlit, že sice máš pravdu, jenže mezi teorií podle zákona a běžnou praxí je diametrální rozdíl a na nějakou teorii se ve skutečnosti zvysoka kašle.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Když už jsem byl tázán, tak jen dodám, že tam s tím žádné zapamatováníhodné postřehy nemám. A jsem radši, když je fáze zařazena a vezmu to volněji, než to mít čisté, ale čekat na to další minutu. S tímto nemám problém (obecně).
Re: Preference / antipreference MHD
Samozřejmě by bylo třeba vyhodnotit konkrétní situaci, ale v principu to v pořádku je. Jednak mezičasy se počítají jako rozdíl vyklizovacích a najížděcích časů, přičemž linka 13 najíždí ze stopčáry do kolizního bodu na dráze delší než 30 metrů. A jednak délka tramvají dle TP se obecně používá 15 m (včetně třeba Německa, kde jsou vlaky často výrazně delší), takže někdy je třeba zvolnit před vyklízejícím vlakem. Nepředpokládá se, že by najíždějící řidič do vyklizujícího vlaku narazil, protože ten je velký a jen stěží lze přehlédnout. Bylo by technicky možné mezičasy nafouknout na 30metrové tramvaje, avšak nejviditelnějším výsledkem by bylo větší zdržování dopravy, včetně tramvají. Souvisí s tím fakt, že minimální délka volna je 5 s, odhlašováky jsou často dle technických možností až kousek za stopčárou, jsou různé polohy pantografů dle typu TRAM, reakční doba řadiče SSZ v rozpětí 0,5 - 2 s. Nicméně opakuji, že toto hodnocení neplatí na úplně každou situaci.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Tak na Přístavišti skutečně došlo k mírnému vylepšení. Nikoliv častějším, ale delším volnem, takže 2 vlaky projedou najednou. Aspoň tak.