Stránka 1 z 375

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 20.5.2018 16:12
od 9001
Bobik: Ono to má právě dvě roviny...

Transparentní VŘ? Na první pohled krásná věc, ale realita pláče... At už provoz linky 302, která byla vysoutěžená s velkou slávou a dnes jsou lidi na její trase odsouzeni k tomu se modlit jestli to přijede nebo ne... Ale můžeme se plácat po ramenou jak to je výborné...
Dálniční odpočívadla, když se přidělovala po staru, tak všude byly benzinky a šlapalo to. Pak se do toho vložila posvátná kráva VŘ a nové "čisté" paramatry a výsledek? Na D1 od Brna do Kroměříže máme 1 benzinku a to ještě jenom ve směru na Brno... Ale můžeme se plácat po rameni, jak je všechno křištálově čisté...
A VŘ mimo Prahu na VHD se už napsalo opravdu hodně, protože tam jediná oškubatelná položka je právě řidič...

Provizorium. Na Letné jsme taky bez něj přežili... Průser by byl, kdyby se rozsypal Hlávkův i Libenský most najednou...

Upřímně, radši trochu špíny, ale budeme jezdit, než to mít kříštalově čisté a každé ráno mít pěškobus...

S mostem do Karlína souhlas... Tam je opravdu průser, že TT už nelze nikam reálně a smysluplně nacpat...

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 20.5.2018 15:21
od Bobik
9001 napsal:Bobik: Ovšem i ta, podle tebe největší autorita, řekla, že je lepší most zbourat a postavit nový...
Však to nerozporuju. Taky si myslím, že dobudoucna je lepší nový most. Akorát nechci široký a nechci Demolínkovu rychlohrůzu. Plus mám ještě "tu drzost" požadovat věci jako transparentní výběrko a stavbu a náhradní řešení během ní, aby se po dobu výstavby nebylo bez mostu úplně.
9001 napsal:jenže recykláty z jiných nic dobrého nepřinesli a to bohužel Praha sobě je... :cry:
Však taky (bohužel jako obvykle) nemám koho volit. :cry:
mart337 napsal:Provizorium není pořádně kam nacpat v blízkém okolí mostu...
Technicky je kam nacpat. Nejde to, resp. nechce se jen politicky.
von Špilberk napsal:...nejdřív se tvrdilo, že provizorium bude, pak že nebude, pak že bude, pak že není místo, pak že moc drahý....
No jasně, původně ta parta kolem Demolínka s ním nepočítala, pak se lidi začali bouřit, tak se slíbilo, pak si spočítali, nakolik by to přišlo a zjistili, že i s jimi prosazovanou cenou novýho mostu by to lidi už nejspíš neskousli a chtěli by jim "drze" vidět do rozpočtu, tak se hledal důvod jak to shodit.... klasickej politickej taneček.
mart337 napsal:Zatím by se mohl řešit nový most z Jateční, který by fungoval jako náhrada při následném řešení Libeňského mostu.
Bohužel nemohl, protože na Karlínský straně už moc není "kam s ním" (a tak, aby to i dávalo smysl už vůbec ne). Navíc než by se to projednalo a vyřešila všechna odvolání na odvolání, je to bohužel na dalších 20 let minimálně.

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 20.5.2018 14:00
od mart337
No v jakém rozsahu ta oprava bude nevím. Ale myslím že bude dost důkladná. Co si matně vzpomínám, někde se mluvilo, že je to vlastně soumostí dvou souběžných mostů (silniční část) a středová část (pod tram) jsou nějaké překlady (pod nimi jsou zatím zavěšené ing sítě - proto se čeká). Tam je údajně nejhorší stav. Pokud by stačilo to jenom zpevnit a sanovat, tak by to možná šlo za provozu alá Nuselák. Jestli je to v horším stavu, tak předpokládám, že bude nutné tu středovou část asi rozebrat a předělat a to znamená na čas buď to zavřít celé a nebo tak maximálně jeden pruh na každé straně, pokud by se nedala alespoň z části zabrat pro autoprovoz část chodníku.

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 20.5.2018 11:42
od 9001
mart337: A v jakém rozsahu bude oprava Hlávkova? Pochybuji, že někdo najde koule zavřít magistrálu, takže spíš očekávám obětování tramvají (což tady narozdíl od Libenáku je zanedbatelné) a zůstanou vždy 2+2 pruhy pro IAD.

