Stránka 90 z 460

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 04.4.2018 5:27
od Bobik
Všimnul jsem si opakovaně, dneska zas - Nádraží Veleslavín - volno umí nepříjemně smáznout protijedoucí tram, navíc je to tam poněkud nešťastně udělaný, že skočí červená pro auta, ale čočky ještě chvíli svítí na volno, takže působí dojmem, že SSZ čeká. Nečeká, tak pozor!

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.4.2018 22:16
od parrot
Grossák píše:Nevím, jestli je řeč o stejné signalizaci. SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova bylo obnoveno v 11/2014 a fungovalo velmi špatně. Často přecházelo do prakticky pevného řízení o cyklu 120 sekund s nahodilým ukončováním volna před nosem. Viz příspěvky na tomto DF ze dne 27.11.2014. Teprve v průběhu roku 2015 (zřejmě v létě) bylo SSZ upraveno do řízení izolovaného a začala fungovat mimo jiné kvalitní preference tramvají. Nemyslím, že se od té doby něco měnilo. Dnes jsem se na místě zastavil a SSZ fungovalo i při provozu 6 linek velmi dobře. Detekce bez problémů. Jedné drobnosti jsem si všiml, ale ta měla minimální vliv.

Provoz trochu ovlivňuje zastávka DC. Zde se pobyty občas trochu vyšinou. SSZ prodlužuje nejméně na vypočtenou dobu pobytu 25 sekund, typicky však až na pobyt 40 sekund. To je proti stavu před obnovou o 12 resp. 17 více.

Letmo jsem prošel doladění a úpravy SSZ za poslední dva roky. Občas v rámci doladění opravdu dojde k omezení preference. Bohužel. A může se to stát kdykoli znovu. Ale neméně často dochází k opačnému jevu, jako na Jeseniově.

Na Arbesáku aktuálně nemám oficiální reakci na žádost o stanovení z 12/2017. Mezitím však ještě proběhlo jednání. Zkusím zjistit.
Za info o Arbesáku děkuji. S Jeseniovou si však dovolím oponovat. Při jízdě od NNŽ do zastávky Biskupcova se chová již několik měsíců stejně jako SSZ před obnovou. O prodlouženém velikonočním víkendu jsem měl 9, další den 15, a další den 9 a ve 40-50% při příjezdu na stůj a čekačka. V jednom případě jsem nebyl ani navolený ve stromečku (jízda s 15T). Dneska jízda jako cestující v lince 16 (KT8N) a opět jsme měli na stůj a svítilo až do zastavení.... Ve směru DC to není nijak časté, ale stane se, že padne na stůj ihned po zavření dveří. Odhad na čas na porovnání nemám, ale nijak dlouhé odbavování cestujících to nebývá. Zkusím Ti to sledovat a podat info:)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.4.2018 19:32
od Grossák
Nevím, jestli je řeč o stejné signalizaci. SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova bylo obnoveno v 11/2014 a fungovalo velmi špatně. Často přecházelo do prakticky pevného řízení o cyklu 120 sekund s nahodilým ukončováním volna před nosem. Viz příspěvky na tomto DF ze dne 27.11.2014. Teprve v průběhu roku 2015 (zřejmě v létě) bylo SSZ upraveno do řízení izolovaného a začala fungovat mimo jiné kvalitní preference tramvají. Nemyslím, že se od té doby něco měnilo. Dnes jsem se na místě zastavil a SSZ fungovalo i při provozu 6 linek velmi dobře. Detekce bez problémů. Jedné drobnosti jsem si všiml, ale ta měla minimální vliv.

Provoz trochu ovlivňuje zastávka DC. Zde se pobyty občas trochu vyšinou. SSZ prodlužuje nejméně na vypočtenou dobu pobytu 25 sekund, typicky však až na pobyt 40 sekund. To je proti stavu před obnovou o 12 resp. 17 více.

Letmo jsem prošel doladění a úpravy SSZ za poslední dva roky. Občas v rámci doladění opravdu dojde k omezení preference. Bohužel. A může se to stát kdykoli znovu. Ale neméně často dochází k opačnému jevu, jako na Jeseniově.

Na Arbesáku aktuálně nemám oficiální reakci na žádost o stanovení z 12/2017. Mezitím však ještě proběhlo jednání. Zkusím zjistit.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.4.2018 19:21
od Bobik
Arbesák, něco mi to říká, nebyla tam ta preference náhodou už? Nebo to byl ten slavnej zkušební provoz (a teď se bude x let čekat na "vyhodnocení výsledků")?
parrot píše:Taky jsi to vysledoval :D
Jistě. Proto pořád říkám, že v Praze celkově žádná preference MHD není. Maximálně jednotlivá SSZ na méně důležitejch křižovatkách (což je ve výsledku k ničemu). Jak se objeví preference na důležitější křižovatce, je to maximálně na pár týdnů, než se kvůli něčemu musí "upravit", "vyladit", změnit či tak něco a i když ony důvody pominou, obvykle se na ní tiše zapomene.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.4.2018 10:32
od parrot
Bobik píše:Tak buď v klidu, však ono se do čtrnácti dnů, do měsíce, zase podělá. Jako obvykle. Nikde fungující preference nevydrží dlouho, bohužel. Co jí po čase rozhodí, netuším, jestli sama od sebe, nebo jí někdo pomůže, ale rozhodí se určitě.
(chybí smajlík kyselýho xichtu).
:D
Taky jsi to vysledoval :D

Třeba taková Jeseniova. Ze začátku byla nějaký čas v pořádku. Potom provedl někdo nějaký zásah a začala nejen padat na stůj vlakům stojícím v zastávce přesně v čase dokončení odbavení cestujících, ale teď už s pravidelností zastaví i každý druhý vlak jedoucí od NNŽ. A těch dalších podobných míst je tolik...

Grossáku, prosím Tě, jak aktuálně vypadá příprava preference na Arbesově náměstí?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.4.2018 9:52
od Bobik
Tak buď v klidu, však ono se do čtrnácti dnů, do měsíce, zase podělá. Jako obvykle. Nikde fungující preference nevydrží dlouho, bohužel. Co jí po čase rozhodí, netuším, jestli sama od sebe, nebo jí někdo pomůže, ale rozhodí se určitě.
(chybí smajlík kyselýho xichtu).
:D

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 03.4.2018 9:25
od ZXS91
Karosák píše:Ta zpráva o rozběhlé preferenci na Míráku není aprílový Wild duck?
Včera mi to tam ze šesti průjezdů šestkrát padlo do jízdy či vhodně k odjezdu ze zastávky, tak ti nevim 8-)

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 02.4.2018 21:05
od Karosák
Ta zpráva o rozběhlé preferenci na Míráku není aprílový Wild duck?

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 30.3.2018 19:39
od Grossák
Kolem ÚMČ se sice předjet dalo, ale ke zúžení nedošlo v místě hrdla provozu, takže kapacita zůstala stejná. Došlo ke snížení průměrné rychlosti v období mimo plné saturace komunikace.

Ohledně Francouzské, ale také Moskevské máte naprostou pravdu. A zastávek rovněž. Celá oblast Vinice je chaos vzniklý salámovou metodou bez koncepce. Přezastávkováno je také třeba kolem Kobylis, na Průběžné, na Karlově náměstí.

To záleží, co chcete počítat. Já vnímám jako relevantní dopravní výkon ve vozokm.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 30.3.2018 17:27
od 9001
Grossák: Bohužel i tak to má vliv... Ty všemožné šikany snižují průměrnou rychlost, tak i přes "zachování" prostě aut projede méně. (Např. kolem ÚMČ rychlejší mohl přejdet auto jedoucí 40, dnes to nejde...)

O vlivech typu Francouzské asi netřeba mluvit...

Další opravdový problém jsou zastávky kam se člověk podívá... Jenom na M22 lze napočítat 6 NOVÝCH zastávek... Třeba úlety typu Vozovna Strašnice ve Starostrašnické jsou opravdu spíš k vzteku než pro kvalitu...

