Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 09.11.2018 11:26

Bobik nebyl dlouho nikde na výletě. Vždycky když se vrátím z výletu za Prahu (a takovejch 50 kiláků už je slušná džungle :-D) tak si uvědomím, co všechno tu funguje. To by měl občas dělat každý, protože to co funguje si přestaneme uvědomovat a vážit si toho. Jestli jsi příznivcem pevných cyklů, doporučuji k návštěvě soudruhy v PLR. Meka pevných cyklů, kde i minimální vzdálenosti jedeš maximální dobu a Vratislavská odpolední špička je to, co chceš určitě zažít, štrůdly tramvají až do :zadnice , protože....se čeká :-D Představ si takový cyklus ála IPP, ale úplně všude, třeba i na všech přejezdech na Podbabu... představ si, že z Kulaťáku k řece jedeš jen kvůli 6x pevným SSZ třeba 15 minut. Líbí? :devilsmokin To si pak budeš v Praze mlaskat i přes drobné nedostatky :prase
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod milbi v 09.11.2018 7:42

Bobik napsal:...například na Výstavišti, výjezd ze smyčky, zase extrémně nepouští.

Nebude to treba tim, ze pri jizde od Zator je pred smyckou signalizovany prechod a ridici si mysli, ze je to signalizace i do krizovatky? Takze kdyz maji zelenou, tak vlastne tramvaj ma mit Stuj? On ten prechod je totiz na hranici krizovatky a je na nem i znacka krizovatky...
Palmovka funguje naprosto skvele, teda pokud nenastane situace, kdy pustena tramvaj pred sebe chce pustit jinou, ktera se ke krizovatce teprve blizi. Chapu, ze je vhodne byt na zastavce v urcitem poradi, ale domnivam se, ze "ten hodnej ridic", co chtel pustit tramvaj a potom na krizovatce zustane stat za odmenu minutu, uz priste radeji poustet nebude... Zrovna minuly tyden jsem poustel tramvaj od Krejcarku, ta najela do krizovatky a jala se cekat na tramvaj od Invalidovny a potom jeste pustila tramvaj ze Sokolovsky... A za tu chvilku byla za mnou kolona az na krizovatku u Rustonky...
milbi
Uživatel
 
Založen: 16.5.2009 18:26
Bydliště: Milovice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 09.11.2018 6:47

Grossák napsal:Ale k čemu byla jediná skutečná preference na horní Palmovce, když tramvaje projíždějí plynuleji při vypnuté signalizaci?
Jenže Palmovka je vyjímkou, podle které se nelze řídit. Ano, na Palmovce auta extrémně pouští, jenže například na Výstavišti, výjezd ze smyčky, zase extrémně nepouští.
Grossák napsal:Preference není způsob řízení, který vyvolává dopravní kolaps.
Obávám se, že do určité míry nikoli. Preference je především preferování - tedy upřednostnění - jednoho druhu dopravy (zde MHD) před jiným (zde IAD). A pokud je toho jiného druhu dopravy, tedy IAD, zkrátka moc, pak buď mám - skutečnou - preferenci a tím pádem zároveň kolaps, nebo kolaps nemám, jenže zároveň nemůžu mít ani preferenci. Oboje zároveň nejde, to je z toho potom paskvil ve smyslu když nám to neštosuje auta, tak tu tramvaj teda pustíme. Což sice taknějak funguje, ale spolehlivost a tím pádem atraktivita MHD trpí.
Grossák napsal: Na druhou stranu, dovedeš si představit, že by se všude nasadily pevné programy, které chyby neobsahují?
Upřímně - raději pevný program, který je sice k vzteku, ale dopředu odhadnutelný a tím pádem bezpečný, než chybující, nebo paskvilní rádobypreferenci, která ti zamázne čočky před očima (v obtížně ubrzditelné až neubrzditelné vzdálenosti) a pustí kolizní směry. Navíc nevypočitatelně. Namátkou Nádraží Veleslavín, OC Hostivař (Švehlova X Práčská), kde ti protijedoucí tramvaj umí smáznout čočky. Někdy. Někdy taky ne a počkají. Dopředu nevíš. Upřímně jsem měl raději starou Želvu s pevným cyklem, kde jsi už od Hřbitovů dokázal odhadnout, jestli na to máš šlápnout, nebo to courat, zatímco dnes víš prd, takže se ženeš jak blázen, abys nakonec zjistil, že ses navolil o vteřinku později než bylo potřeba a zkrátka smolík, pojedeš až v dalším cyklu. Stejnětak jsi v pevném cyklu věděl, že vždycky pojedeš, protože to zkrátka vždycky padne, zatímco teď se musí hlídat navolení, stromečky jsou nespolehlivý, někde svítí, někde ne a stejně to padne, někde když nesvítí tak to nepadne, zkrátka bordel.
Grossák napsal:Doporučuji soudit Vršovickou, až bude venku.
O.K., dobře. Uvidíme, o kolik jsem se sekl a nakolik to tam bude ne/fungovat a jak ne/kvalitně. Zkušenosti mi bohužel říkají, že se s velkou mírou pravděpodobnosti moc neseknu.

