Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od kasme » 13.6.2011 11:16

výstavba nového SSZ Jana Želivského x U Nákladového nádraží jde do finále - už je i nalajnováno...

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1106/nnz/

edit 14.30: a je po srandě, právě jsem projel na blikačku, ale červenou i kratičkou zelenou jsem viděl... :)
asi oživovací pokusy...

nejhorší je, že od Ohrady je rovně jen pravej pruh

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6137
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od demon » 12.6.2011 9:21

Grossák píše:Také tam byl problém v detekci, který se přes časté zásahy prý poměrně často opakoval. Proto bylo provedeno další technické opatření v troleji a uvidíme, nakolik bude účinné.
Kdy bylo provedeno, protože to co jsem popsal, bylo pozorováno včera ?
Pravděpodobně jde o občas nefunkční čidlo už na Táborský, který má za úkol podržet volno tramvaji, aby plynule pokračovala na volno i na světlech na křižovatce Děkanská vinice x Na Pankráci.
Jenže občas průjezd tramvaje nezaznamená a na druhým čidle už na Náměstí Hrdinů, se tramvaj přihlásí už pozdě, takže jí jdou čočky pár metrů před čelem na stůj, skočí volno pro auta odbočující vlevo na magistrálu a až po nich se vybere volno pro tramvaj.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 592
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Grossák » 11.6.2011 22:07

demon píše:
chemik píše:podobně dobrý to bylo i na Pražského povstání. Přijels od Paloučku na tu "novější" křižovatku a auta rovně a vlevo zelená, ty stůj...
Taky se mi to stalo, ale co jsem si všim, stává se to zcela nahodile a bude asi problém v detekci.
Pokud přijíždíš k už navoleným světlům (přihlašovací kontakt bude ještě někde na Táborské), tak na tebe volno počká, ale pokud přijíždíš k zhaslému "stromečku" a přihlásíš se až někde na urovni výstupu z vestibulu metra na Náměstí Hrdinů, tak ti do jízdy okamžitě padne stůj.
Také tam byl problém v detekci, který se přes časté zásahy prý poměrně často opakoval. Proto bylo provedeno další technické opatření v troleji a uvidíme, nakolik bude účinné.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6137
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od demon » 11.6.2011 21:23

chemik píše:podobně dobrý to bylo i na Pražského povstání. Přijels od Paloučku na tu "novější" křižovatku a auta rovně a vlevo zelená, ty stůj...
Taky se mi to stalo, ale co jsem si všim, stává se to zcela nahodile a bude asi problém v detekci.
Pokud přijíždíš k už navoleným světlům (přihlašovací kontakt bude ještě někde na Táborské), tak na tebe volno počká, ale pokud přijíždíš k zhaslému "stromečku" a přihlásíš se až někde na urovni výstupu z vestibulu metra na Náměstí Hrdinů, tak ti do jízdy okamžitě padne stůj.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.6.2011 12:35

Grossák píše:Na SSZ Čk - Tuklatská (Zborov) byla zjištěna a odstraněna závada tramvajové detekce z centra. Nyní již SSZ dle sledování funguje pro tento směr bez problémů, tedy s preferencí. Stín sice může vyvolat nárok vozidla, ale ten je v logice potlačen za nárok tramvaje, takže není důvod nic zpožďovat.
Díky za skvělou zprávu - myslím, že ve středu budu jezdit 11.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 592
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Grossák » 11.6.2011 12:27

Na SSZ Čk - Tuklatská (Zborov) byla zjištěna a odstraněna závada tramvajové detekce z centra. Nyní již SSZ dle sledování funguje pro tento směr bez problémů, tedy s preferencí. Stín sice může vyvolat nárok vozidla, ale ten je v logice potlačen za nárok tramvaje, takže není důvod nic zpožďovat.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.6.2011 0:38

Grossák píše:
MM-Mikulovsky píše:MŠ: Viz. Grossákova citace - nebylo by možnou variantou řešení video detekce TRAM v souběžném pruhu IAD pro levé odbočení jen naprogramování řadiče, aby volno "zelená" vlevo přes TT "padala" se zpožděním? V případě správné detekce IAD si ta počká (chceme přeci preferovat MHD = TRAM) a v případě špatné detekce - stínu TRAM, tak ta při nastaveném zpoždění levého volna IAD stihne bezpečně projet na své řádné volno.
Zpoždění volna? Jedná se o směrový signál, takže v tomto případě by se muselo jednat o vložení TRAM fáze. Vypadalo by to asi takto: 1) volno TRAM + IAD po Průběžné přímo dc i zc, 2) volno IAD po Průběžné dc přímo a vlevo, 3) volno TRAM + IAD po Průběžné přímo dc i zc. Šlo by to, ale křižovatka je přetížená a tohle by ještě víc natáhlo cyklus, prodloužilo kolony z Koryt.
Nyní TRAM přijíždí (např. k Solidaritě ZC) v momentě svého volna (přímo) a volna "zelené" souběžné IAD rovně (případně ještě vpravo) a cca pár metrů před "čumákem" jí padne stůj a ihned nato volno "zelená" pro souběžnou IAD pokračující vlevo přes TT - toto by se mělo zpozdit, jeli to zpuštěno detekováním stínu TRAM v levém odbočovacím pruhu IAD!

