Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od kasme » 24.5.2011 21:48

dnes odpoledne bylo pořadí fází cyklu na SSZ Vršovická x Petrohradská opět "původní"
tak nevím jestli to přehodili zpět na pořád a nebo jen na určitou denní dobu...

SSZ Vršovická x Sportovní bylo vypnuto - práce ve vozovce - plynovod, či co...

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 223
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference MHD

Příspěvek od JaHu » 24.5.2011 20:00

Bobek píše: Taky mě sejří semafor Černokostelecká x Úvalská x Limuzská a hlavně ostrůvek v Limuzské, kvůli kterému stačí dvě auta, co se bojí pořádně si najet do křižovatky (nebo jedna 133), a na celý (byť nyní delší) cyklus neprojede už ani kolo. Roztomilé taky je, když ve štrůdlech v obou směrech trčí x plných autobusů a na hlavní se prodlužuje volno z centra prázdné tramvaji, pak padne zelená v relaci Úvalská-Černokostelecká zc, pak se vloží volno pro další prázdnou tramvaj... Ráno tam není problém chytit sekeru i přes pět minut. Místa pro řešení je přitom kolem křižovatky habakuk, ale to by se muselo chtít.
Bohužel nejrůznější ostrůvky a zúžování vjezdů do křižovatek jsou důsledkem norem čsn 736102 a 736110, které v zájmu "zvyšování bezpečnosti chodců" požadují co nejkratší přechody pro chodce a magistrát s policií na těchto normových hodnotách trvají často i na místech, kde to podle mého názoru není vysloveně nutné ani podle výše uvedených norem. Že na to potom všichni řidiči nadávají, je věc jiná. A každý to potom s chutí hodí na projektanta, který pouze udělal to, co se po něm požadovalo, a bez čeho by mu magistrát projekt neschválil. Rozšířit silnici na úkor chodníků by mě na některých místech taky napadlo, ale na magistrátu je to (asi z politických důvodů) neprůchodné, a investor (TSK) nemá na nic peníze.

Na křižovatce Černokostelecká - Úvalská - Limuzská se dokonce někdy v loňském roce mělo dělat místní šetření se zkouškou průjezdnosti KB Soru. Obrys budoucího ostrůvku byl tehdy asi vytyčen nějakými kužely. Nebyl jsem ale u toho, tak víc nevím. Na této křižovatce bylo taky původně požadováno upřednostnění preference autobusů před preferencí tramvají. Na vlastní uši jsem to slyšel na jednání na mhmp (za přítomnosti dpp). Nakonec tam ale prý na nátlak jistých lidí z dpp byla upřednostněna preference tramvají. Víc jsem se o tuto křižovatku již nezajímal. Bohužel dpp taky sám neví, co vlastně chce, a často své požadavky několikrát změní.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 929
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference MHD

Příspěvek od Bobek » 24.5.2011 13:41

Ano, dnes a denně. Kdybych nevěděl, tak blbě nekecám.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9634
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od 9001 » 24.5.2011 10:03

bobek: Může se zeptat jestli si jako řidič jel touto křižovatkou? Já docela pravidelně a když pořádně najedeš, tak ti skoro protisměr ustřelí čumák a to oprávněně, protože tam jinak jet nejde. Opravdu vlastní zkušenost z obou směrů.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 929
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference MHD

Příspěvek od Bobek » 24.5.2011 9:57

Ostatně, někteří tvůrčí řidiči busů už jízdu po TT praktikují (pravda, nelegálně), když je kolona obzvlášť výživná.

Taky mě sejří semafor Černokostelecká x Úvalská x Limuzská a hlavně ostrůvek v Limuzské, kvůli kterému stačí dvě auta, co se bojí pořádně si najet do křižovatky (nebo jedna 133), a na celý (byť nyní delší) cyklus neprojede už ani kolo. Roztomilé taky je, když ve štrůdlech v obou směrech trčí x plných autobusů a na hlavní se prodlužuje volno z centra prázdné tramvaji, pak padne zelená v relaci Úvalská-Černokostelecká zc, pak se vloží volno pro další prázdnou tramvaj... Ráno tam není problém chytit sekeru i přes pět minut. Místa pro řešení je přitom kolem křižovatky habakuk, ale to by se muselo chtít.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9634
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od 9001 » 24.5.2011 4:47

Martan píše:Všiml jsem si, že u nedávno rekonstruovaného semaforu 0.370 u Nádraží Strašnice zmizela ve směru od Hroudy doplňková zelená šipka pro auta vpravo (u rozjezdové výhybky do smyčky).

Netuší někdo proč? Přijde mi to letmým pohledem jako nonsens s tím, že ve výsledku budou stát nejenom auta, ale i busy od Strašnický akorát tak v delší koloně, nic víc...
Tam šipka nikdy nebyla, kvůli tomu, že se nevejde odbočující tram a auto.

Oficiální vyjádření ke kolonám ze strany MČ na jejich diskuzním foru je, že více lidí chce na Jižní spojku. Škoda, že zrovna tady se neudělá bus na koleje. Tento případ by opravdu přišel jenom na kyblík barvy, protože nájezd by se dal udělat před zastávkou na Hroudě a sjezd by byl jako vjezd do smyčky na čočky.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 579
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Grossák » 24.5.2011 1:11

Martan píše:Všiml jsem si, že u nedávno rekonstruovaného semaforu 0.370 u Nádraží Strašnice zmizela ve směru od Hroudy doplňková zelená šipka pro auta vpravo (u rozjezdové výhybky do smyčky).

Netuší někdo proč? Přijde mi to letmým pohledem jako nonsens s tím, že ve výsledku budou stát nejenom auta, ale i busy od Strašnický akorát tak v delší koloně, nic víc...
Mám pocit, že tam nemusejí vycházet obalové křivky na určité typy vozidel, tak se to muselo zrušit. Ale je to jen domněnka.

Uživatelský avatar
Martan
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 08.9.2009 21:06
Bydliště: Z okna vidím pole, potok, louku i venkovský kostelík. A to všechno ve městě :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Martan » 24.5.2011 0:35

Všiml jsem si, že u nedávno rekonstruovaného semaforu 0.370 u Nádraží Strašnice zmizela ve směru od Hroudy doplňková zelená šipka pro auta vpravo (u rozjezdové výhybky do smyčky).

Netuší někdo proč? Přijde mi to letmým pohledem jako nonsens s tím, že ve výsledku budou stát nejenom auta, ale i busy od Strašnický akorát tak v delší koloně, nic víc...

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Preference MHD

Příspěvek od Sirka » 23.5.2011 20:08

Bobik píše:Mě by zajímalo, proč ty nové SSZ běhají 24 hod denně, jestli to teda někdo ví. To kdo a proč rozhodl? Ještě bych to třeba pochopil na větších tazích, např Evropské, kde to je nejspíš proto, aby se tam v noci nejezdilo 160 (tak se jezdí "jen" 120).
Kdysi jsem někde četl, že nové SSZ musí být v provozu nějakou dobu nonstop, snad 2 roky kvůli záruce. Pravdou ovšem je, že některá notně zbytečná SSZ tvrdohlavě fungují i dále :evil:

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 579
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Grossák » 18.5.2011 10:04

willyjeff píše:
Grossák píše:Problém na vzdáleném přihlašovacím kontaktu do centra. Už je vyřešen.
Děkujeme - potvrzuji. Dnes na lince 3 vše fungovalo. Mimojiné jsem ani nestál v Dlážděné, že by i tam provedena náprava?
Tak to netuším, ale nepředpokládám to. Kolikrát jste tam jel?

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Fořtík » 17.5.2011 20:16

Koh-i-noor: Staré SSZ demontováno, nové zatím neběží, i když vypadá "kompletní". Dnes ve špičce křižovatka řízena orgánem s preferencí, k večeru již bez orgána. ;-)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od willyjeff » 17.5.2011 20:05

Grossák píše:Problém na vzdáleném přihlašovacím kontaktu do centra. Už je vyřešen.
Děkujeme - potvrzuji. Dnes na lince 3 vše fungovalo. Mimojiné jsem ani nestál v Dlážděné, že by i tam provedena náprava?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 579
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Grossák » 17.5.2011 17:58

willyjeff píše:Nedávno to tu psal Fořtík a je to fakt, křižovatka u zastávky Podolská Vodárna hezky čeká až člověk přejede křížení do centra a padne stůj přímo před nosem.
Problém na vzdáleném přihlašovacím kontaktu do centra. Už je vyřešen.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1529
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od XSC » 16.5.2011 19:09

Martin Šubrt píše:Eltodo je jen firma, co nabízela své služby. Že je císařpán vůl, za to Eltodo nemůže.
Otázkou pouze je, jestli je císařpán pouze vůl, nebo z toho něco má. :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4289
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference MHD

Příspěvek od Bobik » 16.5.2011 16:28

Martin Šubrt píše:Na OD MHMP je to standard a tak to prostě bude :-)...
Aha, chápu, díky. Již jsem s několika magistrátními úředníky měl něco do činění. Komunikace možná, leč marná. Aneb bav se s volem o sobotě, když jde v pátek na porážku.... :roll:

Odpovědět