Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 04.4.2018 4:27

Všimnul jsem si opakovaně, dneska zas - Nádraží Veleslavín - volno umí nepříjemně smáznout protijedoucí tram, navíc je to tam poněkud nešťastně udělaný, že skočí červená pro auta, ale čočky ještě chvíli svítí na volno, takže působí dojmem, že SSZ čeká. Nečeká, tak pozor!
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod parrot v 03.4.2018 21:16

Grossák napsal:Nevím, jestli je řeč o stejné signalizaci. SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova bylo obnoveno v 11/2014 a fungovalo velmi špatně. Často přecházelo do prakticky pevného řízení o cyklu 120 sekund s nahodilým ukončováním volna před nosem. Viz příspěvky na tomto DF ze dne 27.11.2014. Teprve v průběhu roku 2015 (zřejmě v létě) bylo SSZ upraveno do řízení izolovaného a začala fungovat mimo jiné kvalitní preference tramvají. Nemyslím, že se od té doby něco měnilo. Dnes jsem se na místě zastavil a SSZ fungovalo i při provozu 6 linek velmi dobře. Detekce bez problémů. Jedné drobnosti jsem si všiml, ale ta měla minimální vliv.

Provoz trochu ovlivňuje zastávka DC. Zde se pobyty občas trochu vyšinou. SSZ prodlužuje nejméně na vypočtenou dobu pobytu 25 sekund, typicky však až na pobyt 40 sekund. To je proti stavu před obnovou o 12 resp. 17 více.

Letmo jsem prošel doladění a úpravy SSZ za poslední dva roky. Občas v rámci doladění opravdu dojde k omezení preference. Bohužel. A může se to stát kdykoli znovu. Ale neméně často dochází k opačnému jevu, jako na Jeseniově.

Na Arbesáku aktuálně nemám oficiální reakci na žádost o stanovení z 12/2017. Mezitím však ještě proběhlo jednání. Zkusím zjistit.


Za info o Arbesáku děkuji. S Jeseniovou si však dovolím oponovat. Při jízdě od NNŽ do zastávky Biskupcova se chová již několik měsíců stejně jako SSZ před obnovou. O prodlouženém velikonočním víkendu jsem měl 9, další den 15, a další den 9 a ve 40-50% při příjezdu na stůj a čekačka. V jednom případě jsem nebyl ani navolený ve stromečku (jízda s 15T). Dneska jízda jako cestující v lince 16 (KT8N) a opět jsme měli na stůj a svítilo až do zastavení.... Ve směru DC to není nijak časté, ale stane se, že padne na stůj ihned po zavření dveří. Odhad na čas na porovnání nemám, ale nijak dlouhé odbavování cestujících to nebývá. Zkusím Ti to sledovat a podat info:)
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 03.4.2018 18:32

Nevím, jestli je řeč o stejné signalizaci. SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova bylo obnoveno v 11/2014 a fungovalo velmi špatně. Často přecházelo do prakticky pevného řízení o cyklu 120 sekund s nahodilým ukončováním volna před nosem. Viz příspěvky na tomto DF ze dne 27.11.2014. Teprve v průběhu roku 2015 (zřejmě v létě) bylo SSZ upraveno do řízení izolovaného a začala fungovat mimo jiné kvalitní preference tramvají. Nemyslím, že se od té doby něco měnilo. Dnes jsem se na místě zastavil a SSZ fungovalo i při provozu 6 linek velmi dobře. Detekce bez problémů. Jedné drobnosti jsem si všiml, ale ta měla minimální vliv.

Provoz trochu ovlivňuje zastávka DC. Zde se pobyty občas trochu vyšinou. SSZ prodlužuje nejméně na vypočtenou dobu pobytu 25 sekund, typicky však až na pobyt 40 sekund. To je proti stavu před obnovou o 12 resp. 17 více.

Letmo jsem prošel doladění a úpravy SSZ za poslední dva roky. Občas v rámci doladění opravdu dojde k omezení preference. Bohužel. A může se to stát kdykoli znovu. Ale neméně často dochází k opačnému jevu, jako na Jeseniově.

Na Arbesáku aktuálně nemám oficiální reakci na žádost o stanovení z 12/2017. Mezitím však ještě proběhlo jednání. Zkusím zjistit.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 03.4.2018 18:21

Arbesák, něco mi to říká, nebyla tam ta preference náhodou už? Nebo to byl ten slavnej zkušební provoz (a teď se bude x let čekat na "vyhodnocení výsledků")?
parrot napsal:Taky jsi to vysledoval :D
Jistě. Proto pořád říkám, že v Praze celkově žádná preference MHD není. Maximálně jednotlivá SSZ na méně důležitejch křižovatkách (což je ve výsledku k ničemu). Jak se objeví preference na důležitější křižovatce, je to maximálně na pár týdnů, než se kvůli něčemu musí "upravit", "vyladit", změnit či tak něco a i když ony důvody pominou, obvykle se na ní tiše zapomene.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod parrot v 03.4.2018 9:32

Bobik napsal:Tak buď v klidu, však ono se do čtrnácti dnů, do měsíce, zase podělá. Jako obvykle. Nikde fungující preference nevydrží dlouho, bohužel. Co jí po čase rozhodí, netuším, jestli sama od sebe, nebo jí někdo pomůže, ale rozhodí se určitě.
(chybí smajlík kyselýho xichtu).
:D


Taky jsi to vysledoval :D

Třeba taková Jeseniova. Ze začátku byla nějaký čas v pořádku. Potom provedl někdo nějaký zásah a začala nejen padat na stůj vlakům stojícím v zastávce přesně v čase dokončení odbavení cestujících, ale teď už s pravidelností zastaví i každý druhý vlak jedoucí od NNŽ. A těch dalších podobných míst je tolik...

Grossáku, prosím Tě, jak aktuálně vypadá příprava preference na Arbesově náměstí?
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 03.4.2018 8:52

Tak buď v klidu, však ono se do čtrnácti dnů, do měsíce, zase podělá. Jako obvykle. Nikde fungující preference nevydrží dlouho, bohužel. Co jí po čase rozhodí, netuším, jestli sama od sebe, nebo jí někdo pomůže, ale rozhodí se určitě.
(chybí smajlík kyselýho xichtu).
:D
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod ZXS91 v 03.4.2018 8:25

Karosák napsal:Ta zpráva o rozběhlé preferenci na Míráku není aprílový Wild duck?


Včera mi to tam ze šesti průjezdů šestkrát padlo do jízdy či vhodně k odjezdu ze zastávky, tak ti nevim 8-)
Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
 
Založen: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 02.4.2018 20:05

Ta zpráva o rozběhlé preferenci na Míráku není aprílový Wild duck?
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 30.3.2018 18:39

Kolem ÚMČ se sice předjet dalo, ale ke zúžení nedošlo v místě hrdla provozu, takže kapacita zůstala stejná. Došlo ke snížení průměrné rychlosti v období mimo plné saturace komunikace.

Ohledně Francouzské, ale také Moskevské máte naprostou pravdu. A zastávek rovněž. Celá oblast Vinice je chaos vzniklý salámovou metodou bez koncepce. Přezastávkováno je také třeba kolem Kobylis, na Průběžné, na Karlově náměstí.

To záleží, co chcete počítat. Já vnímám jako relevantní dopravní výkon ve vozokm.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod 9001 v 30.3.2018 16:27

Grossák: Bohužel i tak to má vliv... Ty všemožné šikany snižují průměrnou rychlost, tak i přes "zachování" prostě aut projede méně. (Např. kolem ÚMČ rychlejší mohl přejdet auto jedoucí 40, dnes to nejde...)

O vlivech typu Francouzské asi netřeba mluvit...

Další opravdový problém jsou zastávky kam se člověk podívá... Jenom na M22 lze napočítat 6 NOVÝCH zastávek... Třeba úlety typu Vozovna Strašnice ve Starostrašnické jsou opravdu spíš k vzteku než pro kvalitu...

