Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MPL » 25.10.2012 15:00

MM-Mikulovsky píše:Looki: Viditelně jsi nepochopil oč má jít - vyznačením i malých nových pěších zón by se vytvořily rozsáhlé "slepé oblasti" (ve vedlejších ulicích -těch bez TT- nejlépe s nařízenou 30km/h či případně někde vyznačenou "obytnou zónou") na sever/jih od nově vzniklého uceleného rozsáhlého "pěšího koridoru", jehož páteř by byla cca toto = IAD co tam nepotřebuje, tam nepojede (co by tam dělala #-o, že by jen tak potřebovala ztrácet čas a projet navíc nějaké palivo nesmyslnou zajížďkou? :lol:) a té IAD co tam potřebuje, je ze současně tama jezdící IAD naprosté minimum.
A od Národního divadla k Rudolfinu bude IAD jezdit přes Strahov nebo po magistrále? Tím byste dopravě v Praze skutečně pomohl. :roll:

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 25.10.2012 0:22

Brejšín píše: Vysvětleno kolegou.
Dojde k tomu, pokud do zastávky Masarykovo nádraží DC přijíždí TRAM, tak to utne zelenou v TRAM směru, aby po dobu stanicování stihla proběhnout kolizní fáze (teda projet 1 auto). A pravdou je, že s tou 24 projela proti 14 a se mnou potom 5. Z:idea:
Pokud to mám chápat tak, že když se přihlásí TRAM dc, přebije to přihlášenou TRAM zc, není to tak a kolega se mýlí. Samozřejmě to reaguje na oba směry stejně a nechá to všechny vlaky zc přihlášené do aktuální fáze projet, i když do zastávky vjede třeba 20 tramvají.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 24.10.2012 23:21

a další změna k "lepšímu"... :)
ÚR a SP „SSZ 4.040. Chodovská – rampa Jižní spojka, Praha 4
jedná se o úpravu stávajícího světelného signalizačního zařízení (SSZ) z důvodu
stavby nové výjezdové rampy z Jižní spojky na ulici Chodovskou. Provizorní SSZ bude
zrušeno a demontováno...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.10.2012 16:37

Looki: Viditelně jsi nepochopil oč má jít - vyznačením i malých nových pěších zón by se vytvořily rozsáhlé "slepé oblasti" (ve vedlejších ulicích -těch bez TT- nejlépe s nařízenou 30km/h či případně někde vyznačenou "obytnou zónou") na sever/jih od nově vzniklého uceleného rozsáhlého "pěšího koridoru", jehož páteř by byla cca toto = IAD co tam nepotřebuje, tam nepojede (co by tam dělala #-o, že by jen tak potřebovala ztrácet čas a projet navíc nějaké palivo nesmyslnou zajížďkou? :lol:) a té IAD co tam potřebuje, je ze současně tama jezdící IAD naprosté minimum.

K (zde nedávno uváděným) problémům IAD verzus TRAM v Nuselské ul. (cca mezi NBS a křižovatkou s ul. Táborskou):
1.) K opakovaně zablokovaným ROV (jejich přestavování) přispívá "NESPRÁVNÁ" JÍZDA IAD (BUS) po blokačních kontaktech a minutí těch odblokujících:
a) od NBS - způsobeno jízdou IAD (či BUS MHD) po TT až do křižovatky, protože ta kvůli parkujícím vozidlů (a případně svému rozměru) neprojede, mezi nimi a zvýšenou tvarovkou podél TT, do svého řadícího pruhu vpravo od TT
b) od Horek - nedodržování IAD tohoto přikázaného směru jízdy rovně
2.) Jízda IAD BUSpruhem vyznačeným na TT před NBS DC - toto kolmé DZ doznalo nedávno změny - zrušeno "zákaz zastavení" s časovým omezením a na jeho místo posunuto IP20a "Vyhrazený jízdní pruh" (bez časového omezení) a stejně to nepomohlo = IAD u chodníku pořát parkuje a další tak musí jezdit po TT s vyhrazeným jízdním BUS pruhem! Tam občas nárazově ve špičkách zůstane stát v kolonách a pak TRAM za ní ve křižovatce s Táborskou.

JSEM NÁZORU, ŽE PROBLÉMY UVEDENÉ V BODECH 1a) A 2 VYŘEŠÍ JEDINĚ POLOŽENÍ DESÍTEK METRŮ NOVÝCH ZVÝŠENÝCH PODÉLNÝCH PRAHŮ(TVAROVEK) VE SMĚRU DC I ZC PODÉL TOHOTO CCA 50M DLOUHÉHO ÚSEKU TT! Odehraje se díky tomu totožná změna jako loni v Klapkově ul. DC, kde od instalace podélných prahů (a DZ "zákaz zastavení) přestalo být porušováno původní DZ "zákaz stání" a IAD tam již proti tomuto původnímu stavu neparkuje.
NÁPRAVU BODU 1b) VŠAK NEZNÁM.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 24.10.2012 15:25

Já mám za to, že auta z Karmelitské se vyženou jen zákazem vjezdu. Nic jiného nepomůže.
I když třeba do Lidické dc může jen dopravní obsluha a jak to tam vypadá...

