Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobek v 23.2.2018 19:02

Ale jo, já většinou jsem schopný pochopit existenci nějakých okrajových podmínek, které k danému řešení vedou. Ale někdy to prostě překračuje meze přijatelnosti, jako ve dvou konkrétních zmíněných případech. Podobně byl čirou úchylností způsob fungování chodeckýho volna na tý Průběžný přes Nad Olšinami, kdy tam bylo volno jen při levým odbočení z Olšin dc do Průběžný. Tam vydrželi stát taky jen adepti zenu. Naštěstí to s reko zmizelo.
Bobek
Šťoura
 
Založen: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 23.2.2018 17:48

Temsor: měl jsem na mysli metodiku, která se týká přímo režimu fáze blikající žlutá, která je pražskou specialitou. Zbytečné semafory přes TT mají původ v jakési normě, nechci ji hledat.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 23.2.2018 17:45

Bobek: Na SSZ Pod Rapidem není úplně v pořádku detekce TRAM na odhlášení. Volno pro TRAM padá jen na výzvu. Pracuje se na řešení. Už teď by to mělo být výrazně lepší.

Chodci na tlačítko nejsou od věci. Boční fáze bez chodců a s chodci vypadá časově úplně jinak. A když občas nadáváme na to, že si chodec zmáčkne tlačítko, přejde na červenou, a pak 15s svítí zelená a nic se tam nepohne, při pevném nároku bychom toto měli třeba v každém cyklu. Samozřejmě jsou místa, kde vzhledem k intenzitám chodců a okolnostem řízení je vhodný výběr natvrdo. A také se k tomu v řadě míst přistupuje, viz třeba nově horní Mírák souběžně s TT.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 23.2.2018 17:40

Bobik: seznam jsem předal. Díky. Myslím, že většina řidičů správně počká, až se i dlouho blikající výhybka odblokuje. Pokud někdo vjíždí do bloku, pak jen pokud jede stejným směrem a obvykle vědomě s tím, že zhruba ví, kdy výhybka přestane blikat. Chce zkrátit vlastní reakční dobu. Někdy to ale nevyjde a výhybku pak znovu zablokuje až KO, nikoli rádiem. Myslím, že by bylo dobré, aby v exponovaných místech došlo ke zkrácení časů. Jinak uvidíme. Je prostor zamyslet se v DŘ na nouzovém přihlášení kontaktem s ohledem na ostatní okolnosti. Má to i svá rizika, to nesmíme popřít. Chtěl bych zmínit aspoň jedno: další komplikace už tak komplikovaných DŘ.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod vlakoň v 23.2.2018 10:18

Ta opičárna s ostrůvkem mi přijde jako nejlepší řešení za současného legislativního stavu. Plynulé pro obě strany IAD i chodce - rozhodně lepší než SSZ.
vlakoň
Uživatel
 
Založen: 01.12.2007 22:57

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod P_V v 23.2.2018 9:56

Je to dané přes počet pruhů. Přechod bez světel smí být jen přes 1 pruh. Víc pruhů může být, jen pokud jsou ty další pruhy odbočovací. Proto je třeba před Vinohradským divadlem ta vopičárna s ostrůvkem. Proto se pražské 4pruhové ulice "zklidňují" tím, že v křižovatce je jen 1 průběžný pruh.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod MM-Mikulovsky v 23.2.2018 8:33

Bobik napsal:..... - donesla se ke mně informace - a tímto prosím o její potvrzení či vyvrácení - že vyšel nějakej přípis ministerstva dopravy, podle kterého, je-li přechod delší než (a tady si nejsem jist správností údaje) 7 metrů, musí být světelný. Nakolik se to vztahuje na byť dělené přechody, ale v jedné rovině, nebo na dělené přechody obecně už bohužel netuším. .....
jestli se nepletu, tak platná základní normová šířka 1 pruhu IAD je 3,5m (dle nižších kategorií komunikací je stanovena menší nebo je to cca součet pruhu pro auta a souběžný cyklorpuh), takže 2 pruhy = 7m, nebo-li více jak 7m = více jak dva pruhy IAD (nebo PÁSY TRAM) Z:arrow: MNĚ TO VYCHÁZÍ, ŽE TO NAŘÍZENÍ SE BUDE TÝKAT PŘECHODŮ NEROZDĚLENÝCH (OCHRANNÝMI OSTRŮVKY) = pro platnost toho nařízení se nemá sčítat délka navazujících jednotlivých části oddělených ochrannými ostrůvky :!:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 22.2.2018 23:27

Pánové, k těm SSZ a chodcům obecně - donesla se ke mně informace - a tímto prosím o její potvrzení či vyvrácení - že vyšel nějakej přípis ministerstva dopravy, podle kterého, je-li přechod delší než (a tady si nejsem jist správností údaje) 7 metrů, musí být světelný. Nakolik se to vztahuje na byť dělené přechody, ale v jedné rovině, nebo na dělené přechody obecně už bohužel netuším. Nicméně tušit lze, že toho moru zbytečných světel a učení (nejen) lidí chodit na červenou se evidentně bohužel jen tak nezbavíme... :roll:
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Petrpes v 22.2.2018 20:33

Zachcávky kde mě běhají chodci či důchodci před čumákem, navíc kde jsou debilně oslňující diody, nemám problém stanicovat pěkně v 1/2 nástupiště, pěkně jako vlak :D
Jen to chce, aby vám nejelo nic na kufru...
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod mart337 v 22.2.2018 19:15

No právě. Pak hudráme my, když si třeba na Kublově vystoupivší cestující zmáčkl tlačítko a my jsme pak tvrdli půl minuty na čočkách, než nás to pustilo dál. :D
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 22.2.2018 19:04