Pak je otázka, jak se auta počítají... Protože pak jsou paradoxy korporátů co mají celý vozový park registrovaný v Praze, ale auto Prahu v životě nevidělo...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 30.3.2018 8:06
od von Špilberk
Počet aut roste dlouhodobě a aktuálně jde i o začátek nové sezóny. Intenzita IAD je v Praze nejnižší v lednu a únoru, pak do června roste.
V Praze je ale hlavní problém, že chybí jakákoliv koncepce a regulace IAD. Praha má zkrátka pořád stav divokého automobilismu,
kde:
1. na okrajích města chybí parkoviště P+R
2. po populistickém zavedení modrých zón se mimopražští snaží autem dojet ještě víc do centra než dřív, takže efekt modrých zón je spíš opačný než si páni politikové mysleli (jediný pozitivní efekt je finanční pro rozpočet)
3. v centru chybí parkovací místa pro rezidenty (nejlépe v podzemních garážích - ale rozhodně ne na Malostranském náměstí (-X #-o ), takže ulice musí fungovat jako parkoviště
4. naprostá rezignace na kontrolu dopravních přestupků hlavně v oblasti parkování (stání na zákazech), kromě kontroly modrých zón
5. diletantské řízení dopravy z Bojiště, kdy policie svými zásahy do semaforů ještě nikdy nic nevyřešila, ale spíš ještě opakovaně zhoršila
6. strach politiků zavést jakoukoliv regulaci vjezdu do centra města
7. velké množství výluk a oprav s dlouhými termíny realizace

Výsledek: setrvale rostoucí bordel. :wink:

A mohlo by se samozřejmě pokračovat:
- chybějící okruhy
- chybějící metro D (věřím, že metro může přivést část automobilistů do MHD, a naopak nevěřím, že do MHD lze automobilisty přivést pouhým posílením povrchové MHD)
- složitost řízení města, kde příprava každého prdu vyžaduje vyjádření 150 institucí
- vzájemný naschválismus MČ
- osobní neschopnost vedoucích činitelů města, kteří sami zřejmě nevědí, co vlastně chtějí, a dokážou hodit vidle do vlastně každé (už skoro) připravené akce tím, že si na poslední chvíli vzpomenou, že ještě něco... :prase

A vůbec největší problém je zpovykanost Pražáků, protože ve skutečnosti v Praze žádné problémy v dopravě nejsou a jenom se nám to zdá... :zadnice

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.3.2018 23:00
od Grossák
Spíše narůstá počet aut. Na Vršovické se kapacita nesnížila. Kritická hrdla zůstala ve stejném počtu pruhů. Úseky mezi křižovatkami, kde živelné zužování začalo už před lety v důsledku nároků na parkování v pravých pruzích, mají i se zbylým jedním pruhem vyšší kapacitu než křižovatky. Na Plzeňské se snížila intenzita provozu až o 19%, což je znatelné. Přibližně ve stejné době byla zprovozněna Blanka, která i odsud odvedla část vozidel a ta už se pak neměla kam vrátit. Na rozdíl od některých jiných míst, jako třeba Průmyslová po otevření Vysočanské radiály. Celková kapacita sítě se zvyšuje, tím roste počet aut a tím horší dopravní kolapsy budeme zažívat. Hlavní vlastností silniční sítě je, že nikdy není dokončená. Tím netvrdím, že nejsou silniční stavby, které jsou potřebné.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.3.2018 22:05
od trainzjohny
Grossák píše:Kapacita silniční sítě naopak narostla, hlavně díky Blance.
Ano, já jsem jen zpovykaný pražák, na co taková Plzeňská, Vršovická a tak dále potřebují dva pruhy, jeden bohatě stačí...
V poslední době se síť jen přiškrcuje, ubírají se pruhy, přidávají se zbytečná SSZ, rozhazuj se "zelené vlny", takže ten pár tunelů to nevytrhne, celková propustnost Prahy je stále horší a horší a je to vidět.

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.3.2018 21:29
od 9001
Grossák píše:Kapacita silniční sítě naopak narostla, hlavně díky Blance.
Statisticky ;-). Kraviny, které omezují MHD, resp. jdou proti všem, rostou jak houby po dešti...

Re: Preference / antipreference MHD

Napsal: 29.3.2018 21:27
od Grossák
Kapacita silniční sítě naopak narostla, hlavně díky Blance.