Stránka 89 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 08.4.2018 21:04
od Karosák
U těch Vokovic mě napadlo: když zatahují vlaky, které musí vyjet z vrátnice a najet až k U16 k čáře, tak tím přeci vznikají nároky na výjezd, je to tak? Jestli jsem to dobře pochopil, tak jediné, jak je to ošetřeno, že v době zátahů nejsou tyto nároky preferovány a tedy tolik nevadí, že jsou falešné, je to tak?
A je nějaký plán, jak to vyladit? Třeba rádiem u vrátnice? Jakože příznak < nebo > by způsobil přestavení ROV (po doplnění vybavení, chápu to jako investiční akci) a požadavek na SSZ (výjezd), který by se nebral z bloku vexle, ale právě jen z přijímače ROV. Příznak BLOK X by pak pro SSZ neznamenal nic a tudíž by se používal pro zátahy a manipulace depa. To celé pak doplnit kontaktním zámkem, kdyby se kouzlo nezdařilo. Uvažuje se nějak tímto směrem, nebo se nechystá nic?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 08.4.2018 19:20
od Bobik
Obvykle se mi to divný chování stává ve směru ZC (barevná hudba, uteklý čočky). Ale DC jsem podivnosti už taky zaznamenal (uteklý čočky), přičítám to tomu, že je tam teď v noci "oblíbená úprava", kdy svítí červená všude, ze všech směrů. Zkrátka krátký volno, než se vymotaj lidi (ZC), nebo vyhážeš houmlesáky co se snažej nastoupit (DC), volno je v háji.
A horší navolování při výjezdu, když se nehejbe s vexlí, tam jako kdyby to kolikrát o tramvaji vůbec nevědělo. Předevčírem jsem vyjížděl se služebákem (půl třetí ráno) a nechtělo mě to pustit (s vexlí jsem nehejbal), nikde ani kolo a po celý křižovatce svítila červená ze všech směrů. A když se hejbe s vexlí, tak to zase padá tak rychle, že se mnohdy ani nestihneš vrátit do kabiny a odjet.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 08.4.2018 18:05
od Grossák
Mezi Hřbitovy v pondělí prověříme. Případně prosím info i sem.

Vozovna Vokovice má prakticky stejné řízení, které tam bylo v době jednokolejky a neexistence objízdné koleje. Jelikož jsem autor DŘ, vím, že sebou neslo mnoho omezení. Volna do vozovny musela mít odstup aspoň 60s, protože dřív se zastavilo hned za křižovatkou a šlo se s tágem na dvůr. Dále bylo třeba udělit nejdříve volno na výjezd (i aut), pak teprve na zátah. A současně zátah musel mít přednost před hlavním směrem. Ale hlavní směr měl přednost před výjezdem. A když se přihlásilo všechno, bylo pořadí zase jiné. To může občas vyvolat nesmyslné chování. Navíc preference (narušování koordinace po Evropské) pro výjezdy resp. zátahy je nastavena právě jen v době, kdy houfně probíhají - dle projednání. Nyní je zpracovaná dokumentace pro úpravu SSZ v souvislosti s plánovaným propojením řadiče SSZ a EOV (dle požadavku PEKu). Termín realizace záleží na kapacitě Vrchního vedení a financích. Omezení a některá pravidla budou zrušena, či zmírněna, jak to jednoduše půjde. Ne vše. Bobiku, popsaný případ, kdy utekly čočky, byl z jakého směru a nevíš, zda svítila výzva? A druhý případ, kdy skočila červená, byl z jaké strany? Je možné ještě nějaké vyladění doplnit. Pokud tam něco divného zažijete, napište čas a stručný popis. Díky.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 08.4.2018 13:14
od ZXS91
Mezi Hřbitovy: Jak píše Karosák, 26 při jízdě ZC od Olšanské. V pohodě pro mě - nemusel jsem s kličkou O:-) V pátek cca 16:30

Vozovna Vokovice: přímo přes den to bývá v pořádku, přijde mi, že to rozhodí zátahy.

IPP: Díky za info.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 07.4.2018 21:34
od Bobik
Mě se stalo taky - Mezi Hřbitovy od NNŽ. Nenavolení, musel jsem s kličkou. Závada přihlašováku se mi nezdála, bo při dalších jízdách to fungovalo normálně.

Vokovice jak do vozovny, tak přímo, oba směry, tedy ZC i DC. Občas to tam svítí jak barevní hudba (bavím se o noci, přes den tam nejezdím), stalo se mi (přímo) že po příjezdu do zastávky utekly čočky + červená pro auta, vzápětí zelená, vzápětí opět červená, 2x - 3x po sobě, čočky celou dobu na stůj. Do vozovny po navolení kličkou to někdy padne hned a někdy to nechá vykysat. Bez ohledu na to, jestli něco přede mnou do vozovny jelo taky - 96+97 zatahují téměř spolu, není problém se u vozovny dojet, někdy to tu druhou v pořadí pustí okamžitě někdy ne, někdy to tu první nechá vykysat, někdy ne, někdy to zazdí obě a někdy pustí obě hned. Taky se mi stalo, že po navolení po chvíli skočila červená, ale čočky do vozovny to vynechalo, pak volno přímo, nechalo vykysat a pak teprve pustilo do vozovny.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 07.4.2018 20:28
od Karosák
Doplním, že problém Mezi Hřbitovy od NNŽ jsem měl ve čtvrtek na ranní směně s l. 26, čili od Olšanské. Předpokládám, že pan ZXS za Vokovice měl problém také s l. 26. A v pohodě to teda fakt není :-D

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 07.4.2018 19:35
od Grossák
ZXS91: Pokud se na Mezi hřbitovy nerozsvíla výzva, moc v pohodě to není. Odkud jste jel? Od Olšanské, od Ohrady, nebo dokonce od Želvy? V jaký den a čas?