Chodecká volna jsou zlo :-D Tam je podle mě problém, a možná už to někdy i Grossák zmiňoval, ze je nelze moc posouvat, ani měnit jejich délku, aby nebyla ovlivněna celá křižovatka, nedejbože s něčím koordinovaná. Pak už se prostě nevejdeš do cyklu, nebo to bude na úkor něčeho jiného daleko bolestivějšího. Například pro chodce je v daném směru 8 vteřin + 5 na vyklizení. Zkrácení vyklizováku, ani samotné zelené už ti při dané délce přechodu tabulky nedovolí. Jasně, nám by se hodilo, kdyby jsi si zmáčkl třeba ve 2. vteřině a zelená 6 vteřin by to stačila, ale PČR to asi neschválí. Takže tam holt prose#eš 13sec. + celý cyklus.
Ovšem pokud je někde ten čas a cyklus pevný, jen se prostě ten panáček nerozsvítí, pak je to špatně a měl by padat cyklicky a né být ještě drze vybaven tlačítkem dobré naděje. Avšak takové tlačítko je tam/musí být třeba v souladu s projektem a normami pro případ, že tam jednoho dne bude dynamika, nebo funguje jako spouštěcí v režimu blikající žluté.
Hoši malovat signální plány musí bejt neskutečný porno... buďto to nefunguje, nebo vás sežerou cajti, báby, nebo pražské matky.
Při dnešních hustotách mi přijde , že prostě není možné vyhovět všem #-o
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 22.2.2018 18:45

Odložené volno pro tram Pod Rapidem, je podle mě proto, že jsou tam dělené přechody a ten kratší přes jeden pruh má krátký vyklizovák a hned padá zelená, zatímco přes koleje + pruh(y) do centra to trvá déle, než se "vyklidí". Dělené přechody to tam hodně používá, protože třeba jen co tramvaj projede, padá stůj, zelená chodcům do půlky, ale auta frčí ještě dál. A na obou koncích zeleného ostrova je podle mě trvalá chodecká zelená.
Teď si nestěžuji, jen se to tam snažím rozšifrovat.

Provázána ta SSZ jsou, neb to následující se vždy o tramvaji "dovídá" odhlášením z předchozího, jestli jsem se dobře díval.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod mart337 v 22.2.2018 18:42

K tomu nevím co přesně říci. Může se stát, že člověk čočky přehlédne, ale tady bych to tak moc neviděl.
Ulice Pod Rapidem je poměrně dost frekventovaná a volno z tohoto směru je docela dost dlouhé a nevím jak přesně to tam funguje nyní, ale těch 20 s bych to docela odhadoval pro starý stav, kdy ještě byl pevný světelný režim (když jsi tam přijel těsně potom, co to padlo na stůj). A nevím, jak je to v novém stavu, kdy na sousední křižovatce s Průběžnou je preference a jak je to navzájem provázané (pochybuju že by ty dvě křižovatky navzájem nebyly nějak provázané).
Co se týká tlačítkových přechodů, tady je to těžké. U té Průmyslové by to možná šlo asi nějak upravit, ale podle mne až po nějaké reko softwaru (možná i hardware), aby to vzalo volno do právě volného směru hned a ne až po proběhnutí celého cyklu. Obdobně to donedávna fungovalo i na Otakarce, tam jsi taky musel čekat doblba pro volno pro chodce od NBS směrem k Nuselským schodům.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobek v 22.2.2018 16:19

Předevčírem jsem Pod Rapidem pozoroval podivný stav, kdy na světlech zc stála tramvaj, padla zelená autům, tramvaj stála dál. Rozjela se snad až po 20 s. Pilot vypadal, že hypnotizuje čočky (pokud se tedy jen nezakoukal doblba).

A když už tu jsem... do čudlíkových metodik by to chtělo hrábnout. Úplně kvetu, když na SSZ (pokud možno někde kde nejde o každou sekundu, aby se to křižovatkou procpalo) je chodecký volno jen na čudlík (bonusová disciplína: na SSZ s pevným cyklem). Nezmáčkneš, nejdeš. Takže si člověk odčumí tu fázi, kdy by bejval měl volno, akorát to nestihl zmáčknout dost včas, pak celej cyklus (Průmyslová x Rabakovská) nebo pár preferenčních tramvají (Krematorium Strašnice)... Pak nemaj lidi chodit na červenou.
Bobek
Šťoura
 
Založen: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Temsor v 21.2.2018 14:20

Grossák napsal:.... chodci dle schválené metodiky zapínají světla tlačítkem...

Předpokládám, že stejná metodika říká umisťovat SSZ na zcela zbytečná místa (sídl. zahr. město, obora hvězda, hradčanská), je někde ke studiu?

Bobik napsal:
Grossák napsal:... většina výhybek používá k blokování kolejové obvody, které není možné ukončit hned za jazykem. Navíc systém opakovaně testuje, že je obvod skutečně prázdný a to trvá dlouho. Je to daň za poměrně vysokou spolehlivost KO.
Díky za informaci, tohle jsem nevěděl a tipuju, že to z řidičů ví málokdo. Vycházíme jen z pozorování a tudíž nesprávných domněnek, že to je pouze nějaké "špecifikum" jenom několika málo výhybek (u kterých se s tím setkáváme častěji). A přiznám se, že nejspíš ne vždy jsem i sám "čekal dostatečně dlouho", neboť mi přišlo, že předchozí vlak je už bůhvíkde a vexle furt bliká.


Nejlepší je příklad dvou výhybek - Chot. sady DC (badeniho) (kdy se odblokuje téměř hned) a Malostranská DC (u M) (kdy se odblokuje až když je tram "za rohem")
Temsor
Uživatel
 
Založen: 12.3.2005 11:31
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron