mart337 píše:Ale právě tak jednoduché to asi nebude (a nebo nebylo), protože se před lety vedly řeči o tom, že je to závislé na tom, jak je dotyčné těleso (či část) zkolaudována, jestli jako samostatné, či jako součást PK, i když je vedena vedle PK.
Jo, tyhle řeči jsem zaslechl taky, ale na ty jsem nikdy nedal. Pro mě je podstatné to, co je v zákoně. A je-li cokoli v rozporu, pak platí "vyšší právní norma".
mart337 píše:A právě že jsem někde slyšel, že údajně někdo dostal pokutu za překročení 50 mezi Pobřežní cestou a Nádr. Braník, i když je to mimo vozovku.
O tom jsem neslyšel, i když se nepřu, vím, že podobný zhovadilosti se děly - já zase vím o případu z Břevnova, jak mezi Drinopolem a Kaštanem byla silniční 30 a ve směru ZC se měla dodržovat až ke křiž před Kaštanem, bo podle "oficiálního" výkladu (i školního!) to u Billy nebyla pro směr ZC křižovatka, protože se tam nedalo odbočit! Tak u Kláštera dispečeři v součinnosti s policií "vybírali" řidiče až do té doby, než je jedna kolegyně poslala do
že nemaj pravdu, protože podle zákona je křižovatka "styk" dvou PK, bez ohledu na to, nakolik se tam z kterýho směru dá odbočit. Ale podobný zhovadilosti jsem už naštěstí pár let nezaznamenal.
mart337 píše:A co se týká značení přechodu, jedná se o značení na PK a nebo na vozovce?
Pokud myslíš zebru, tak jedině na vozovce. Ostatně kvůli tomu se přece přechody před časem gumovaly z kolejí, byly-li tyto na samostaném pásu.
mart337 píše:Až si seženu ten oběžník, tak snad budu moudřejší.
Nebudeš.
Zhovadilosti jsou i tam, viz přejezdy Barrandov (kdy podle oběžníku samotný přejezd je TT na PK).