Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Martin Šubrt » 16.5.2011 16:02

Jinak u Černého Mostu doporučuju busákům poslat návrh na vypnutí nového SSZ...to je teď nový trend, to projde :-)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Martin Šubrt » 16.5.2011 16:00

9001 píše:Eltodo už je nažrané. Přece jak psal MŠ je tu plán na cca 200 signalizací a je celkem jedno, kde budou stát. Bohužel se vedle ulice V Korytech našlo další zbytečné místo.
Eltodo je jen firma, co nabízela své služby. Že je císařpán vůl, za to Eltodo nemůže. Už jsem si opravil názor na řadu firem. Firmy tu jsou od toho, aby vydělávaly. Když je město Kocourkov tak pitomé, že si objednává a platí nesmysly, tak mu je prostě firma dodá. A Praha si objednala od roku 2007 do roku 2017 nějakých 230 nových SSZ, ovšem touží to ještě upgradovat na to, aby od roku 2007 do roku 2020 přibylo cca 500 SSZ... A pak už budeme nejlepší na celém světě. Že je ročně SKUTEČNĚ potřeba SSZ tak na DVĚ místa a u tří existujících se ukáže, že by SSZ potřeba ani nebylo, jest věc jiná :-).

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 16.5.2011 15:54

Bobik píše:Mě by zajímalo, proč ty nové SSZ běhají 24 hod denně, jestli to teda někdo ví. To kdo a proč rozhodl? Ještě bych to třeba pochopil na větších tazích, např Evropské, kde to je nejspíš proto, aby se tam v noci nejezdilo 160 (tak se jezdí "jen" 120).
Na OD MHMP je to standard a tak to prostě bude :-). Je třeba se obrátit tam. 75% těch SSZ je možné vypnout hned, 25% nemusí běžet ani během dne...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4290
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference MHD

Příspěvek od Bobik » 16.5.2011 13:25

Mě by zajímalo, proč ty nové SSZ běhají 24 hod denně, jestli to teda někdo ví. To kdo a proč rozhodl? Ještě bych to třeba pochopil na větších tazích, např Evropské, kde to je nejspíš proto, aby se tam v noci nejezdilo 160 (tak se jezdí "jen" 120).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od 9001 » 16.5.2011 10:09

Eltodo už je nažrané. Přece jak psal MŠ je tu plán na cca 200 signalizací a je celkem jedno, kde budou stát. Bohužel se vedle ulice V Korytech našlo další zbytečné místo.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 929
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Bobek » 16.5.2011 9:47

Krátce shrnuto, Eltodo se nažralo a koza nikoho nezajímá.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Oskar » 16.5.2011 9:10

Jo, občas tam bylo zdržení, když se autobusy nemohly nacpat mezi auta, ale díky vyklízecím intervalům SSZ na druhé straně tubusu se fronta aut trhala. Teď tam postavilli SSZ, díky které dojde ke zdržení vždy a v míře mnohem větší, než přes spuštěním SSZ. Ale chápu, papírově se udělalo něco pro bezpečnost, proinvestovala se spousta peněz, lidé dostali práci... Samé pozitivní faktory. Koho zajímá, že to teď funguje hůř?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6022
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od demon » 15.5.2011 23:55

Taky jsem to zaznamenal a přínos mi uniká, nejpozději tak 10 auto vždy najetý autobus pustilo, tohle vždy obě strany jen zdržuje, ale to je zřejmě jen nedůležitý "vedlejší produkt"...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 579
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Grossák » 15.5.2011 14:22

Videodetekce se pro tramvaje používá skutečně výjimečně. Je třeba právě na SSZ Trojská - Pod Lisem (hlavní detekce TRAM), nebo nedlouho také na semaforech u zastávek Hradčanská (pomocná detekce). Na Jiráskově náměstí určitě není. Na pár křižovatkách asi bude fungovat jako nouzová detekce TRAM. Nedoporučuju ji jako standard, protože kromě toho, že nikdy není zcela přesná, nedopočítáte se správného počtu tramvají/pantografů. Na Nádraží Vršovice to levé odbočení skutečně často padá, aniž by tam byla vozidla. Nejspíš opravdu porucha/nepřesnost, jak píše JaHu. Zvláštní je, že volno je vždy přesně 8s, bez ohledu na nároky příslušných vozidel či kolizních TRAM. Každopádně toto je podle mého názoru velmi ostudná křižovatka, jejíž modernizací nevznikl žádný přínos pro MHD. Zůstala bez preference.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od 9001 » 14.5.2011 13:07

MF píše:
Oskar píše:Na křižovatce u výjezdu z terminálu Černý Most spustili SSZ. Jezdím tam už 6 let a za celou dobu nepamatuji takovou frontu autobusů, jako včera. Zdržení od odjezdu od sloupku do průjezdu křižovatkou asi 8 minut.

Nepamatuji si, že by tam za dob bez SSZ byl někdy problém. To jsou zase vyhozené peníze. [-o< :smt021 :smt078
Já tam sice jezdil občas, ale to vyjíždění z terminálu bylo vždycky blbý. Detekce ?kamerou? asi nefunguje jak má.
Sice to nebylo nejideálnější, ale přišlo mi to jako na Na Padesátem. Vždycky někdo přibzdil a pustil nejlépe autobus, jedoucí po hlavní.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od MF » 14.5.2011 12:28

Oskar píše:Na křižovatce u výjezdu z terminálu Černý Most spustili SSZ. Jezdím tam už 6 let a za celou dobu nepamatuji takovou frontu autobusů, jako včera. Zdržení od odjezdu od sloupku do průjezdu křižovatkou asi 8 minut.

Nepamatuji si, že by tam za dob bez SSZ byl někdy problém. To jsou zase vyhozené peníze. [-o< :smt021 :smt078
Já tam sice jezdil občas, ale to vyjíždění z terminálu bylo vždycky blbý. Detekce ?kamerou? asi nefunguje jak má.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Oskar » 14.5.2011 10:18

Na křižovatce u výjezdu z terminálu Černý Most spustili SSZ. Jezdím tam už 6 let a za celou dobu nepamatuji takovou frontu autobusů, jako včera. Zdržení od odjezdu od sloupku do průjezdu křižovatkou asi 8 minut.

Nepamatuji si, že by tam za dob bez SSZ byl někdy problém. To jsou zase vyhozené peníze. [-o< :smt021 :smt078

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4290
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Bobik » 14.5.2011 5:57

Ono to je před tou vozovnou vůbec také celé dojebané. Když už tam dělali nový SSZ, nechápu proč neudělali světla i před vozovnou, resp. nějakou signalizaci že je něco za rohem (zatahující čumákem na Šárku). Včera ráno jsem tlačil zpátky do vozovny vyjíždějící 26 a dneska večer zas zatahující 22 málem mě. Vzhledem k tomu, že občas tě ty čočky nechaj na hlavní vykysat, případně stojí ve vratech jedna souprava (DC) a druhá (ZC) za ní není vidět,tak tam dochází k těmhle situacím.

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 285
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Syrda » 13.5.2011 21:04

Tady to vadí o to víc, že zůstaly mezery pro MOŽNÉ odbočení do/z vozovny.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od BerryML » 13.5.2011 20:50

Grossák píše:
Syrda píše:Nové SSZ u vokovické vozovny je snad jen okopírovaný původní program (mezery pro odbočení do vozovny, které svítí ale jen na vyžádání).
Podle mého názoru se jedná o špatné řešení a obnova SSZ nemá žádný přínos pro MHD.
Ostatně jako na zbytku Evropské :-/

Odpovědět