Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3907
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2020 19:42

Tak není zač, to byla rychlost. Děkovat můžeme jedině my. Kde by bez Vás ta preference byla. =D> =D> @3644

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 602
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 06.6.2020 19:00

I tak díky. Jde o závadu.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3907
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2020 16:19

Bohužel: poslední průjezd tma a mokré sklo. Předzvěst je moc vysoko. Já mám kameru dole. Koukal jsem i na Pražskou, kvůli té výzvě, ale taky je to moc vysoko. :(

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 602
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 06.6.2020 16:11

Máte to na kameře? Můžete se podívat? Aspoň 1 průjezd...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3907
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2020 16:09

Grossák píše:
06.6.2020 15:58
OK, super. Jen poslední důležitá věc: padala na Jahodové ZC předvěst na volno, nebo byla vždy na stůj?
Já fakt nevím. #-o Ta Švehlova je moc náročná na podněty. :D

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 602
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 06.6.2020 15:58

OK, super. Jen poslední důležitá věc: padala na Jahodové ZC předvěst na volno, nebo byla vždy na stůj?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3907
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2020 15:49

Poprvé jsem tam byl asi v 13.30 (určitě zastavení), podruhé nevím, potřetí někdy po 19 hod (určitě zastavení). Našel jsem na kameře poslední průjezd (omlouvám se za mystifikaci, já to nejel 3x, ale 4x) těsně před 22 hod, kdy jsem naopak projel, i když mi cestou k semaforu výzva zhasla a já se bál, že padne stůj, ale volno vydrželo.
U Jahodové ZC jsem, myslím, nestál, ale určitě mne Jahodová zastavila nejméně jednou DC.
Ale jak jsem napsal, příště se budu víc soustředit. Já v Hostivaři před včerejškem nebyl ani nepamatuju. :D

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 602
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 06.6.2020 15:29

To je velmi cenná informace. Tedy prosím aspoň přibližný čas, kdy jste jezdil. A doplnění: na Jahodové ZC Vám předvěst i volno padalo normálně, preferenčně? Díky.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3907
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2020 15:20

Topolová: Prostě v době stanicování na Zahradním Městě ZC byla na semaforu zelená, čočky na volno a výzva svítila. Zavřel jsem dveře, rozjel jsem a bác - stůj. 2x úplně stejně. Měl jsem 15T, ale časy průjezdů fakt nedám. Pro mě z Pankráce to byl výlet do neznáma, ale mám pocit, že teď bude Pankrác na l.22 víc, tak se připravím příště lépe. :D

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 602
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 06.6.2020 15:12

Můžete přesně popsat, co se stalo na Topolové? V jaké chvíli Vám volno ZC zhaslo, kolik měla tramvaj pantografů? Případně kdy svítila výzva během volna a časy, kdy jste projížděl. Na Pražské ZC byl v minulém týdnu problém v detekci ZC, posílal se servis, ale neznám výsledek. Když se rozsvítilo volno, svítila také výzva? Díky.

Nové řadiče vždy nemusí fungovat ve stejném jazyku jako původní. Každá drobná stavební úprava může vyvolat změnu mezičasů. Doplnění výzvových návěstidel znamená také úpravu programu. Takže v praxi lze v nejlepším dojít k tomu, že se vezme původní projekt DŘ, udělají se v něm jen nezbytné úpravy, ale stejně je třeba ho schválit a zcela nově naprogramovat. Tak se stalo v případě Čechova mostu. Nebo na SSZ Plzeňská - Radlická či Nádražní - Vltavská, kde ovšem tento postup je pro kvalitu původního DŘ značně nežádoucí. V případě Na Břehu nebo Údolní se měnilo více věcí a DŘ se pak dělá z gruntu.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3907
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2020 15:12

vencavasek píše:
06.6.2020 15:04
Tak určitě by to šlo. A někdy to tak v podstatě je. Namátkou Lidická - Zborovská nebo Nádražní - Vltavská. Jen nevím, zda je to opravdu taková výhra :evil:
Jo, tam to chápu: před obnovou bez preference, po obnově taky bez preference. To je hned. :lol:

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 251
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 06.6.2020 15:04

von Špilberk píše:
06.6.2020 11:00
Tohle administrativní peklo mne opravdu fascinuje. Proč je obnova semaforu vůbec spojena s tím "signálním" plánem? To by nešlo obnovit semafor a rovnou s tím schválit, že dopravní řešení bude stejné jako bylo předtím, instalovat do nového řadiče původní program a hotovo :?:
Tak určitě by to šlo. A někdy to tak v podstatě je. Namátkou Lidická - Zborovská nebo Nádražní - Vltavská. Jen nevím, zda je to opravdu taková výhra :evil:
Ono se to nezdá, ale buď se doplňuje SSZ (Čechův most), nebo se upravují počty nebo šířky jízdních pruhů (Jankovcova, Veletržní, Údolní), případně alespoň doplňují předsunuté stopčáry pro cyklisty. To vše má dopad do mezičasů a tím i do většiny dalších částí té dokumentace. Nemluvě o tom, když se během let změní předpisy pro navrhování SSZ (nebo třeba pro rychlost tramvají ve výhybkách), takže to původní dopravní řešení by již nově nemohlo být schváleno, protože nevyhovuje současným předpisům. Dále indukční smyčky se již nově nepoužívají a nahrazují videodetekcí pro vozidla, doplňují se výzvová návěstidla pro tramvaje atd.
Takže i křižovatky, které vypadají po obnově na první pohled stejně, jsou vlastně z pohledu dokumentace "nové".

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3907
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2020 11:00

Tohle administrativní peklo mne opravdu fascinuje. Proč je obnova semaforu vůbec spojena s tím "signálním" plánem? To by nešlo obnovit semafor a rovnou s tím schválit, že dopravní řešení bude stejné jako bylo předtím, instalovat do nového řadiče původní program a hotovo :?: :?: :?: :?: #-o #-o

Včera jsem měl po dlouhé době l.22 a Hostivař je opravdu hrozná: odjezd ze Zahradního Města ZC - zastavení u semaforu (Topolová) -ze 3 pokusů 2x (přitom výzva svítí, ale volno prostě nepočká), Práčská se tu pomlouvá dostatečně (ZC i DC 100% úspěšnost zastavení), odjezd z OC Hostivař ZC - taky zastavení (Pražská)- ze 3 taky 2x. Zastavil jsem jednou i u Vladycké (taky ZC). Fakt boží. Možná by to chtělo zkrátit jízdní dobu. :twisted:

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 251
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 06.6.2020 10:20

Karosák píše:
04.6.2020 22:28
Když se toto, Veletržní, Jankovcova i Hloubětínská, podařily spustit po obnově ihned, proč se čeká na Práčské a Údolní? :-k
Většinou se obnova SSZ oddaluje tím, že se čeká na zpracování, schválení a naprogramování dopravního řešení. Samotná obnova se potom započne sice se zpožděním proti plánu, ale zase až ve chvíli, kdy už je dopravní řešení skoro hotové, a tedy při dokončení obnovy je možné hned nasadit finální dopravní řešení.
Na Údolní nebo Na Břehu se ale samotná obnova neoddalovala (udělala se v koordinaci s obnovou povrchů vozovek nebo RTT) a nyní jsme ve stavu, kdy je obnoveno, ale dopravní řešení ještě není hotové. Proto tam běží dočasné pevné plány - ty se totiž dají zpracovat a schválit během pár dnů.

Pokud jde o Práčskou, k té bohužel nic nevím.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3561
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 04.6.2020 22:28

Rozumím. Jinak VDZ se mi zdá srozumitelné měl jsem pocit, že je respektováno více, než ta závora. No pravda je, že borec, co tu závoru prohulil, mi pak překážel u prvních dveří. Takže to asi funguje jak má Z:idea:

Když se toto, Veletržní, Jankovcova i Hloubětínská, podařily spustit po obnově ihned, proč se čeká na Práčské a Údolní? :-k

Odpovědět