Na Vozovně Vokovice se jedná směr přímo, nebo do vozovny?

Na IPP byla odpočítadla skutečně upravena, protože se na to nedalo spolehnout a chodci vstupovali do vozovky na nulu, ne na zelenou.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 07.4.2018 14:42
od Bobik
ZXS91 píše:Nějak ale zlobí Vozovna Vokovice: Pokud se najednou sjedou vlaky od města a Šárky, vlak od města jede hned, ale od Šárky se čeká i dva cykly. Bobiku, nevšimsis?
Upřímně - tam je to nějak pošahaný už delší dobu, bez šance na nápravu, takže to beru jako takovej folklór. Někdy to tam padá hned a krásně šlape, někdy je to k vzteku a nechává vykysat - jak přímo, tak do vozovny (oba směry), ovšem proč a podle jakýho plotu to tam běhá, na to jsem bohužel nepřišel.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 07.4.2018 13:49
od ZXS91
Leteňák souhlasí. Mezi Hřbitovy se mi při jednom průjezdu nerozsvítil stromeček, ale v protisměru byl vlak, tudíž v pohodě.

Nějak ale zlobí Vozovna Vokovice: Pokud se najednou sjedou vlaky od města a Šárky, vlak od města jede hned, ale od Šárky se čeká i dva cykly. Bobiku, nevšimsis?

Na Pavláku neběží červený odpočty pro chodce, škoda. Dalo se podle nich skvěle orientovat a zavřít tak akorát na odjezd.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 07.4.2018 5:33
od Bobik
Večer/v noci už Leteňák fungoval korektně, s mezifází (dřív jsem se tam nedostal). Díky.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 06.4.2018 14:09
od Grossák
Na SSZ Mezi hřbitovy je zřejmě nefunkční přihlášení, ale pouze ve směru od Olšanské, nikoli od Ohrady. Bohužel se nepodařilo vyřešit ani po výjezdech VV. Dnes by tam mělo být Eltodo.

Na Letenském náměstí docházelo včera opravdu k zásahům HDŘÚ. Dle informací byla kritická situace aut v tunelu a na Štefánikově mostě z centra. Důvodem byla rekonstrukce vozovek na nábřeží, kdy nebylo možné z mostu odbočit vpravo. Tedy vše jelo do tunelu. Nyní už omezení není. Prosím o potvrzení, pokud se tam někdo pohyboval. Byl nasazen pevný program s delší zelenou od tunelu. Přitom došlo k závadě na ovládání SSZ z HDŘÚ, čili řízení zamrzlo v pevném programu. Závada byla odstraněna ráno. Teď by neměl být důvod k problémům. Prosím také o informaci, zda na Letné preference již funguje, pokud se tam někdo vyskytuje. Díky.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 06.4.2018 5:50
od Bobik
Ještě postřeh k tomu Letenskýmu náměstí - tak šikulové od policie, poté co se v tom přestali vrtat z ústředny, to chytře přepli na pevný cyklus. Takže celou noc až doteď to tam běhá bez "preference", tedy oné mezifáze pro tramvaje.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.4.2018 15:50
od Bobik
Jo, Leteňák je nějakej divněj, měl jsem dopoledne nějaký vyřizování a několikrát se tam snažil přejít. Vzhledem k tomu, že tu bydlím, tak cykly znám nazpamět a bylo to totálně rozhozený.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 05.4.2018 13:34
od Karosák
Totálně mrtvá preference (opět) Mezi Hřbitovy od NNŽ. Na tram nereaguje, dává stůj, vypouští kolizi i odbočovák....hnus. Opačné sice výzva je, ale přišlo mi, že neprodlužoval volno a vůbec se s tramvají moc nezaobíral. Ale každopádně problém prokazatelně od NNŽ a hlášeno PDT.

Dále podezření na zásahy ústředny na Letenském náměstí. Dneska bez bonusové tramvajové fáze a neskutečně dlouhá zelená z tunelu :-[

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 04.4.2018 9:03
od Grossák
parrot: Prověřím, zdali nebyl nějaký problém s detekcí, či má vliv jiný problém. To zhasnuté VN je trochu vodítko. Díky za info. Každopádně roli může hrát i náhoda. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že pocity dvou řidičů současně na stejné lince mohou být úplně jiné a nejlepší je pozorování na křižovatce. Jinak před obnovou to SSZ fungovalo z centra dobře. Pokazilo se na určitou dobu až po obnově. V současnosti do centra zřídka volno skončí při konci stanicování, ale je to právě při kombinaci dlouhého pobytu a současně prodlužování fáze do úplného maxima, kdy zbývá kratší čas od přihlášení do konce volna. Ty doby by se sice daly prodloužit, ale zase to poškodí rychlejší tramvaje. Tohle je jedna z mála křižovatek, kdy jsou rozptyly pobytů poměrně vysoké.