Hele, já si opravdu hrozně moc cením toho co ty a nejen ty děláš a snažíš se dělat, chápu že to není jednoduchý, ale tohle celý je zkrátka o tom, že tlustý do tenkýho se prostě nacpat nedá. Už je holt zkrátka potřeba, aby si především politici vyndali hlavy z :zadnice a uvědomili si, že doprava je provázanej celek, která se stejnětak musí řešit. Salámová metoda tady prostě nefunguje a dílčí zlepšení jsou v tom celku k ničemu, protože je zbytek zabije (Aneb například skvěle fungující preference u Letenskýho tunelu a na konci Štefánikova mostu je sice super, ale celkově k ničemu, když mě vzápětí zazdí světla na Dlouhé, takže jsem na Republice pozdě a tudíž mě něco podjede u Imperálu, co mě pak odrbe, protože to má být až za mnou. A podobně). Další preferenční opatření místy na vztek jsou třeba bumlíky. Jo, jsou hrozně fajn, že se ti nemotaj auta v profilu, jenže se daj přeskočit - a taky se přeskakujou, před sebemenší "překážkou". To je řidiči přeskočí rádi a hned, jenže přeskočit je za překážkou zase zpátky se jim už nechce, takže pak překážejí na kolejích. Jsou místa, kde by nakonec bylo snad i lepší, kdyby tam ty bumlíky spíš nebyly (namátkou před Retrem, na Národní třídě...) Dokud se to bude honit snahou o dílčí zlepšení, která je ovšem ve skutečnosti mnohde spíš pro vztek než pro pomoc a nebude se to řešit jako celek, tak se nezlepší nic a (nejen) tvoje práce bude bohužel do určité míry akorát zbytečná. Což je ve výsledku ohromná škoda.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 09.11.2018 2:47

Bobiku, jsem samozřejmě rád, že Tě neopouští kladný vztah k veřejné dopravě. Ale k čemu byla jediná skutečná preference na horní Palmovce, když tramvaje projíždějí plynuleji při vypnuté signalizaci? Snad pro radost, že se auta štosují? Preference není způsob řízení, který vyvolává dopravní kolaps. Chápu Tvé obavy, protože vnímáš různé nedokonalosti a chyby na SSZ. Na druhou stranu, dovedeš si představit, že by se všude nasadily pevné programy, které chyby neobsahují? Nedávno sis tady stěžoval na pevný program na Letenském náměstí. A teď se Ti líbí. Doporučuji soudit Vršovickou, až bude venku.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 08.11.2018 21:15

von Špilberk napsal:Pokud se nic nezměnilo, tak v noci jede jen jeden semafor ze 3 (Nádraží Vršovice). Takže Bobík je jednoznačně zpovykaný. :lol:
Z kterých tří mezi Strašnickou a Otakarkou? :lol:
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod von Špilberk v 08.11.2018 16:15

Pokud se nic nezměnilo, tak v noci jede jen jeden semafor ze 3 (Nádraží Vršovice). Takže Bobík je jednoznačně zpovykaný. :lol:
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod kruťák v 08.11.2018 11:44

Já teda neznám noční situaci, ale vím určitě, že přes den to už nemůže být horší než dnes. Přes den tam fakt člověk stojí na každym semaforu, to je taková červená vlna par excellence.
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod von Špilberk v 08.11.2018 10:45

Horší než teď - tedy jízda od semaforu k semaforu, to může být jen těžko. Třeba se jim podaří naprogramovat preferenci formou zelené vlny. Uvidíme. 8-)
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod 9001 v 08.11.2018 10:35

Souhlas Bobíkem... Hlavně na Vršovickou byl daleko lepší pevný program, který dokázal držet zelenou vlnu... Takhle to dopadne špatně :-(
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 08.11.2018 6:17

Ať do toho proboha nešťouraj, doteď to sice blbě, ale alespoň nějak funguje. Jak na to šáhnou, budeme se ještě divit. Preference, jo, prdlajs s kytičkama, to jsem dneska viděl ve čtyři ráno na Kohinorce (DC) - rozjedu se ze zastávky, čočky utečou před nosem, tak si postojím na úplně prázdný křižovatce, kde není ani kolo, aby mě to po chvíli pustilo dál. Stejnětak dneska zase zlobil Hládkov - dlouhý čekání na úplně prázdný křižovatce. I když, tam mám podezření, že zas byly zavřený tunely a z centrály tam zaply nějakej cyklus jak pro páteční špičku. Nebylo by to poprvý.
Skutečná preference stejně nikdy nikde nebude, protože to by se štosovala auta a to je, přes veškerý řeči o podpoře MHD, pořád nežádoucí. Jediná skutečná preference, co kdy byla, byla na horní Palmovce a šla do kytek právě z těhle důvodů. Štosovaly se auta a Policie !! si stěžovala, že neukáznění řidiči blokují ostatní křižovatky. Policie, pche, nemá ona bejt právě od toho, aby k tomu nedocházelo?
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod kruťák v 07.11.2018 23:16

