Stránka 84 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 18:33
od von Špilberk
Jenže když nenecháš auta z Rohanského nábřeží dojet na Balabenku tunelem pod Palmovkou, tak ti tam stejně dojedou po Sokolovské, která je od Švábek po Balabenku fujky, i když je 1+1 a nedá se s tím nic udělat.
A když se bude Rohanský ostrov dál zastavovat (a to bude), tak auta budou přibývat. A že Rohanské nábřeží končí myší dírou, to prostě nemůže zůstat. Nebo může, ale Sokolovská bude ještě víc fujky a na horní Palmovce se budou muset zapnout světla.
Navíc kdybys neměl Rohanské nábřeží, tak bys měl ty auta ve starém Karlíně (prostě něco za něco).

a zahlcení: no právě Z:arrow: je potřeba víc komunikací, aby se doprava rozložila a necpalo se všechno do jedné ulice.
Vršovická je prázdnější proto, že v relaci V - Z je v okolí víc komunikací. Na větší dálku se jede po Jižní spojce, na kratší vzdálenost je dá jet Michlí (U Plynárny), nad Vršovickou je rovnoběžně Ruská, Korunní, Vinohradská.
Naopak v relaci S -J je komunikací míň, proto to mezi Bohdalcem - Slávií - Želvou obvykle stojí.

Navíc bych řekl, že Legerova bude dálnice ještě dlouho a bulvár z toho neuděláš. I kdyby se o pruh zúžila a vysadily stromy, tak to bulvár nebude. Bulvár nedělá jen vzhled ulice, ale i lidi. A lidi sem nedostaneš, protože jsou to všechno obyčejné činžáky, kde se jen bydlí. Nikdo jiný nemá důvod po té ulici chodit. Dnes se sice říká, že tam lidi nechodí, protože je ta ulice hnusná, ale i když hnusná nebude, tak lidi tam stejně chodit nebudou, protože tam stejně nic není a nebude. To by tam museli být nějaké úřady, obchody, kultura atd., pak by vznikl bulvár. Jenže to tam není a nebude, pořád tam budou jen ty činžáky.
To je problém našich předků, kteří pozemky po hradbách chtěli ekonomicky využít, protože je armáda nedala, ale prodala. A zatímco Brno i Vídeň si místo hradeb udělali bulvár (ve Vídni lépe, v Brně trochu nedodělaný), tak Praha na pomezí Nového Města a Vinohrad namlátila jen obytné baráky a hotovo. Z toho bulvár prostě nebude.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 18:16
od Bobik
von Špilberk píše:Jen v Praze jsme se rozhodli říkat širokým ulicím dálnice, protože se někdo rozhodl, že široká ulice je ve velkém městě fujky....
Široká ulice sama o sobě fujky není. Fujky je zahltit ji auty. To potom je dálnice. Legerova u Pavláku má od baráku k baráku šířku cca 20m a dálnice skrz město to bezesporu je, Vršovická u Slávie má od baráku k baráku šířku cca 30m a dálnice to není. A Rohanské nábřeží se nestavělo za účelem široký městský bulvár, nýbrž dálnice. Místo, aby se vymýšlelo řešení, jak udělat, aby tam takové množství (mnohdy zbytečně jedoucích) aut nemuselo zajíždět, tak se postaví kapacitní komunikace, která ještě další (zbytečná) auta přitáhne. Proto dálnice. Už chápeš?
XSC píše:Popravdě řečeno bych rád věděl, jak chtěli zkombinovat tram křižovatku dolní Palmovka s čtyřproudovkou, aby to bylo pro všechny průjezdné.
Jestli si dobře pamatuju (kdysi dávno jsem měl možnost vidět ty starý plány a výhledy, ale momentálně k nim přístup nemám), tak přes Žertvy tram jezdit neměly, tam měly být auta. Dolní Palma měla být pouhá T-křižovatka a tram po Sokolovské.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 18:07
od 9001
Možná proto, že komunistický projektant dodržoval pravidla projektování dopravních staveb? = stavět stavby na intenzity za x let.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 17:54
od XSC
mart337 píše:No ono plány se asi vyvíjejí. Vemte si, že před rokem 89 měla každá rodina tak max 1 auto, dneska má dvě i tři a nemluvim o firemních. Takže kam dospěla doprava.
Plány se mění tak, že zatímco za komančů při jejich intenzitách dopravy byl MO plánován a stavěn jako 3+3 (viz Jižní spojka nebo rezerva pro třetí tubus Strahovského tunelu), dneska ho stavíme 2+2...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 17:53
od XSC
Samozřejmě že byly. Ale tím se zároveň vytvořila úplná křižovatka na dolní Palmovce a tím se zkomplikovala ta čtyřproudovka povrchově. Přitom to muselo být rozhodnuto už koncem 80. let, kdy se o žádném tunelu severně od Palmovky neuvažovalo. Proto mi přijde, že ani komanči moc nevěděli, co s tím.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 17:51
od mart337
No ono plány se asi vyvíjejí. Vemte si, že před rokem 89 měla každá rodina tak max 1 auto, dneska má dvě i tři a nemluvim o firemních. Takže kam dospěla doprava. Magistrála asi taky měla stačit a dneska nestačí. Prostě situace se vyvíjí a tak se doprava, která měla být na Palmovce na povrchu zahloubí. Vždyť magistrála se má u Muzea taky upravovat a zakopávat, takže ...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 12:52
od 9001
Žerty byly hlavně kvůli metru ne?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 12:44
od XSC
Bobik píše:
XSC píše:Tady nejspíš ani komanči nevěděli, co s tím dál...
Ale věděli, akorát jim došly prachy.
Popravdě řečeno bych rád věděl, jak chtěli zkombinovat tram křižovatku dolní Palmovka s čtyřproudovkou, aby to bylo pro všechny průjezdné. Kdybych tohle chtěl řešit, tak nestavím TT ulicí Na Žertvách, nechám tram nadále jen v Sokolovské a čtyřproudovku by pak křížila jen jedna TT, tak jako kdysi železnici. Jen by to bylo dál na přestup.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 12:40
od XSC
A jak chcete rozlišit, jaká doprava to je? Navíc na magistrále už dávno tranzit nepřevažuje, ten je sveden převážně na nedokončený MO. I okruhy kolem Paříže nebo Mnichova se musely postavit, nestály dřív než ty široké ulice ve městech. Jenže tady jsou aktivisti i proti MO a D0. Prostě místní zelení dospěli do stavu, že auto je fuj a hází vidle do všeho (a náš právní systém jim to skvěle umožňuje), i do těch okruhů, co by tranzit z města mohly odvést. D0 se nestaví ne kvůli nedostatku peněz, ale kvůli nekonečným obstrukcím. A s MO je to podobné, zelení a s nimi celá trojkoalice stále chtějí něco přezkoumávat a vymýšlejí takové nesmysly, jako je povrchová varianta. Ta by místním jistě hodně pomohla :roll:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 11:47
od mart337
von Špilberk píše:Jenže i to je vývoj: stará čtvrť s úzkými ulicemi ustoupí nové čtvrti s širšími ulicemi. V minulosti se to tak dělalo a dnes z toho žijeme, jenže už si to nikdo nepamatuje, tak to nikomu nevadí. (široké bulváry Paříže taky vznikly asanací a jakou :!: )
Navíc nemluvím jen o Libeňáku a okolí, ale mluvím o zužování ulic existujících, a o podivné pražské módě říkat každé více než jednopruhové (i existující) ulici dálnice. :wink:
Kdyby naši estéti z IPRu uviděli takovou ulici z odkazu, tak by určitě před každým přechodem navrhli zúžení ze 3 pruhů na 1. 8-)
S tím, že mám obavu, že naši estéti z IPRu a další aktivisti zřejmě ani netuší, že takovéhle ulice nejen existují ale dokonce i bez problémů fungují :!: #-o
No on je rozdíl v tom, jak je ten bulvár provozovanej. Něco jinýho je pokud ti tam jezdí místní doprava - lidé v oblasti bydlící a pracující, turisté, a mezi tím, když tam jedou lidé na druhou stranu města a nebo vůbec jenom projíždí. To je problém Prahy - chybějící okruhy. Když si vezmu takovou Paříž, tak tam jsou tedy bulváry, ale nejezdí tam lidem pod okny tranzitní přeprava, ale jenom místní a i úprava vzhledu vypadá většinou nějak jako třeba Václavák (zeleň, lavičky apod.) a není to jen souvislá tepna skrz celé město. Ta tranzitní má okruhy, které jsou vedeny mimoúrovňově buď pod zemí a nebo nad zemí (i domy). Čili je dobře, že se běžné ulice zklidňují a doprava se přesouvá na ty okruhy. Takže je dobře zklidňovat a i zakopávat dopravu pod zem, ale až budou vybudovány okruhy.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 9:42
od von Špilberk
Jenže i to je vývoj: stará čtvrť s úzkými ulicemi ustoupí nové čtvrti s širšími ulicemi. V minulosti se to tak dělalo a dnes z toho žijeme, jenže už si to nikdo nepamatuje, tak to nikomu nevadí. (široké bulváry Paříže taky vznikly asanací a jakou :!: )
Navíc nemluvím jen o Libeňáku a okolí, ale mluvím o zužování ulic existujících, a o podivné pražské módě říkat každé více než jednopruhové (i existující) ulici dálnice. :wink:
Kdyby naši estéti z IPRu uviděli takovou ulici z odkazu, tak by určitě před každým přechodem navrhli zúžení ze 3 pruhů na 1. 8-)
S tím, že mám obavu, že naši estéti z IPRu a další aktivisti zřejmě ani netuší, že takovéhle ulice nejen existují ale dokonce i bez problémů fungují :!: #-o

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 9:21
od Radek
Tak je trochu rozdíl, když stavím prospekt v nově urbanizovaném území a když chci nacpat prospekt do již zastavěné oblasti.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 8:21
od von Špilberk
Bobik píše:
XSC píše:...opravdu nechápu, proč je 4 proudovka se světelnou křižovatkou co 100 metrů nazývána dálnicí.
Třeba proto, protože to dálnice je?
Tohle opravdu nechápu. #-o Ve světě jsou ve městech široké ulice (i víc než 2+2 pruhy) nazývány bulvár, třída, na východě prospekt...
Jen v Praze jsme se rozhodli říkat širokým ulicím dálnice, protože se někdo rozhodl, že široká ulice je ve velkém městě fujky. Takže asi čím užší ulice, tím bude v milionovém městě líp. Ale zatímco zúžených ulic v Praze přibývá, tak dopravních problémů "překvapivě" neubývá. Asi se těch ulic zúžilo ještě moc málo. :twisted:

P.S: Kdyby pražští zužovači ulic přišli sem, tak by nejspíš ani nepřešli přes ulici, protože by si pravděpodobně nadělali do kalhot. A vůbec nechápu, jak takovéhle přechody může pí Kolínská nebo auto*mat trpět. :lol: :lol:

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 5:50
od Bobik
XSC píše:Tady nejspíš ani komanči nevěděli, co s tím dál...
Ale věděli, akorát jim došly prachy.
XSC píše:Kecy o závazcích vůči kmotrům jsou v tomhle případě fakt dost mimo...
Vážně? No to bych moc rád, ale proč se teda za mohutné podpory betonové lobby pořád jede podle minimálně 30 let starých a již dávno překonaných plánů?
XSC píše:...opravdu nechápu, proč je 4 proudovka se světelnou křižovatkou co 100 metrů nazývána dálnicí. Takovéhle komunikace se stavěly na každém sídlišti už od 60. let...
Třeba proto, protože to dálnice je? A ano, stavělo se to už od šedesátých let, to ale neznamená, že to bylo dobře. Ostatně magistrála se, díky zpoždění komančů za světem, stavěla "úžasným" roštovým systémem v době, kdy už se vědělo, že je tento nevyhovující a dávno překonaný.
XSC píše:...až dnes je aktivisti zabili "humanizací"...
Aktivisti nezabili nic (byť je snadné to na ně svádět), to zabila akorát tak politická neschopnost. Aktivisti reálně žádnou pravomoc nemají, tu mají právě politici. A na humanizaci nevidím nic špatného, je-li dělána rozumně. Za to, že rozumně dělána není, taky nemůžou žádní aktivisti.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 22.5.2018 0:17
od XSC
Bobik píše:Taky že se podle nich jede. A 4 proudovka povrchově by se i stavěla, kdyby do toho furt nekafrali nějací "obyvatelé" (taková banda nevděčná, co nedokáže ocenit snahu politiků a furt se jim něco nelíbí :D ), takže se navrhl tunel, aby se jim zacpala huba. No nezacpala, dálnici ve městě nikdo stejně nechce, ovšem zvolení nejsou s to to pochopit (nebo "nemůžou", protože "mají závazky" vůči kmotrům, či co).
Nesmysl. 4 proudovku povrchově vcelku ruší tramvajová křižovatka, kterou si nevymohli žádní obyvatelé. Ti byli naopak hned v roce 1990 proti TT... A opravdu nechápu, proč je 4 proudovka se světelnou křižovatkou co 100 metrů nazývána dálnicí. Takovéhle komunikace se stavěly na každém sídlišti už od 60. let, až dnes je aktivisti zabili "humanizací". Kecy o závazcích vůči kmotrům jsou v tomhle případě fakt dost mimo. Tady nejspíš ani komanči nevěděli, co s tím dál, protože metro i TT ulicí Na Žertvách se otevíralo v roce 1990...