Grossák píše:Co se týče pozdního odblokování výhybky, výhybka se odblokuje běžně 3-4 s po odjetí podvozku z jazyků, což je dlouho....
Já vím, taky jsem to vypozoroval. Důvody víceméně chápu, jen mě mrzí, že se o tom nedává víc vědět (třeba na školeních), takže dost lidí to neví a dochází pak k omylům (že je výhybka v trvalém bloku).
Grossák píše: Falešné zablokování nastává, ale naopak se domnívám, že díky většímu zastoupení modernějších karet BRC v EOV jich spíše ubývá. Ale je to pouze má domněnka..... Případně prosím o informaci o nějakých chronických problémech.
Nedokážu posoudit, zdali jde o závadu, tedy trvalý blok, nebo o neodblokování po průjezdu tramvaje či něčeho jiného než tramvaje (čili falešný blok), tedy jen víceméně domněnky na základě pozorování. Z hlavy - zlobí Štross od Letné i od Výstaviště, dle pozorování usuzuji na zablokování po průjezdu "něčeho jiného" (zásobování, policie, otáčející se taxikáři, průjezd ostatní IAD po kolejích z důvodu zablokování silnice zásobováním), od Letné bezpečně vím, že to dokáže zablokovat i osobák projíždějících policajtů, od Výstaviště i taxík, otáčející se přes vexle (oboje viděno). Občas zlobí výhybka u Imperialu od Masaryčky, zablokuje ji i autobus sám o sobě, případně další doprava za tramvají podrží blok, ale tam ve valné většině případů naštěstí po chvíli sama odblokuje. Nicméně pokud se obecně neví, že je potřeba vyčkat, až z vexle odjede úplně všechno a navíc počkat ještě pár vteřin i poté, dochází k omylům, zbytečnému vylejzání (a zdržování) a zbytečným hlášením o trvalém bloku. Senovážné náměstí od Jindřišské, usuzuji na zablokování po průjezdu "něčeho většího", stačí náklaďáček metařů, u osobáků jsem to nepozoroval. Občas zazlobí i Nuselská radnice od Synkáče, opět po průjezdu něčeho většího (obvykle bus), ale tam je to poslední dobou oproti minulosti spíše vyjímečné, bývalo to častěji. Jestli se něco dělalo s vexlí, nebo se busům přikázalo nejezdit po kolejích, to netuším. Bílá Hora do smyčky, tam to bývá docela často, opět ostatní doprava. Zdali to dokáže zablokovat i projíždějící náklaďák "sám o sobě" jsem na vlastní oči neviděl, ale viděl jsem neodblokování za tramvají díky ostatní dopravě. No a občas porůznu neodblokované vexle po průjezdu 15T. Ovšem opět nedokážu posoudit, nakolik je to ona tebou popisovaná časová prodleva, nebo trvalý blok.
Na víc si teď honem z hlavy nevzpomínám, ale zkusím se na to víc zaměřit a nějakou dobu to sledovat (a zapisovat).
Grossák píše:... většina výhybek používá k blokování kolejové obvody, které není možné ukončit hned za jazykem. Navíc systém opakovaně testuje, že je obvod skutečně prázdný a to trvá dlouho. Je to daň za poměrně vysokou spolehlivost KO.
Díky za informaci, tohle jsem nevěděl a tipuju, že to z řidičů ví málokdo. Vycházíme jen z pozorování a tudíž nesprávných domněnek, že to je pouze nějaké "špecifikum" jenom několika málo výhybek (u kterých se s tím setkáváme častěji). A přiznám se, že nejspíš ne vždy jsem i sám "čekal dostatečně dlouho", neboť mi přišlo, že předchozí vlak je už bůhvíkde a vexle furt bliká.
Grossák píše:V příspěvku jsem popsal řešení, které lze u nových DŘ realizovat prakticky okamžitě - tedy při bloku přihlašovat blízkým kontaktem. A vyvolat zbytečný výběr volna, pokud je výhybka postavená jinam. Což u zmiňované křižovatky bude většina případů - řidič pak stejně opouští vůz a ještě zbytečně ovlivní provoz v křižovatce, čímž zdržuje ostatní, včetně jiných tramvají.
Tomu rozumím, nicméně když už jsou v noci jiné režimy než přes den, nešlo by to nějak aplikovat alespoň na ty noční režimy? Tam se o zdržování nedá mluvit, když zdržují už jen ty zapnuté SSZ samy o sobě jenom tím, že svítí na pusté křižovatky, takže nějaké "zbytečné" vybrání volna navíc je zcela irelevantní.