Uživatelský avatar
Looki
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 02.12.2010 11:29
Bydliště: Praha 6

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Looki » 24.10.2012 15:03

MM-Mikulovsky píše:Dle mne bylo myšleno Markem B. a Láďou, že bez dále (do budoucna) existující (byť třeba usměrněné dalšími SSZ) SJ Magistrály (a také určitě městského/vnitřního okruhu = jižní spojky s tunely Mrázovka, Strahov a Blanka) nepůjde dostat průjezdní IAD z ul. Karmelitské a Křižovnického nám. (od Karlových lázní).
S tímto tvrzením si dovoluji souhlasit a připomínám k němu, že jsem tu před časem dával odkaz na článek citující nějakého dopravního odborníka, který právě s dokončením/zprovozněním západní poloviny městského okruhu = rozestavěného tunelového komplexu Blanka prosazuje na Malostranském (potažmo Křižovnickém) nám. (+ případně dalších místech v jejich okolí - "ose") zavedení nových pěších zón průjezdných jen pro MHD - TRAM. Tím se z oblastí mezii Újezdem - Klárovem a Národní třídou - Staroměstskou (v obou případech potažmo až nábř. E. Beneše) vytlačí transitní doprava, ale dopravní obsluha (IAD s cílem/počátkem cesty) se do nich dostane - ovšem s omezením, že co leží na jich od nových pěších zón bude pro ni přístupné a opustitelné jen od jihu (NT/Újezdu) a co na sever zase od severu (Klárova/Staroměstské).
Úplně by stačilo udělat pěší zónu tady a tady.
(s tim, že později se může třeba rozšířit jak na levym, tak na pravym břehu)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.10.2012 12:56

Dovolím si vysvětli asi jedno zdejší nedorozumění:
Marek B. píše:Grossák: Když ono je to těžký, bez Magistrály se as těžko podaří jednou zavřít pro auta Karlovy lázně a Karmelitskou...
Láďa píše:Stačí tam dát zákaz vjezdu a je to. Ale když se propaguje a preferuje automobilismus...
9001 píše:Láďa: Zase nepřehánějte. Je potřeba udělat kompromis mezi MHD a IAD. Magistrála at chceme nebo ne má svůj význam a městu svým způsobem dost odlehčuje.
Osobně vídím velkou škodu, že se nezavřela Karmelitská pro IAD při otevření Mrázovky a vjezd udělat pouze na karty pro Parlament, zásobování, rezidenty atd.
Dle mne bylo myšleno Markem B. a Láďou, že bez dále (do budoucna) existující (byť třeba usměrněné dalšími SSZ) SJ Magistrály (a také určitě městského/vnitřního okruhu = jižní spojky s tunely Mrázovka, Strahov a Blanka) nepůjde dostat průjezdní IAD z ul. Karmelitské a Křižovnického nám. (od Karlových lázní).
S tímto tvrzením si dovoluji souhlasit a připomínám k němu, že jsem tu před časem dával odkaz na článek citující nějakého dopravního odborníka, který právě s dokončením/zprovozněním západní poloviny městského okruhu = rozestavěného tunelového komplexu Blanka prosazuje na Malostranském (potažmo Křižovnickém) nám. (+ případně dalších místech v jejich okolí - "ose") zavedení nových pěších zón průjezdných jen pro MHD - TRAM.
Tím se z oblastí mezii Újezdem - Klárovem a Národní třídou - Staroměstskou (v obou případech potažmo až nábř. E. Beneše) vytlačí transitní doprava, ale dopravní obsluha (IAD s cílem/počátkem cesty) se do nich dostane - ovšem s omezením, že co leží na jich od nových pěších zón bude pro ni přístupné a opustitelné jen od jihu (NT/Újezdu) a co na sever zase od severu (Klárova/Staroměstské).

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 23.10.2012 16:34

Grossák píše:SSZ Havlíčkova - Hybernská jsem jezdil v neděli dopoledne a všechno naprosto OK. Stál jsem tam jednou ZC, protože mi to uteklo po protijedoucí. Požádám o prověření detekce.
Vysvětleno kolegou.
Dojde k tomu, pokud do zastávky Masarykovo nádraží DC přijíždí TRAM, tak to utne zelenou v TRAM směru, aby po dobu stanicování stihla proběhnout kolizní fáze (teda projet 1 auto). A pravdou je, že s tou 24 projela proti 14 a se mnou potom 5. Z:idea:

U Kobylis jsem na chodce nekoukal. Ono to tam bylo chabrus nějaký celý, i DC nás to nechalo vyhnít s tou 17 docela dlouho. Potom mě to nedetekovalo na té splítce a pěkně od tohoto SSZ jsem odjížděl 13 vteřin před pravidelným odjezdem z Vychovatelny. :oops:

Jinak nešlo by nějak sladit přepínání SSZ režim den/noc na 7:00 a 19:30 kdy se lámou i jízdní doby tramvají :?: Ono vyjet linku 16 okolo 20 hodiny se 70 vteřinovým cyklem IPP je krapek problém. #-o

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 23.10.2012 16:27

Láďa píše:Stačí tam dát zákaz vjezdu a je to. Ale když se propaguje a preferuje automobilismus...
Zase nepřehánějte. Je potřeba udělat kompromis mezi MHD a IAD. Magistrála at chceme nebo ne má svůj význam a městu svým způsobem dost odlehčuje.
Osobně vídím velkou škodu, že se nezavřela Karmelitská pro IAD při otevření Mrázovky a vjezd udělat pouze na karty pro Parlament, zásobování, rezidenty atd.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 23.10.2012 15:49

Stačí tam dát zákaz vjezdu a je to. Ale když se propaguje a preferuje automobilismus...

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Marek B. » 23.10.2012 15:44

Grossák: Když ono je to těžký, bez Magistrály se as těžko podaří jednou zavřít pro auta Karlovy lázně a Karmelitskou...

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 23.10.2012 10:18

průjezd za BUSem a vedle tramvaje z malé do velké Jičínské přes SSZ Flora a Přemyslovská
http://www.youtube.com/watch?v=p0snneTqgYg

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 23.10.2012 8:08

Přijde mi, že se zhoršila preference na SSZ Lidická x Zborovská. Od mostu jsme opět stáli jako 2., ovšem dnes SSZ pustilo obě soupravy. Nedávno jsme před SSZ stáli 2., rozjeli se a u SSZ jsme museli zase zastavit. #-o

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 23.10.2012 6:53

Mezi spolehlivými (i nespolehlivými) máš některé s otazníkem. Tomu mám rozumět jak?
Jinak co vím, bez ohledu kams je zařadil:

Svítí trvale na stůj, s tím že občas (velmi zřídka) ukážou i volno:
Švehlova - Jahodová DC i ZC
Bělohorská - Slezanů DC
Vypich DC

Nestíhají plnou trať. rychlost, od cca 40 níž spolehlivé:
Sokolovská - Šaldova ZC

Fungují:
Sparta DC i ZC
Bělohorská - Patočkova DC
Plzeňská - rampy DC

Zbytek si nejsem jist, nebo jsem tam dlouho nebyl. Zaměřím se na to. Ale co si vzpomínám, tak mezi K Barrandovu a Geologickou (DC) 1. předvěst vždy padala na stůj před vlakem, 2. ukazovala správně. Úmysl?
--------------------------------------------------
Dále - Stále přetrvává problém se zablokovanou vexlí mezi Synkáčem a Horkama, resp Radnicí (č.541). Dnes opět hlášeno, připojil jsem i podezření na blokování ostatní dopravou s dovětkem že po projetí vlaku (zablokovanou) vexlí se normálně odblokovala. Tak se chci jen optat zdali se o problému ví a řeší se to (jen je to složitější a proto to trvá), nebo ne? Díky.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.10.2012 0:48

Ještě mě zaujal příspěvek o předvěstech. Zkusil jsem udělat jejich seznam a rozdělit je na spolehlivé a nespolehlivé. Výsledek nic moc na to, že by měly pomáhat. Tady je seznam. Když tak doplňte, nebo opravte. ;)

Spolehlivé:
Přístaviště ZC
Poliklinika Modřany DC i ZC
přejezd Poliklinika Modřany DC
Geologická 2. DC
Poliklinika Barrandov DC?
Tréglova – přechod DC
Plzeňská – rampy Kukulovy DC
Švehlova - Jahodová DC?
Práčská DC, ZC
Plzeňská – Kartouzská DC
MH – U Sparty DC, ZC
Patočkova - Bělohorská DC
Koněvova – Spojovací ZC

A ty ostatní:
Geologická 1. DC
Poliklinika BA ZC
Urxova DC
Švehlova - Jahodová ZC?
Bělohorská - Slezanů DC
Vypich DC?

Odpovědět