Pak je otázka, jak se auta počítají... Protože pak jsou paradoxy korporátů co mají celý vozový park registrovaný v Praze, ale auto Prahu v životě nevidělo...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod von Špilberk v 30.3.2018 7:06

Počet aut roste dlouhodobě a aktuálně jde i o začátek nové sezóny. Intenzita IAD je v Praze nejnižší v lednu a únoru, pak do června roste.
V Praze je ale hlavní problém, že chybí jakákoliv koncepce a regulace IAD. Praha má zkrátka pořád stav divokého automobilismu,
kde:
1. na okrajích města chybí parkoviště P+R
2. po populistickém zavedení modrých zón se mimopražští snaží autem dojet ještě víc do centra než dřív, takže efekt modrých zón je spíš opačný než si páni politikové mysleli (jediný pozitivní efekt je finanční pro rozpočet)
3. v centru chybí parkovací místa pro rezidenty (nejlépe v podzemních garážích - ale rozhodně ne na Malostranském náměstí (-X #-o ), takže ulice musí fungovat jako parkoviště
4. naprostá rezignace na kontrolu dopravních přestupků hlavně v oblasti parkování (stání na zákazech), kromě kontroly modrých zón
5. diletantské řízení dopravy z Bojiště, kdy policie svými zásahy do semaforů ještě nikdy nic nevyřešila, ale spíš ještě opakovaně zhoršila
6. strach politiků zavést jakoukoliv regulaci vjezdu do centra města
7. velké množství výluk a oprav s dlouhými termíny realizace

Výsledek: setrvale rostoucí bordel. :wink:

A mohlo by se samozřejmě pokračovat:
- chybějící okruhy
- chybějící metro D (věřím, že metro může přivést část automobilistů do MHD, a naopak nevěřím, že do MHD lze automobilisty přivést pouhým posílením povrchové MHD)
- složitost řízení města, kde příprava každého prdu vyžaduje vyjádření 150 institucí
- vzájemný naschválismus MČ
- osobní neschopnost vedoucích činitelů města, kteří sami zřejmě nevědí, co vlastně chtějí, a dokážou hodit vidle do vlastně každé (už skoro) připravené akce tím, že si na poslední chvíli vzpomenou, že ještě něco... :prase

A vůbec největší problém je zpovykanost Pražáků, protože ve skutečnosti v Praze žádné problémy v dopravě nejsou a jenom se nám to zdá... :zadnice
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 29.3.2018 22:00

Spíše narůstá počet aut. Na Vršovické se kapacita nesnížila. Kritická hrdla zůstala ve stejném počtu pruhů. Úseky mezi křižovatkami, kde živelné zužování začalo už před lety v důsledku nároků na parkování v pravých pruzích, mají i se zbylým jedním pruhem vyšší kapacitu než křižovatky. Na Plzeňské se snížila intenzita provozu až o 19%, což je znatelné. Přibližně ve stejné době byla zprovozněna Blanka, která i odsud odvedla část vozidel a ta už se pak neměla kam vrátit. Na rozdíl od některých jiných míst, jako třeba Průmyslová po otevření Vysočanské radiály. Celková kapacita sítě se zvyšuje, tím roste počet aut a tím horší dopravní kolapsy budeme zažívat. Hlavní vlastností silniční sítě je, že nikdy není dokončená. Tím netvrdím, že nejsou silniční stavby, které jsou potřebné.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod trainzjohny v 29.3.2018 21:05

Grossák napsal:Kapacita silniční sítě naopak narostla, hlavně díky Blance.
Ano, já jsem jen zpovykaný pražák, na co taková Plzeňská, Vršovická a tak dále potřebují dva pruhy, jeden bohatě stačí...
V poslední době se síť jen přiškrcuje, ubírají se pruhy, přidávají se zbytečná SSZ, rozhazuj se "zelené vlny", takže ten pár tunelů to nevytrhne, celková propustnost Prahy je stále horší a horší a je to vidět.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod 9001 v 29.3.2018 20:29

Grossák napsal:Kapacita silniční sítě naopak narostla, hlavně díky Blance.


Statisticky ;-). Kraviny, které omezují MHD, resp. jdou proti všem, rostou jak houby po dešti...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 29.3.2018 20:27

Kapacita silniční sítě naopak narostla, hlavně díky Blance.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron