Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3328
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 02.4.2018 21:05

Ta zpráva o rozběhlé preferenci na Míráku není aprílový Wild duck?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 576
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 30.3.2018 19:39

Kolem ÚMČ se sice předjet dalo, ale ke zúžení nedošlo v místě hrdla provozu, takže kapacita zůstala stejná. Došlo ke snížení průměrné rychlosti v období mimo plné saturace komunikace.

Ohledně Francouzské, ale také Moskevské máte naprostou pravdu. A zastávek rovněž. Celá oblast Vinice je chaos vzniklý salámovou metodou bez koncepce. Přezastávkováno je také třeba kolem Kobylis, na Průběžné, na Karlově náměstí.

To záleží, co chcete počítat. Já vnímám jako relevantní dopravní výkon ve vozokm.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9578
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 30.3.2018 17:27

Grossák: Bohužel i tak to má vliv... Ty všemožné šikany snižují průměrnou rychlost, tak i přes "zachování" prostě aut projede méně. (Např. kolem ÚMČ rychlejší mohl přejdet auto jedoucí 40, dnes to nejde...)

O vlivech typu Francouzské asi netřeba mluvit...

Další opravdový problém jsou zastávky kam se člověk podívá... Jenom na M22 lze napočítat 6 NOVÝCH zastávek... Třeba úlety typu Vozovna Strašnice ve Starostrašnické jsou opravdu spíš k vzteku než pro kvalitu...

Pak je otázka, jak se auta počítají... Protože pak jsou paradoxy korporátů co mají celý vozový park registrovaný v Praze, ale auto Prahu v životě nevidělo...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 30.3.2018 8:06

Počet aut roste dlouhodobě a aktuálně jde i o začátek nové sezóny. Intenzita IAD je v Praze nejnižší v lednu a únoru, pak do června roste.
V Praze je ale hlavní problém, že chybí jakákoliv koncepce a regulace IAD. Praha má zkrátka pořád stav divokého automobilismu,
kde:
1. na okrajích města chybí parkoviště P+R
2. po populistickém zavedení modrých zón se mimopražští snaží autem dojet ještě víc do centra než dřív, takže efekt modrých zón je spíš opačný než si páni politikové mysleli (jediný pozitivní efekt je finanční pro rozpočet)
3. v centru chybí parkovací místa pro rezidenty (nejlépe v podzemních garážích - ale rozhodně ne na Malostranském náměstí (-X #-o ), takže ulice musí fungovat jako parkoviště
4. naprostá rezignace na kontrolu dopravních přestupků hlavně v oblasti parkování (stání na zákazech), kromě kontroly modrých zón
5. diletantské řízení dopravy z Bojiště, kdy policie svými zásahy do semaforů ještě nikdy nic nevyřešila, ale spíš ještě opakovaně zhoršila
6. strach politiků zavést jakoukoliv regulaci vjezdu do centra města
7. velké množství výluk a oprav s dlouhými termíny realizace

Výsledek: setrvale rostoucí bordel. :wink:

A mohlo by se samozřejmě pokračovat:
- chybějící okruhy
- chybějící metro D (věřím, že metro může přivést část automobilistů do MHD, a naopak nevěřím, že do MHD lze automobilisty přivést pouhým posílením povrchové MHD)
- složitost řízení města, kde příprava každého prdu vyžaduje vyjádření 150 institucí
- vzájemný naschválismus MČ
- osobní neschopnost vedoucích činitelů města, kteří sami zřejmě nevědí, co vlastně chtějí, a dokážou hodit vidle do vlastně každé (už skoro) připravené akce tím, že si na poslední chvíli vzpomenou, že ještě něco... :prase

A vůbec největší problém je zpovykanost Pražáků, protože ve skutečnosti v Praze žádné problémy v dopravě nejsou a jenom se nám to zdá... :zadnice

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 576
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 29.3.2018 23:00

Spíše narůstá počet aut. Na Vršovické se kapacita nesnížila. Kritická hrdla zůstala ve stejném počtu pruhů. Úseky mezi křižovatkami, kde živelné zužování začalo už před lety v důsledku nároků na parkování v pravých pruzích, mají i se zbylým jedním pruhem vyšší kapacitu než křižovatky. Na Plzeňské se snížila intenzita provozu až o 19%, což je znatelné. Přibližně ve stejné době byla zprovozněna Blanka, která i odsud odvedla část vozidel a ta už se pak neměla kam vrátit. Na rozdíl od některých jiných míst, jako třeba Průmyslová po otevření Vysočanské radiály. Celková kapacita sítě se zvyšuje, tím roste počet aut a tím horší dopravní kolapsy budeme zažívat. Hlavní vlastností silniční sítě je, že nikdy není dokončená. Tím netvrdím, že nejsou silniční stavby, které jsou potřebné.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 29.3.2018 22:05

Grossák píše:Kapacita silniční sítě naopak narostla, hlavně díky Blance.
Ano, já jsem jen zpovykaný pražák, na co taková Plzeňská, Vršovická a tak dále potřebují dva pruhy, jeden bohatě stačí...
V poslední době se síť jen přiškrcuje, ubírají se pruhy, přidávají se zbytečná SSZ, rozhazuj se "zelené vlny", takže ten pár tunelů to nevytrhne, celková propustnost Prahy je stále horší a horší a je to vidět.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9578
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 29.3.2018 21:29

Grossák píše:Kapacita silniční sítě naopak narostla, hlavně díky Blance.
Statisticky ;-). Kraviny, které omezují MHD, resp. jdou proti všem, rostou jak houby po dešti...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 576
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 29.3.2018 21:27

Kapacita silniční sítě naopak narostla, hlavně díky Blance.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 29.3.2018 16:11

9001 píše:Co se to v poslední době děje? Tohle snad nebývalo tak hrozné ne????
Výsledky "zklidňování" dopravy se začínají dostavovat, tím že se spousta ulic kde se dříve dalo zklidnila debilníma zúženíma, třicítkama a podobnýma kravinama se tam projet nedá a jak se to v Praze kousne na jednom místě, stojí za hodinu-dvě půlka Prahy a za další ten zbytek...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9578
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 29.3.2018 13:52

mart337: Potom jsi ukázkovej angličan na pokutu...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 828
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 29.3.2018 11:34

petr03 píše:Ten blázinec můžu potvrdit. Včera po Praze hrůza, všichni pospíchaj, přesjíždí, brání provozu. Děs běs. A pak večer po páté jsem vyrazil na moravu, žel D1 včera nešla použít, tak jsem jel na Hradec a dál. Těch lidí, co odpoledne jedou z Prahy domů směr Poděbrady, Kolín, a pomalu, pravý pruh prázdný, oni jedou levým 110. Pak nemají vznikat kolizní situace. Je to jen o lidech a jejich hlavách
No, přiznám se, že pokud jedu takhle ve špičce ven, tak taky najedu jinak. Ono je sice hezký dodržovat pravej pruh, ale to se dá když je malý provoz, kdy není problém se v případě potřeby dostat z pravého do levého, abys předjel. Většinou pak zůstaneš za někým pomalejším pak viset a můžeš se učekat, než je pak vlevo volno nebo tě někdo pustí. A těch 110 a méně pak vzniká tím, že do té mezery vlevo se nacpe někdo pomalejší zprava, aby předjel toho ještě pomalejšího. A pak se zbrzdí ještě víc a trvá to dost dlouho než se celej chumel rozjede rychleji.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od petr03 » 29.3.2018 10:41

Ten blázinec můžu potvrdit. Včera po Praze hrůza, všichni pospíchaj, přesjíždí, brání provozu. Děs běs. A pak večer po páté jsem vyrazil na moravu, žel D1 včera nešla použít, tak jsem jel na Hradec a dál. Těch lidí, co odpoledne jedou z Prahy domů směr Poděbrady, Kolín, a pomalu, pravý pruh prázdný, oni jedou levým 110. Pak nemají vznikat kolizní situace. Je to jen o lidech a jejich hlavách

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 828
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 28.3.2018 22:37

Ono to asi bude těmi svátky. Jsou čtyři dny volna a tak je blázinec. Na autobus jsem taky čekal dobrejch dvacet minut.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9578
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 28.3.2018 22:20

Co se to v poslední době děje? Tohle snad nebývalo tak hrozné ne????

Možná by se konečně někdo odpovědný měl zamyslet jestli má smysl honit tolik tramvají centrem a špičkový interval dát na 5/10 minut... Protože by to jezdilo plynuleji než tyhle kiksy...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3006
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kruťák » 28.3.2018 21:54

Dovolím si pro nefejsbůkáře obrázek, jak jsme si to naklikali. Stav v 19:40, průměrné zpoždění 15 minut, a to jsme zdaleka nepokryli všechny linky:
Obrázek

Odpovědět