Dobré zprávy pro MHD ve Vršovicích, pět let po rekonstrukci tramvajové tratě se možná konečně zapne preference :)

Dle postupně získaných vyjádření Dopravního podniku hl. m. Prahy, Swarca (příprava SW), Eltoda (projednání úpravy fungování SSZ) byla na konci října podána žádost o příslušné stanovení, podle odboru dopravních agend MHMP bude stanovení vydáno s ohledem na ostatní řešené záležitosti do dvou týdnů a pak bude na dodavatelích, na kdy se jim podaří zkoordinovat techniky, kteří schválenou úpravu fyzicky provedou a do několika různých systémů ji zapojí.
Jedná se o změnu v křižovatkách Sportovní, Petrohradská a U Vršovického nádraží. Koh-i-noor, Kodaňská a Užocká preferenci mají, křižovatka Kubánské nám. je před rekonstrukcí.


http://www.praha10.cz/diskuzni-fora/dis ... /aft/10658
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 05.11.2018 10:42

Díky za smutné info z Želvy. Zkusím se na to podívat. K Míráku, je dobré sdělit informaci o problému dříve, nejlépe na PDT. Závadu je pak možné opravit dříve.

Letenské náměstí je v záložním pevném programu kvůli závadě. Pracuje se na opravě.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod vencavasek v 05.11.2018 10:12

Včera jsem po dlouhé době jel přes Letenské náměstí a potvrzuji pevný cyklus.
vencavasek
Uživatel
 
Založen: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 05.11.2018 6:57

demon napsal:ZC obvykle v úrovni sekce prásk na stůj.
Ano, tohle jsem tam pozoroval i v noci. Několikrát. Nepamatuju si přesně kdy, zhruba v době co popisuje Démon. Vzhledem ke krátkým nočním cyklům a taky vzhledem k vědomí, že většina SSZ i přes veškerou snahu prostě nefunguje optimálně, jsem tomu dál nevěnoval pozornost a bral to jako takové "místní špecifikum", který je sice úplně nesmyslný, ale alespoň moc neobtěžuje, tak proč se vzrušovat. Teď, když o tom Démon mluví mi to připomenul.

Dále - něco je špatně v noci na Letenském náměstí, přijde mi to jako pevný cyklus. Směr ZC nesvítí stromeček (brnkačka se mi zdála v pořádku), směr DC sice svítí, ale volno v mezicyklu mi ani z tohohle směru nepadlo. Běhá tam klasický kolečko Milada/Veletržní, Korunovační, tunel, při šipce do tunelu volno tramvaji nepadne, přestože je navolená až pomalu od Sparty. Z čehož jsem usoudil, že nefunkční brnkačkou ZC to nejspíš nebude, když to nefunguje ani ve směru DC. Pozoruju to tam cca od pátku.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod demon v 05.11.2018 6:41

Grossák napsal:Demon: na dolním Míráku 4. 11. kolem 20:30 bylo vše OK, v obou směrech. Mám zprávu, že i v pátek zřejmě v pořádku. Prosím případně o sdělení časů událostí.
Popisované chování pozorováno 20.10., 21.10., 28.10. i 31.10.. Do centra až na vyjímky drželo volno, v jednom nebo dvou případech dokonce i překlopilo ze stůj zpět na volno, ZC obvykle v úrovni sekce prásk na stůj.
Grossák napsal:Želva je od poslední obnovy SSZ v dynamickém řízení bez preference TRAM.
To je mi známo, jenže dle mého pozorování se stav posledních několika let ještě zhoršil (a to i od spuštění autobusové detekce DC), takže volno pro 10/11/16 se nevybere pokud v cyklu projelo cokoliv přímo po Vinohradské, i kdyby to bylo v opačném směru.
Příklad - stojím s 10 od NNŽ navolený při volnu po Jana Želivského. DC jede 13, takže na konci tohoto cyklu volno nedostanu (s tim už jsem jakštakš smířenej), jenže právě protože projíždí 13, tak nedostanu volno ani po konci cyklu po Vinohradské a já čekám jestli se neobjeví třeba 6, že bych si počkal ještě další cyklus...
Pozorováno 31.10. odpoledne a ne jednou.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron