Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 03.5.2012 8:15

Výborně, tak když jsme v tom - Pohořelec DC - pokud proti mě jede tram, dochází k nepřihlášení do SSZ (netuším kde je přesně chyba, zdali mě protijedoucí smázne, nebo mě to díky němu vůbec nepřihlásí, to se mi i přes několik pokusů nepodařilo vysledovat. Jediné co vím je, že protijedoucí byl vždy v různé vzdálenosti, ale už za křižovatkou. Pokud stál v zastávce, k přihlášení z mé strany došlo.

Dále Šárka, výjezd vnější kolej - pokud je přihlášena tram do smyčky (na vnitřní) a tram na vnější se přihlásí později, k udělení volna nedojde, až v dalším cyklu. Přitom volno do smyčky padne - tomu nerozumím, proč by nemohlo padnou v obou směrech současně? Navíc ke kolizi s výjezdem z vnitřní nedojde, neboť je tam další návěstidlo (dříve nebylo). Taktéž jsem nepochopil cyklus udělení volna po přihlášení - jednou mi to padne za 20sec (vnější), resp. 30sec (vnitřní), jindy až za cca 1min. Zřejmě nějak souvisí s (pevnými?) cykly křižovatky, kdy se přihlášením akorát zařadím do cyklu a až přijde čas, volno padne. Nicméně systém jsem nevykoumal a většinou odjíždím buď pozdě, nebo ještě později. 8-)

Stejný problém SSZ Břevnovský klášter DC - pokud jedou 2 tram za sebou, padne volno jen pro jednu a druhá není navolena (jezdí se pomaleji, hlavně KT, neboť vyšel přípis že díky malé vzdálenosti SSZ od kolejí může dojít ke kolizi s hrazdou). Jenže ani navolení tram v protisměru (ZC) nepomůže - volno nepadne! Zde je sice řešením (oproti Pohořelci, kde za roh není vidět) vyčkat v Říčanově a nehnat se hned za ním, nicméně systému taktéž nerozumím, proč to tak je.

Další podobné SSZ Brusnice (příklad ze dnes) - odbočuji vlevo DC, zespoda přijíždí tram a zhruba v době kdy mám čumák tak cca v půlce křižovatky staví před SSZ (čili už je nějakou chvilku přihlášena). Přesto jí volno není uděleno a čeká na další cyklus.

Vše o čem píšu se děje v nočních a brzkých ranních, případně pozdně večerních hodinách. Čili noční provoz.

A to tu ani nezmiňuji tu kacířskou myšlenku že bych tohle všechno +90% dalších v noci vypnul..... :twisted:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 03.5.2012 1:33

Beru na vědomí ;)

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 02.5.2012 23:58

Petrpes píše:Také jsem na to přišel při polonoci, už asi před třema tejdnama, když jsem si chtěl připravit rychlej rozjezd malinkatým přetažením 15T za sloupek u Polikliniky M. ZC.
Světla padnou na chvilku a již nikdy znovu :)
Ale dá se to řešit na několik způsobů, že ...
Prosím, nepřetahovat. Kontakt už takto musel být přemístěn blíže k SSZ právě kvůli 15T. A schválně to není ještě o víc, aby to T3 padalo ještě do jízdy a nemusely dvakrát našlapovat. Je fakt, že správně by volno mělo padnout 2x... :(

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 02.5.2012 23:56

Brejšín píše:nějak jim to počítání PTG nefunguje, tak alespoň se to dolaďuje videodetekcí.
Nicméně ještě vypečenější je odhlášení protijedoucím vlakem, kdy jaksi řadič zanedbá vyklízecí časy protože tam přece žádná jiná tramvaj není. #-o (to se mi nedávno stalo na Zelené a nestačil jsem se divit jakej to byl mazec)
Zanedbání vyklizovacích časů je nesmysl. Vzhledem k tomu, že tramvajová detekce má povahu pouze sdělovacího, nikoli zabezpečovacího zařízení, vyklizovací časy jsou uvažovány vždy bez ohledu na přítomnost vlaku. A jsou promítnuty do mezičasů.

Odhlášení protijedoucím vlakem je závada detekce tramvají a je třeba ji řešit. Něco jiného ovšem je, pokud se jedná o případ, kdy protijedoucí tramvaji SSZ prodlužuje volno a vy už se do prodlužování nevejdete (jste přihlášen, ale do příštího cyklu). Pak volno končí hned po odhlášení první tramvaje, znovu padá až při nejbližším dalším možném výběru.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 02.5.2012 23:50

MM-Mikulovsky píše:
Brejšín píše:buď v klidu, to samé Přístaviště DC, Zelená ...... a mám pocit většina nových SSZ
Minimálně s Přístavištěm (ale spíše všema SSZ v Praze) až na jednu podstatnou věc - kde "podružně padá volno" při jízdě protijedoucího vlaku!
Respektive, mám dokonce pocit, že na Přístavišti DC ten druhý stanicující vlak je tím SSZ registrován a byť až na další samostatné volno, ale přeci jen cca za pouhých 30s puštěn i bez jízdy protijedoucího vlaku.
Na Přístavišti dc je každý vlak registrován na výjezdu ze zastávky. Kvůli časovému blokování detektorů je možné, že se vlak jedoucí na prdeli prvnímu fakticky ani nepřihlásí a pak čeká, než ho pustí druhá TRAM, nebo jde na zámek. Nebo se také může stát, že nejede až tak na prdeli a volno jen uteče, proběhne zelená pro auta a za cca 20-25 s padne pro TRAM znovu. Toto je tedy standardní stav bez závad.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 02.5.2012 23:46

MM-Mikulovsky píše:Prosím, jaké máte lidi zkušenosti se SSZ mezi Pol.Modřany a U Libušského potoka?
Poslední dobou pozoruji na onom SSZ následující provozní nesmysli:
- volno nezůstane 2. stanicujícímu vlaku ZC (a to ani když jede tomu 1. "na prdeli")
- když ten vlak před SSZ "zůstane vyset", tak ono o něm neví
- volno na něm "nepadá" podružně díky jízdě protijedoucího vlaku DC přes ono křížení


Může někdo potvrdit či vyvrátit? Osobně si myslím, že něco na tom bude - cca 2 týdny zpět to SSZ (ovšem spíše ve směru DC) sledovali dispečeři či TK.
To by vypadalo na chybu detekce. Standardně s tím podle mne problém nebyl.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 02.5.2012 23:45

Brejšín píše:Dneska mě zase roštípala SSZ Podolská vodárna DC, člověk si přehodí výhybku navolí do světel a čeká, padne červená, pak zase zelená, pak zase červená, zase zelená a na konci 3 zelené od navolení ho to pustí do smyčky (dnes jsme tam jeli 4x a pokaždé to samé). [-o<
Na místě jsme zkoušeli všechny možné kombinace za účasti trakčního vedení a projektanta SSZ vše fungovalo v pořádku. Přestavení výhybky nemá vliv. Po nároku na kontaktním zámku volno vpravo padlo vždy po konci zelené přímo. Zkuste to příležitostně projet a dejte zprávu. Díky
Naposledy upravil(a) Grossák dne 02.5.2012 23:50, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 01.5.2012 17:25

Také jsem na to přišel při polonoci, už asi před třema tejdnama, když jsem si chtěl připravit rychlej rozjezd malinkatým přetažením 15T za sloupek u Polikliniky M. ZC.
Světla padnou na chvilku a již nikdy znovu :)
Ale dá se to řešit na několik způsobů, že ...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.5.2012 14:43

Ano - odhlašování protijedoucím vlakem je na SSZ v Praze běžné (např. zde na TF či páteři někdy uvedená SSZ mezi Pol. a Sídl. Barr.).

Ovšem dodávám, že je také běžné udělení nového volna:
a) díky průjezdu protijedoucího vlaku
b) "pevným cyklem" (respektive automatickým opakováním původně přiděleného volna)

V mnou uváděném případě se však tak NAPROSTO NESMYSLNĚ NESTANE = nechce-li řidič "uvázlé" TRAM porušit předpisy, tak musí použít přihlášení kličkou i kdyby doproti jelo 1000tramvají!

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 01.5.2012 14:09

nějak jim to počítání PTG nefunguje, tak alespoň se to dolaďuje videodetekcí.
Nicméně ještě vypečenější je odhlášení protijedoucím vlakem, kdy jaksi řadič zanedbá vyklízecí časy protože tam přece žádná jiná tramvaj není. #-o (to se mi nedávno stalo na Zelené a nestačil jsem se divit jakej to byl mazec)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.5.2012 13:13

Brejšín píše:buď v klidu, to samé Přístaviště DC, Zelená ...... a mám pocit většina nových SSZ
Minimálně s Přístavištěm (ale spíše všema SSZ v Praze) až na jednu podstatnou věc - kde "podružně padá volno" při jízdě protijedoucího vlaku!
Respektive, mám dokonce pocit, že na Přístavišti DC ten druhý stanicující vlak je tím SSZ registrován a byť až na další samostatné volno, ale přeci jen cca za pouhých 30s puštěn i bez jízdy protijedoucího vlaku.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 01.5.2012 11:16

buď v klidu, to samé Přístaviště DC, Zelená ...... a mám pocit většina nových SSZ

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.5.2012 11:10

Prosím, jaké máte lidi zkušenosti se SSZ mezi Pol.Modřany a U Libušského potoka?
Poslední dobou pozoruji na onom SSZ následující provozní nesmysli:
- volno nezůstane 2. stanicujícímu vlaku ZC (a to ani když jede tomu 1. "na prdeli")
- když ten vlak před SSZ "zůstane vyset", tak ono o něm neví
- volno na něm "nepadá" podružně díky jízdě protijedoucího vlaku DC přes ono křížení


Může někdo potvrdit či vyvrátit? Osobně si myslím, že něco na tom bude - cca 2 týdny zpět to SSZ (ovšem spíše ve směru DC) sledovali dispečeři či TK.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MOp » 24.4.2012 10:44

Jen 20 dní? To ještě fungujete. U nás funguje pošta v poslední době jen jednostranně -> do druhého dne máš výpověď na stole.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.4.2012 10:22

Grossák píše:Nebudu se vměšovat do sporu, který inteligentní lidé mezi sebou vyřeší sami. Jen si myslím, že křižovatka nad Muzeem skutečně potřebuje zásadní změnu a požadavky na přechody jsou v pořádku. Zvlášť když předpokládám, že to křižovatce nebude polykat čas. Přiznám se, že mi tam ale chybí ještě jedna věc. Koleje k Václaváku. [-o<
To je další souvislost. Samozřejmě, že jsme měli promyšleno, jak by obnova křižovatky měla vypadat tak, aby sloupy a přechody byly již v polohách pro vložení tram. trojúhelníku. Ovšem o tom nesmíme ani pípnout, když jsme investor, co nedá peníze ani na blbou bezbariérovou úpravu. A jako vlastně podřízení správce SSZ ve stejné instituci nemáme žádnou možnost vyvolat nějaká jednání v tomto směru. Na koho se máme obrátit? Nikdo tu není, kdo by si to vzal v globálu na starost a našel na to peníze. Třeba tohle místo vůbec do Projektu Praha nemá patřit. Má být vyškrtnuto s plánu obnov a má být realizováno pořádně jako samostatná investice města. Ale není nikdo, koho by to zajímalo.

Odpovědět