Von to popsal asi nejlíp... Bohužel to vidím, že to tak dopadne... Snad tu tramvaj z Vltavy lovit nebudeme muset, ale Piráti budou moc mít brigádu s rikšami :lol:

Chápu i reakci Bobíka, který je znechucený z Dolínka a vlastně většiny klasických stran, jenže recykláty z jiných nic dobrého nepřinesli a to bohužel Praha sobě je... :cry:

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 20.5.2018 11:10
od mart337
No já to nyní asi vidím takhle. Provizorium není pořádně kam nacpat v blízkém okolí mostu. Nejblíž je to v zásadě v místě uvažovaného mostu nového z Jateční směr Karlín - Invalidovna. A je blbost tam budovat provizorium, takže se může postavit nový.
Vzhledem k tomu, že v pr..eru je i Hlávkův most a chystá se jeho oprava (po dokončení kolektoru pod Vltavou?), počítám, že to dopadne takto. Libeňák bude zatím spinkat na vavřínech, bude se dál dohadovat co s ním a bude sloužit jako náhradní při reko Hlávkova. Předpokládám, že jeho reko by mělo proběhnout bez větších problémů - není to nový most. Zatím by se mohl řešit nový most z Jateční, který by fungoval jako náhrada při následném řešení Libeňského mostu.

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 20.5.2018 9:33
od von Špilberk
Kvalitní replika by asi byla nejlepší řešení. Spojily by se výhody nového mostu a zachování vzhledu mostu původního. Problém je, že to není vyprojektované. A než se to vyprojektuje a vypapíruje tak uběhne 10 let. Co do té doby :?:
A otázka provizorního mostu je taky zajímavá: nejdřív se tvrdilo, že provizorium bude, pak že nebude, pak že bude, pak že není místo, pak že moc drahý.... Jaký je výsledek :?: Žádný.
Nejhorší je, že vlastně není vůle přijmout rozhodnutí - jakékoliv.
Takže kromě varianty 9001 (lovení 15T ve Vltavě) bych si tipnul, že výsledek bude x letá úplná uzávěra mostu bez náhrady. A nazdar. :prase

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 20.5.2018 9:16
od XSC
Já pořád nevím, co se řeší. Ten most byl stavěný na to, aby vydržel asi těch 100 let. Bez údržby 90 vydržel, takže svůj účel splnil. Tehdy by nikoho nenapadlo ho dál opravovat, prostě za 1. republiky by se zboural a postavil jiný. To jen dneska přijde nějaký zachránce a chce opravovat něco, co do té doby nikoho nezajímalo a ani to není technicky smysluplné. Když už aktivisti něco chtějí, tak ať nevymýšlí technické nesmysly, ale soustředí se na stavbu kvalitní repliky - plány mostu jsou a přepočítat je na současné postupy by nebyl problém.
A pokud jde o ten argument, že není zajištěno náhradní spojení - to není zajištěno ani v případě rekonstrukce. Nebo si snad někdo myslí, že půjde zachovat provoz na mostě a přitom zásadně zpevnit nosnou konstrukci?
Tunel pod Palmovkou je odůvodnitelný i bez Libeňáku. Ona snad někomu přijde věčně ucpaná Sokolovská mezi Balabenkou a Švábkami jako ideální řešení? Aktivisti chtějí blokovat centrum a vyhnat dopravu na okruh. Ten ale nechtějí stavět kapacitní a už vůbec nechtějí stavět radiálu, která by autům z centra ten okruh zpřístupnila. Tento postup je poněkud na hlavu, ale přesně odpovídá zelené ideologii, že auto je zlo.

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 20.5.2018 9:05
od 9001
Bobik: Ovšem i ta, podle tebe největší autorita, řekla, že je lepší most zbourat a postavit nový... Protože rekonstrukce nic moc neřeší, resp bude dražší provoz=údržba, a životnost bude taky kratší...

Bohužel most se stal terčem politikaření a bohužel každý si na tom chce nahnat body... Jediný problém je v tom, že až budeme lovit tramvaj z Vltavy, tak to odnese nějaký no name z TSK, který za to vlastně ani nemůže... Stejně jako v případě Trojské lávky... A všichni budou hrozně spokojení...

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 20.5.2018 8:36
od P_V
On ten beton byl šizený záměrně a konstrukce tomu byla přizpůsobena, ne že by šlo o nějaký odklon cementu na melouchy :)
Barák bys z toho mít nechtěl, protože bys musel mít několikanásobně tlusté zdi a stropy pouze klenuté, aby to ten chudý beton udržel.

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 20.5.2018 5:58
od Bobik
P_V napsal:Špatné je, že Libeňský most se opravit......zatím dá - podle té zprávy Kloknerova ústavu.
To není špatně, to je dobře - obzvlášť v situaci, kdy náhrada během stavby není a rozumné plány co dál taky ne. Takže je čas si v klidu a bez emocí sednout a domluvit se. Odborně. Akorát politická vůle k tomu chybí. No, do voleb to nespadne, ani se nevyřeší a pak se uvidí. Jenom doufám, že ta Demolínkova varianta "pejsek s kočičkou vařili dort" půjde definitivně k ledu, že tohle fakt ne. Ale bojím se bojím, bo jsou "vyšší zájmy" - širokej Libeňák je potřeba, aby se mohl odůvodnit tunel pod Palmovkou, aby Rohanské nábřeží nevypadalo "blbě" jako dálnice odnikud-nikam, atd, atd. Že to skončí v úzkejch Holešovicích (kde to lidi nechtěj, ostatně v Libni taky ne) dotyčné netankuje.
Já se zatím těmi politickými tanečky docela bavím, jak se k tomu vyjadřuje kdejakej jouda s titulem. Nejvyšší autorita je Kloknerův ústav, nad něj nikdo nemá. I kdyby si pan náměstek najmenoval milión poradců, kteří se budou zašťiťovat kdečím. A co se onoho nekvalitního a šizenýho betonu týče - tak ono se 80 let totálně dlabalo na údržbu a ještě to drží - jo, tak z takovýhleho šizenýho betonu bych chtěl mít barák, ten při údržbě musí bejt věčnej... :lol:

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 19.5.2018 20:23
od P_V
Špatné je, že Libeňský most se opravit (zahrnuje znovupostavení středových pasů kleneb) zatím dá - podle té zprávy Kloknerova ústavu. Sice způsobem, který požadovaných hodnot pro zatížitelnost dosáhne jen těsně, a životnost mostu bude omezená, ale dá. Takže je možno problém odsunout o nějakých 20-30 let, což je za ty prachy docela nevýhodné, ale kde budou dnešní politici, až se to zase začne rozpadat.

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 19.5.2018 19:40
od Grossák
Jak kdysi někdo napsal, architekt je nejneomylnější profese. :) Doplním, že je jedno, k čemu se vyjadřuje.

Naštěstí se nejedná o šéfa IPRu, ale pouze o jednoho z pracovníků. Myslím, že těmito výroky jen zvyšuje averzi vůči instituci, která je přitom v principu pro město velmi potřebná. Slova o tom, že ti, kteří chtějí Libeňský most zbourat, vedou neprofesionální diskusi, možná může platit mezi architekty, ale o tom, jestli je most možné opravit, rozhoduje technická stránka věci. A tu architekti nereprezentují, v lepším případě jsou ochotni ji akceptovat.

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 17.5.2018 21:29
od 9001
Upřímně přestávám chápat ty tanečky okolo metropolitiního plánu... V územín bylo takových chujovin a nikoho to moc netrápilo. Tady se z něho dělá posvátná kráva, kterou stejně může na podzim nová radnice odpálit a začít od začátku, resp. si může určité části upravit podle svého...

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 17.5.2018 21:28
od Bobik
Však preference MHD v praxi, ne? Co tě překvapuje... :lol:

Re: Preference / antipreference MHD

OdeslatNapsal: 17.5.2018 20:58
od P_V
V tom Podolí to metropolitní plán opravdu přehání. Kdysi se uvažoval most v prodloužení Jeremenkovy, pak se z něj vyškrtla auta, pak se přesunul kus po proudu aby nepůlil Žluté lázně, a následně se v původním umístění objevil most druhý, pouze pro auta.