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 592
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Grossák » 08.6.2011 0:24

piskvorrr píše:
MPL píše:A co když tam pojede skutečně to "jedno kolo" (míněno cyklista) - ten nemá právo na zelenou?
Tak má smůlu, protože ho ignoruje naprostá většina detekcí bez ohledu na použitou technologii (alespoň mi to tak připadá, když jedu kolmo).
Myslím, že cyklisty už signalizace videodetekcí berou, aspoň co mám zkušenost. Citlivost je vysoká. Odvrácenou stranou ráje ale asi je, že to zároveň bere kde co jiného...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 592
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Grossák » 08.6.2011 0:22

demon píše:
Bobik píše:A není to občas, ale pravidelně, alespoň v noci. Čočky na stůj, volno vlevo, nikde ani kolo....
Co jsem včera pozoroval, tak volno vlevo je tam nastavené na pevno každý cyklus, opravdu i když v dohledu není ani kolo.
Tatáž chybka mi přijde i na SSZ Vršovická x U Vršovického nádraží u levého odbočení z Vršovické.
To spíš vypadá opravdu na velkou chybu detekce, pokud se tam tedy netočí pevný program. Nádraží Vršovice stejně tak.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 592
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Grossák » 08.6.2011 0:19

MM-Mikulovsky píše:MŠ: Viz. Grossákova citace - nebylo by možnou variantou řešení video detekce TRAM v souběžném pruhu IAD pro levé odbočení jen naprogramování řadiče, aby volno "zelená" vlevo přes TT "padala" se zpožděním? V případě správné detekce IAD si ta počká (chceme přeci preferovat MHD = TRAM) a v případě špatné detekce - stínu TRAM, tak ta při nastaveném zpoždění levého volna IAD stihne bezpečně projet na své řádné volno.
Zpoždění volna? Jedná se o směrový signál, takže v tomto případě by se muselo jednat o vložení TRAM fáze. Vypadalo by to asi takto: 1) volno TRAM + IAD po Průběžné přímo dc i zc, 2) volno IAD po Průběžné dc přímo a vlevo, 3) volno TRAM + IAD po Průběžné přímo dc i zc. Šlo by to, ale křižovatka je přetížená a tohle by ještě víc natáhlo cyklus, prodloužilo kolony z Koryt.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 389
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Preference MHD

Příspěvek od piskvorrr » 07.6.2011 15:01

MPL píše:A co když tam pojede skutečně to "jedno kolo" (míněno cyklista) - ten nemá právo na zelenou?
Tak má smůlu, protože ho ignoruje naprostá většina detekcí bez ohledu na použitou technologii (alespoň mi to tak připadá, když jedu kolmo).

MPL
Uživatel
Příspěvky: 117
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Preference MHD

Příspěvek od MPL » 07.6.2011 11:05

A co když tam pojede skutečně to "jedno kolo" (míněno cyklista) - ten nemá právo na zelenou?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6137
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od demon » 07.6.2011 9:44

Bobik píše:A není to občas, ale pravidelně, alespoň v noci. Čočky na stůj, volno vlevo, nikde ani kolo....
Co jsem včera pozoroval, tak volno vlevo je tam nastavené na pevno každý cyklus, opravdu i když v dohledu není ani kolo.
Tatáž chybka mi přijde i na SSZ Vršovická x U Vršovického nádraží u levého odbočení z Vršovické.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3667
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference MHD

Příspěvek od P_V » 06.6.2011 20:15

Proč se používá video detekce a ne něco jednoznačnějšího, jako třeba mikrovlnné čidlo?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.6.2011 20:10

MŠ: Viz. Grossákova citace - nebylo by možnou variantou řešení video detekce TRAM v souběžném pruhu IAD pro levé odbočení jen naprogramování řadiče, aby volno "zelená" vlevo přes TT "padala" se zpožděním? V případě správné detekce IAD si ta počká (chceme přeci preferovat MHD = TRAM) a v případě špatné detekce - stínu TRAM, tak ta při nastaveném zpoždění levého volna IAD stihne bezpečně projet na své řádné volno.

Odpovědět